Yleistä keskustelua Tallikahviosta

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Tallikahviotempaus 2015?

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 09. Elo 2015 10:36

ei hitto,kyllä nuo onnibussin hinnat on törkeän halpoja junailuun tai omaan autoiluun verrattuna.20€ ois Jyväskylä -oulu suunta ja 10€ hintaan pääsisi oulu-jyväskylä suunnan,mutta tasan vuorokauden reissu siitä tuis kun ainoat raveihin sopivat linjat ois aamuyö 04 aikoihin,ja jossain täytyis sitten viettää aikaa aamu 8:sta eteenpäinkin ennen raveja :tuuletus:
Ei silti,valvomaanhan mää olen tottunut ja kyllä 24 tunnin reissu onnistuu samoilla silmilläkin.Mutta väliaikojen ajankulutus siinä vähän mietityttää.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Harri H » 09. Elo 2015 10:51

Kyllähän sitä Oulussa kesäpäivänä riittää kierreltävää :) Torinrantaan aamukahville ja siitähän se päivä lähtee käyntiin! :D
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 09. Elo 2015 10:58

Oulun ravien alkamisaika 18.00.Mihin aikaan sää olet lähdössä tekemään järjestelyjäsi?
Ei toi kyllä ihan mahdottomalta kuulosta toi aikataulutus (jos ajattelee rahansäästöä vrt muut matkustusmuodot) kun bussi oli joskus 8 ja 9 välillä oulussa.
Toki siinä on sitten se paluun yöpuoli erikseen ja isompana ongelmana...nyt menee kyllä mietintään.
Toisaalta,tänään kyllä saan(en?) tietää että saisinko lainaksi autoa jonka tiedän tällä hetkellä seisovan turhana.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Harri H » 09. Elo 2015 11:06

Kyllä kai minä ihan viimeistään viideltä olen radalla ja todennäköisesti joudun sinne kävelemään, joten neljän jälkeen pitäisi lähteä Äimäraution suuntaan navigoimaan. Meneehän sinne suuntaan toki paikallisbusseja, mutta en ole tähän päivään mennessä jaksanut selvittää että mikä menee ja mihin aikaan, kun on kaksi tervettä jalkaa millä kävellä,eikä 4-5km ole minulle matka eikä mikään :) Kaupungille varmaan pyrin lähtemään jo puolenpäivän pintaan. Ravien jälkeinen aikahan tuossa aina on se ongelmallisin arkipäivänä; Ravintoloista harva on enää auki 21-22 jälkeen (poikkeuksena Limingantullin McDonald's ja muutama muu), joten vaihtoehdoksi ajan kuluttamiseen jää ne keskustan pubit, jotka on 02:een auki joka päivä. Onhan se toki kello yli kymmenen, ennenkuin radalta keskustaan asti selviää, että ei siinä nyt tolkuttomasti aikaa jää tapettavaksi.
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 09. Elo 2015 17:56

eli joo,mää tarvittaessa saan lainaan kaverin (joutilaana olevan) citroen berlingon,sinne mahtuu kyllä mukavasti kyyristelemättä kyytiin useampikin.
Eli onko tuolle kimppakyydille tilausta/tarvetta?No vivahd eero tietysti on lähdössä tampereelta,mutta onko sieltä etelän suunnalta tulossa(tai tampereelta muita) semmoisia ketkä ois tampereelta kyytiin napattavissa?kyllähän autolla sujuvammin reissun hoitaa kuin bussilla tai vr:llä,etenkin tuota illan poistumissuuntaa ajatellen
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 09. Elo 2015 17:57

eli joo,mää tarvittaessa saan lainaan kaverin (joutilaana olevan) citroen berlingon,sinne mahtuu kyllä mukavasti kyyristelemättä kyytiin useampikin.
Eli onko tuolle kimppakyydille tilausta/tarvetta?No vivahd eero tietysti on lähdössä tampereelta,mutta onko sieltä etelän suunnalta tulossa(tai tampereelta muita) semmoisia ketkä ois tampereelta kyytiin napattavissa?kyllähän autolla sujuvammin reissun hoitaa kuin bussilla tai vr:llä,etenkin tuota illan poistumissuuntaa ajatellen
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Masa V » 09. Elo 2015 18:23

Perhana sentään kun huvittaisi lähteä, mutta työn puolesta ei oikein pysty. Joku toinen kerta kyllä täytyy tulla Oulun raveihin, jos vastaavia Tallikahvio-tapahtumia on, Oulu kuitenkin niitä harvoja ratoja jotka on vielä jääneet "korkkaamatta".
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja Antti K » 09. Elo 2015 21:00

Mieleni tekevi vaan ei onnistu.

Vaimolla ja lapsilla on niin kiireistä aikaa, että se pitää myös isukin kotona.
Antti K

ViestiKirjoittaja vivahd EERO » 10. Elo 2015 13:01

Hyvät mahkut Jompella saada 10000 täyteen maanantaina Oulussa. :thumb_up:

Viikolla 40 ilmoitettua Ruotsissa ja 10 sunnuntaina Puttaalla. Pitäisköhän Oulun turnee aloittaa jo sunnuntaina Pihtiputaalta, jollei Ruotsin puolella ole tasaluku täyttynyt :?: :facepalm: :think:
vivahd EERO

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 11. Elo 2015 17:50

peruuntuu nyt minunkin osalta tää oulun reissu.Alkaa uusi työkeikka maanantaina.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Harri H » 11. Elo 2015 18:09

Ei siis taida tulla yleisöryntäystä tähän meetingiin :) Olikos PJK muuten tulossa? Sittenhän meitä olisi ainakin kolme, mikä on yksi enemmän kuin viime vuonna :D

Valmistelut on hyvässä vaiheessa, karkit pääasiassa hankittu, tarjoiluastia tuunattu Tallikahvio-kuosiin (ruma kuin perkele), samoin arvontalaatikko sai asiaankuuluvan ulkomuodon. Kynät on vähän kortilla, johonkin hävinnyt noita viime vuotisia, mutta eiköhän noilla pärjää. Arvontalippukkeet menee tänä vuonna ihan blankkona, ostin tuollaisia liuskalehtiöitä, mistä saa leikkaamatta tasakokoisia lappusia. Säästyy aikaa ja vaivaa. Laitan arvontamainokseen, että lappuun pitää kirjoittaa nimi ja puhelinnumero, niin eiköhän se homma noinkin pelitä. Sponsoripalkintoja en ole tuon HU:n lisäksi saanut, yhteydenotot eivät ole poikineet muualta vastauksia.

Vihjeitä olen tässä hiljalleen suunnittelemassa, kunhan saan paneuduttua noihin maanantain kisoihin. Ajattelin muutaman A4-lappusen tulostaa ja laittaa siihen pisteelle tarjolle, tuskin noille mahdotonta kysyntää on.
Harri H

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 11. Elo 2015 18:39

Harri H kirjoitti:Vihjeitä olen tässä hiljalleen suunnittelemassa, kunhan saan paneuduttua noihin maanantain kisoihin. Ajattelin muutaman A4-lappusen tulostaa ja laittaa siihen pisteelle tarjolle, tuskin noille mahdotonta kysyntää on.

-vaikka itse lappujen menekki ois heikko,niin hyvillä vihjeillä voi saada paljonkin positiivista fiilistä niiden joukossa,ketkä ne otti ja luki.

Vähän harmittaa,vaikka tottakai töitten jatkumisesta pitää nykytilanteessa olla tyytyväinen.
Jäi (toistaiseksi) valloittamatta kokonaan uusi suunta suomessa.nimimerkillä Ei ikinä missään länsirannikolla poria pohjoisempana.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Harri H » 11. Elo 2015 20:58

RaahenTiikeri kirjoitti:
Harri H kirjoitti:Vihjeitä olen tässä hiljalleen suunnittelemassa, kunhan saan paneuduttua noihin maanantain kisoihin. Ajattelin muutaman A4-lappusen tulostaa ja laittaa siihen pisteelle tarjolle, tuskin noille mahdotonta kysyntää on.

-vaikka itse lappujen menekki ois heikko,niin hyvillä vihjeillä voi saada paljonkin positiivista fiilistä niiden joukossa,ketkä ne otti ja luki.

Vähän harmittaa,vaikka tottakai töitten jatkumisesta pitää nykytilanteessa olla tyytyväinen.
Jäi (toistaiseksi) valloittamatta kokonaan uusi suunta suomessa.nimimerkillä Ei ikinä missään länsirannikolla poria pohjoisempana.

Jos jollain sattuu jotain täkyjä olemaan tuonne Oulun kisoihin, niin voi ilmoitella vaikkapa yv:nä lyhyen perustelun kanssa, miksi pitäisi vihjeissä huomioida. Yritän sitten yhdistää omiin näkemyksiin näitä ja saada koostettua mahdollisimmat fiksut ja toivottavasti osuvat tipsit :) Pääasiahan tuossa on, että saa yhden paikan lisää mihin voi laittaa linkin foorumille. Ja veikkaan että ainakin lukijoita voi saada noiden kautta, vaikkei osuisikaan. Hyvin perustellut vihjeet on yleensä mielenkiintoisia, osui tai ei.

Kannattaa kyllä suunnata tänne Oulun seudulle joskus, erityisesti kesäaikaan. Oikein mukavia kesäpaikkoja tässä ympäristössä, mm. Oulu, Haukipudas ja Ii :)
Harri H

ViestiKirjoittaja Harri H » 14. Elo 2015 10:33

Tulee muuten hieno vihjepaketti! :cowboy: Ja hienolla en tarkoita osuvaa, koska se nyt ei minun kohdalla ole mahdollista :lol: Aika hyvin olen saanut lähtöjä puntaroitua, varsinkin T4-kohteista on jo vahvaa otetta. Edelleen jos jollain on jotain pieniäkin näkemyksiä maanantaille, niin niitä voi minulle laittaa tulemaan. Muutaman tallikommentinkin olen pakettiin saanut kerättyä. Suurin ongelma tässä alkaa olla se, että yksi A4 ei riitä, kun minä en yksinkertaisesti osaa tiivistää, kun alan jotain kirjoittamaan. Jokainen joka on Teivon raviraportteja lukenut, voinee allekirjoittaa tämän :D No, pitää sitten niitata sivuja yhteen niin ravikansa saa kunnon vihjeohjelman pelien tueksi.
Harri H

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 14. Elo 2015 21:25

hyvä.Ihmiset yleensä tykkäävät lukea näistä lähdöistä analyysejä ja sellaista tekstiä on mukava lukea,josta näkee että on jonkunlaista näkemystä asiaan.
Sinun teivon juoksuselostuksetkin oli todella hyviä aikoinaan.Itse asiassa teivon juoksuselostukset olivat vuosia ihan aarteita,joita ei löytänyt hippoksesta linkkaamalla vaan piti mennä teivon sivujen kautta.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Harri H » 14. Elo 2015 21:42

Teivon juoksuselostukset oli minun käsialaa loppuvuodesta 2010 alkaen, sukunimikaima, mutta ei tiettävästi sukulaiseni Heikki toki noita siihen saakka :) Toki niissä minun aikana näkyi varmasti esikuvan kädenjälki, aikalailla samaa sapluunaa noissa toteutin. Nyt sitten tosiaan noissa tänä vuonna uudet tuulet ja uudistettu formaatti, joka on allekirjoittaneen käsialaa.

Oulun paketti on aikalailla kasassa (toki muokkailen vielä sunnuntaihin asti), mutta tuosta illan päätöslähdöstä ei ota kyllä erkkikään selvää... :D
Harri H

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 14. Elo 2015 22:18

niin,siis olen ymmärtänyt,että ne "muutaman vuoden takaiset" hieman pidemmät ja kattavammat selostukset oli sinun tekemiä.Eli puhutaan juuri 2010 luvusta?
Itse tykkäsin niistä.Olen yleensä ollut suht ahkera lukemaan juoksuselostuksia omien näkemieni lisäksi,ja Teivon kohdalla oli aina se,että harmitti kun sitä ei pystynyt linkkaan suoraan hippoksesta,kun "siellä on ne monisanaisemmat selostukset".

En ihan varma vuosista ole...itse olen jollain tavalla aktivoitunut ravien suhteen 2007.2008-2009 meni ehkä vähän niin ja näin pelaillessa...mutta taatusti 2010 eteenpäin on ollut jo tosi ahkeraa psyykkausta ja isoja pelejä.Ja varmaan "jenkkikärrykesästä" eteenpäin taas pelit on pienentyneet.Oliko 2013 se jenkkikärrykesä?täyty sen olla,kun se ei viime kesä ollut.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Harri H » 14. Elo 2015 22:56

Voi ne minunkin tekstejä olla, eikä tosiaan tuossa varmasti huomattavaa muutosta tapahtunut vaikka tekijä vaihtuikin.

Jännä juttu muuten, kun olen sähköpostilla noita tallikommentteja kerännyt, periaatteella vastaa kuka vastaa, niin seitsemästä vastanneesta peräti kuusi on naisvalmentajia :) Ihan hyvin noita kommentteja on kyllä kertynyt, ihan muutama viesti tuli takaisin, kun sähköposti ei ollut enää toiminnassa tai laatikko oli täynnä. Saa nähdä tuleeko huomenna vielä vastauksia, deadlinen asetin iltaan. Soittamallahan noita olisi saanut, mutta ei nuo nyt niin tärkeitä ole, että niistä viitsisi puhelinlaskua alkaa kerryttää. Ja helpompi kun on kirjallisena, niin ei tarvitse kuin hieman muokata tarpeen mukaan lauserakenteita.
Harri H

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 14. Elo 2015 22:58

Harri H kirjoitti:Jännä juttu muuten, kun olen sähköpostilla noita tallikommentteja kerännyt, periaatteella vastaa kuka vastaa, niin seitsemästä vastanneesta peräti kuusi on naisvalmentajia

-ei toi mun mielestä ole jännä juttu ollenkaan.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Harri H » 14. Elo 2015 23:23

Tuli muuten mieleen, kun viime vuonna Oulun synttäritempauksen aikaan foorumin viestikeskiarvo oli n. 17 per päivä (ajanlaskun alusta laskien), niin hyvässä nosteessa tässä ollaan sen jälkeenkin oltu, tässä tilastoa:

Harri H kirjoitti:
Mutta otetaan nyt tähän satunnaista seurantaa, eli 16.9. viestiä päivässä lukema on 17,04.
Edit: 19.9.2014 > 17,13
Edit: 22.9.2014 > 17,18
Edit: 24.9.2014 > 17,23
Edit: 8.10.2014 > 17,57
Edit: 2.11.2014 > 18,21
Edit: 3.5.2015 > 20,16
Edit: 14.8.2015 > 20,82

EDIT: Ja tänään onkin Tallikahvion virallinen syntymäpäivä! Perjantai-iltana 14.8.2009 n. klo 23 foorumi näki päivänvalon :)
Harri H

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen ravikeskustelu