..että päätöslähtöjen hevosten pitäisi tulla nuokkumaan ravipaikalle pari tuntia etuajassa, jotta arvon pelurit saavat tietää balanssin?
-Hyvin puhuttu siinä ylhäällä.-öö jos tuo ei ole purkaus tärkeintä rahoittavaa tahoa vastaan niin mikä se on?Kohteliaisuus?Osoitus realiteettien ymmärtämisestä?osoitus yhteiseen hiileen puhaltamisesta?
tavis kirjoitti:Tuskin kuule raviurheilun ollessa leipäpuu tai harrastus kukaan kuvittelee mitään ilmaista rahaa mistään saavansa!
-ei ainakaan pitäisi.Ja siksi luulisikin että syöksykierre katkaistaisiin ennen kuin se on myöhäistä.
tavis kirjoitti:Itse tiedän monta hevosta, joiden jalkojen terveyden kannalta on pakko tietää radan kunto ennen kuin varusteista voi päättää.
-itse tiedän monta ihmistä,ketkä ovat ehdottaneet systeemiä,jossa erikseen ilmoittamatta SAA LISÄTÄ KENGÄT ja asiasta voidaan sitten kombinaatiopelien edetessä ilmoittaa lähetyksissä.Onko semmoisia hevosia,joiden jalkojen terveys vaatii ottamaan kengät pois viime hetkillä?Kai kaikki kritisoikin enemmän niitä "yllättäviä" kengättömyyksiä.
tavis kirjoitti:Vielä muuten se, että ei se kengättömyys ole ainoa kengityksessä suuria eroja tekevä. Meidän hevosella on kolmia eri kenkiä alla ollut tänäkin kesänä. Aina lukee kengitystiedoissa CC. Mut balanssi on aivan eri. Ei kukaan kerää näitä, niilläkin iso vaikutus.
-ei näillä seikoilla ole mitään tekemistä tämän ydinkysymyksen kanssa.Ydinkysymys on se,että peliraha vähenee,tai ainakin pelaajaa saattaa "äänestää rahoillaan",ellei pelaajat tunne itseään oikeudenmukaisesti kohdelluksi.Se,millä eri tavoin pelaaja voi tulla tunteeseen väärin kohtelusta ei aina ole rationaalista.Ensi keväänä se voi olla vaikka kuskien suun edessä oleva "hengityssuojain" (esim Forss ja Puikkonen) jonka pelaajat haluavat
tietää etukäteen. sanonta Asiakas On Aina Oikeassa pätee yleensä markkinataloudessa tekemättä kertaakaan poikkeusta.Ainakin yleensä toimivilla aloilla.Kuluttajat haluavat "päästä äänestämään rahalla" mitä erikoisemmista asioista joilla ei ole itse tuotteen toimivuuden kanssa mitään tekemistä.Itse asiassa koko mainosala ja brändien tuottamiseen erikoistunut ala perustuu tähän.
En ole kertaakaan puurotehtailijoiden kuullut huutavan maksavalle asiakkaalle "Että ei se elovena-tyttö siinä kannessa vaikuta tuotteen makuun!!!!" (vrt ei se kengättömyys ole ainoa suuria eroja tekevä)
tavis kirjoitti:Raviurheilua rahoittaa myös moni muu taho kuin pelaajat. Vai meneekö sullakin raviurheilijoiden tuottamiseen 15t vuodessa muualta tienattua rahaa? Mullakaan ei, mutta omistajalla menee keskimäärin per nuori hesti.
-ja miksi menee?Joko a) vain harrastuksekseen tai b) tavoitellakseen pääasiassa pelaajilta tulevia rahoja?
Ei näitä kasvatettais ellei ajatuksena ole joko puhtaasti harrastehevonen(harrastus saakin viedä rahaa) tai sitten mahdollisuus tienata (johon sisältyy myös varsan myyminen jollekkin toiselle kuka haluaa tienata)
Kasvattajien,omistajien ja valmentajien asema on kaikilla saatanan tukala.Sitä tuskaa ei kukaan ahne peluri koita tässä muuksi muuttaa.Mutta kyllähän ylipäätään tuo koko "asema" syntyjäänkin on pelureiden rahan ansiosta/syystä olemassa.
Ei maassa olisi yhtään ammattimaisesti treenaamiseen suhtautuvaa(tai vaikka vähän amatöörimäisemminkin)tallia,ellei näistä aikanaan ois alettu jakaa rahapalkintoja(jotka siis pääosin tulee pelaajilta).
En ymmärrä miksi tätä ydinkysymystä on monen vaikea tajuta?Toto peli on aikoinaan luonunt
uuden ammattiryhmän,,ravivalmentajat!Ei niitä ammattivalmentajia olisi syntynyt pelkkää joulukirkosta kotiin kilpaa ajelua varten.
En minä tästä riitaa halua kenenkään kanssa,mutta kyllä tää välillä oudolta tuntuu tää vastakkain asettelu.Missään muussa urheilussa ei näin ole.Vaikkakin toki raveissa on jo lajina monia erikoispiirteitä muihin urheiluun nähden,mutta silti.....