En tiedä oliko tuo Harrin heitto, hymiön kera (oli sitten minkä joukkueen pelaaja tahansa) kohdistettu meikäläisen suuntaan, mutta tarkennetaan asiaa hieman. Vaikka olen asunut Tampereella yhtäjaksoisesti jo 45v ja sitä ennenkin pari puolen vuoden kurssi- ja työkeikkaa, niin äidinmaidon olen nauttinut ihan muualla, joten "verisiteitä" ei ole mihinkään seuraan. Tästä johtuen olenkin pystynyt seuraamaan hokia niin neutraalisti kuin se yleensä on jääkiekkokaupungissa nimeltä Tampere mahdollista. Olen useammankin kerran saanut todeta kuinka fanaattisuus sekoittaa muuten ihan normaalin ja järkevänkin kaverin pään, ja tätä tapahtuu fanitettavasta seurasta riippumatta ja yllättävän usein naispuoliset ovat pahimpia sekopäitä.
Mielestäni kertomalla ettei nähnyt tilannetta nämä henkilöt tekevät itsestään täydellisen pellen ja likaavat jo tällä omaa pesäänsä. Tilanne näytetään melkeinpä joka hallissa uusintana moneen kertaan ja kaikki tihrustavat sitä pää takakenossa kuitenkaan näkemättä mitään.

Tilanteen ollessa toisinpäin, niin kaikki näkevät tapahtumat kristallinkirkkaana vaikka kentän kauimmaiseen päätynurkkaukseen ja vieläpä pelaajamuurin läpi ilman uusintojakin taululta näytettynä.

Menkääpä katsomaan joku peli kentän laidalta kesiviivan tuntumasta ja tulkaa sitten kertomaan mitä päätyruuhkissa oikeastaan tapahtuikaan.
Nyt Tyrväinen on valittanut tuomiostaan ja esittää vastineessaan erilaisia ratkaisumalleja tuomion muuttamiselle. Suurin murhe näyttää kohdistuvan tuohon sakkorangaistukseen, pelikielloista niin väliä kunhan vaan palkka juoksee. Tyrväinen on fiksu kaveri, tai vaihtoehtoisesti äärettömän tyhmä, itse olen taipuvainen uskomaan tähän jälkimäiseen vaihtoehtoon. Ei sitten tullut mieleen nämä mahdolliset sanktiot ennen näitä useampia törmäilyjään.

Niin, ja velipoikaahan saa tietenkin vapaasti vetää kaukalossa turpaan, sehän kuuluu hokiin, vai

Seuraavasta ei ole omakohtaista suoraa tietoa, mutta lähde on luotettava. Tyrväinen on tekostensa jälkeen haastettu useammankin kerran tappeluun ja pääsääntöisesti hän on ne laistanut. Asiasta kysyttäessä vastaus on ollutpaljon kertova,"en kai minä ehdoin tahdoin turpaan ota". Joissakin kulttuureissa tästä on paljon kuvaava ilmaisu: CHICKEN
Tuntuvat sakkorangaistukset siis vaikuttavat pelaajan reaktioihin ja ajatusmaailmaan enemmän kuin pelikiellot. Tarkastellaanpa samaa asiaa raviurheilussa. Kuskit kuitenkin jossakin vaiheessa pitävät jonkinlaisen loman ja monesti on käynyt niin, että tulevat ajokiellot on koitettu siirtää eteenpäin, jotta lomareissu on saatu tilattua ajokiellon kohdalle. Fiksu homma ja näin ajokiellosta ei ole oikeastaan mitään taloudellisia menetyksiä, vaikka ne muuten tuntuvat suoraan paljon ajavien kukkarossa. Sanoisinkin, että tuntuvilla sakoilla olisi paljon suurempi vaikutus radan tapahtumiin, kuin muutaman päivän kiellolla.
Sakon suuruutta määrättäessä tottakai teko itsessään on vaikuttava tekijä mutta vastapuoli unohdetaan. Törkytaklauksen kohteen ura saattaa olla taputeltu ja rahalliset menetykset tuntuvia. Sama tilanne on raveissa, ensinnäkin kärsivä osapuoli saattaa kärsiä jo pelkästään siinä kisassa suuret menetykset pelkästään rahassakin mitattuna, puhumattakaan vaikutuksista suorituksiin tulevaisuudessa. Ovatko reippaat sakot ainut ratkaisu, jotta nykyinen meno radoilla siistiytyisi