Cd-levyjä ja dvd-leffoja tuli joskus takavuosina hartaasti osteltua, mutta aika vähän noita enää nykyään tulee hankittua. Toki suurimpien suosikkien cd:t edelleen ostan, samoin musiikkidvd:t on sellaisia mihin tulee jonkin verran investoitua. Musiikkia kuluu mulla valitettavasti nykyään pääasiassa sähköisessä muodossa, maksullisen Spotifyn kautta. Eihän siinä samaa fiilistä ole, kuin levyjen ostossa, mutta jotenkin helpompaa tuota kautta. Enimmäkseen musiikkia kuitenkin kuuntelen liikkeellä ollessa ja puhelimella on helppo käyttää Spotify-soittolistoja, ei tarvitse erikseen levyiltä siirrellä koneelle ja siitä edelleen puhelimeen.
Leffakokoelmaa olen yrittänyt vähentää, kun ei noita elokuvia oikein tule uudestaan moneen kertaan katseltua, niin vievät vaan tilaa. Hankala noita on silti kaupatakaan, kun ei niille nykyään ole hirveästi markkinoita. Muistan aikoinaan, kun VHS:t oli vielä kova sana, niin niitäkin mulla oli aikamoiset kokoelmat. Niitä sitten myin juuri sopivalla hetkellä kirpparilla, ennenkuin dvd:t yleistyi, niin pääsin melkein kaikista leffoista eroon.
Kirppareita on kyllä mukava kierrellä, aina välillä tulee hyviäkin löytöjä, vähän laidasta laitaan. Jääkiekkokortteja kirppareilla on nykyään kovin vähän. Ne jotka kerää, myy niitä muualla ja ne jotka ei enää kerää, ovat todennäköisesti surutta heittäneet vanhat kokoelmansa roskiin. Hauska juttu muuten, kun joskus yritin noita puoli-ilmaiseksi tiedustella, ihan sikaa säkissä muodossa, niin kummasti myyjällä onkin heti tarve saada enemmän rahaa korteista. Kertaalleen yritin jonkun vintiltä löytyneen sekalaisen korttilaatikon ostaa halvalla, tietämättä mitä se edes sisälsi, niin kas kummaa kun hintapyynti pomppasi pilviin kun joku kiinnostui. Periaatteessa tuollaisia voisi vaikka lähes ilmaiseksi antaa, jos niillä ei itse mitään tee. Moni vaan ajattelee, että vastapuoli lyö rahoiksi, niin enpäs myykään halvalla. Ja sitten muutaman vuoden päästä kortit päätyy roskiin, kun ostajia ei yllättäen enää ilmestykään

Tosiasia kun on se, että harvemmin noilla vinttikokoelmilla rikastumaan pääsee ja onhan niissä ostajalla armoton työmäärä käydä edes läpi niitä. Jollekin noista voi löytyä silti aarteita. 25 eurolla ostin useamman 1000 korttia taannoin joltain mummolta ja sieltä on kyllä löytynyt monen kokoelmiin täydennystä. Ihan sian ostin säkissä ja siitä huolimatta omat Ässä-kokoelmatkin karttui muutamalla lapulla.
Noista kirppareista vielä... Oulussa on ainakin Kärppä-korttien suhteen melkoista rahastusta tällä hetkellä. Yhdellä kirpparilla on pöytä, missä on pelkästään Kärppä-kamaa ja aina huvittaa, kun siellä on korttien hinnat moninkertaiset siihen nähden, mitä esimerkiksi itse noista pyydän. Sekään ei yllätä, että nuo ei liiku, vaan aina siellä ne samat kortit pyörii

Eihän se hullu ole joka pyytää, mutta eipä ole tainnut sitäkään hullua löytyä, joka maksaisi

Ruikonperä, mikä kortti se oli minkä minä sinulle joskus kauppasin, kun puuttui jostain kokoelmasta? Jäi vaivaamaan, kun en keksinyt sitä tuossa joku päivä