tulipas kerralla paljon vastattavaa;
Ruikonperä kirjoitti:Ihan sivuhuomio tuosta auton parkkeeraamisesta, äläkä nyt loukkaannu (!), mutta huvittaa ihmiset, jotka vängällä aina haluavat mahdollisimman lähelle kaupan ovea. Puhutaan jostain mitättömästä 20-30m lisämatkasta, jossa olisi hyvin tilaa parkkeerata eikä tarvitsisi vekslata yhtään, mutta kai NYKYAJAN ihmisillä on sitten niin kauhee kiirus ja mukavuudenhalu!
-itsellä tämä piirre on voimassa vain talvella.Hyvä kuntohan minulla on ja kesäisin saatan kävellä 20 kilometrinkin päiväetappeja-huvikseen-ja kauppareissujakin on noin hoidettu.Mutta talvi!!!!
Harri H kirjoitti:Kyllä minä ihan rehellisesti sanottuna valitsen mielummin -30 , kuin +30 kelin, jos valita pitää. Pakkasella se on lähinnä pukeutumiskysymys selviääkö
-minä en ole ottanut elämän asenteekseni suoranaisesti "selviytymistä",vaan myös viihtyvyydellä on sijansa.Tiedän,että kyllähän sitä talvella voi vetää päälleen vaikka kaksinkertaisen turkishaalarin.Mutta ei se erityisen mukavaa ole.
Sitä paitsi minulla on se piirre,että pukeudun sitten kuinka hyvin tahansa,niin jonkunlaisella primitiivireaktiolla minä vedän niskoja kyssään "suojaamaan" kaulan ja rintakehänaluetta.Tuohon ei auta vaikka olisi minkälainen minkkipuuhka kaulan ympärillä.Maalis-huhtikuussa noita lihasjumeja sitten aletaan purkamaan kesämoodia kohti.
Harrilla varmasti asuminen oulun seudulla on vaikuttanut talveen suhtautumiseen.Minä en osaa lähinnä kuin vihata.Siis talvea,ei harria tai oulua.
Ruikonperä kirjoitti:Joskus kun vietti enemmän aikaa ulkona ei tuntunut oikein mikään pakkanen miltään, jääkiekkoa pelattiin kolmenkymmenen asteen pakkasilla eikä kenellekään tullut mieli valittaa, mutta nyt on samantien kuin jääpuikko, varsinkin jos sattuu tuulemaan. Etenkin sormet ja varpaat on todella herkässä ja sehän johtuu varmaankin heikosta ääreisverenkierrosta kiitos tupakanpolton
-minulle ei varsinaisesti ongelma taida olla edes palelu.Vaan tuo jo yllä selitetty niskajutu+kauhean epämiellyttävä vaikutelma joka tulee jos iho koskee vahingossa vaatteen sisäpinnassa vähän viileämpää,vielä lämpiämätöntä kohtaa.Myös silmien (se uloin pinta siis)ja pakkasilman kohtaaminen on vi*tumainen tunne.Sanoisin,että palelu tulee vasta jossain 4 sijalla.Talven hankaluus (auto,lumityöt,epävarmuus erinäisten laitteiden toimimisesta-esim vesijohdot tms)on aika TOP3 kamaa talven ongelmista puhuttaessa.Pimeys myös pahimmillaan on paha.Tänä talvena on kyllä tullut vedeltyä övereitä D-vitamiinilla tuota pimeyttä vastaan;sadan mikrogramman "yksi päivässä riittää" tabuja tullut kiskottua 5-6 kappaletta toisinaan.
Ruikonperä kirjoitti:Ai niin, unohtui sanoa tiikerille, että lopeta se sisällä polttaminen!
-ääh...mää olen vanhakantainen kaikessa tämmöisessä.Mutta tähän toimintaan on ihan vuokraisännän siunauskin.Onneksemme sen verran vanhakantainen kaiketi hänkin.
Jahka joskus rikkauksiltamme tulemme osaneeksi oman torpan,niin siellä on vihreät (äärimmäisen vaikeasti puhdistettavat)kokolattiamatot,viskimainoksia seinällä ja painavat tuhkakupit joka nurkassa.Tunnelma kuin "sydämen asialla"-sarjan aidensfield armsissa.
Niin,ja ovella "tupakointi suotavaa" kyltti.