Raviurheilu mediassa

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Raviurheilu mediassa

ViestiKirjoittaja supaseppä » 16. Tammi 2016 20:06

Välillä kiitostakin uudistuksesta kyseille lehdelle.
Vanhalla seiskalla ei saanu takkaa syttymään
Uudella syttyy iloisesti.
" Totuus ei pala tulessakaan" Olen joskus kuullut...
Vai johtuuko se paperialan tietäjät siitä, että esim uudenseiskan paperin tekovaiseessa siihen lisättävät "liuottimet" on todella laitettu siihen ja tuon toisen paperin teossa liuottimet ovat suurimmaksi osaksi menneet parempiin suihin?...
supaseppä

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 16. Tammi 2016 22:31

supaseppä kirjoitti:Vai johtuuko se paperialan tietäjät siitä, että esim uudenseiskan paperin tekovaiseessa siihen lisättävät "liuottimet" on todella laitettu siihen ja tuon toisen paperin teossa liuottimet ovat suurimmaksi osaksi menneet parempiin suihin?...

-itse olen ollut lukuisia kertoja tuolla suomen ainoalla sanomalehtipaperia tuottavalla paperikoneella töissä.Ei siellä kyllä liuottimia paperiin tuhlattu minun näkemykseni mukaan.Omalta-mutta vain omalta-osalta voin sanoa että ne meni parempaan SUUHUN.

Pouhou kirjoitti:Onneks en istunu bussissa kun luin uusimpia viestejä, olis saanu kanssamatkustajat ihmetellä olenko hoidon tarpeessa kun nauran yksinäni.

-tuosta voisi käsittää,että istuit kuitenkin siis jossakin?Jos kävisi niin,että on kuitenkin julkiskulkuneuvossa,niin hoitomuoto on hyvin yksinkertainen.Puhua normaaliin tapaan suomalaistyylisesti työstä ja säästä.Seuraavan viereen istuvan kanssa säästä ja työstä.Tosin nykyään yhä useammin työttömyydestä.Kyllä se siitä.Ja vähän buranaa.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Touho » 22. Tammi 2016 01:07

http://www.iltasanomat.fi/ravit/art-1453349967980.html

"– Kai tässä on tultu vanhoiksi, koska kovemmassa pakkasessa ajaminen voi paleltaa. Yksikin kollega juuri muisteli, että hän veti nuorena miehenä pakkasraveissa farkkujen päälle kurahousut ja valitti radalta palatessaan, että tuli hiki, ravivalmentaja Juha Utala hekottaa."

Kyllä ennen vanhaan miehet oli rautaa 8-) 8-)
Touho

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 22. Tammi 2016 12:07

Yllä puhuttiin vihjaajien mahdollisesta lustauksesta ja kertoimien tahallisesta manipuloinnista. 7 oikein-lehden päivän rankingeja katsoessa heräsi pieni epäilys, kun ainakin erääseen lähtöön oma suosikkini on rankattu sijalle kahdeksan ja vaikea kuvitella vihjaajan olevan niin pihallakaan ettei tuntisi hevosta (toki mahdollista ja jopa todennäköistä, että olen itse ihan yössä ko. lähdöstä). Aika hurjaa hommaa muutenkin, että nykyään sama henkilö tekee vihjeet Hevosurheiluun, 7 oikein-lehteen ja Fintotolle, kyllähän siinä tulisi houkutus tulisi itse kullekin olla paljastamatta ihan niitä parhaita tärppejä... Minkäänlaista "laadunvalvontaa" tuskin tekevät?

ps. kertokaas paperiasiantuntijat voiko johtua uudesta paperilaadusta, mutta tuntuu kuin _suoran_ viivan piirustamiseen joutuisi keskittymään tässä uudessa mallissa enemmän kuin vanhassa? :o
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 22. Tammi 2016 12:17

Ruikonperä kirjoitti:ps. kertokaas paperiasiantuntijat voiko johtua uudesta paperilaadusta, mutta tuntuu kuin _suoran_ viivan piirustamiseen joutuisi keskittymään tässä uudessa mallissa enemmän kuin vanhassa?

-ehkä se kuitusuunta edelleen vaikuttaa niin,että pystysuoran suoran viivan piirtäminen voi olla aavistuksen vaikeampaa kuin poikkisuoran.Ihan kuten se suoraan repiminenkin.
Tuosta vihjauksesta olen samaa mieltä ja miettinytkin asiaa.Nyt on kaikki kolme merkittävintä vihjelähdettä samoissa käsissä (7,HU ja fintoton vihjeet).Sillä on jo melko suuri mahdollisuus painottaa peliosuuksia sen rahan osalta joka tekee huvilappuja kahvia huoltamolla höriessään.kiinnostaisi vähän tuo ruikonperän esimerkki tuosta 8 rankatusta,että mitä hevosta tarkoittaa.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 22. Tammi 2016 12:29

RaahenTiikeri kirjoitti:Tuosta vihjauksesta olen samaa mieltä ja miettinytkin asiaa.Nyt on kaikki kolme merkittävintä vihjelähdettä samoissa käsissä (7,HU ja fintoton vihjeet).Sillä on jo melko suuri mahdollisuus painottaa peliosuuksia sen rahan osalta joka tekee huvilappuja kahvia huoltamolla höriessään.kiinnostaisi vähän tuo ruikonperän esimerkki tuosta 8 rankatusta,että mitä hevosta tarkoittaa.

Illan jälkimmäinen troikka. Vihjaaja tuntee tuolla suunnalla juoksevat hevoset kuin omat taskunsa ja varmaan jokaisesta muistaa kymmenyksen tarkkuudella viime starttien viimeset 700m, niin siihen nähden tuo rankkaus haisee kauas.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja vivahd EERO » 22. Tammi 2016 12:39

Jos näillä vihjelehtien vihjeillä on tosiaan niin suuri merkitys pelikäyttäytymiseen kuin yleisesti tunnutaan olettavan, niin näkisin sen aika useasti myös etuna psyykkauksessa omia aivojaan käyttäville. :think: :o

Jos vihjaaja on noissa kaikissa kolmessa sama henkilö, niin paikallaan olisi myös seuranta muuttuvatko vihjeet ajankohdan mukaan, kun se joidenkin ravipäivien kohdalla vaihtelee paljonkin noissa kolmessa kanavassa. :roll: Poisjäännit ja välistarttien esitykset vaikuttavat tottakai rankkauksiin, mutta kertooko tämä sama vihjaaja MIKSI rankkaus on muuttunut :?: :shock: :?:

Kuten ylläolevasta ja aiemmistakin kannanotoistani ilmenee, niin en hirveästi noihin "vihjeisiin" luota. Jos niitä kuitenkin satun lukemaan, niin jokin omista ajatuksista paljon poikkeava tietenkin herättää kiinnostukseni ja tutkin tämän tekemiset tarkemmin, mutta pelkkä vihjeen "outous" ei vielä aiheuta toimenpiteitä. Sama ajatus on hyvin usein ajatuksena omissa "vihjeissäni", tarkoitus on, että lukija kiinnostuu ITSE tutkimaan hevosen tekemisiä tarkemmin, varsinkin jos "vihje" vaikuttaa oudolta. :facepalm: :think: :crazy:
vivahd EERO

ViestiKirjoittaja nipa » 22. Tammi 2016 14:05

vivahd EERO kirjoitti: ajatuksena omissa "vihjeissäni", tarkoitus on, että lukija kiinnostuu ITSE tutkimaan hevosen tekemisiä tarkemmin.

Tuon tunnistan myös vuosien takaa omaksikin ajatuksekseni. Päivälehtien vihjeillä oli takavuosina tarkoituksena ensisijaisesti palvella lukijoita ja markkinoida pelinjärjestäjän toiveiden mukaan myös peliä. Tiedonvälitys hevosten oikeista maaliintulojärjestyksistä ei ole ollut niinkään tärkeätä. Aika harvoin - jos koskaan - hyvät vihjeet ovat lisänneet lukijoita palvelevan median levikkiä. :mrgreen:
nipa

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 22. Tammi 2016 17:49

Ruikonperä kirjoitti:Yllä puhuttiin vihjaajien mahdollisesta lustauksesta ja kertoimien tahallisesta manipuloinnista. 7 oikein-lehden päivän rankingeja katsoessa heräsi pieni epäilys, kun ainakin erääseen lähtöön oma suosikkini on rankattu sijalle kahdeksan ja vaikea kuvitella vihjaajan olevan niin pihallakaan ettei tuntisi hevosta (toki mahdollista ja jopa todennäköistä, että olen itse ihan yössä ko. lähdöstä). Aika hurjaa hommaa muutenkin, että nykyään sama henkilö tekee vihjeet Hevosurheiluun, 7 oikein-lehteen ja Fintotolle, kyllähän siinä tulisi houkutus tulisi itse kullekin olla paljastamatta ihan niitä parhaita tärppejä...

Oho, miten onkin sattumalta miehen tekemiin totoporukoihin tullut troikan alariville vain rankingin seitsemän ekaa :lol: Yhtään ei haise tämä homma... Se oma (ja aika monen muun) suosikkini on reilun 600 euron vaihtoon 3/5 eniten pelatuimmissa kaksareissa.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja PJK » 22. Tammi 2016 18:56

Ruikonperä kirjoitti:
Ruikonperä kirjoitti:Yllä puhuttiin vihjaajien mahdollisesta lustauksesta ja kertoimien tahallisesta manipuloinnista. 7 oikein-lehden päivän rankingeja katsoessa heräsi pieni epäilys, kun ainakin erääseen lähtöön oma suosikkini on rankattu sijalle kahdeksan ja vaikea kuvitella vihjaajan olevan niin pihallakaan ettei tuntisi hevosta (toki mahdollista ja jopa todennäköistä, että olen itse ihan yössä ko. lähdöstä). Aika hurjaa hommaa muutenkin, että nykyään sama henkilö tekee vihjeet Hevosurheiluun, 7 oikein-lehteen ja Fintotolle, kyllähän siinä tulisi houkutus tulisi itse kullekin olla paljastamatta ihan niitä parhaita tärppejä...

Oho, miten onkin sattumalta miehen tekemiin totoporukoihin tullut troikan alariville vain rankingin seitsemän ekaa :lol: Yhtään ei haise tämä homma... Se oma (ja aika monen muun) suosikkini on reilun 600 euron vaihtoon 3/5 eniten pelatuimmissa kaksareissa.

En ole rankingia tarkasti nähnyt, mutta pielessähän sen tajuaa olevan pelkästään jo katsomalla myytäviä kimppatroikkia. Millään ei voida vetää rankingin rajaa troikassa niin, että tuo jää leveän pelin ulkopuolelle.

Syy voi olla tuo mainittu. Toinen teoria (jota pidän todennäköisempänä) on se, että rankingiin on taas sotkettu oletettua maistuvuutta/maistumattomuutta. Eli on oletettu, että hevonen on suosikki, ja kun sen Turun suoritus oli miinusmerkkinen (lopputulostaan huonompi), niin se ei maistu. Vihjaajien ei pitäisi lähteä olettelemaan noita juttuja.
PJK

ViestiKirjoittaja Kädetön » 22. Tammi 2016 19:10

Kädetön

ViestiKirjoittaja Kädetön » 23. Tammi 2016 22:32

Ravigaalan alku myöhästyy, koska numero yksi, Jussi Lähde on poistunut puvun vaihtoon :facepalm:
Kädetön

ViestiKirjoittaja Masa V » 23. Tammi 2016 22:45

Pakko myöntää tämän päivän jälkeen, että Eero oli oikeassa uuden 7 oikein -lehden toimivuuden suhteen. Se toimii vielä jotenkin kotona, kun olohuoneen pöydällä yksikseen varovasti lehteä lukee ja siihen merkintöjä kirjoittelee. Mutta kun ravien ravintolakatsomossa 4 ihmistä käytti samaa lehteä, niin se todellakin HAJOSI KÄSIIN. Eikä siinä kaikki. Sitten kun mentiin osa lähdöistä katsomaan ulos, lehti ei mahdu mihinkään taskuun kunnolla... Nyt lehti on yhden aktiivisen ravipäivän jälkeen epämääräinen nuhruinen paperikasa.

Muistaako joku 90-luvun käsiohjelmat, kuinka ne oli hienoa ja laadukasta, sellaista kirkasta ja yllättävän paksua paperia? Sitten jossain vaiheessa ehkä 90-luvun loppupuolella paperi oheni tuntuvasti? Ja nyt ollaan siitäkin ajasta menty huomattavasti taaksepäin.

Mikä on mennyt vikaan, kun 80-90-luvulla mikään ei hajonnut nykyiseen malliin? Jopa DDR:ssä tehdyt tuolloin erittäin suositut joulukuusen kynttilät kestivät ehjinä varmaan sen 15-20 vuotta . Nyt vaikka ostaisit jotain "merkkiä", niin ihme jos pari kolme vuotta kestää, ilman että osa valoista palaa. Pesukoneet ja muut kestivät. Nyt on standardeja ja muita, tarkat laadunvalvonnat sun muut, mutta kaikki hajoaa ja itse korjaaminen on tehty mahdottomaksi ja muutoin korjaaminen erittäin kallista.

Meni vähän asian vierestä ;)
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja Kädetön » 23. Tammi 2016 23:35

Upeaa Jämsä, Antti K ja Tallikahvion nimikkorata!
Kädetön

ViestiKirjoittaja Masa V » 23. Tammi 2016 23:36

Kädetön kirjoitti:Upeaa Jämsä, Antti K ja Tallikahvion nimikkorata!

juuri olin samaa kirjoittamassa, onneksi olkoon Antti ja Jämsän Ravit!
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja nipa » 23. Tammi 2016 23:37

Masa V kirjoitti:Mikä on mennyt vikaan, kun 80-90-luvulla mikään ei hajonnut nykyiseen malliin?

Sanalla sanoen markkinatalous. Vanhaan hyvään aikaan paperia tehtiin liian halvalla. Pilkkahintaan jaettiin postikin, vaikka postinjakajia oli aivan liikaa. Kestohyödykkeetkin tehtiin liian kestäviksi ym. ym.
nipa

ViestiKirjoittaja Harri H » 23. Tammi 2016 23:48

Lauri jos joku ansaitsee saamansa palkinnon, hattu nousee todella korkealle :thumb_up:
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

ViestiKirjoittaja Kädetön » 23. Tammi 2016 23:54

Peltolan Antti se muistaa olla selvinpäin näissä ravilähetyksissä :kippis:
Kädetön

ViestiKirjoittaja seuraaja » 24. Tammi 2016 00:06

Hyvä, Late!
seuraaja

ViestiKirjoittaja vivahd EERO » 24. Tammi 2016 08:37

Jämsän Ravit ja Antti K, kolmas lääkelasillinen meni taatusti oikeaan paikkaan. :clap: :tuuletus: :kippis:
vivahd EERO

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen ravikeskustelu