Tallikahvion kimppapelit

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Tallikahvion kimppapelit

ViestiKirjoittaja Touho » 26. Huhti 2013 16:20

maaritu kirjoitti:VI Laittaisin Surprise Lordin Sir Novemberin tilalle. Katkerassa muistissa on vielä kaksi viikkoa sitten häviämiseni, kun tuo jäi lapulle laittamatta. Aaronin tosin uskon lähdön voittavan.

Mulle rivillä ei muuten ole juurikaan väliä, kunhan vaan Sir November on lapulla. Et välttämättä tunne hevosen historiaa, mutta sanotaan lyhyesti, että on lähdön kovaluokkaisin hevonen (ainakin hyvin lähellä Aaronia) ja ilman loukkaantumisia voittosumma olisi aika helkutisti isompi. Oli viimeksi jättihyvä pitkältä tauolta ja parantaa aivan satavarmasti. Ja tätä kaikkea on pelattu 2%.

maaritu kirjoitti:VII Tästä lähdöstä siis täysin eri mieltä ja varsinkin tästä varmasta, ennen voittaa Le Cannibale, Mr Picolit, Bradi tai Commander Crowe..Mutta taivun siis enemmistön edessä..ja teen itselle sen paikon =)

Huhhuh! Aika mielenkiintoinen näkemys. Tietysti, jos katsot pelkkää taulua....

Ei tää mitään rakettitiedettä ole, vaikka jotkut saa sen siltä näyttämään.

Lapusta! Näyttää perkeleen hyvältä! Ainut joka kutittelee on tuo Camino EV, kun en hevosta yhtään tunne ja ainakin taulun perusteella saattaisi olla ihan hyväkin peli. Sanotaanko niin, että mun mielestä sen pitäisi 7 hevosen revitykseen 6,6-prosenttisena mahtua. Kun ei tosiaan yhtään tiedä. Voi olla ihan ylikylän vehje. Mun mielestä ekana liipasimella on G. Moll, johon en ole tällä tasolla uskonut piiiiiiitkään aikaan, enkä usko vieläkään. Mutta muuten näyttää oikeen tosi hyvältä! Tohon T75/T7-kysymykseen. Periaatteessa (tämmöisellä rivillä) aika sama. Melkeen jopa T75 puoleen kallistun. Jos sieltä tulee jotain kahvirahoja, niin isketään huomiselle Vaggerydin T64-jackpottiin.
Touho

ViestiKirjoittaja maaritu » 26. Huhti 2013 16:35

Touho kirjoitti:
maaritu kirjoitti:VI Laittaisin Surprise Lordin Sir Novemberin tilalle. Katkerassa muistissa on vielä kaksi viikkoa sitten häviämiseni, kun tuo jäi lapulle laittamatta. Aaronin tosin uskon lähdön voittavan.

Mulle rivillä ei muuten ole juurikaan väliä, kunhan vaan Sir November on lapulla. Et välttämättä tunne hevosen historiaa, mutta sanotaan lyhyesti, että on lähdön kovaluokkaisin hevonen (ainakin hyvin lähellä Aaronia) ja ilman loukkaantumisia voittosumma olisi aika helkutisti isompi. Oli viimeksi jättihyvä pitkältä tauolta ja parantaa aivan satavarmasti. Ja tätä kaikkea on pelattu 2%.

maaritu kirjoitti:VII Tästä lähdöstä siis täysin eri mieltä ja varsinkin tästä varmasta, ennen voittaa Le Cannibale, Mr Picolit, Bradi tai Commander Crowe..Mutta taivun siis enemmistön edessä..ja teen itselle sen paikon =)

Huhhuh! Aika mielenkiintoinen näkemys. Tietysti, jos katsot pelkkää taulua....

Lapusta! Näyttää perkeleen hyvältä! Ainut joka kutittelee on tuo Camino EV, kun en hevosta yhtään tunne ja ainakin taulun perusteella saattaisi olla ihan hyväkin peli. Sanotaanko niin, että mun mielestä sen pitäisi 7 hevosen revitykseen 6,6-prosenttisena mahtua. Kun ei tosiaan yhtään tiedä. Voi olla ihan ylikylän vehje. Mun mielestä ekana liipasimella on G. Moll, johon en ole tällä tasolla uskonut piiiiiiitkään aikaan, enkä usko vieläkään. Mutta muuten näyttää oikeen tosi hyvältä! Tohon T75/T7-kysymykseen. Periaatteessa (tämmöisellä rivillä) aika sama. Melkeen jopa T75 puoleen kallistun. Jos sieltä tulee jotain kahvirahoja, niin isketään huomiselle Vaggerydin T64-jackpottiin.

Sir November on hyväluokkainen, ei käy kiistämistä ja palasi viimeksi ok startilta tauolta. Ja paikka on parantunut poisjääntien myötä merkittävästi. Ei haittaa vaikka se lapulla onkin, olisi vain siis hyvä, että Surprise Lordinkin saisi survottua lapulle, jos Aaronia aletaan varmistella. Yleensä jos joku mietityttää lapun teon aikaan, se täytyy ottaa vakavasti. eli jätä pois vaikka ensimmäisestä El Kevin ja G Moll pitkältä ja laita Camino EV tilalle nyt ainaskin. Amazing Koksiin ei tässä lähdössä uskoa ole, niin huonosti sillä on mennyt. Hyviä aikojahan tuolla Caminolla on taulussaan ja viimeisestä voitto vajaa viikko sitten.
Viimeisestä lähdöstä vielä...Olisi mukava kuulla perustelut, mikä teistä tekee juuri tästä The Best Madrikista voittajan? Itse en näe tässä hevosessa mitään erikoista, siis kaikkihan lähdön hevoset ovat hyviä, en sitä tarkoita. Vaan sitä, että mikä nimenomaan TÄSTÄ hevosesta tekee voittajan? Bradilla ja Commanderilla on esimerkiksi kummallakin parempi voittostatistiikka ja ennätykset. Tietysti lähtöpaikka on parempi, mutta on esimerkiksi Monster Drivella myös hyvä lähtöpaikka ja mukavat ajat taulussa. Pelkästään tienatut rahatko? Sittenhän Commander Crowe olisi parempi..No, huomisen jälkeen ollaan viisaampia kaikki. Mielestäni tässä lähdössä KAIKKI, lukuunottamatta Nesta Effeä, jonka voiton toistamiseen tässä lähdössä en nyt usko ihan tilastollisestikin ajatellen , mahdollisia, myös siis The Best Madrik.
maaritu

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 26. Huhti 2013 16:39

Touho kirjoitti:Mun mielestä ekana liipasimella on G. Moll, johon en ole tällä tasolla uskonut piiiiiiitkään aikaan, enkä usko vieläkään

Mä olen ainakin valmis maksamaan muutaman euron lisää mieluummin kuin että aletaan tolta riviltä mitää tiputtamaan. Kamiinaan kun laittaa Kokseja niin hinta nousee muutamalla kympillä...
-Nisula-

ViestiKirjoittaja Touho » 26. Huhti 2013 16:44

maaritu kirjoitti:Viimeisestä lähdöstä vielä...Olisi mukava kuulla perustelut, mikä teistä tekee juuri tästä The Best Madrikista voittajan? Itse en näe tässä hevosessa mitään erikoista, siis kaikkihan lähdön hevoset ovat hyviä, en sitä tarkoita. Vaan sitä, että mikä nimenomaan TÄSTÄ hevosesta tekee voittajan? Bradilla ja Commanderilla on esimerkiksi kummallakin parempi voittostatistiikka ja ennätykset. Tietysti lähtöpaikka on parempi, mutta on esimerkiksi Monster Drivella myös hyvä lähtöpaikka ja mukavat ajat taulussa. Pelkästään tienatut rahatko? Sittenhän Commander Crowe olisi parempi..No, huomisen jälkeen ollaan viisaampia kaikki. Mielestäni tässä lähdössä KAIKKI, lukuunottamatta Nesta Effeä, jonka voiton toistamiseen tässä lähdössä en nyt usko ihan tilastollisestikin ajatellen , mahdollisia, myös siis The Best Madrik.

Kysytään näin päin, että tunnetko _yhtään_ The Best Madrikin historiaa? Oletko nähnyt sen juoksuja? Jos katsot pelkkää taulua, hevosen hyvyys ei sinulle aukea. Kun katsot lähtöjen tuloksia, se alkaa jo vähän aueta. Ranskassa lähdöt on vähän eri tasoa. The Best Madrikin viisi viimeistä starttia: prepare; avasi kovaa, jäi Timokon (olisi jättisuosikki tämän vuoden Finlandiaan) taakse pussiin; viides, totokolmikko Ready Cash-Royal Dream-Timoko; "joku" Prix d'Amerique, matkan jatkuessa olisi kirinyt kolmanneksi; prepare.

Ja niin kuin olen tuonne toiseen ketjuun (yksin)puhellut, mun mielestä Finlandia on kahden hevosen kauppa. Bradin ja The Best Madrikin. Perustelut voi mennä katsomaan sieltä. Bradia on pelattu 28% ja The Best Madrikkia 17%. Kumman pelimies näistä sun mielestä valitsee, jos pitää yhtä todennäköisinä voittajina? Ja pidän The Best Madrikkia (vielä) jopa todennäköisempänä, varsinkin näiltä radoilta.

Ja toi Surprise Lord. Menee mun mielestä koko ajan ihan alakanttiin ja vaikea uskoa, että se meno olisi siitä nyt kauheasti parantunut. Seinäjoen lähtö oli sanalla sanoen surkeatasoinen.... Ja oli vielä maili.
Touho

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 26. Huhti 2013 16:48

Touhon näkemystä puoltaa myös Unibet, joka antaa 3,25 sekä Madrikille että Bradille.
-Nisula-

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 26. Huhti 2013 16:51

maaritu kirjoitti:Mielestäni tässä lähdössä KAIKKI, lukuunottamatta Nesta Effeä, jonka voiton toistamiseen tässä lähdössä en nyt usko ihan tilastollisestikin ajatellen , mahdollisia, myös siis The Best Madrik.

Mikä siitä Nesta Effestä nyt sitten tekee mahdottoman? Jyräsihän tämä Bradin kuolemasta ja Maxwell jäi sisärataa juosten 50m. Nyt sekin on mielestäsi tähän parempi merkki? Laitappas se korkki nyt kiinni, kello on vasta viisi!

:D
-Nisula-

ViestiKirjoittaja Touho » 26. Huhti 2013 17:10

Ja nyt sitten, älä maaritu ymmärrä väärin. En todellakaan sano, että The Best Madrik voittaa lähdön. Pidän sitä todennäköisimpänä voittajana lähtöön. Niukasti, mutta silti. En mitään prosenttiarviota osaa antaa tai paikkaa rankingissa, koska niillä ei ole paskaakaan merkitystä hevosen oikeisiin voitonmahdollisuuksiin. Mun mielestä sillä on parhaat mahdollisuudet voittaa Finlandia-ajo 2013 ja that's it. Huomenna nähdään, oliko mutu oikeassa. Mutua tämä pelaaminen kuitenkin on, vaikka siitä yrittäisi jos jonkinlaista excel-taulukkoa vääntää... Äläkä tule huomenna kettuilemaan, jos The Best Madrik ei voita. Helppo näitä on jälkikäteen pelata.
Touho

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 26. Huhti 2013 17:18

Tämän päivän HU kertoo Best Madrikin kaviohalkeamasta.Ei mahdollisuutta ajaa kengittä!

Ei panikoiduta nyt tässä ja mietitään vielä.Pitkältä matkalta voisi alkaa karsimaan rasteja SIKSIKIN että Kylliäinen kertoo luottavansa omaansa (siis Global Kid)oikein kovastikin ja sillä koitetaan ekaa kertaa kokolappuja.Sen lisäksi näki seinäjoen suorituksen oikein positiivisena.

Itse asiassa pitkän matkan karsiminen vaikka 4 rastiin toisi jo liki samaan hintaan mahdollisuuden ottaa Brad mukaan.
Buck Bokon reilu varmistelu +kosmoksen leveä,paljon todella vähän pelattuja sisältävä rastitus mahdollistaa suuretkin voitot.

El Kevin minun mielestä kuuluu 2.radalta ehdottomasti mukaan kaikkiin peleihin.On ollut niin hilkulla monesti huimien kiriensä kanssa että on aina vaarallinen.

Eli alan tässä suuntautua niin,että pitkältä rasteja pois+ se camino EV mukaan.Tuunatkaa joku tota eteenpäin.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tämä nyt ihan hypoteettisena kysymyksenä?Älkää ottako ihan tosissaan,tai ainakin osittain leikillään....mutta..
Eikö Touho ehdottanut jossain vaiheessa viikkoa Global Kidiä varmaksi?
Tässä alkaa taas vähän tässä vaiheessa viikkoa pää kuumenemaan ja ajatuksen kasassa pito vaikeutumaan.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Touho » 26. Huhti 2013 17:24

RaahenTiikeri kirjoitti:Tämä nyt ihan hypoteettisena kysymyksenä?Älkää ottako ihan tosissaan,tai ainakin osittain leikillään....mutta..
Eikö Touho ehdottanut jossain vaiheessa viikkoa Global Kidiä varmaksi?
Tässä alkaa taas vähän tässä vaiheessa viikkoa pää kuumenemaan ja ajatuksen kasassa pito vaikeutumaan.

En ollut minä. Olin itseasiassa aika jyrkästi sitä vastaan.

Mutta tässä vaiheessa meikäläinen kyllä nostaa kädet pystyyn ja sanoo, että tehkää. Mulle käy rivi tuollaisenaan. Madrik meni kengät jalassa (siis etukengät) 10,3 Timokon takaa ja jäi voimissaan pussiin, joten onkohan sillä loppujen lopuksi niin kauheaa merkitystä. Takakenkien poisotolla ei niin suurta merkitystä ole, mutta se näyttää olevan ilmoitettu balanssiksi tällä hetkellä.
Touho

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 26. Huhti 2013 17:35

Sama, ei muutoksia. Mennään tolla.
-Nisula-

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 26. Huhti 2013 17:42

tietysti on aina hyvä nukkua yön yli ja miettiä uudestaan.
Alkoi vaan itseä mietityttään tuo pitkän matkan revittely.+ camino EV:n puuttuminen lapulta.

Touho kirjoitti:Madrik meni kengät jalassa (siis etukengät) 10,3 Timokon takaa ja jäi voimissaan pussiin, joten onkohan sillä loppujen lopuksi niin kauheaa merkitystä.

-tuo toki totta.Ei pidä ylireagoida.Vaikka toki artikkeli "the Best madrik tulee testiajoon" HU-ussa laittaa miettimään.Mutta hei,eihän lapun kokoa tarvi kauhistella.Ei siinä ole kuin 30 kultakin.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Masa V » 26. Huhti 2013 17:44

Vaikka en ole kimpassa mukana, niin lisätietona psyykkaamisia ajatellen: kaikkien Ranskan lennolta tulevien hevosten osallistuminen on vaakalaudalla, kone joutunut palaamaan takaisin.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja Touho » 26. Huhti 2013 17:46

RaahenTiikeri kirjoitti:-tuo toki totta.Ei pidä ylireagoida.Vaikka toki artikkeli "the Best madrik tulee testiajoon" HU-ussa laittaa miettimään.Mutta hei,eihän lapun kokoa tarvi kauhistella.Ei siinä ole kuin 30 kultakin.

Nimenomaan. Ei tässä isoista riskeistä puhuta.

Toi lentosekoilu tietysti pistää vähän miettimään... Katsotaan miten tilanne etenee.
Touho

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 26. Huhti 2013 17:52

huomenna koko iltapäiväonneksi aikaa.Toi lentojuttu laittaa taas hommaa uusiksi.

Katotaan tilannetta.Jos MAdrik/Le Cannibale jää pois,niin onko toi nauraen bradin heiniä?
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 26. Huhti 2013 17:54

Cc jää pois, muitten pitäisi olla paikalla.
-Nisula-

ViestiKirjoittaja maaritu » 26. Huhti 2013 18:45

Commander Crowen poisjääminen sekä The Best Badridin kavio-ongelmat nostavat kyllä paljon muitten hevosten pinnoja. The Best Madrik menettää kengättömyysetunsa sekä hevosta voi muutenkin haitata huono kavio. Nyt nousi jo Nesta Effekin omalle lapulle =) Tosin jätän itseltä pois Edward Alen, sen verran "kovempien" hevosten voitto varmistui.
Kaikki ovat tässä lähdössä hienoja hevosia, mutta jokuhan tämän voittaa..Toisesta lähdöstä jäi myös pois hevonen,Fanny Vrijthout, mutta se nyt ei parhaisiin pelihevosiin tainnut kuulua.
maaritu

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 27. Huhti 2013 08:08

CC:n poisjäänti muutti hiukan prosentteja, mutta edelleen ero on selvä Bradin eduksi. Mä lähden tästä peliin, joten en ota enää tämän jälkeen osaa keskusteluun. Tiikeri tekee niinkuin parhaaksi näkee mun puolesta, eilinen viritys kelpaa, mutta jos haluat sitä muuttaa niin siitä vaan.
-Nisula-

ViestiKirjoittaja Chocolate » 27. Huhti 2013 08:17

Mielestäni bonuskierroksella voidaan hyvin vetää T7, ei me satasien perään itketä :cowboy:
Chocolate

ViestiKirjoittaja Touho » 27. Huhti 2013 11:45

No. Minkälainen rivi lähtee sisään? Erkki alkaa olla kyllä jo suht maistuva varma noilla pinnoilla. Enää 32%.
Touho

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 27. Huhti 2013 13:20

onhan tota tullu pyöriteltyä koko aamu.Odotellut ravisuoraa ja jotain mahdollista tietoa jostain ohjelman kautta.
Kauheasti ei ole varaa tuon kerätyn 180 yli itsellä laittaa,niin vähän summaillu tota pitkää lähtöä eri vaihtoehtoineen.
Ainut mielessä käyvä "halvennus" oli Young angus kemp,mutta kun toisaalta "lisätä saa,ei vähentää" on ihan toimiva nyrkkisääntö.
Hemmetti kun jotenkin aloin tohon Buck Bokon lähtöön miettimään Inverigoakin,on niin järisyttävän vähän pelattu.
Palailen linjoille tuossa selvästi ennen 15.00:aa.

Mites toi,Nisula,kuka lähti jo peliin,oli T75:n kannalla,chovolate taas ei halua itkeä satasten perään(eli T7),niin mites muut?maaritu,aukusti ja touho?
Mulle kyllä käy ihan 75.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

EdellinenSeuraava

Paluu Totopelit