Tai toinen helppo ja suht helppo "pikapizza", kun ostaa vaikkapa Rainbow'n täysjyvä-tortillapohjia, siihen päälle ketsuppia/tomaattipyrettä (jos ei halua hifistellä ja tehdä tomaattikastiketta) sekä halutut täytteet juustoineen. Ainakin toimii paremmin, kuin kaupan valmiit pizzapohjat. Kuumalle uunipellille kun laittaa tuollaisen ohuen tortillapohjan, niin tulee 5-10 minuutista asteista riippuen varsin rapeaa. Näitä tulee silloin tällöin tehtyä, jos ei jaksa alkaa tehdä ihan kunnon pizzaa, joka vasta herkkua onkin. En tainnut täällä vielä mainostaakaan noita 00-jauhoja, mitä sain taannoin pari pakettia. Tulee aivan törkeän hyvä pizzapohja. Ovat siis selvästi hienojakoisempaa jauhoa, kuin tavalliset vehnäjauhot.
Kun nyt tähän pizza-asiaan käytiin kiinni, niin millaisia pizzoja täällä ihmiset väkertää? Mulla tosiaan nyt ollut viime aikoina noista 00-jauhoista tehty pohja, joka vaatii melko pitkän kohotusajan. Tomaattikastiketta keittelen joskus useita tunteja, mutta useimmiten tulee tehtyä sekoitus, jossa tomaattipyrettä, suolaa, sokeria, valkosipulia, öljyä ja hieman vettä. Täytteenä on pääsääntöisesti tonnikalaa, salamia, ananasta ja jalapenoa, joskus salami korvaantuu kebabilla ja silloin tällöin tiputan jalapenon pois ja käytän pizzakastikkeena Blå Bandin Samurai-kastiketta, jossa on mukavasti potkua. Hieman paha tapa nuo majoneesikastikkeet pizzan päällä, kun olen täällä Oulun seudulla oppinut pizzerioistakin satunnaisesti sellaisen kanssa ottamaan pizzani. Ei noita taida pahemmin muualla olla tarjolla? Ainakaan minulle ei ole silmään osunut etelämpänä kovin usein. Juustona käytän yleensä mozzarellan ja emmentalin sekoitusta. Vielä kun pääsisi leivinuunissa paistelemaan pizzat, niin ai että... Seuraavassa osoitteessa tämäkin on mahdollista, mutta vielä pitää muutama kuukausi selvitä ilman
Tällaisia jauhoja oli nuo 00-versiot: