RaahenTiikeri kirjoitti:-jo,itse tykkään kanssa pelimuodosta,mutta en nykyisestä voittajapelistä-nykyään on ihan tavallsista,että kombinaatiopelissä joku noin 5-7% pelattu hevonen nousee päivän aikana tipsiksi ja pienistä voittajapelin vaihdoista johtuen lopullinen kerroin on siellä 5-7 huitteilla jotka edellyttäisivät liki 20% kannatusta.Tosi harvoin tulee voittajaa pelattua nykyään,kun en näe siellä kuin alikertoimia.Joskus suosikeille saa pelikelpoisia,näennäisen pieniä kertoimia.
Valitettavasti vaihdot usein juuri suuryllättäjille turhan pieniä. Viikon pääraveissa vaihdot kestää kyllä kohtuullisesti pikkuyllättäjiäkin. Kerroinvirheitä on paljon, etenkin voittajapelissä Moilanen ja muut huippukuskit helposti ylipelataan millä tahansa "iltapuolen" hevosella. Silti suuryllättäjiä ei voi oikein voittajaan hirveästi pelata kuin max kympillä, niiden kohdalla on pakko pelata pääsääntöisesti kaksaria. Uskon kuitenkin, että yli 10% hevosten kohdalla löytyy jatkuvastu hyviä kertoimia. Vaikka Harmi's Fridon 4,20 eilen. Niiden kohdalla ei myöskään oma 50-100 euron peli paljon kerrointa hetkauta. Noin viikko sitten Jaqueline Mon Ami taisi palauttaa yli 1,70 kertaa, vaikka joku 1,35 olisi jo ollut pelikelpoinen kerroin.
Usein mulla peli-idea on joku 3-4 suosikki. Lukuisia kertoja olen huomannut, kuinka sen tullessa pariin leveä kaksaripeli vain kaksinkertaistaa alkupanoksen, usein ei edes sitä. Vastaavasti voittajapeli tuo panoksen 5-10 kertaisena takaisin. Toki tämän hevosen pitää voittajapelissä voittaa, kakkossija ei riitä...
Voittapelin palautusprosentin nosto poistaisi pienten vaihtojen ongelman, mikä lisäisi entisestään peliä, kun kaikki huomaisi ettei kerroin omista peleistä romahdakaan.
RaahenTiikeri kirjoitti:-siis eikö tällä ole aina (ainakin kukkosen ajamana)toiveissa se kuolemanpaikka?Mää ainakin käsittänyt,että siinä se sen motivaation löytää.
Näin luulen asian olevan, kuolemanpaikka sopii joillekin suomenhevosille jopa keulapaikkaakin paremmin.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)