Minä väittäisin että Ässät oli illan ottelussa jopa terävämpi, eikä voittokaan olisi ollut mahdoton vääryys. Toki kun rankkareille mentiin niin homma oli sitä myöten selvä, ponnettomia yrityksiä jälleen kerran ja edelleenkään en haluaisi enää nähdä Saarelan Allua noissa hommissa, yhtä paskoja yrityksiä aina. Huovisen olisin laittanut kokeilemaan, kun oli pelipäällä.
Ben-Amorin maalin hylkäys oli varmaan oikeutettu, jos kriteerinä oli tosiaan tuo maalivahdin alueella oleminen. Pääasiassa keskustelun aiheena oli kuitenkin, että oliko osuma potkumaali ja sitä se ei minusta missään nimessä ollut. HIFK:n maalin hylkäys oli myös hivenen rajatapaus. Jos jotain en ottelussa sulata, niin Ässien toisen erän lopun jäähysumaa. Tuli kyllä niin helppoja jäähyjä, että heikompaa hirvittää. Varsinkin tämä Marttisen huitomisjäähy oli enemmän huonoa tuuria, todella helposti meni kaverilta maila säpäleiksi, osuma oli hyvin heiveröinen. Toki myös toisella puolella nähtiin erikoinen jäähy, kun Juuso Puustiselle vihellettiin väkivaltaisuudesta. Itse en nähnyt mitään jäähyyn viittaavaa tilanteessa. Ässien väärät vaihdot onkin sitten ihan oma lukunsa, en käsitä miten näitä voi yhdelle joukkueella tulla jatkuvasti, viime viikolla taisi jossain matsissa tulla kaksi samaan peliin

Pelillisesti ollaan hyvässä suunnassa, tämän viikon molemmat esitykset olleet oikein miehekkäitä sarjan kahta kovinta nippua vastaan ja onkin hieman sääli, että taistelu tuotti vain yhden pisteen. Ässien sarjasijoitus ei tällä hetkellä kerro koko totuutta, minun silmissä joukkue on huomattavasti terävämmässä iskussa, loukkaantumismurheista huolimatta. Pitää kuitenkin huomioida tuo pitkä vieraskiertue, joka laskee osaltaan pistepottia.
Vielä kun joskus saataisiin edes lähestulkoon paras miehistö kasaan, niin hyvä olisi... Eli käytännössä Viljanen takaisin pakistoon ja Marjamäki (sekä tänään poissaollut Kerälä) hyökkäykseen. Kuparisen ja Ryanin perään en osaa kaivata, koska molemmilla on pitkä tie säännölliseen pelaamiseen. Kuitenkin sen sijaan että sairastuvalta saataisiin apuja, sinne päätyi tänään jälleen uusi mies kun Ari Ahonen loukkaantui ja jätti pelin kesken. Tämä ei ole katastrofi, jos poissaolo ei ole pitkä, koska minun papereissa Bernard on tällä hetkellä ykkösvahti, pelannut todella hyvin.
Nyt onkin Padalla mukava hengähdystauko ja seuraava peli vasta perjaintaina. Se ottelu onkin sellainen, mistä vain 3 pistettä kelpaa, kun joukkue matkaa Lahteen. Olen toiveikas, että ensi viikon perjantai ja lauantai tuottavat 4-6 pistettä.
Edit: Niin ja tämän viikon Ässäpelien perusteella on kyllä tosi vaikea nostaa HIFK:ta ja Kärppiä suurimmiksi suosikeiksi, ei kumpikaan oikein vakuuttanut, mutta kausi on toki nuori.