Psyykit ja jälkipelit, viikko 26

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 26

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 24. Kesä 2015 20:57

Masa V kirjoitti:Nopsan Vauhti kyllä sellainen paukku, että ajattelin sen 1,3% pelattuna olevan melkeinpä liikaa luotettu! On tää nuorempi Torvinen melkoinen lahjakkuus.

Huikee kaveri on Jukka Torvinen. Joku maaginen kyky saada noista ihan älyttömästi irti.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Masa V » 24. Kesä 2015 21:02

Nyt tapahtui se melko harvinainen ilmiö, että enemmän rahaa tuli, kun rivi tippui...
1x6 suosikilla olis antanut huomattavasti vähemmän kuin 6x5 oikein.
No, ei omia tullut takaisin siltikään.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 24. Kesä 2015 21:14

Masa V kirjoitti:Nyt tapahtui se melko harvinainen ilmiö, että enemmän rahaa tuli, kun rivi tippui...
1x6 suosikilla olis antanut huomattavasti vähemmän kuin 6x5 oikein.
No, ei omia tullut takaisin siltikään.

-mulla on pariinkin otteeseen käynyt noin.Kyllähän tuo 65:n peliformu tuon mahdollistaa suosikkipitoisella kierroksella johon tulee yksi jytky joka karsii oikein tosissaan rivejä+tietysti vaatii onnea että siinä väärin menneessä on riittävästi rasteja.

Suoraan sanottunahan nää tämän kaltaiset kierrokset on äärettömän huonoja(ellei ole vahvaa tietoa).Eipä toi 6 oikein nyttenkään riittävästi palkitse Nopsan Vauhdin kiinni saaneita.

EDIT:
ei siis koske mua mitenkään.En ole sentin latia pelannut tämän iltaiseen kierrokseen.
Viimeksi muokannut RaahenTiikeri päivämäärä 24. Kesä 2015 21:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Touho » 24. Kesä 2015 21:15

Mulla on ongelma. Todella vakava. Pystyykö joku auttamaan? Kyseessä on joku fiksaatio kauniisiin ja uljaisiin hevosiin. Kun nään todella komean hevosen, silmät sumenee aivan täysin ja en nää lähdössä mitään muuta kuin vain sen yhden hevosen, johon ihastun. Olisi rivissä vaikka pelkkiä kymppejä, en pysty ikinä näkemään, ettei tuo nyt vaan tule. Haen tekosyitä pelata milloin mitäkin hevosta, kun se vaan on nyt niin perkeleen komea. Hyvä esimerkki on tämä Gollum. Olen pelannut varmaan joka starttiin tilipussin tyhjäksi tuota, kun se on vaan niin kaunis kuin hevonen voi olla. Oli rata mikä hyvänsä ja vastus mikä hyvänsä. Nään vain tuon yhden hevosen lähtölistalla ja startissa. Ja sitten ollaan poikki.
Touho

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 24. Kesä 2015 21:26

Touho kirjoitti:Mulla on ongelma. Todella vakava. Pystyykö joku auttamaan? Kyseessä on joku fiksaatio kauniisiin ja uljaisiin hevosiin. Kun nään todella komean hevosen, silmät sumenee aivan täysin ja en nää lähdössä mitään muuta kuin vain sen yhden hevosen, johon ihastun. Olisi rivissä vaikka pelkkiä kymppejä, en pysty ikinä näkemään, ettei tuo nyt vaan tule. Haen tekosyitä pelata milloin mitäkin hevosta, kun se vaan on nyt niin perkeleen komea. Hyvä esimerkki on tämä Gollum. Olen pelannut varmaan joka starttiin tilipussin tyhjäksi tuota, kun se on vaan niin kaunis kuin hevonen voi olla. Oli rata mikä hyvänsä ja vastus mikä hyvänsä. Nään vain tuon yhden hevosen lähtölistalla ja startissa. Ja sitten ollaan poikki.

Tiedän tunteen. Vaikka tuollaiset menisivat huonosti niin silti pakko vaan pelata, kun ovat niin hienoja 8-) Mutta ainakin tänään Gollumin pelaaminen palkittiin :thumbup1: Tosin ei ole kuulunut omiin ihastuksiini koskaan.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 24. Kesä 2015 21:30

Touho kirjoitti:Mulla on ongelma. Todella vakava. Pystyykö joku auttamaan? Kyseessä on joku fiksaatio kauniisiin ja uljaisiin hevosiin. Kun nään todella komean hevosen, silmät sumenee aivan täysin ja en nää lähdössä mitään muuta kuin vain sen yhden hevosen, johon ihastun. Olisi rivissä vaikka pelkkiä kymppejä, en pysty ikinä näkemään, ettei tuo nyt vaan tule. Haen tekosyitä pelata milloin mitäkin hevosta, kun se vaan on nyt niin perkeleen komea. Hyvä esimerkki on tämä Gollum. Olen pelannut varmaan joka starttiin tilipussin tyhjäksi tuota, kun se on vaan niin kaunis kuin hevonen voi olla. Oli rata mikä hyvänsä ja vastus mikä hyvänsä. Nään vain tuon yhden hevosen lähtölistalla ja startissa. Ja sitten ollaan poikki.

- :lol:
Tää on hauska.Itsellä on joskus ollut vähän samaa,mutta sanotaanko,että ei niihin tilipussia tyhjäksi pelattu eikä isoja kombinaatiopelejä olla vedetty ulkonäön varaan.Muutamia tämmöisiä hevosia on vuosien varrella ollut,että niille on ulkonäön perusteella tehty joka lähtöön voittaja-sijat maltillisilla panoksilla.Itsehän tykkään kahdenlaisista hevosista,eli oikein solakoista,urheilullisista tiukkaan kuntoon treenatuista siroista hevosista ja sitten vastakohtaisesti myös isoista,säkäkorkeudeltaan suurehkoista karskeista juntturoista.Aiempaan porukkaan kuuluvia,minun silmää miellyttäviä hevosia ovat olleet ainakin Phaedra Club silloin nuorempana (kun oli mm kymi gp:ssä ikäluokkalähdössä vielä italian rekisterissä kisatessaan 2012)jolloin se oli todella virtaviivainen.Tuohon virtaviivaisten porukkaan kuuluu myös niin ikään italiasta suomeen tullut Iago Effe joka ei tainnut kulkea oikein ikinä mihinkään,enkä tiedä kilpaileekokaan enää?Yhden pikku kivan kirin se killerillä joskus teki kun olin paikanpäällä (2013?) ja jonkun kerran siihen hakkasin pikkurahoja ihan ulkonäön takia.
Isompaa kaliiberia minun silmää miellyttävistä hevosista edustaa sitten uljaisiin kuulunut Ladakh Jiel (jonka ravi oli toki karmeaa katsottavaa) vaikka ei säkäkorkeudeltaan ollutkaan kuin "vain" joku 169-170tms.
Myös jättihevosen maineessa ollut Garion Mossy oli kyllä todella todella suuri ja komea näky.Enpäs muista,väittikö sen taustajoukot joskus joissain pohjoisen ravien kommenteissa sen säkäkorkeuden olleen peräti 195cm?Ainakin se hevonen erottu kilparadalla muista kilpailijoista,oli se ihan tolkuton.Kilpaileekohan sekään enää?
Myös joitain kylmäverisiä tupsujalkoja pidän komeina hevosina.Ja miksei Suikun Rillakin ole komea ja ei ehkä niin tyypillisen suomenhevosen näköinen.

Sympatiapuolelle voidaan nostaa erikoismainintana aivan aasia muistuttava Madrid.
https://www.google.fi/search?q=suomenhe ... B550%3B367
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Touho » 24. Kesä 2015 22:21

RaahenTiikeri kirjoitti:Myös jättihevosen maineessa ollut Garion Mossy oli kyllä todella todella suuri ja komea näky.Enpäs muista,väittikö sen taustajoukot joskus joissain pohjoisen ravien kommenteissa sen säkäkorkeuden olleen peräti 195cm?Ainakin se hevonen erottu kilparadalla muista kilpailijoista,oli se ihan tolkuton.Kilpaileekohan sekään enää?

Ei kilpaile. Lopetettu pari vuotta sitten. Oli kyllä isoin hevonen mitä olen ikinä nähnyt. Aivan järkyttävän kokoinen möllykkä. Olen vielä ihan läheltä sitä käynyt tihrustamassa, kun oli sukulaismiehen hevonen.
Touho

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 24. Kesä 2015 23:05

Touho kirjoitti:
RaahenTiikeri kirjoitti:Myös jättihevosen maineessa ollut Garion Mossy oli kyllä todella todella suuri ja komea näky.Enpäs muista,väittikö sen taustajoukot joskus joissain pohjoisen ravien kommenteissa sen säkäkorkeuden olleen peräti 195cm?Ainakin se hevonen erottu kilparadalla muista kilpailijoista,oli se ihan tolkuton.Kilpaileekohan sekään enää?

Ei kilpaile. Lopetettu pari vuotta sitten. Oli kyllä isoin hevonen mitä olen ikinä nähnyt. Aivan järkyttävän kokoinen möllykkä. Olen vielä ihan läheltä sitä käynyt tihrustamassa, kun oli sukulaismiehen hevonen.

Olisi kyllä kiva tietää mikä oli virallinen säkäkorkeus, mutta olihan ihan älytön jättiläinen! Sen veli Jupiter Mossy kuului myös jollain tavalla suosikkisymppishevosiin. Komeeta jälkeä jättänyt noiden emä Petronella Mossy, neljästä varsasta kolme tuli radoille ja hitain niistä 14,2-aikainen. Ja tosi arkisista oreista vielä. Se neljäs varsa kuollut jo 2-vuotiaana.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 24. Kesä 2015 23:14

joo,tarkistelin kanssa,että Garion Mossy on mennyt edes.Niin kyllä tuo Iego Effekin.
Jotenkin mulla on semmonen muistikuva tosiaan tosta,että 195cm olisi säkäkorkeus ilmoitettu.Koska ainahan tosta puhuttiin missä se vaan kilpailikin ja varmaan aika monesti saivat vastailla kysymyksiin samasta aiheesta.
Mut joo,onhan niitä vieläkin isompia hevosia olemassa.ne englantilaiset vankkurihevosethan kasvanee kai 220-230 säkään?
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 24. Kesä 2015 23:23

RaahenTiikeri kirjoitti:joo,tarkistelin kanssa,että Garion Mossy on mennyt edes.Niin kyllä tuo Iego Effekin.
Jotenkin mulla on semmonen muistikuva tosiaan tosta,että 195cm olisi säkäkorkeus ilmoitettu.Koska ainahan tosta puhuttiin missä se vaan kilpailikin ja varmaan aika monesti saivat vastailla kysymyksiin samasta aiheesta.
Mut joo,onhan niitä vieläkin isompia hevosia olemassa.ne englantilaiset vankkurihevosethan kasvanee kai 220-230 säkään?

Kuulostaa vaan todella hurjalta tuo 195cm. Aslak oli GM:n tavoin Lapin jättiläisiä ja sen säkäkorkeudeksi ilmoitetaan "vain" 178cm.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 24. Kesä 2015 23:59

kyllähän 195cm kuulostaa hurjalta ja varmaan lapin lisääkin on.Mutta kyllähän Garion Mossy oli silmämääräisestikin Aslakia isompi.

Paljonkos Vippaskonstille on ilmoitettu sääksi?
Sekin mun mielestä joku ihan pöyristyttävä lukema suomenhevoselle?Siis ei sitä hippoksesta löydy,mutta olen joskus radalla haastattelussa kuullut tupamäen vastaavan ko.kysymykseen.
Jos en väärin muista,niin tuo tapahtui vieläpä 2013 keväällä killerillä iltaraveissa joissa muuan Aga Khan Boko kävi voittamassa mailin takarivistä suvereenilla esityksellä.

wikipedia ilmoittaa tällä hetkellä maailman suurimmaksi hevoseksi vähän yli 210 säkäkorkeuksisen belgialaisen ruunan.Mutta mun mielestä olen joskus lukenut noista Shirenhevosista,että siinä on 220-230 korkeitakin yksilöitä ollut.

Onhan noi komeita ilmestyksiä.Tois joku kasvattaja vetään vaikka lasten kärryjä tommosen 76 päivälle johonkin.Onhan Shirejä suomessa kuitenkin jonkun verran.
https://www.google.fi/search?q=maailman ... 333%3B1000
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 25. Kesä 2015 00:19

RaahenTiikeri kirjoitti:kyllähän 195cm kuulostaa hurjalta ja varmaan lapin lisääkin on.Mutta kyllähän Garion Mossy oli silmämääräisestikin Aslakia isompi.

Netistä löytyi ainakin epävirallinen mittaustulos. Esa Holopaisen sivuilta lainattua: "Hulppeat on Mäntyvaaran maisemat ja hulppean kokoinen oli hevonen Garion Mossy, jolla Esa voitti. Kuulin, että sen säkäkorkeus olisi 181 cm, mutta korjatkaa, jos olen väärässä. Iso ruuna se kuitenkin on."

Vippaskonsti on varmaan isoimpia ellei isoin kilpaileva suomenhevonen? Eiköhän ne sen jossain vaiheessa kantakirjaa niin saa ihan viralliset luvut. Toinen samanlainen oli Pilven Humu, joka oli ihan jätti-iso myös. Hiennonnäköistä kun Liptuksen (144cm) kanssa juoksivat rinnakkain...
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 25. Kesä 2015 06:30

Ruikonperä kirjoitti:Vippaskonsti on varmaan isoimpia ellei isoin kilpaileva suomenhevonen? Eiköhän ne sen jossain vaiheessa kantakirjaa niin saa ihan viralliset luvut. Toinen samanlainen oli Pilven Humu, joka oli ihan jätti-iso myös. Hiennonnäköistä kun Liptuksen (144cm) kanssa juoksivat rinnakkain...

-täähän onkin mielenkiintoinen aihe.Uskoisin Vippaskonstin olevan suurin säännöllisesti kilpaileva Sh.Tuleeko edes mieleen mitään joka vähäisestikään muistuttaisi sitä?Tementeri on "raskasrakenteisen" näköinen,mutta mielikuva voi johtua juoksutyylistä.Villihottikin lienee jonkun kokoinen,mutta onko edes "säännöllisesti kilpaileva"?Itsehän en Liptuksen kilpailuaikoja edes kunnolla muista,mutta jos pienimpiä ruunia/oreja lähtee Sh-puolelta miettimään,niin Metkutus sieltä ekana mieleen tulee,pieni on niinkuin isänsäkin.
Tammoista mieleen tulee tuo jo Aasiksi linkkaamani Madrid joka lienee pienin nykyisin kilpaileva Sh-hevonen?Myös Joivi tai Joiviri on muistaakseni pieni.
Lv-puolelta viime vuosina kilpailleista mieleen tulee Zoogin´s Day melko pienenä ja etenkin Puikkosen väreissä juossut Andover Mark jonka pienuus korostui Peten melko ison kropan kontrastina.Myös French Express jättänyt mielikuvan melko pienestä ja kevytrakenteisesta hevosesta(tosin pieni riski on,että mulla menee FE ja Ranch Get on sekaisin,mutta eiköhän FE:siä enempi nähty vermon keskiviikkojen pitkillä matkoilla?)
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 25. Kesä 2015 09:46

RaahenTiikeri kirjoitti:-täähän onkin mielenkiintoinen aihe.Uskoisin Vippaskonstin olevan suurin säännöllisesti kilpaileva Sh.Tuleeko edes mieleen mitään joka vähäisestikään muistuttaisi sitä?Tementeri on "raskasrakenteisen" näköinen,mutta mielikuva voi johtua juoksutyylistä.Villihottikin lienee jonkun kokoinen,mutta onko edes "säännöllisesti kilpaileva"?Itsehän en Liptuksen kilpailuaikoja edes kunnolla muista,mutta jos pienimpiä ruunia/oreja lähtee Sh-puolelta miettimään,niin Metkutus sieltä ekana mieleen tulee,pieni on niinkuin isänsäkin.
Tammoista mieleen tulee tuo jo Aasiksi linkkaamani Madrid joka lienee pienin nykyisin kilpaileva Sh-hevonen?Myös Joivi tai Joiviri on muistaakseni pieni.
Lv-puolelta viime vuosina kilpailleista mieleen tulee Zoogin´s Day melko pienenä ja etenkin Puikkosen väreissä juossut Andover Mark jonka pienuus korostui Peten melko ison kropan kontrastina.Myös French Express jättänyt mielikuvan melko pienestä ja kevytrakenteisesta hevosesta(tosin pieni riski on,että mulla menee FE ja Ranch Get on sekaisin,mutta eiköhän FE:siä enempi nähty vermon keskiviikkojen pitkillä matkoilla?)

Madrid on 149cm, joten tosi pieni on. Siinä missä El Catwalk ottaa yhden askeleen niin Madridin pitää ottaa varmaan kolme vastaavaan matkaan :) Tämä jämsäläistamma ei taida enää kilpailla, mutta saattaa olla jopa Liptusta pienempi. Älkää naurako kuville! http://www.sukuposti.net/hevoset/helmin ... ria/271429 ja http://www.sukuposti.net/hevoset/helmin ... ria/236062 Pienistä kilpailevista lämminverisistä tulee heti mieleen De Lorean, huvittavan näköinen valjakko se ja isokokoinen Stefan Willstedt.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja nipa » 25. Kesä 2015 11:53

Jaa-jaa. Jos tuonne pelipuolelle tänään jotakin Jokimaalle yrittäisi, kun pelit Vermoon jäivät vähäisiksi eikä ensi keskiviikkokaan siellä kovin hurraata huudata. SWuur-Hollola ehkä sinnekin jotakin vaikuttaa.

Jokimaan tämänpäiväisessä nelkussa on vahvasti tuntuma, että Desire Lady on melko hyvä kakkonen, kun Bullo Citrullo hyvältä paikalta yllättää. Toisen kohteen helmenä pidän agressiivisellakin ajolla Ganadoria ja kolmannen koitoksen Harmony Heelin varmistaminen on mielessä jollakin muulla kuin Ainur Hossilla. Juopon pari Blame Pizzaz - Photomani ratkaissevat päätöskohteen kirkkaimmat mitalit. Toivottavasti jälimmäisen hyväksi.
nipa

ViestiKirjoittaja Chocolate » 25. Kesä 2015 15:32

Jokimaalle huudan kaksi luokkahevosta, jotka näyttäisivät jäävän liian vähälle pelihuomiolle: Metsärinteen Valta ja Kennie! Tosi hyvätasoiset iltaravilähdöt nuo molemmat :thumbup1:
Chocolate

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 25. Kesä 2015 15:57

Chocolate kirjoitti:Jokimaalle huudan kaksi luokkahevosta, jotka näyttäisivät jäävän liian vähälle pelihuomiolle: Metsärinteen Valta ja Kennie! Tosi hyvätasoiset iltaravilähdöt nuo molemmat :thumbup1:

Metsärinteen Valtaan (hemmetti näitä poneiksi nimettyjä :twisted: ) kiinnitin myös huomiota. Mutta onko se suora pari Moilasen kanssa vai miten tuo pitäisi pelata? On tosi hienotasoinen lähtö ja tekisi mieli ottaa muitakin kaksareja. Esim. Turkkala oli viimeksi ihan älytön ja kuskin takia voi jäädä sekin alipelatuksi.

Kennien lähdössä en usko olevan voittajasta epäselvyyttä mikäli Finally Famous vain ravaa. Viimeksi tykitti takasuoraa kovimmillaan varmastikin jotain nollaseitsemää, mutta laukka yllätti kurvissa. On niin luokkahevosen leima, että uskoisin näiden sarjojen olevan pakkostarttisummista huolimatta vielä leikintekoa. Toinen Mäki-Tulokkaan hevonen Desiree Lady vaikuttaa myöskin alipelatulta eka nelkkukohteessa. Hirmutöötissä ja pahin vastus Kentucky Love ei ole nyt parhaimmillaan.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 25. Kesä 2015 17:26

en oiskaan Helmin Sointua muistanut.Sympaattisen ja "yritteliään" näköinen hevonen.Tosin pää on melko iso tuohon muuhun pienuuteen verrattuna.Ei toi varmaan Madridia isompi ole.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Chocolate » 25. Kesä 2015 17:48

MV oli ainakin iltapäivästä niin pelaamaton että otin (liian?) leveästi kavereita: J Lax, Firello, Sidar, Turkkala, Ylväs W ja Kalkaros. Finally Famous oli viimeksi hieno mutta laukkasi mielestäni ihan tyhjästä enkä osaa siihen vieläkään luottaa, toki Kennielläkin oli vähän samanlainen laukka.
Chocolate

ViestiKirjoittaja Antti K » 25. Kesä 2015 18:43

Ruikonperä kirjoitti:
RaahenTiikeri kirjoitti:-täähän onkin mielenkiintoinen aihe.Uskoisin Vippaskonstin olevan suurin säännöllisesti kilpaileva Sh.Tuleeko edes mieleen mitään joka vähäisestikään muistuttaisi sitä?Tementeri on "raskasrakenteisen" näköinen,mutta mielikuva voi johtua juoksutyylistä.Villihottikin lienee jonkun kokoinen,mutta onko edes "säännöllisesti kilpaileva"?Itsehän en Liptuksen kilpailuaikoja edes kunnolla muista,mutta jos pienimpiä ruunia/oreja lähtee Sh-puolelta miettimään,niin Metkutus sieltä ekana mieleen tulee,pieni on niinkuin isänsäkin.

Madrid on 149cm, joten tosi pieni on. Siinä missä El Catwalk ottaa yhden askeleen niin Madridin pitää ottaa varmaan kolme vastaavaan matkaan :) Tämä jämsäläistamma ei taida enää kilpailla, mutta saattaa olla jopa Liptusta pienempi. Älkää naurako kuville! http://www.sukuposti.net/hevoset/helmin ... ria/271429 ja http://www.sukuposti.net/hevoset/helmin ... ria/236062 Pienistä kilpailevista lämminverisistä tulee heti mieleen De Lorean, huvittavan näköinen valjakko se ja isokokoinen Stefan Willstedt.

Meidän tammoista Raja-Linta on 145 cm. Se ei ollut kilpahevosena sukunsa veroinen, mutta on noussut jo valioperiyttäjäksi. Jos Kikka lukee tätä, niin voit sanoa ehkä jotain varsojen koosta. Ainakin Lintan Pysti on pieni ja kevyt. Nyt nelivuotias Dynamiitti-Elli on myös pienikokoinen.
http://www.sukuposti.net/hevoset/raja-l ... leria/7864
Antti K

EdellinenSeuraava

Paluu Totopelit