Psyykit ja jälkipelit, Elitloppet-viikko

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Psyykit ja jälkipelit, Elitloppet-viikko

ViestiKirjoittaja Touho » 21. Touko 2014 20:54

Torvinen ei se nyt niin lähellä laukkaa ollut, ettei olisi voinut ohi päästää..
Touho

ViestiKirjoittaja ManOWar » 21. Touko 2014 20:56

Hopihopi ja Virikari viimeiset viisisataa 195 :o
ManOWar

ViestiKirjoittaja Chocolate » 21. Touko 2014 21:00

Touho kirjoitti:Torvinen ei se nyt niin lähellä laukkaa ollut, ettei olisi voinut ohi päästää..

Sama. Vaikka ei sitä nyt 19-lopetuksessa ihan kauheasti kärsi moittiakaan.
Chocolate

ViestiKirjoittaja ManOWar » 21. Touko 2014 21:02

Touho kirjoitti:Torvinen ei se nyt niin lähellä laukkaa ollut, ettei olisi voinut ohi päästää..

Juu, täytyy tämäkin pitää jatkossa mielessä. Tuohan näytti niin ravivarmalta ettei mikään....
Nyt se sitten on oikea balanssi Virikarillekin löydetty :?: :thumbup:
ManOWar

ViestiKirjoittaja Masa V » 21. Touko 2014 21:11

Touho kirjoitti:Millonkohan viimeks Amazing Soul on juossut keulassa :mrgreen: Vai onko ikinä? Huikean hyvä oli!

Pakko myöntää, että omat psyykit oli aivan metsässä Kinnusen ajon suhteen, mies ajoi keulasta vaikka Pappa tuli täysillä rinnalle :thumbup:
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja Neliveto » 21. Touko 2014 21:49

Touho kirjoitti:Millonkohan viimeks Amazing Soul on juossut keulassa :mrgreen: Vai onko ikinä? Huikean hyvä oli!

Amazing Soul on juossut keulassa tätä ennen kahdesti. 7.5.2012 Seinäjoella Kasvattajakruunu-karsinnassa, jossa se irtosi hienosti voittoon. Toinen kerta oli Killerillä 25.8.2012, jossa tamma pääsi keulaan 1300 metriä ennen maalia ja piti toiseksi kovavauhtisessa lähdössä. Tänään oli kyllä parasta Amazing Soulia ehkä koskaan :tuuletus: .
Neliveto

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 21. Touko 2014 22:15

Olihan jäätävän hienoja voittajia Vermossa :thumbup:

Omat pelit ei voi juuri enää pahemmin kusta, vaikka jonkinlaista näkemysta oli olevinaan. Madickens Stjärnää ei todellakaan löytynyt Sundsvik Sangrian kanssa pareista (onko ennen MS lähtenyt noin tykin suusta?) ja Amazing Soulistakin lunastukset 0€ :facepalm:

Touho kirjoitti: Hauskan näköistä, kun Teivainen pussitteli vaan takana oleviaan eikä edes yrittänyt seurata Toysettiä :)

Joo, todella upeaa pelinluku Antilta :mrgreen: Harvoin tuollaista näkee ja jonkun mielestä voi olla jotenkin epäurheilijamaista, mutta itse arvostan ja eikö säännöissä sanota, että parhaasta mahdollisesta sijoituksesta tulee ajaa ;)

Mikäs juttu muuten ysilähdössä kun nelkussa 1,5% pelattu Ilo oli painettu voittajassa alle kuuteen? :shock:
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja peksi » 21. Touko 2014 22:19

Ruikonperä kirjoitti:Mikäs juttu muuten ysilähdössä kun nelkussa 1,5% pelattu Ilo oli painettu voittajassa alle kuuteen?

Jenkit ja ilman kaikkia kenkiä ;) oli toki tiedossa ja ennen nelkun jättöä mutta ei selvästi sillon kovin moni vielä reagoinut.
peksi

ViestiKirjoittaja ManOWar » 21. Touko 2014 23:57

Neloslähdön Madickens Stjärnalle ei oltu ilmoitettu jenkkikärryjä, mutta kyllä sillä sellaiset oli.
Hietanen tuskin ajelisi tuollaisessa puolimakaavassa asennossa tavan kärryillä. :?

Olikohan Multicamit....
ManOWar

ViestiKirjoittaja nipa » 22. Touko 2014 10:53

Jaa-jaa. Vermossa illalla poikettiin. Hiljaiseloa oli tuttuun tapaan siellä. Yleisömäärä ylitti niukasti tuhannen eikä muutamalla harvalla peliluukulla ollut missään vaiheessa jonoja. Elinkautiset vähenevät kerta kerralta.

Tuli siellä juttua noista pelivaihdoistakin ja yksi vanhanliiton mies sanoi niiden pienenemisen johtuvan ilmoittamattomista ja viime tinkaan ilmoitetuista varustemuutoksista. Hän ei sitä ymmärtänyt, että pitäähän hevosten omistajien ja taustavoimienkin elää, vaikka palkintoja pudotetaan ja pelaamalla pitää yrittää täyttää vaje.

Ainoa teekuuskimppa, johon osallistuin kaatui Madickens Stjärnan ilmoittamattomiin jenkkikärryihin. Niille syy ainakin pantiin ja seuraaviin raveihin päätettiin panna kytät tallialueelle jo pari tuntia aiemmin, että nähdään millä ajetaan. Tosin kärryt ehtii vaihtaa lämmitysten jälkeenkin ja yhtä nopeasti lähtevät turhat kengät.

No, Amazing Soul ja Hopihopi lähinnä pitivät päivän pelitilin lievästi plussalla.
nipa

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 22. Touko 2014 11:58

nipa kirjoitti:Tuli siellä juttua noista pelivaihdoistakin ja yksi vanhanliiton mies sanoi niiden pienenemisen johtuvan ilmoittamattomista ja viime tinkaan ilmoitetuista varustemuutoksista.

-en väitä että tuo on ainut syy pelivaihtojen romahtamiseen.Mutta MINULLA HENKILÖKOHTAISESTI se ainakin on ainut syy suurten 65/75 pelien radikaaliin vähentämiseen.Ennen tykkäsin aloittaa lauantain psyykit omalla ylöskirjaamisperiaatteella jo keskiviikko iltana ja vastaavasti 65 psyykit lauantaina 75-kisojen jälkeen.Jonkun aikaa hakkasin päätä seinään ja huomasin että iso osa siitä työstä valui hukkaan siinä mielessä,että viime hetkillä joutui hyvinkin paljon tekemään äkkivääriä muutoksia systeemeihin.Paljon turhaa hinnan nostoa,varmoiksi suunniteltujen ideoiden vaihtoa....Ja kun kuitenkin puhutaan ns. "asiantuntija" / "taitopelistä" niin minun pirtaan ei ainakaan sopinut viimeisen puolentunnin aikana hätäisesti arvotut uudet konseptit viikon pääpeleihin.
Minun kohdalla ei ole yleinen taloustilanne muuttunut oikeastaan juurikaan suuntaan tai toiseen sen jälkeen kun pitkä työsuhde päättyi elokuussa 2012.Sen jälkeen olen painanut osa-aikatyötä milloin isommilla,milloin pienemmillä viikkotyötunneilla ja sitten nostanut soviteltua liiton ansiosidonnaista.Eli ei kyllä selitä talous minun kohdalla raakaa(varmaan 80% ?) pudotusta 75/65 peleissä.Olin kokonaan työtön elok.2012 - syysk.2013 ajan ja voin väittää että tuo jakso (oli paljon vapaa aikaa)oli aktiivisinta 75/65 pelaamista vuosiin.

Nyt pelaaminen on sitten semmoista "sama vaikka tuon summan häviääkin"-pelaamista,eli taatusti pitkällä aikavälillä ollaan maksavana osapuolena armotta.Ja pelit sitten perustuukin enemmän tai vähemmän mutu-tuntumaan ilman syvemmin kaivettua ajatusta todellisista prosentuaalisista voimasuhteista.
Pienet voittaja/kaksari/sija-vedot kyllä sitten luontuu tämän "nykymeiningin" mukaisesti kuuntelemalla tarkalla korvalla viime hetken tietoja.Mutta on sekin muuttunut.Muutokset on niin äkkinäisiä kertoimissa,että ei siihen vanhan mallin fiilikseen ole päässyt.Ennen se oli vähän kuin "kiinteillä kertoimilla" pelaamista.Ennakkoon loi itselleen kerroinrajat ja sitten panoskokoja hieman sorvaamalla tehtiin lopulliset pelit.Tätä nykyä kun voi viimeisen 5 minuutin aikana (esittelyssä jenkit)muuttua voimasuhteet (ja siten kertoimet)niin paljon,että touhu menee ihan lotoksi jos ei pysty itse reagoimaan edes niin nopeasti että nyt edes 20% tarkkuudella pääsisi perille voimasuhteista.Se on jo voittajapelissäkin melko ratkaiseva ero pelaako 3,3 kerrointa vai kerrointa 10.Tai että edes tietäisi kumpaa ääripäätä lähempänä totuus on.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 22. Touko 2014 12:11

RaahenTiikeri kirjoitti:
nipa kirjoitti:Tuli siellä juttua noista pelivaihdoistakin ja yksi vanhanliiton mies sanoi niiden pienenemisen johtuvan ilmoittamattomista ja viime tinkaan ilmoitetuista varustemuutoksista.

-en väitä että tuo on ainut syy pelivaihtojen romahtamiseen.Mutta MINULLA HENKILÖKOHTAISESTI se ainakin on ainut syy suurten 65/75 pelien radikaaliin vähentämiseen.Ennen tykkäsin aloittaa lauantain psyykit omalla ylöskirjaamisperiaatteella jo keskiviikko iltana ja vastaavasti 65 psyykit lauantaina 75-kisojen jälkeen.Jonkun aikaa hakkasin päätä seinään ja huomasin että iso osa siitä työstä valui hukkaan siinä mielessä,että viime hetkillä joutui hyvinkin paljon tekemään äkkivääriä muutoksia systeemeihin.Paljon turhaa hinnan nostoa,varmoiksi suunniteltujen ideoiden vaihtoa....Ja kun kuitenkin puhutaan ns. "asiantuntija" / "taitopelistä" niin minun pirtaan ei ainakaan sopinut viimeisen puolentunnin aikana hätäisesti arvotut uudet konseptit viikon pääpeleihin.
Minun kohdalla ei ole yleinen taloustilanne muuttunut oikeastaan juurikaan suuntaan tai toiseen sen jälkeen kun pitkä työsuhde päättyi elokuussa 2012.Sen jälkeen olen painanut osa-aikatyötä milloin isommilla,milloin pienemmillä viikkotyötunneilla ja sitten nostanut soviteltua liiton ansiosidonnaista.Eli ei kyllä selitä talous minun kohdalla raakaa(varmaan 80% ?) pudotusta 75/65 peleissä.Olin kokonaan työtön elok.2012 - syysk.2013 ajan ja voin väittää että tuo jakso (oli paljon vapaa aikaa)oli aktiivisinta 75/65 pelaamista vuosiin.

Nyt pelaaminen on sitten semmoista "sama vaikka tuon summan häviääkin"-pelaamista,eli taatusti pitkällä aikavälillä ollaan maksavana osapuolena armotta.Ja pelit sitten perustuukin enemmän tai vähemmän mutu-tuntumaan ilman syvemmin kaivettua ajatusta todellisista prosentuaalisista voimasuhteista.
Pienet voittaja/kaksari/sija-vedot kyllä sitten luontuu tämän "nykymeiningin" mukaisesti kuuntelemalla tarkalla korvalla viime hetken tietoja.Mutta on sekin muuttunut.Muutokset on niin äkkinäisiä kertoimissa,että ei siihen vanhan mallin fiilikseen ole päässyt.Ennen se oli vähän kuin "kiinteillä kertoimilla" pelaamista.Ennakkoon loi itselleen kerroinrajat ja sitten panoskokoja hieman sorvaamalla tehtiin lopulliset pelit.Tätä nykyä kun voi viimeisen 5 minuutin aikana (esittelyssä jenkit)muuttua voimasuhteet (ja siten kertoimet)niin paljon,että touhu menee ihan lotoksi jos ei pysty itse reagoimaan edes niin nopeasti että nyt edes 20% tarkkuudella pääsisi perille voimasuhteista.Se on jo voittajapelissäkin melko ratkaiseva ero pelaako 3,3 kerrointa vai kerrointa 10.Tai että edes tietäisi kumpaa ääripäätä lähempänä totuus on.

Tiikeri tiivistänyt hyvin pitkälti sen mitä itsekin piti tästä kirjoittaa. Sellainen vaarallinen tunne tulee lähtöjä psyykatessa, että ei perkele, ei tästä ole mitään hyötyä kun ei tiedä mitkä menee jenkeistä ja mitkä kengittä yms yms. Pelaaminen tuntuu järkevältä vain jos seuraa raveja reaaliaikaisesti. Muuten tulee tunne, että vetää ihan sokkona. Kamala tilanne jos joutuu pelaamaan etukäteen ja sitten jälkeenpäin katsoo lähdön, että jaahas tolla olikin jenkit ja petsit kusi siihen. Mitä tolle asialle pitäisi sitten tehdä? Vaikea sanoa kun raviURHEILUN ystävänä ei jenkkien (ja kengättömyyksien) kieltäminenkään tuntuisi kivalta.

Tuo nipan väite, että hevosten taustajoukot harjaisivat totosta rahat ja tahallaan lustaisivat varustetiedoissa on kyllä 99% ihan paskapuhetta. Minä uskon hevosmiesten rehellisyyteen näissä asioissa. Tietty ihan varmasti joku jossain lustaakin, mutta harvoin.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja nipa » 22. Touko 2014 12:31

Ruikonperä kirjoitti:Tuo nipan väite, että hevosten taustajoukot harjaisivat totosta rahat ja tahallaan lustaisivat varustetiedoissa on kyllä 99% ihan paskapuhetta.

Jaa-jaa. Tuo väitehän ei ollut minun, mutta kun tuota radoillakin kasvavassa määrin noiden varustesalailujen yhteydessä kuulee, ei sillä ainakaan ole pelivaihtoja lisäävä vaikutus. Jotakin noissa ilmoittamattajättämisissä olisi järjestävänkin osapuolen taholta tehtävä, vaikka sakot ja ajokiellot tuntuvat aika kovilta.

Noista varhaisista ”pelinteoista” tulee mieleeni nykyisin jo kauhukuvana vihjeidenteko Veikkauksen valtakunnalliseen lehdistöjakeluun, joka lähettiin edellisen viikon torstaina seuraavan viikon lauantain pelistä. Lähtölistat tulivat Hippoksesta kaksi viikkoa aiemmin perjantaina ja vihjetekstin piti olla Veikkauksessa jo maanantaina.

Siihen aikaan lauantain veevitoseen osallistuvat hevoset olivat karanteenissa, mutta erilaisista varusteista ei ollut puhettakaan eikä tutun kuskin osuutta ajoon kovin paljon arvuuteltu. Suurin piirtein yhtä hyvin tai huonosti nämä silloin osuivat kuin viikkoa myöhemmin tehdyt vihjeet. Poisjääntejä tosin oli enemmän ja varahevoset olivat tärkeitä merkattavia.

Kaikesta huolimatta pelivaihdot nousivat vuosi vuodelta, vaikka esimerkiksi peliprosenteista ei ollut silloin ennen pelin päättymistä hajuakaan. Ja mikä vielä merkittävää, pelit lauantaille oli jätettävä sisään jo keskiviikkona ja myöhemmin torstaina. Jostakin syystä voittavia pelaajia tuntui olleen silloin enemmän kuin nykyiseen nettiaikaan.
nipa

ViestiKirjoittaja Frans H Jouset » 22. Touko 2014 14:39

Pakko todeta tähän väliin että minulla loppui kaikki pelit noin 2 kuukautta sitten. Kyllästyin totaalisesti tähän viime hetken varustesirkukseen. Ei vaan aika riitä siihen, että tiiraa loppuhetkiin mikä on kengitys ja kärryt. Ja vaikka pystyisikin, niin osaa jää edelleen ilmoittamatta. Sunnuntaina sen verran lievensin lakkoani, että pelailin pikkupeliä, kun olin paikan päällä.

En oikein osta tuota, että 99% taustajoukoista ei hakisi tällä jutulla etua omiin peleihin. Sen verran näitä taustaporukoita tuntee ja sitä kautta aina satunnaisesti kuulee siitä miten tällä peittelyllä ollaan tehty hyvä tili. Mielestäni jokaisen hevosihmisen pitäisi ymmärtää se, että tuollainen salailu on kuin kusisi omaan taskuun pakkasella. Hetken on lämmin, mutta vähän ajan päästä vielä kovempi vilu.
Frans H Jouset

ViestiKirjoittaja Masa V » 22. Touko 2014 15:41

Varustekikkailut on mun mielestä vaikuttaneet siihen, että vaikeita yhdistelmäpelejä ei välttämättä kannata pelata. Tosin ei niitä ole kannattanut pelata muutenkaan. Mutta jos hyvä idea johonkin yksittäiseen lähtöön on, niin pelaaminen on yhtä kannattavaa kuin ennenkin. Pienissä kisoissa varustekikkailun osuus on pienempi ja ne ovatkin mukavia pelikohteita.

Mun mielestä silloin "ennen" mikä mun tapauksessa tarkoittaa ravien osalta lähinnä 90-luvun alkupuolta, laji oli paljon pimeämpi ja kaikenlaista "sisäpiirin tietoa" oli paljon enemmän. Jos oma tai kaverin hevonen oli tauluaan paljon parempi, ei sitä mihinkään nettiin levitelty, vaan itse yritettiin tehdä tiliä eikä puhuttu asiasta muille. Nyt homma on avoimempaa kuin aikaisemmin, tieto on muidenkin ulottuvilla kuin tallilla pyörivien sisäpiiriläisten. Tämä on johtanut siihen, että peliammattilaisia ei käytännössä enää ole, kun ei tällä palautuksella viivan päälle voi paljoakaan jäädä. Silloin ennen jotkut oikeasti tekivät tiliä raveja pelaamalla. Enää ei onnistu.

Menestyviä ammattivalmentajia tuskin kiinnostaa peliasiat kovinkaan paljon, toki heiltä voi silti saada hyviä vihjeitä. Pelien kautta oli ennenkin vaikea tehdä tiliä, mutta ostajan kannalta huonoilla hevoskaupoilla moni valmentaja teki valtavasti voittoa, jenkeistä vaan hevosia tänne ja kyllä niistä joku liikemies maksoi isonkin summan puheisiin uskoen tajuamatta yhtään mikä oli hevosen arvo. Ahneimmat kauppamiehet taitaa edelleen viedä sen 50% välistä, mutta tuolloin varmaan 80-90% oli se välittäjän palkkio. Ei ihme, että monet viihtyivät paljon paremmin hevoskaupoilla kun tallityön ääressä. Veikkaan, että Nipa osaa valaista näistä ajoista paremmin, varmaan ne hulluimmat vuodet sinne 80-luvun puolenvälin jälkeen sijoittuvat.

Amatöörit taas voivat oikeasti tehdä peleillä vähän tiliäkin, varmaan esiintyy taktisia huonoja koelähtöjä tms. mutta ei se kovinkaan suuri ongelma ole enkä nyt suurena syntinä asiaa pitäisi. Totta kai jos vaikka kuvitellaan, että mulla olisi tosi lahjakas 3v lämminverinen jota valmentaisin itse (todellakin siis kuvittelua... :) ) ... Valmentajan nimen vuoksi ei sitä monikaan pelaisi. Jos tietäisi hevosella olevan kykyjä, niin olisihan se houkutus ajaa oikein huono koelähtö vaikka yliraskaalla varustuksella, jolloin meno ei näyttäisi sulavalta. Sitten kuskipukille joku tuttu amatööri joka tietäisi homman ja pelit sisään. Huono koelähtö, huono amatöörivalmentaja ja vielä huono kuski. Vaikka netissä kirjoittaisin, että on tosi hyvä hevonen ja kertoisin odottavani voittoa, niin ei sitä moni pelaisi silloinkaan :D Kyllä varmaan tällaista joskus yritetään, mutta tuskin kovin usein ainakaan onnistutaan sitten siinä startissa menestymään. Useinhan näkee tilanteita, joissa jotain hevosta pelataan käsittämättömän paljon aikaisempiin startteihin nähden - joskus ne todellakin sitten voittavat ja joku tekee ison tilin, mutta useimmiten eivät kuitenkaan voita.

Jostain syystä viime viikkoina ja kuukausina on mun silmiin osunut paljon äkillisiä kerroinmuutoksia. Esimerkiksi kun pelasin viime lauantaina Mr Bling Blingiä suursuosikin kanssa kaksariin, oli aamupäivällä kerroin yli 20, vielä vähän ennen lähtöä yli 10. Sitten yhtäkkiä olikin vain jotain 6. Näitä on ollut ihan hirveästi, että kerroin tippuu viime metreillä lähes puoleen jolloin viime sekuntien panostuksen oltava satojen tai usein jopa tuhansien eurojen luokkaa.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 22. Touko 2014 17:24

Ruikonperä kirjoitti:Tuo nipan väite, että hevosten taustajoukot harjaisivat totosta rahat ja tahallaan lustaisivat varustetiedoissa on kyllä 99% ihan paskapuhetta. Minä uskon hevosmiesten rehellisyyteen näissä asioissa. Tietty ihan varmasti joku jossain lustaakin, mutta harvoin.

Frans H Jouset kirjoitti:En oikein osta tuota, että 99% taustajoukoista ei hakisi tällä jutulla etua omiin peleihin. Sen verran näitä taustaporukoita tuntee ja sitä kautta aina satunnaisesti kuulee siitä miten tällä peittelyllä ollaan tehty hyvä tili. Mielestäni jokaisen hevosihmisen pitäisi ymmärtää se, että tuollainen salailu on kuin kusisi omaan taskuun pakkasella. Hetken on lämmin, mutta vähän ajan päästä vielä kovempi vilu.

-jaahas.täytyy omaa arviota heittää johonkin tähän välille.Iso osa ei varmaan ole epärehellisiä,mutta varmaan paljon on sitäkin että pikkutallilla tulee kiusaus hakea vähän bensarahoja ilmoitta jättämisellä ja koittaa harjata jotain +20,0 kerrointa sieltä joillain kympeillä.Ja sit jos kengistä sattuu sakkoa tuleen,niin pelkällä sijoitetulla panoksellahan se on jo kuitattu.

Mutta,masa tässä kyllä tuo esiin tuon lustailun vaikeuden;
Masa V kirjoitti:Kyllä varmaan tällaista joskus yritetään, mutta tuskin kovin usein ainakaan onnistutaan sitten siinä startissa menestymään. Useinhan näkee tilanteita, joissa jotain hevosta pelataan käsittämättömän paljon aikaisempiin startteihin nähden - joskus ne todellakin sitten voittavat ja joku tekee ison tilin, mutta useimmiten eivät kuitenkaan voita.

-ravikilpailun voitto ei ole ikinä helppoa.Mitä korkeampi sarja,sitä enemmän olet juoksunkulun armoilla ja jne...Ei samalla porukalla (sanotaan vaikka avioparin 3 hevosen talli)ole häpyä tota samaa temppua kauhean montaa kertaa koittaa.Kyllä se sieltä aktiivisten katsojien silmille hyppää.
Tempun on onnistuttava melkein kerta yrittämällä jos sillä meinaa kunnon tilin harjata.

Tähän vielä täytyy kommentoida;

Masa V kirjoitti:Varustekikkailut on mun mielestä vaikuttaneet siihen, että vaikeita yhdistelmäpelejä ei välttämättä kannata pelata. Tosin ei niitä ole kannattanut pelata muutenkaan. Mutta jos hyvä idea johonkin yksittäiseen lähtöön on, niin pelaaminen on yhtä kannattavaa kuin ennenkin. Pienissä kisoissa varustekikkailun osuus on pienempi ja ne ovatkin mukavia pelikohteita.

-mulle kyllä on RAHALLISESTI historian valossa yhdistelmäpelit olleet tuottoisampia.Toki normaalit voittajat/kaksarit osumatiheydeltään ja rahankierroltaan tehokkaampia.
Mutta kyllä kun pari ideaa löytää+muutaman yllätysherkän leveästi pelattavan lähdön,niin yhdistelmäpeleistä alkaa saamaan oikeasti isonrahan hajua,joka kai kuitenkin on näissä "tietopeleissä" jokaisen (kuka joutuu päiväduunia painaan)haave.
Veikkaisin,että 2008- viime kesän jenkittely aika olen päässyt V5/V75/T65/T75 peleissä useammin kuin 10 kertaa lähelle yli 10 000 lunastusta.Lähelle tarkoittaa tässä yhteydessä "pää vs pää" kamppailua maalisuoralla tai todennäköisen voiton laukkaamista tai voittajan taa pussiin jäämistä.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja nipa » 22. Touko 2014 17:44

Masa V kirjoitti:Veikkaan, että Nipa osaa valaista näistä ajoista paremmin, varmaan ne hulluimmat vuodet sinne 80-luvun puolenvälin jälkeen sijoittuvat.

Joo, Masa. Onhan sitä tullut monenlaista aikaa raviratojen liepeillä tullut nähdyksi. Sisäpiirien aika kukoisti aikana, jolloin raveissakaan ei ollut käytössä tietotekniikkaa ja lustaakin pelattiin silloin, kun siitä oli vaikeampi joutua kiinni. Ihmisten hommaahan nämä ravit ovat aina olleet.

Tietotekniikan suomin mahdollisuuksiin tietoa tulee raveihin ovista ja ikkunoista, joten entistä vaikeampaa on omin tiedoin isompaa tiliä tehdä eivätkä pelimiehet näillä vaihdoilla ja tällaisin palautusprosentein enää pelille innostukaan muulloin kuin jättipottikierroksille.

Valmentajien en ole kuullut isompaa peliä harrastaneenkaan, kun rahaa on ollut helpommin saatavissa pelureitakin yksinkertaisemmilta juuri hevoskaupoiilla. Ennen pankkikriisiä ja talouslamaa elettiin näissäkin kaupoissa korkeasuhdannetta.

Laman jälkeen katosivat Porshet ja Ferrarit ( Kuislaa lukuunottamatta ) Vermonkin parkkipaikoilta ja tuli hiljaisempaa. Sama kuihtuminen jatkuu vieläkin ravipiirien terävän pään myötävaikutuksella.
nipa

ViestiKirjoittaja Masa V » 22. Touko 2014 17:59

Vaikka Kouvola on mulle ollut vähän sellainen "epäonnen rata" niin pistetään eilisiä voittoja ainakin pienellä menemään.

L1
Montelähdöstäkin voisi löytyä pelattavaa. Tuulian Toive on voittanut (muistaakseni) jopa Monten suomenmestaruuden, taulu on päässyt laukkojen myötä huonoon kuntoon, mutta ravatessaan on ilman muuta kärkikamppailussa.

L2
Vennelmon Voitto on selkeä suosikki. Poken Piirto ei Jokimaalla häikäissyt, vaikka seurailikin namujuoksulla vastustajien laukkaillessa kakkoseksi. VV:n kanssa kaksariin täytyy kokeilla jotain muuta.

L3
Livi Import ei ole vielä koskaan voittanut, mutta on tottunut paljon kovempiin vastustajiin. Kaksariin pitäisi olla hyvät saumat, myös Torvinen rattailla plussaa. Iikka Nurmonen ekaa kertaa Cutie Bokon rattailla, oliskohan ekaa kertaa jenkit alla???

L6
Ei mahda olla Bokerin voittanutta tänään? Pariin Tähen Topelius.

EDIT: Jenkkikärryinfon mukaan Cutie Bokolla EI jenkkejä alla
Masa V

ViestiKirjoittaja ManOWar » 22. Touko 2014 18:12

Masa V kirjoitti:
EDIT: Jenkkikärryinfon mukaan Cutie Bokolla EI jenkkejä alla

Totta, ei ainakaan toistaiseksi...
Tässä nimien kanssa toistaiseksi ilmoitetut jenkit.

Pulun Pilkkeeltähän ei tallikommenttien mukaan odoteta vielä mitään tauolta, mutta ainakin oljenkorret ovat heti käytössä. :mrgreen:

L3:
C C 11 Sundsvik Bazooka / Hannu-Pekka Rosilainen
C C 12 Brett Web / Kari Venäläinen

L4:
C C 14 Unexpected D / Ville Tonttila

L5:
C C 8 Moody Sunrise / Iikka Nurmonen

L6:
Ȼ C 9 Pulun Pilke / Marko Heikari

L9:
C Ȼ 4 Abigail Duo / Jani Ruotsalainen
C C 5 Kingdom / Matti Nisonen
C C 9 Edentown Laukko / Roni Paldan

L10:
C C 10 Hiskin Heppu / Marko Heikari

Edit: Ainiin, ja lukijan omalla vastuulla, niinkuin aina, duh...
Jakamamme tieto jenkkikärryistä perustuu kilpailijoiden ilmoituksiin, joissa voi olla virheitä tai puutteita. (Fintoto)
ManOWar

ViestiKirjoittaja Masa V » 22. Touko 2014 18:51

Montessa Tuulian Toive pysyi ravilla ja voitti ylivoimaisesti, pelaajat unohtivat että kyseessä maan parhaita montehevosia... oli kyllä Henna Halmen upealla ajosuorituksellakin osansa kun malttoi säästää paukut päätöspuolikkaalla eikä muiden tavoin vaan ajanut vauhdilla eteenpäin.

Toisessa kohteessa sitten moittimani Poker Piirto voitti kuolemanpaikalta. Kyllä sitä huippuvalmentaja tietää, milloin on isompaa rahaa jaossa, helpommassa lähdössä viimeksi nimittäin ei kovin vakuuttava ollut... nyt olikin peleissä unohdettu. Häikäisevämmän esityksen teki kuitenkin Ville Herttuan Costello, koko matka kolmatta ja silti voittokamppailussa loppuun asti! Isä muuten näköjään Suikun Ralli. Suosikki Vennelmon Voitto näytti vielä vikan takasuoran puolivälissä hyvältä, sitten kurvissa alkoi ravi hajoamaan ja lopulta tuli se laukka.

No, kohta Livi Import kaksariin...
Viimeksi muokannut Masa V päivämäärä 22. Touko 2014 18:52, muokattu yhteensä 2 kertaa
Masa V

EdellinenSeuraava

Paluu Totopelit