Ravilehdet

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Ravilehdet

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 27. Marras 2013 19:08

Itse en ole vielä uuteen Hevosurheiluun päässyt tutustumaan, miltäs vaikuttaa palstatovereiden mielestä?
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Antti K » 27. Marras 2013 19:13

Ensivaikutelma oli lievästi positiivisen puolella. Tavallaan mielenkiintoiset "suuret" asiat tulivat painotetummin esiin. Toisaalta monen urankohokohta saattaa jäädä huomioimatta entiseen malliin, sillä arkiraveja ei paljoa selostella.

Lähikuukaudet muokannevat muotoa vielä paljon. Saa nähdä.
Antti K

ViestiKirjoittaja Judi » 27. Marras 2013 21:29

Uusi hevosurheilu on lehden nettisivuilla näköislehtenä luettavana, salasanalla "HEVOS". Ei tuo nyt niin valtavasti ole uudistunut, samat tulokset ja osa lähtölistoistakin löytyy edelleen. Ne tavisravien jutut vaan puuttuu. Itselle jäi vähän sekava kuva, ravi- ja ratsujutut ovat sekaisin ympäri lehteä ja piti ihan miettiä että miten joku liitty nyt liittyy mihinkään.
Judi

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 27. Marras 2013 23:47

postilakkojen takia jäi tänään tulematta.Tullee huomenna?
Itse ainakin odotin kaikesta kerrotusta päätellen muutoksia enemmän sisältöön kuin ulkonäköön.Eihän sisällössä mitään vikaa ole ollut...mukavan "vanhanaikainen" lehtihän se on ollut aina.
Se ainakin kuulemma muuttuu,että mielipiteitä ei julkaista kuin kirjoittajan oikealla nimellä ja se on hyvä.
Itse olen ollut aina (kemiläisen?)historia-juttujen ystävä ja niitä soisi näkevän jatkossakin.
Kuukauden henkilö/hevonen jutut toivottavasti jatkavat olemassaoloaan.
Ja sitten,ne lähtölistat.Kun ei itse tule ostettua mitään lähtölistajulkaisua,niin soisin niiden olevan selkeämmässä muodossa arkiravienkin osalta.Tosin kauhean isoa haittaa ei niistä ole nykymuodossaankaan ollut.
Ja sitten vihjeet,vaikka niillä ei ole kauheasti merkitystä omia pelipäätöksiä pohtiessaan,niin olisi niitä silti mukavampi lukaista jos teksti olisi vähän toimitetumpaa ja sisällöllisempää kuin kliininen huomautus hevosen viime tai toissakerran juoksupaikasta.Olenkin aina HU:ssa kyllä tykännyt tietyistä vihjaajista jotka tuottavat persoonallisempaa tekstiä.Sinänsä haluan kyllä edelleen korostaa,että vihjeiden sisältöpuoli ei niin kauheasti vaikuta omiin ajatuksiin peleistä,mutta ne silti aina luen.Paitsi,että Iivari Ingvesin vihjeitä en kykene lukemaan.On suorastaan pöyristyttävää nykyisellä tietokone-aikakaudella että sen mittaisiin teksteihin jää enemmän virheitä kuin oikein kirjoitettuja sanoja.Toisaalta se tekee asiasta suorastaan sympaattista;miten pystytään edes tuottamaan tuonkaltaista tekstiä kun jo kotitietokoneissa on toimivat oikolukuohjelmat.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 28. Marras 2013 00:55

Judi kirjoitti:Uusi hevosurheilu on lehden nettisivuilla näköislehtenä luettavana, salasanalla "HEVOS". Ei tuo nyt niin valtavasti ole uudistunut, samat tulokset ja osa lähtölistoistakin löytyy edelleen. Ne tavisravien jutut vaan puuttuu. Itselle jäi vähän sekava kuva, ravi- ja ratsujutut ovat sekaisin ympäri lehteä ja piti ihan miettiä että miten joku liitty nyt liittyy mihinkään.

Kiitos vinkistä, enpä olisi muuten tajunnut, että tuolta pystyy lukemaan :thumbup:

Samaa mieltä, että vähän sekavan oloinen, mutta muuten voisi sanoa Antti Muurisen kuuluisin sanoin: eteenpäin on menty. Tuohon suuntaan lehden pitäisikin mennä, _omasta mielestäni_ oli turhaa tehdä jokaisista raveista juttu ja kertoa juoksunkulut ja kaikkien voittajien nimet näin nettiaikana. Toki ymmärrän kritiikinkin.

ps. eikö Kaminen tee niitä historiajuttuja?
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Masa V » 06. Joulu 2013 00:39

Hevosurheilusta paljon keskustelua muilla palstoilla, täällä selvästi vähemmän. Minulta ainakin iso hatunnosto Jussi Lähteelle :thumbup: , vaikka paskaa tulee varmasti niskaan... Raviväen henkeen kuuluu, että haukutaan kun mitään ei tehdä. Ja sitten jos tehdään muutos, oli se hyvä tai huono, niin silloin vasta haukutaankin.

Tuo muutos oli aivan välttämätön, lehti olisi varmuudella kuollut 10 vuodessa vanhalla systeemillä. Kukaan ei kaipaa juoksuselostuksia parin päivän viiveellä nykyaikana, kun ne on jo samana iltana netissä. Kukaan ei kaipaa lehden lähtölistoja ja tuloksia, kun kaikki löytyy netistä. Johonkin muuhun pitää lehden myynnin perustua kuin siihen että tuhat pappaa ympäri Suomen ei osaa käyttää nettiä.

Bonuksena toimittajaksi saatu todella pätevä mies eli Riku Niittynen, joka jo 90-luvulla kirjoitti raveista "urheilu edellä". Minä ainakaan en tiedä Suomesta pätevämpää ravitoimittajaa.

Varmaan lehdellä säästöjä edessä ja pari henkilöä olisi varaa varmasti pistää pihalle. Kaikkien lehtien levikit on nettiaikana laskeneet ja selviytyminen ei ole helppoa, varmasti levikki laskee edelleen, mutta suorainen romahdus toivottavasti tällä muutoksella vältetään. Varmasti kehittämistä vielä on, aluksi voi lehdessä olla tiettyä sekavuutta, mutta ainoaan mahdolliseen suuntaan on nyt menty.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 06. Joulu 2013 07:55

tiettyä sekavuutta on.Etenkin ratsastamisen ja ravien mennessä toisinaan iloisesti sekaisin aukeamalla :)
Ja pelien osuus (esim entiseen 75 pakettiin verrattuna)meni hajanaisemmaksi.
Mutta yksi on varma,lehden uusi tyyli tehdä syvempiä taustoittavia juttuja on varmasti oikea.
Sehän on tietysti sanottava,että niitä pappoja ketkä ei käytä nettiä,on enemmän kuin tuhat ja niitä on paljon HU:n asiakkaina ja ovat ravipeleillekkin taloudellisesti merkittävä ryhmä (vielä),mutta tuskin lehden uudistus karkoittaa noita "netittömiä pappoja".

Kyllä mulle tuo uudistus kelpasi ja tilaus jatkuu.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Antti K » 19. Joulu 2013 23:02

Mielipiteeni uudistuksesta on muuttunut kielteisempään suuntaan.

Pidän laajoista asiajutuista joista lehdessä on! Myös se, että tulevista raveista nostetaan tärkeimpiä asioita esiin on hyvä. Samoin se että kiinnostavimpia uutisia nostetaan selkeästi esille on positiivista.

Miinusta tulee siitä, että huomaan tippuvani kärryiltä ravien tapahtumien suhteen. Netistä löytyy toki tietoa, mutta kaipaan sellaista lehteä, josta pysyisi urheilun suhteen ajantasalla. Onko sitten seitsemän oikein lehti juoksuselostuksineen nykyisin ykköslehti kertomaan ravien tapahtumista?

Ja kyllähän lehteä tulee luettua sillä silmällä, että löytäisi juttuja itselle läheisistä hevosista. Nykyään on kyllä ihan pihalla sen asian suhteen. Onko sitten itsepalvelu ja netti oikea tapa palvella asiakkaita, vai olisiko ravi-ihmisille, joilla on kuitenkin aika kortilla mielekkäämpää löytää alan tärkeimmät tapahtumat painetusta lehdestä entiseen tapaan?

Nimenomaan raviurheilu on ollut uudistuksen kärsijä. Pelivihjeitä löytyy monestakin paikasta samoin kuin hevosiin liittyviä yleisiä juttuja. Onko oikea tie keskittyä peliin ja heppailuun. Mielestäni raviurheilu ja jalostus pitäisi olla ykkösasemassa. Ratsastukseen en osaa ottaa kantaa, koska sitä tulee seurattua vähemmän. En tiedä kuinka paljon on lukijoita, joita kiinnostaa sekä ravi- että ratsastusasiat?

Saa nähdä mitä tapahtuu.
Antti K

ViestiKirjoittaja Masa V » 20. Joulu 2013 00:13

huru-ukko kirjoitti:Mielipiteeni uudistuksesta on muuttunut kielteisempään suuntaan.

Samaa mieltä nyt näin useamman lehden jälkeen. Uudistuksessa on paljon hyvääkin, mutta lehti on tavattoman sekava. Toimittajien taso sinänsä on tosi hyvä ja oikein mielenkiintoisia laajoja juttuja on ollut jo useita. Mutta todella vaikea on löytää mitä etsii. Ja ravitulosten/tapahtumien uutisointi olisi pitänyt säilyttää entisellään. Nykyisellään aika arvotonta uutisointia kun nostetaan yksi lähtö/hevonen esille. Hyvien raporttien kirjoittaminen ei vaatisi edes resursseja eikä toimittajan paikallaoloa, kommentit voisi hoitaa helposti puhelimitsekin jos niitä tarvitaan. Hevosjalostuspuoli taitaa myös olla aika heikoilla tällä hetkellä lehden jutuissa, onko sitten se laskettu ihan jalostuskuvaston varaan... Ratsujutut ei minua haittaa, mutta kyllä ravit voisi enemmän olla uutisoinnin keskiössä. Ratsatuksella on omia lehtiään, eikä niitä vastaan kannata ravilehden ruveta kilpailemaan.

Uskon, että kurssia on pakko korjata.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja Kikka » 20. Joulu 2013 21:23

Minun Hevosurheilun tilaukseni päättyi (raskain mielin) viime viikolla. Olen tilannut lehteä niin kauan kuin olen omillani asunut, mutta en kokenut enää tarvitsevani uudistunutta lehteä, joka on selailtu läpi n. 5 minuutissa ilman että mikään juttu olisi lukemisen arvoinen. Minulle on tullut 7 oikein yli 10 vuotta ja pärjään jatkossa sillä vallan mainiosti, kun siitä näkee lähtölistat ja juoksuselostukset ja tykkään myös lehden selkeästä, yksinkertaisesta tyylistä. Hevosurheilun uudistuminen on käsittämätön, koska myös ne ratsuihmiset, joiden kanssa on ollut aiheesta puhetta, pitävät myös uutta lehteä huonona :shock: ja ravi-ihmiset taas ovat olleet lähestulkoon tyrmistyneitä. Eli kenelle lehti siis on tarkoitettu? Onhan se asia varmaan tarkkaan mietitty. Vai onko...?
Kikka

ViestiKirjoittaja Chocolate » 20. Joulu 2013 22:42

Masa V kirjoitti:
huru-ukko kirjoitti:Ratsatuksella on omia lehtiään, eikä niitä vastaan kannata ravilehden ruveta kilpailemaan.

No eipä ole kuin näitä kerran kuussa ilmestyviä ja niistähän on ihan turha yrittää mitään uutistyyppistä seurata. Kyllä ratsastus hyvin HU:n sivuille sopii mutta vanha malli eli perjantaille tuhdimpi ratsastuspaketti ja keskiviikkona liki pelkkää ravia oli parempi.
Puolisoni lukee HU:n ratsastuspainotteisesti eikä ole alkuunkaan tykännyt uudistuksesta. Sekavaksi haukkuu kuten melkein kaikki muutkin.
Vähänlaisesti luettavaa näissä uusissa on ollut, joulunumerokin oli perin laiha. Lähtölistoihin ei silmä ole tottunut vielä lainkaan ( tai sitten ne vaan on graafisesti huonot). 7 oikein on aivan käypänen lähtölistalehti, tykkään. Kiva niitä taustajuttuja olisi lukea - eivät ne mielestäni ole kuitenkaan uudistuksen myötä yhtään lisääntyneet. Raviselostukset olen jaksanut lukea ja kyllä ne ainakin profiiliraveista saisivat olla entisen laajuiset. Tuloksia en katso HU:sta koskaan enkä niitä kaipaisi mutta ihmeen paljon tuntuu löytyvän näitä netittömiä pappoja jotka eivät tule toimeen ilman HU:n tuloksia.
Lehti on muuttunut iltapäivälehtimäiseksi, se voisi olla ihan ok jos se ilmestyisi päivittäin mutta 2 x viikossa ilmestyvässä lehdessä pitäisi aina olla luettavaa enemmän kuin kertaselailun verran. Uusi päätoimittaja näkyy ottaneen missiokseen hevosasian tuomisen kaikkien kansalaisten arkeen, en itse innostu (jatkuvasta) hevosenlihakirjoittelusta, lehmillä ratsastamisesta tai hevostiheyden maantieteellis-historiallisesta kehityskulusta.
Jotain hyvääkin, Hartsa kertoi tänään lehdessä uudesta sarjasta, jossa ammattivalmentajat kertovat näkemyksiään pieniin kokonaisuuksiin jaettuna. Minä odotan tätä sarjaa innolla. Myös hevosmiesten tietotoimistolle :thumbup:
Chocolate

ViestiKirjoittaja Chocolate » 20. Joulu 2013 22:43

Mistäs se huru-ukko tuohon quoteen ponnisti? Anteeksi kädettömyyteni.
Chocolate

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 20. Joulu 2013 23:57

En ole vielä kertaakaan lukenut uudenlaisen HU:n paperiversiota vaan näköislehteä selaillut ja hymyilytti tuo huru-ukon käyttämä termi heppailu, koska itelle tuli juuri tuo sana mieleen, että täähän on nykyään tämmöinen ihq-heppailulehti isoine kuvineen ja kivoine juttuineen. Näin raviurheilun (uskaltaisinko sanoa) hevijuuserille aika turha paperi. Hevosurheilu on varmaan sellainen lehti, joka tulee tavallaan automaattisesti jokaiseen hevoshenkiseen taloon ja välttämättä sitä ei ole luettu kovin tarkkaan koskaan, se vain tulee koska niin on aina ollut. Mutta kuvittelevanpa vain sellaisten perinteisten isäntämiehien reaktiot jos ovat lehteä silmäilleet :mrgreen: Ja nyt on ollut ainakin syy peruuttaa tilaus. Olisi kiva tietää mitä on tapahtunut tilausmäärille uudistusten jälkeen, mutta veikkaanpa että hyvin nopealla aikataululla tapahtuu jotain, koska niin murskakritiikkiä lehti on saanut. Sinänsähän tämä ei ole yllätys, sillä eikö nykyisellä päätoimittajalla ole ollut melkoinen magic touch kaikissa projekteissaan... Kuten itse sanoo: "CV on yhtä pitkä kuin Aku Ankalla" ja ei se Akunkaan tapauksessa mistään positiivisesta ole johtunut.

Pitäneeköhän huhut paikkansa, että eräs ennenkin ravilehteä julkaissut monimiljonääri alkaisi uudestaan lehden tekoon?
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Masa V » 26. Tammi 2014 13:38

Ihan mielenkiintoinen juttu hevosten tarhaamisesta uusimmassa HU:ssa. Hämmentävää oli, kuinka erilaisia näkemyksiä valmentajilla on tarhaamisesta.

Antti Serkamon mielestä tarhoja ei välttämättä tarvittaisi ollenkaan! "Ihminen kaipaa tarhaa - ei hevonen". Näinköhän... :o
"Tarha on sivuseikka etenkin ratatallilla. Kontrolloitu valmentaminen on tärkeää, ei tarhassa seisominen. Etenkään nuori hevonen ei kehity tarhassa vaan valjaissa. Karsinassa latautuminen on sitä että annetaan voiman imeytyä. Jotain vanhaa starttihevosta voi vähän enemmän pitääkin tarhassa, ja ehkä joitakin hankalia tammoja."
Yhtenä perusteena toki on, että Amerikassa ei Serkamon mukaan hevosia tarhata ollenkaan ainakaan ratatalleilla.

Sitten toinen ääripää Jarno Kauhanen, jonka mielestä hevosen kuuluu olla mahdollisimman paljon ulkona:
"Iso osa Womanizerin hyvinvoinnista perustuu siihen että se pääsee joka iltapäivä päiväruokien jälkeen pihalle ja saa olla siellä aamuun asti. Sillä on oma kuivitettu katoksensa jonka oviaukosta se voi katsella yötaivasta. Runsas ulkonaolo on tärkeää kilpahevosilla sekä keuhkojen, jalkojen että korvien välin terveyttä ajatellen."

Tietysti kun kilpahevosten menestystä katsoo näillä kahdella valmentajalla, niin ei ole vaikea huomata kumpi menetelmä on parempi... Mutta onhan Serkamollakin tosi kovat meriitit varsojen opettajana eli se puoli varmasti kunnossa, kun opetuksesta tullut ihan maan parhaita hevosia.

Itse ajattelen, että tallien sisäilma on joskus mitä on, jossakin tallissa on ihan liian kosteaa. Umpinaiset liian lämpöeristetyt tallit on mun mielestä pahimpia, sellaiset joissa talvella sisään mennessä on paljon ulkoilmaa lämpimämpää ja silmälasit menee heti aivan huuruun sisään mennessä. Eli liikaa lämpöeristetyt tallit, joissa ilma ei vaihdu riittävästi. Kuvittelen, että parempia olisi sellaiset tallit, joissa ilma vaihtuu vapaammin ja joissa lämpötila on kovilla pakkasilla vain jonkin verran nollan yläpuolella. Sillä ei ole niinkään merkitystä onko ilmastointi koneellista vai luonnollista, kunhan ilma vaihtuu tarpeeksi. Vanha alkeellisen oloinen talli on joskus sisäilmaltaan parempi kuin uusi ja moderni. Mutta usein tietysti myös päinvastoin.

Mun mielestä tosi hyvä, että hevoset on ulkona mahdollisimman paljon, vaikka tallin sisäilma olisikin kunnossa. Eikä ne varsatkaan siellä tarhassa seiso, vaan ne saattavat hyvin runsaasti siellä liikkua ja juoksennella - ainakin kun tarha on riittävän suuri. Ja kun se ajoaika kuitenkin on lyhyt, niin reilu 23 tuntia päivässä talli-ilmaa vaan on aika paljon.

Asiantuntemusta mulla ei oikeasti ole hevosten valmennuksesta tai keuhkoista yhtään, sisäilmasta sensijaan hieman on, mutta ihan maalaisjärjelläkin ulkoilma on aina parempi hevoselle kuin sisäilma.

EDIT: erityisen hyvä systeemi on Matias Salolla Kausalassa, kun hevoset voi vapaasti kulkea tallien ja isojen tarhojen väliä. Säästää myös paljon työtunteja.
Masa V

ViestiKirjoittaja Chocolate » 26. Tammi 2014 14:44

Olisihan se ollut erikoista jos Serkku olisi sanonut että tarhassa oleminen on hevoselle äärimmäisen tärkeää mutta meillä ei valitettavasti ole tarhoja...
Chocolate

ViestiKirjoittaja Masa V » 22. Touko 2014 19:40

7 oikein lehden sivut täysin sekaisin... ilmeisesti KAIKKI lehdet meni pieleen. Kallis moka olisi korjata ja painaa kaikki satasivuiset lehdet uusiksi, mutta tuskinpa tuota mokaa edes korjaavat... Uutisen mukaan olisi pitänyt tulla kunnossa oleva lehti keskiviikkona tilaajille, mutta en ole ainakaan minä (eikä varmaan kukaan muukaan?) tuota kunnossa olevaa lehteä saanut.

No onneksi parikymmentä ekaa sivua on kunnossa eli ELitloppet -lähtölistat. :thumbup:
Masa V

ViestiKirjoittaja Neliveto » 22. Touko 2014 20:07

Masa V kirjoitti:7 oikein lehden sivut täysin sekaisin... ilmeisesti KAIKKI lehdet meni pieleen. Kallis moka olisi korjata ja painaa kaikki satasivuiset lehdet uusiksi, mutta tuskinpa tuota mokaa edes korjaavat... Uutisen mukaan olisi pitänyt tulla kunnossa oleva lehti keskiviikkona tilaajille, mutta en ole ainakaan minä (eikä varmaan kukaan muukaan?) tuota kunnossa olevaa lehteä saanut.

No onneksi parikymmentä ekaa sivua on kunnossa eli ELitloppet -lähtölistat. :thumbup:

Minulle ainakin tuli eilen uusi lehti, jossa listat olivat kunnossa.
Neliveto

ViestiKirjoittaja Frans H Jouset » 22. Touko 2014 20:21

Neliveto kirjoitti:
Masa V kirjoitti:7 oikein lehden sivut täysin sekaisin... ilmeisesti KAIKKI lehdet meni pieleen. Kallis moka olisi korjata ja painaa kaikki satasivuiset lehdet uusiksi, mutta tuskinpa tuota mokaa edes korjaavat... Uutisen mukaan olisi pitänyt tulla kunnossa oleva lehti keskiviikkona tilaajille, mutta en ole ainakaan minä (eikä varmaan kukaan muukaan?) tuota kunnossa olevaa lehteä saanut.

Minulle ainakin tuli eilen uusi lehti, jossa listat olivat kunnossa.

Minulle ei ole vieläkään tullut, mutta tulipa ostettua tuo Toto, jotta pysyy yhtään tolkuissaan mitä raveja tiirailee lehdestä.
Frans H Jouset

ViestiKirjoittaja Masa V » 11. Loka 2014 10:08

Postilaatikosta pamahti 115 euron lasku Hevosurheilun vuosikerrasta. Hinta on tainnut kallistua. Mun mielestä lehti ei ole huono, mutta mulle siinä vaan ei ole luettavaa. Lähtölistat, tulokset, juoksuselostukset, raportit yms. vaan on paljon paremmin netissä ja 7 oikein lehdessä. Yleensä lehti on ollut viidessä minuutissa luettu. Yli kymmenen vuoden tilauksen jälkeen ajattelin, että nyt on tauon paikka. Tilaan mielummin vaikka Urheilusanomat ja vielä selkeästi halvemmalla. Sitten kun on kolmivuotiskatsauksia/nelivuotiskatsauksia niin ostan HU:n irtonumeron.

7 oikein lehden tilaaminen jatkuu, kokonaan ei kuitenkaan jaksa/osaa katsoa lähtölistoja netistä.
Masa V

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 11. Loka 2014 10:50

Masa V kirjoitti:Postilaatikosta pamahti 115 euron lasku Hevosurheilun vuosikerrasta. Hinta on tainnut kallistua. Mun mielestä lehti ei ole huono, mutta mulle siinä vaan ei ole luettavaa. Lähtölistat, tulokset, juoksuselostukset, raportit yms. vaan on paljon paremmin netissä ja 7 oikein lehdessä. Yleensä lehti on ollut viidessä minuutissa luettu. Yli kymmenen vuoden tilauksen jälkeen ajattelin, että nyt on tauon paikka. Tilaan mielummin vaikka Urheilusanomat ja vielä selkeästi halvemmalla. Sitten kun on kolmivuotiskatsauksia/nelivuotiskatsauksia niin ostan HU:n irtonumeron.

7 oikein lehden tilaaminen jatkuu, kokonaan ei kuitenkaan jaksa/osaa katsoa lähtölistoja netistä.

Joo, eipä HU:sta tule luettua kuin ne parin ekan sivun uutiset, joku mahdollinen henkilökuva tms ja jos mahdollisesti jostain 75-voittajasta olisi vähän syvällisemmin tekstiä, mutta yleensä ne on niin pintapuolisia ettei mitään uutta tule vastaan. Ite en kyllä kaipaa niitä arkiravien juttuja, mutta ymmärrän kyllä pointin, että hevosten taustoille olisi tärkeää saada edes maininta lehteen.

Mitä HU sitten kaipaisi lisää niin vaikea sanoa. Ehkä näin hevijuuserina (en kyllä kuuntele heviä) toivoisi jotenkin syvällisempää ja asiapitoisempaa otetta tuon nallepuheilun sijaan. Sekä selkeyttä lehteen, kun nyt ratsu- ja ravijutut ovat sekaisin. Loistava vertaus muuten tuo Nalle Puh :lol:
Ruikonperä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen ravikeskustelu