Ruikonperä kirjoitti:Sellainen vielä, että harmittaa kun Harri joutuu aina keräämään "jämistä" hevoset niin kai olisi mahdollista, että Harri lähettäisi omansa sitten sille joka ekana lähettää tallinsa Harrille?
Kädetön kirjoitti:Onkohan tämä esitys aivan tuhoon tuomittu:
Säännöt ovat olleet hyvät, mutta entäpä jos olisi ensimmäisellä kierroksella mahdollista valita "jokerihevonen" joka on kilpailijan matkassa koko vuoden ajan jokaisella kisaosiolla? Vaihtaa ei saa vaikka hevonen jostain syystä joutuu lopettamaan kilpailu-uransa heti kisan alussa, jolloin kilpailija jatkaa loppujaksot käytännössä neljällä hevosella, mutta onnistuessaankin "jokeri" säilyy mukana vaikka tienaa ekajaksolla satatonnia.
Tuossa tapauksessa jos kilpailija ottaa jokerin käyttöön, on jatkokerroksilla 8000 mahdollista sijoittaa seuraavien kierrosten neljään hevoseen.
Ruikonperä kirjoitti:1) Bulldozerin makoillessa Kaustisen keskikentällä tuli mieleen, että jonkun rajan voisi ottaa, esim. 20 päivää jakson alusta, että jos on varma tieto ettei hevonen enää sen kisan aikana juokse kuolemantapauksen, loukkaantumisen yms. myötä niin sen saisi vaihtaa. Jos se vaihdettu hevonen juoksisi kisan puitteissa vielä kilpaa niin kilpailijan pisteet tietysti nollattaisiin sen jakson osalta![]()
2) sitten hyvin tekninen kysymys. Jos ottaa seuraavaan eli vuoden vaihteessa alkavaan jakson Ruotsin rekisterissä olevan hevosen niin katsotaanko sen voittosumma valintahetken vai vuodenvaihteen jälkeen olevan tilanteen mukaan. Siis aina vuoden alussahan tulee aina uudet valuuttakurssit, jolloin ulkomaan rekisterissä olevien hevosten voittosummakin muuttuu?
Harri H kirjoitti:Ottakaa nyt muutkin kantaa tuohon vaihtoasiaan, niin saadaan jotain mielipiteitä minkä pohjalta teen päätöksen tuosta
Ruikonperä kirjoitti:Mitäs mieltä kansa on vaihtomahdollisuudesta?
Se on vaan, että semmoset tuppaa usein unohtumaan ja sitten menee motivaatio koko kisaan... Vaikka idea hyvä onkin, mutta käytännössä se vaan unohtuu usein![]()
Pouhou kirjoitti:Itse asiasta oon kans sitä mieltä, että jonkinlainen vaihtosysteemi siinä vois olla siltä varalta että se oman tallin hevonen loukkaantuu pahasti tai kuolee. En ehkä puoltaisi tuota automaattista vaihtoa, mutta mielestäni sen vaihdon voisi tehdä ainakin niissä tapauksissa, joissa on päivänselvää ettei se hevonen juokse enää kuluvan jakson aikana. Mutta mitenkähän ne rajatapaukset sitten, siis sellaiset jotka loukkaantuu mutta radalle paluuta ei voi arvioida varmuudella? Joka tapauksessa tossa vaihdossa pitäis mun mielestä päteä noi Harrin mainitsemat ehdot (ei saa olla tienannut jaksolla euroakaan, ei saa olla ilmoitettu starttiin jne.).
Ruikonperä kirjoitti:Pouhou kirjoitti:Itse asiasta oon kans sitä mieltä, että jonkinlainen vaihtosysteemi siinä vois olla siltä varalta että se oman tallin hevonen loukkaantuu pahasti tai kuolee. En ehkä puoltaisi tuota automaattista vaihtoa, mutta mielestäni sen vaihdon voisi tehdä ainakin niissä tapauksissa, joissa on päivänselvää ettei se hevonen juokse enää kuluvan jakson aikana. Mutta mitenkähän ne rajatapaukset sitten, siis sellaiset jotka loukkaantuu mutta radalle paluuta ei voi arvioida varmuudella? Joka tapauksessa tossa vaihdossa pitäis mun mielestä päteä noi Harrin mainitsemat ehdot (ei saa olla tienannut jaksolla euroakaan, ei saa olla ilmoitettu starttiin jne.).
Niin siis ite ehdotin, että jos ekan kuukauden aikana käy joku loukkaantuminen tms niin saisi vaihtaa ja jos se starttaisikin jakson aikana niin kilpailijan pisteet kylmästi nollataan. Ja vaihto kymppitonnin rajoissa, jos hevosten voittosumma on yli kympin niin sitten pitää ottaa 0 euroa tienannut. Miksi muuten ei vaihdettava hevonen saisi olla startannut jakson aikana?

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa