Tallikahvion kimppapelit

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Tallikahvion kimppapelit

ViestiKirjoittaja ManOWar » 16. Marras 2014 00:20

Touho kirjoitti:Eli tällä hetkellä mukana:
vivahd EERO
Erik
tavis
Justin Case
JamoT
Chocolate
Tellu
Touho
Jos pistetään 60e/osuus saadaan kasaan 480 euroa. Meikäläinen voi ottaa vetovastuuta, mutta käykää huutelemassa viikolla, jos löytyy hyviä ideoita. Sopiiko muille kuin EEROlle, että teen vaan suoraan pelin tuonne Fintoton porukoihin ja sitten sieltä käy porukka lunastelemassa osuudet? Sitten voisi alkaa jo jakamaan mielipiteitä T7-rastista. Huomenna listat!

Tulen myös mukaan. 60€ on oikein hyvä panos tämmöiselle bonuskierrokselle. 8-)
Pelimuotona käy myös 75, kun oletettavasti saadaan mukaan useampaan lähtöön vähän pelattuja hepoja...
ManOWar

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 16. Marras 2014 01:17

voi hemmetti kun ei taida olla varaa noin isoihin osuuksiin ensi viikonloppuna.Jossain keskimääräistä suuremmassa kimpassa tuolla kierroksella pitäis pyrkiä kyllä mukana oleen.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja tavis » 16. Marras 2014 10:20

Ja ajoissa pitää sitten olla, koska systeemi kaatuu puoli tuntia ennen.
tavis

ViestiKirjoittaja Aukusti » 16. Marras 2014 11:26

Mukana ollaan 60€ käy hyvin. :thumb_up:
Aukusti

ViestiKirjoittaja Touho » 16. Marras 2014 12:14

Eli toistaiseksi mukana:
vivahd EERO
Erik
tavis
Justin Case
JamoT
Chocolate
Tellu
ManOWar
Aukusti
Touho

Pistetään vaikka ensi torstai takarajaksi mukaan ilmoittautumiselle.
Touho

ViestiKirjoittaja vivahd EERO » 16. Marras 2014 12:59

Kyllähän mulle yleensä käy kaikki, enemmistö päättää. :thumb_up:

Muutama huomioitava asia:

-osuuksiin jako ei aina onnistu, jos osakkaita on esim. 11 tai 13, niin jako onnistunee vain silloin kun rivimäärä on näillä luvuilla jaollinen. Ei liene järkevää tunkea tämän takia johonkin lähtöön juuri jaon kannalta vaadittavaa hevosmäärää.

-tällä kierroksella itselläni olisi melkoisen hankalaa lunastaa osuuttani lauantai-iltapäivänä ja kun kimppalaisia tullee olemaan toistakymmentä, saattaa muillakin olla silloin muutakin menoa. (rivin laatija TOUHO? pitää itsellään minunkin osuuteni, I hope so)

-käytännössä rivin osuuksiin jako, ja jokainen lunastaa osuutensa itse, olisi varmasti helpoin ratkaisu kaikin puolin, mutta YV lienee varmin ja ainoa tapa varmistaa, ettei osuudet mene "vääriin" käsiin ja taskuihin.

-kuten taviskin mainitsi, niin tälläkin kierroksella Fintoto tullee varmuudella kaatumaan jossakin vaiheessa, joten kannattaa olla ajoissa liikenteessä.

-vaikka periaatteessa olen pelkän seiskan pelaamista vastaan 75/76:n sisällä, koska ne ovat täysin eri pelejä, niin sekin kyllä sopii. Jos haluaa maksimoida voittonsa/tappionsa, niin kertaistetut rivit ovat "ahneita" varten.

-päälapun tekoon ei "pakosta" tarvitse käyttää koko käytettävissä olevaa summaa, ylijäävällä summalla voi tehdä pikku kertaistetun, ahneitahan me kaikki taidamme kuitenkin perusluonteeltamme olla. :facepalm:

Mutta, kuten sanottua, meikäläiselle yleensä kaikki käy. :crazy: :kippis:

PS. Touhon tilinumero vielä löytynee jostain, mutta laita se varmuuden vuoksi YV:llä, niin pistän rahat heti tulemaan.
vivahd EERO

ViestiKirjoittaja JamoT » 16. Marras 2014 15:38

Hienoa!!
Mun mielestä ehdottomasti 75 eikä pelkät 7. Vaikeilla kierroksilla 6 ja 5 maksaa ihan hyvin ja tympeetä
jännätä lappua jos heti lauluun... 7 oikein kuiteski aika harvinaista herkkua.
Mut mukana ihan miten porukka päättää.
JamoT

ViestiKirjoittaja Touho » 16. Marras 2014 19:09

No miltäs näyttää näin ensisilmäykseltä? Köppinen ja Herbie Sisu varmaan tulee olemaan niitä rivin pankkeja, mutta ainakin jälkimmäinen tekisi mieli varmistaa, kun aina sieltä takarivistä on omat hankaluutensa.

Mun ehdotus olisi viimeiseen Blame Pizzaz varmaksi ja muita varmoja ei sitten ehkä tarvitsiskaan, kun aika leveä lappu ollaan saamassa kasaan. Tulee todennäköisesti olemaan suht maltillisesti pelattu, mutta meikäläisellä on kyllä luottoa tuohon hevoseen. Tuskin saa tuossa lähdössä keuloja ainakaan aluksi, kun sisäpuolelta kaikki kolme avaa tosi kovaa, mutta hyvä juoksu on silti aika todennäköinen ja onhan hevonen lähdön paras.

Neljä ekaa kohdetta on kyllä todella haastavan näköisiä ja tulevat tarvitsemaan laajaa rastitusta.
Touho

ViestiKirjoittaja Chocolate » 16. Marras 2014 19:15

Varma päätöskohteeseen on draaman kaaren kannalta hieno ratkaisu. Blame Pizzazilla on kohtuu näytöt Tallikahvio -kimpan varmana :cowboy:

Mulle kävisi peliteknisesti T7-ruksi mutta demokraattisen päätöksen mukana mennään.
Chocolate

ViestiKirjoittaja JamoT » 17. Marras 2014 19:09

Kierros ja bonus huomioiden ehkäpä se 7 ruksi ois paikallaan... vaikka sitä harvoin oon harrastanut.
Kiinnihän se otetaan jos varma / varmat pitää :thumbup1:
JamoT

ViestiKirjoittaja Touho » 19. Marras 2014 15:58

Kierros lähestyy. Tuosta Blame Pizzaksesta en ole vieläkään muuttanut mielipidettä. Sillä mennään joko syteen tai saveen. Mitä porukka on Köppisen ja Herbie Sisun lähdöistä mieltä? Ja tuo T7/T75 tuntuu jakautuvan aika puoliksi. Itse ehkä kallistun T75:n kannalle. Kierros on semmoinen, että 90% pelaa T7:aa ja silloin 6 ja 5 oikeiden arvot saattavat olla vähän vääristyneet. Lisäksi lapusta tulee niin leveä, että seiskan osuessa alavoittojakin on niin paljon, että todennäköisesti saa aika lähelle saman kuin pelkällä T7:lla.
Touho

ViestiKirjoittaja PJK » 19. Marras 2014 16:43

Touho kirjoitti: Kierros on semmoinen, että 90% pelaa T7:aa ja silloin 6 ja 5 oikeiden arvot saattavat olla vähän vääristyneet. Lisäksi lapusta tulee niin leveä, että seiskan osuessa alavoittojakin on niin paljon, että todennäköisesti saa aika lähelle saman kuin pelkällä T7:lla.

Olen itse muissa porukoissa mukana, joten en ota kantaa, miten tämän porukan pitäisi pelata, mutta kommentoinpa vääräksi arvioimaani arviota.

6 ja 5 oikein tuloksia pelaa ehkä vähän osamattomampi pelaajaporukka, joten vääristymää saattaa vähän olla, mikä puoltaisi Toto75-muotoista peliä. Silti tuo viimeinen virke ei käsittääkseni pidä paikkaansa.

Normaalisti melko hyvä muistisääntö on, että kutosilla saa 1-2% seiskan arvosta ja vitosilla kymmenesosa tuosta. Nyt bonuksesta johtuen seiskojen potti lienee tupla, eli liikutaan karkeasti tasolla 0,75% ja 0,075%.

Jotta noilla saisi yhteensä sen 150%, mitä toto7-merkki auttaa, pitäisi olla 100 kertaa 6 ja 1000 kertaa 5. Esimerkiksi lappu, jossa on varma ja kuuteen lähtöön viisi rastia (=n. 780EUR) sisältää vasta neljäsosan noista (24+240), eli sillä voittaa karkeasti puolet siitä, mitä Toto7-lapulla. Suunnilleen samanhintainen on lappu, jossa on kaksi varmaa ja neljään lähtöön seitsemän merkkiä ja yhteen kuusi merkkiä. Siinä on alavoittoja 29 + 320, Eli sillä voittaisi karkeasti ottaen 55% siitä, mitä Toto7-kupongilla.
PJK

ViestiKirjoittaja Touho » 19. Marras 2014 18:14

PJK kirjoitti:
Touho kirjoitti: Kierros on semmoinen, että 90% pelaa T7:aa ja silloin 6 ja 5 oikeiden arvot saattavat olla vähän vääristyneet. Lisäksi lapusta tulee niin leveä, että seiskan osuessa alavoittojakin on niin paljon, että todennäköisesti saa aika lähelle saman kuin pelkällä T7:lla.

Olen itse muissa porukoissa mukana, joten en ota kantaa, miten tämän porukan pitäisi pelata, mutta kommentoinpa vääräksi arvioimaani arviota.

6 ja 5 oikein tuloksia pelaa ehkä vähän osamattomampi pelaajaporukka, joten vääristymää saattaa vähän olla, mikä puoltaisi Toto75-muotoista peliä. Silti tuo viimeinen virke ei käsittääkseni pidä paikkaansa.

Normaalisti melko hyvä muistisääntö on, että kutosilla saa 1-2% seiskan arvosta ja vitosilla kymmenesosa tuosta. Nyt bonuksesta johtuen seiskojen potti lienee tupla, eli liikutaan karkeasti tasolla 0,75% ja 0,075%.

Jotta noilla saisi yhteensä sen 150%, mitä toto7-merkki auttaa, pitäisi olla 100 kertaa 6 ja 1000 kertaa 5. Esimerkiksi lappu, jossa on varma ja kuuteen lähtöön viisi rastia (=n. 780EUR) sisältää vasta neljäsosan noista (24+240), eli sillä voittaa karkeasti puolet siitä, mitä Toto7-lapulla. Suunnilleen samanhintainen on lappu, jossa on kaksi varmaa ja neljään lähtöön seitsemän merkkiä ja yhteen kuusi merkkiä. Siinä on alavoittoja 29 + 320, Eli sillä voittaisi karkeasti ottaen 55% siitä, mitä Toto7-kupongilla.

Olet varmaan ihan oikeassa, en tuohon hirveästi ajatustyötä käyttänyt.
Touho

ViestiKirjoittaja Antti K » 20. Marras 2014 10:29

Ilmoittaudun myös mukaan. Minua kiinnostaa tuon rakenteisella lapulla pelimuoto 75.
Antti K

ViestiKirjoittaja For Nothing... » 20. Marras 2014 14:07

Antti K kirjoitti:Ilmoittaudun myös mukaan. Minua kiinnostaa tuon rakenteisella lapulla pelimuoto 75.

Samoin. Kertokaa sit noista maksujutuista vaikka yksärillä, en ole aiemmin näihin osallistunut.
- Roses of the night, are growing without light -
For Nothing...

ViestiKirjoittaja Touho » 20. Marras 2014 15:23

For Nothing... kirjoitti:
Antti K kirjoitti:Ilmoittaudun myös mukaan. Minua kiinnostaa tuon rakenteisella lapulla pelimuoto 75.

Samoin. Kertokaa sit noista maksujutuista vaikka yksärillä, en ole aiemmin näihin osallistunut.

Siis jos vaan on lauantaina koneen ääressä, helpointa hoitaa niin, että teen pelin tuonne Fintoton porukoihin ja sieltä jokainen käy lunastamassa osuuden itse.

Lyödään kimppa nyt lukkoon, kun on sopiva 12:ta hengen määrä kasassa. Eli mukana:

vivahd EERO
Erik
tavis
Justin Case
JamoT
Chocolate
Tellu
ManOWar
Aukusti
Antti K
For Nothing
Touho
Touho

ViestiKirjoittaja Chocolate » 21. Marras 2014 09:17

Antti K kirjoitti:Minua kiinnostaa tuon rakenteisella lapulla pelimuoto 75.

Antti on kyllä siinä oikeassa että jos näin leveällä lapulla nasahtaa 7 oikein, niin alavoittoja kyllä tulee ovista ja ikkunoista.
Chocolate

ViestiKirjoittaja Erik » 21. Marras 2014 09:47

Tällaisia ajatuksia
L 5: Köppinen,ratayksi,volttilähtö,kiertämistä riittää..
L 6: Varmaehdokas,Herpie Sisu
L 7: Blame Bizzaz,laukkasi ed. lähdössä kouvolassa kahteen otteeseen,tässä lähdössä tulee muutenkin paljon laukkoja.
Erik

ViestiKirjoittaja Justin Case » 21. Marras 2014 12:49

Mitä enemmän näitä taas pyörittelee, niin tuntuu että tusina ruksia saisi olla vielä lisää.. :crazy:
Mutta taisi jo aiemmin ollakin puhetta, että jos mieleinen lappu löytyy ja rahaa jää yli niin tehdäänkö kerrattua lopulla vai kuinka?
Kaikki käy.
7-ruksi ei ole minullekaan must.
Tuumaillaan! :thumbup1:
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.
Justin Case

ViestiKirjoittaja Antti K » 21. Marras 2014 16:00

Chocolate kirjoitti:
Antti K kirjoitti:Minua kiinnostaa tuon rakenteisella lapulla pelimuoto 75.

Antti on kyllä siinä oikeassa että jos näin leveällä lapulla nasahtaa 7 oikein, niin alavoittoja kyllä tulee ovista ja ikkunoista.

Juu ja suurilla panoksilla pelaavat käyttävät T7-rastia. Seurauksena meillä on olisi T75-pelissä erittäin suuri lappu muihin pelaajiin nähden ja yli vaikealla kierroksella saattaisimme kahmia hyvät rahat jopa 6 ja 5 oikein tuloksilla. Vähän niin kuin oli tilanne Lahdessakin.
Antti K

EdellinenSeuraava

Paluu Totopelit