Psyykit ja jälkipelit, viikko 41

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 41

ViestiKirjoittaja manu mainio » 11. Loka 2014 10:33

Kuka muuten toimi selostajana -96 Finlandiaraveissa?

Meillä oli ennen VHS-nauhalla tuo Ylen lähetys jossa selostajana oli Pekka Kaidesoja :clap: Tuohon aikaan kun ikää oli kymmenisen vuotta, laitoin äänen pois ja selostin lähtöjä itse. Ei siitä tainnut ammattia itselle saada näin jälkikäteen voidaan todeta :lol:
manu mainio

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 11. Loka 2014 10:42

Omaan silmään ihan fifty-fifty tilanne tuo maaliintulo, en olisi uskaltanut sanoa kummankaan puolesta :P

Selostaja itselle täysin tuntematon suuruus, hienosti hajoaa ääni tuossa n. 50m ennen maalia :)
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Janzon » 11. Loka 2014 11:03

Rokki tänään tulessa. Taktiikkana on ottaa ekat keulat, mutta antaa ne Akulle pois. Jos tilaa tulee lopussa niin Rokin pitäis pyyhkästä iloisesti ohi. Viimeistelyt ok+++. Pahasti alipelattu on 6%.

Toki joku voi keretä toiselle ja pussittaa Moilasen, jolloin lähdön luonne muuttuu oleellisesti.
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon

ViestiKirjoittaja Masa V » 11. Loka 2014 11:17

manu mainio kirjoitti:Kuka muuten toimi selostajana -96 Finlandiaraveissa?

Meillä oli ennen VHS-nauhalla tuo Ylen lähetys jossa selostajana oli Pekka Kaidesoja :clap: Tuohon aikaan kun ikää oli kymmenisen vuotta, laitoin äänen pois ja selostin lähtöjä itse. Ei siitä tainnut ammattia itselle saada näin jälkikäteen voidaan todeta :lol:

Useimmiten 90-luvulla rataselostajana oli muistaakseni Markku Heikkilä, joskus taisi olla Marko Lähteenmäki? Noita raveja en kyllä äkkiseltään muista, mutta ihme jos ei ollut Markku, kun isoista raveista kysymys. Kimmo Jokiniemi oli aina kuuluttajana, joskus silloin tällöin taisi olla selostajanakin.

Löytyykö tuo lähtö youtubesta?

Pekka Kaidesoja on mahtanut olla aika rasittava selostaja ravilähtöön, jopa pahempi kuin Ylen suurkilpailulähetyksiä aina välillä selostanut Matti Finskas. :)
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja Janzon » 11. Loka 2014 11:19

Rokin isoveli Bwt Hellion koittaa keulasta harata Big Sky Hurricania vastaan. Jospa Pekka on ottanut HP:n vinkistä vaarin ja jättänyt ruuan vähemmälle. :D
Janzon

ViestiKirjoittaja Masa V » 11. Loka 2014 11:22

Nyt löysin tubesta tuon Islan Finlandialähdön. Onhan se Vermon maalipaalun tietäen ihan selvä, sellainen parinkymmenen sentin erolla tullut voitto. Selostajan ääni saattaa olla vääristynyt "nauhoituksen nauhoituksessa", onko se Markku Heikkilä vai ei???

Sen sijaan se BWT Magicin voitto oli sellainen, että erot ehkä millimetreissä...

EDIT: Jos NIPA lukee tämän, niin osaa varmaan sanoa kuka selosti Vermossa noihin aikoihin. Vaikka Nipan ikä taitaa olla melkein kaksinkertainen mun ikään verrattuna, niin ravijutuissa Nipan muisti on käsittääkseni ainakin kaksi kertaa parempi :)
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 11. Loka 2014 11:38

On teillä perhana tarkat silmät jos osaatte tuosta sanoa Islan voiton olleen selvä :mrgreen:

Hienoa kuulla yleisön elävän mukana, ei nykyään tuollaista ole kuin ehkä kunkkareissa... :thumb_down:

Veikkaisin selostajaksi sitä kaveria, joka selosti noihin aikoihin pohjoisen raveissa. Nimi ei vaan muistu mieleen.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 11. Loka 2014 11:40

janzon,onko tuo tietoa?Itse meinasin että ton lähdön vedän bwt hellion varmana tai sit saakelin leveästi.

Hard as a rock on kyllä heti toinen merkki lapulle.Akun kanssa.Mutta tarviiko kolmatta merkkiä?

köppinen ei tänään ole varmana mun lapulla,siihen nuotataan 4-5 merkkiä eilisen joensuun kerrotulla hajotuksella osuneen T4:n (ja yksi suora pari kolmesta yrityksestä)rahoilla.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 11. Loka 2014 11:46

RaahenTiikeri kirjoitti:janzon,onko tuo tietoa?Itse meinasin että ton lähdön vedän bwt hellion varmana tai sit saakelin leveästi.

Hellion maistuisi kyllä kovasti semminkin kun maestro itse puikoissa, MUTTA pääseekö se AA:n (Asante & Antti) ohi kiihdytyksessä _rinnalta_. Ajaisivat nyt oikein kunnolla kilpaa niin Greenleaf Slimin osakkeet nousisivat, naurettavan vähän pelattu kykyihin nähden...

RaahenTiikeri kirjoitti:köppinen ei tänään ole varmana mun lapulla,siihen nuotataan 4-5 merkkiä eilisen joensuun kerrotulla hajotuksella osuneen T4:n (ja yksi suora pari kolmesta yrityksestä)rahoilla.

Jos tekisin sjuttifemmaa niin ei olisi itselläkään. Camri ja Virijori ovat samantasoisia hevosia ja varsinkin Virijori on järkyttävän vähän pelattu. Pakkohan sen onnistumisen on tulla jossain vaiheessa.

Kellä tuo Rokki nyt on treenissä kun ei ota selvää? :wtf:
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Masa V » 11. Loka 2014 11:46

Ruikonperä kirjoitti:
Hienoa kuulla yleisön elävän mukana, ei nykyään tuollaista ole kuin ehkä kunkkareissa... :thumb_down:

Oli ainakin istumakatsomossa kovin huuto raveissa mitä muistan, sellainen kuin kauden tärkeimmässä jääkiekko-/jalkapallo-ottelussa maalin tullessa. Ja ihan normikeskiviikkoina oli 90-luvun alkupuolella taputusta ja huutoa ainakin V5-lähdöissä.
Masa V

ViestiKirjoittaja Janzon » 11. Loka 2014 11:52

Ei Pekka keulaa pois anna maililla ja mun mielestä pääsee sinne. Viimeksi oli keli pahasti vastaan ja siihen nähden kesti hyvin. Nyt keli passaa ja lyhyellä starttivälillä Hellion parhaimmillaan. Toki se on sanottava, että Hurricane on on todella hieno ja hyvä hevonen, että saa Hellion lujaa painella, jos meinaa voittaa.

Tosi hienot ravit tänään!
Janzon

ViestiKirjoittaja Janzon » 11. Loka 2014 11:54

Rokki on Pekan treenissä, vaikka Pepen nimi vielä lukee valmentajana. Hevoset lähti ruotsiin ja rokilla on näitä omia kisoja vielä täällä niin jäi Pekalle.
Janzon

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 11. Loka 2014 11:56

Kysyn palstaveli EERON puolesta vielä kelleköhän Rhonda Croft on siirtynyt treeniin kun ei näy enää Pistonen listoilla? ;)
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Masa V » 11. Loka 2014 12:13

Toi BWT Hellion on aina ollut jotenkin vaikeasti pelattava. Kanuunajuoksua on saattanut seurata heikompi esitys ja harvoin montaa hyvää juoksua tehnyt putkeen. Voitot on tulleet pääosin selvästi tätä helpommista lähdöistä. Tietysti parhaana päivänään tuo Hellion on kestänyt vaikka kuinka kovan avauksen... Nyt pinnat on 10% paikkeilla ja uskoisin että aika lailla kohdillaan ovat, olishan se voitto pieni yllätys tässä tehtävässä.

Kaiken kaikkiaan tosi hieno ja vaikeasti pelattava lähtö! Ainakin kovaa mennään ekat 500, se on selvä, Asante on keulariippuvainen eikä ikinä luovuta suosiolla keuloja Pekalle.

Vihdoinkin eturiviin päässyt Funny Farm on mielenkiintoinen hevonen tuohon, voisi juoksun onnistuessa yllättää.
Masa V

ViestiKirjoittaja Chocolate » 11. Loka 2014 12:21

Masa V kirjoitti:Vihdoinkin eturiviin päässyt Funny Farm on mielenkiintoinen hevonen tuohon, voisi juoksun onnistuessa yllättää.

Juuri näin. Itse en kyllä saanut sellaista juoksunkulkua mitenkään psyykattua että FF:n juoksu onnistuisi.
Chocolate

ViestiKirjoittaja Neliveto » 11. Loka 2014 12:25

Outlaw Merci, Köppinen, Big Sky Hurricane ja Venice käyvät varmoiksi. Kaksi ensimmäistä ovat olleet viime aikoina niin suvereeneja, että niiden tappiota on vaikea kuvitella. Toki ikitipsi Jonnan Emeritus saattaa voittaa juuri nyt, kun sitä vähiten odottaa :) . Big Sky Hurricanelle kasipaikka taitaa olla vain hidaste, jonka riskit yllättävän maltilliset prosentit mielestäni kattavat. IS Ravien kommenteissa Korhonen varoittelee Venicen räkäisyydestä, mutta veikkaan, että sairaalla hevosella ei lähdetä Kuopiosta Vermoon koittamaan.

Muut kohteet ovat sitten yllätysalttiimpia. Ensimmäisessä kiinnostavat Mity Lightning ja aivan pelaamattomat Sweet Mama Blue ja Going Strong. Mity Lightning saa nyt hyvän reissun ja tulee lopun kovaa, SMB tuli Teivossa alkulaukan jälkeen viimeiset 700 11-vauhtia ja Going Strong oli Vaasassa treenarin ajamana vakuuttava keulasta. Tämä Going Stronghan teki pari vuotta sitten tosi kovia juoksuja, mutta ilmeisesti tässä välillä on vähän vastustanut.

Suomenhevosten huippudivisioonassa kiihdytys taitaa olla aika reipas. Olisiko Virin Camilla eturivin nopein? Hankalasti arvioitava lähtö. Ei varmaan K-merkkikään olisi huono ratkaisu.

Je L'Adore oli Lappeen karsinnoissa keulasta loistava, mutta nyt paikka on paha. Stoneisle Lilianilla on ilmeisesti kengät jalassa, joka on iso miinus. Kyllähän Bwt Hard As a Rock tässä väkisin alkaa kiinnostaa peleissä :thumbup:
Neliveto

ViestiKirjoittaja Masa V » 11. Loka 2014 12:27

Chocolate kirjoitti:
Masa V kirjoitti:Vihdoinkin eturiviin päässyt Funny Farm on mielenkiintoinen hevonen tuohon, voisi juoksun onnistuessa yllättää.

Juuri näin. Itse en kyllä saanut sellaista juoksunkulkua mitenkään psyykattua että FF:n juoksu onnistuisi.

Hyvin voi päästä johonkin toiseen - kolmanteen ulos, kun Asante yrittää juosta keulassa, Hellion prässää ja Hurrikaanikin ajaa eteenpäin.
Masa V

ViestiKirjoittaja ManOWar » 11. Loka 2014 12:28

Ruikonperä kirjoitti:On teillä perhana tarkat silmät jos osaatte tuosta sanoa Islan voiton olleen selvä :mrgreen:
Veikkaisin selostajaksi sitä kaveria, joka selosti noihin aikoihin pohjoisen raveissa. Nimi ei vaan muistu mieleen.

Ota Ruikko lisää kahvia, se kuulemma terävöittää näköä ! ;)
Tässä omatekemä maalikamera tuosta videosta. Siis niin selvä että näkyi helposti sinne istumakatsomoonkin, ja tuuletimme heti, eikä kuvan tarkistuksen jälkeen !

Kuva

Selostaja on Markku Heikkilä.
ManOWar

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 11. Loka 2014 12:40

mun mielestä pekka&hellion ottaa kyllä keulat asantelta,mutta jos ei ota,niin kiharainen to lähtö on.Funny Farm:han on yksi mun lemppareita,mutta vaikea munkin on jotenkin nähdä että se sais tässä onnistunutta juoksua.Jos alan tähän laittaan merkkejä paljon,niin sitten se tarkoittais köppistä varmaksi,kun en mitään järkyttävän suurta 75;sta meinaa laittaa?
Onko kellään kiinnostusta alkaa tekeen porukkaa josta vois laittaa myyntiin osia?
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja nipa » 11. Loka 2014 13:02

Masa V kirjoitti:Jos NIPA lukee tämän, niin osaa varmaan sanoa kuka selosti Vermossa noihin aikoihin

Vielä viime vuosituhannella, kun hevoset olivat tutumpia tuli nuo lähdöt paikan päällä katsottua aivan itse kiikarin avustamana eikä siihen tarvinnut kuunnella selostajien höpinöitä sekaan. Näin ovat niinä aikoina Vermonkin raveissa selostaneet pudonneet muistista aika tarkkaan.

Saattaisi olla, että selostaja oli po. Finlandia-ajossa Markku Heikkilä, joka järjesti minulle potkut Ravitoimittajien liitosta passiivisuuden vuoksi. Heikkilähän oli silloin selostuksissaan paljonkin skarpimpi kuin nykyisin, jolloin hän kilpailee samassa sarjassa kuin Kimmo Jokiniemi huonoimmillaan.

Finskaksen Masa oli parhaimmillaan kuuluttajana jo 1960-luvulla isänsä johtamassa Käpylässä, mutta selostajana lähinnä pitkäpiimäinen. Masa teki yhtaikaa kanssani Veikkiksen ravivihjeitä radioon vuoroviikoin 1980-luvulla. Samaan aikaan radiossa futista vihjailivat Raimo Häyrinen ja Hannu-Pekka Hänninen, joita ehdottelin piruuttaan myös Vermon selostajiksi. H-P teki kyllä telkkariin pari kolme raviohjelmaa jo silloin. Ehdotus ei kiinnostanut poikia – eikä Vermoa.
nipa

EdellinenSeuraava

Paluu Totopelit