Jälkikäteenhän näitä ajosuorituksia on helppo spekuloida, mutta minulle tuli jo livenä mieleen, että mitä se Jamppa nyt touhuaa.

Eikö kellekkään muulle ole tullut mieleen mikä olisi mahdollisesti ollut tulojärjestys, JOS Jamppa olisikin pysynyt toisella radalla sinne noustuaan

"Jampan mentävä" tlia olisi ollut jo loppusuoralle tultaessa ja veikkaanpa, että Moilanenkin olisi joutunut lopussa jo ajamaan, nyt näytti vaan istuvan ja nauttivan. Moilaselta mielestäni loistava ajo, Virenmäisesti koko ajan loppua kohden vauhtia kiristäen.
Muuten ei Akua oikein pääse ainakaan meikäläinen kaikista kommervenkeistään kehumaan, toisaalta miksei noita temppujaan tee, jos niihin ei kukaan puutu ja niistä on ajettavalle hevoselle hyötyä (muille haittaa)

Mitenkä Huimariina volttasi ja miksi uusinnasta ei tullut kenellekään merkintää, en usko ilmoitettuun kuuluvuusongelmaan juuri tässä lähdössä. Ei siellä mitään remmejä poikki ollut, akun mukaan sekki oli mennyt kierteelle

ja lähti sitä oikomaan, itse olen valmis uskomaan, varsinkin kuultuani tallikurvissa ollutta henkilöä, kyseessä olleen pelkästään hevosen rauhoittelulenkin, joka näytti auttavan, kaikki muut tosin sen aikaa odottelivat.
Rantasen Hannes sai sakkoa lähdön viivyttämisestä kun renkaan vaihto "vähän" kesti

, kukaan ei ole tainnut kysyä missä Aku sen ajan oli, kun Aku tuli hallille niin homma olikin valmis ja eikun radalle. No kaikki muut taas odottelivat pakkasessa värjötellen, mutta sitähän sattuu.

PJK olisi antanut Jarille sakkoja ja ehkä kieltoakin, mutta omasta mielestäni Jari toimi ihan fiksusti, piti ratansa ja elätteli jopa toiveita vauhdissa raville pudottamisesta eikä mielestäni häirinnyt ketään. Tikkalalta on taas esimerkki toisenlaisesta toiminnasta loppusuoran alun laukassa jokin aika sitten.
Tikkala oli "osallisena" Seponkin ajokiellon aiheuttaneessa tilanteessa. Oli Tikkala varmana, joten tuli seurattua vähän tarkemmin eikä ajoa oikein kehumaankaan pääse. Loppukurvissa ajo oli jo melko "reipasta" ja sakkojahan siitä napsahtikin, mutta tuossa kontaktitilanteessa meno oli jo hyytynyt, ainakin hevosen osalta. Eihän kenenkään jaloille tietenkään saa ajaa, mutta ohjastajatkin ovat esittäneet mielipiteitään tuosta jalkojen väkisin eteen tunkemisesta. Seppo ei varmuudella tahallaan kenenkään päälle aja ja minustakin näytti, että siinä oli jo tilaa kääntää.
Kaksi viikkoa napsahti ja olen ollut myös näitä "vaatimassa" jo ennen kuin rysähtää kunnolla, MUTTA eilinen linja näissä saisi olla joka kerta.
PS. Olen jo aiemminkin asiaa ihmetellyt, mutta kysytään nyt vielä, mikä järki on ollut ajokiellon alkamisen siirtämisessä kolmen viikon päähän? Onhan kiellon saaneella enemmän aikaa järjestellä vaikka lomareissuaan näin talviaikaan, mutta se tuskin on ollut päälimmäisenä ajatuksena.