nipa kirjoitti:Olisiko viimeöinen uni enne. Siinä hain Raha-automaatti-yhdistyksen kulta-jaskalta pari niin raskasta kassillista kolikoita, että en jaksanut yksin kantaa. Piti ottaa pari teeveestäkin tuttua ravitoimittajaa kaveriksi.
-tämähän sattui nipa.Minä näin viime yönä unta jossa olin Kari Lähdekorven kanssa vaihtamassa tiilejä erittäin korkean ja erittäin jyrkkä hajakattoisen kuution muotoisen punatiilirakennuksen katolla.(unessa ei selvinnyt,tekikö Lähdekorpi remonttitöitä tms ja olinko minä palkattu apulainen tms mutta joka tapauksessa siellä oltiin.
teknisesti hommaa suoritettiin niin,että erillisillä (ei seinässä kii olevilla)puisilla,vanhoilla,vankoilla noin 30 metrisillä tikkailla (tommosia tuskin enää on olemassakaan?)kiipesimme katolle ja oli tarkoitus,että sidomme tikkaat naruun ja narun toisen pään vyötäisillemme ja käytämme tikkaita vastapainona hivuttautuessamme vastapuolen jyrkkkää harjakattoa.No,rupesimme venkslaan tikkaita ylöspäin(ettei alapää osuisi maahan)saadaksemme vastapainoefektin.
Lähdekorpi sanoi,että tässä vaiheessa emme riskien takia sido narua vyötäisiin,vaan istumme harjalla ja mallaamme ensin tikkaat sopivalle korkeudelle.No,minulta lipesi sitten ote ja tikkaat menivät rämisten maahan asti ja kaatuivat kyönälleen sinne,eli olimme katolla jumissa (sen 30 metriä korkeutta)ilman tikkaita tai ovea ullakolle.Minä jouduin paniikkiin ja käskin lähdekorven soittaa toisille urakoitsijoille joita oli lähiseudulla.Sanoi että ei muuten ole puhelimessa kenttää tällä katolla ja joudutaan oottaan iltaan asti että joku huomaa tapahtuneen.Rauhoituimme ja aloimme kantamaan tiilejä pitkin harjalle rakennettua "kävelysiltaa" ja koitimme unohtaa tapahtuneen.Kerran kompastuin tiilikuorman kanssa ja Lähdekorpi ohjeisti minua,että sen on kattohommissa oppinut,että jos meinaa kompastua,niin taakka pitää heittää mahdollisimman kauas katon reunaa kohti viettävään suuntaan tai vaihtoehtoisesti talon päädystä harjan yli maata kohti;niin kuulemma saavuttaa nopeammin tasapainon takaisin.
En ymmärrä mitä nää unet tarkoittaa
Tuskin se ainakaan liittyy tämän illan T4:seen tai muutenkaan ravipeleihin.

Tiikerin Lähdekorpi-unelle.