Touho kirjoitti:Torvinen ei se nyt niin lähellä laukkaa ollut, ettei olisi voinut ohi päästää..
Touho kirjoitti:Torvinen ei se nyt niin lähellä laukkaa ollut, ettei olisi voinut ohi päästää..

Touho kirjoitti:Millonkohan viimeks Amazing Soul on juossut keulassaVai onko ikinä? Huikean hyvä oli!

Touho kirjoitti:Millonkohan viimeks Amazing Soul on juossut keulassaVai onko ikinä? Huikean hyvä oli!
.
Touho kirjoitti: Hauskan näköistä, kun Teivainen pussitteli vaan takana oleviaan eikä edes yrittänyt seurata Toysettiä![]()
Ruikonperä kirjoitti:Mikäs juttu muuten ysilähdössä kun nelkussa 1,5% pelattu Ilo oli painettu voittajassa alle kuuteen?
nipa kirjoitti:Tuli siellä juttua noista pelivaihdoistakin ja yksi vanhanliiton mies sanoi niiden pienenemisen johtuvan ilmoittamattomista ja viime tinkaan ilmoitetuista varustemuutoksista.
RaahenTiikeri kirjoitti:nipa kirjoitti:Tuli siellä juttua noista pelivaihdoistakin ja yksi vanhanliiton mies sanoi niiden pienenemisen johtuvan ilmoittamattomista ja viime tinkaan ilmoitetuista varustemuutoksista.
-en väitä että tuo on ainut syy pelivaihtojen romahtamiseen.Mutta MINULLA HENKILÖKOHTAISESTI se ainakin on ainut syy suurten 65/75 pelien radikaaliin vähentämiseen.Ennen tykkäsin aloittaa lauantain psyykit omalla ylöskirjaamisperiaatteella jo keskiviikko iltana ja vastaavasti 65 psyykit lauantaina 75-kisojen jälkeen.Jonkun aikaa hakkasin päätä seinään ja huomasin että iso osa siitä työstä valui hukkaan siinä mielessä,että viime hetkillä joutui hyvinkin paljon tekemään äkkivääriä muutoksia systeemeihin.Paljon turhaa hinnan nostoa,varmoiksi suunniteltujen ideoiden vaihtoa....Ja kun kuitenkin puhutaan ns. "asiantuntija" / "taitopelistä" niin minun pirtaan ei ainakaan sopinut viimeisen puolentunnin aikana hätäisesti arvotut uudet konseptit viikon pääpeleihin.
Minun kohdalla ei ole yleinen taloustilanne muuttunut oikeastaan juurikaan suuntaan tai toiseen sen jälkeen kun pitkä työsuhde päättyi elokuussa 2012.Sen jälkeen olen painanut osa-aikatyötä milloin isommilla,milloin pienemmillä viikkotyötunneilla ja sitten nostanut soviteltua liiton ansiosidonnaista.Eli ei kyllä selitä talous minun kohdalla raakaa(varmaan 80% ?) pudotusta 75/65 peleissä.Olin kokonaan työtön elok.2012 - syysk.2013 ajan ja voin väittää että tuo jakso (oli paljon vapaa aikaa)oli aktiivisinta 75/65 pelaamista vuosiin.
Nyt pelaaminen on sitten semmoista "sama vaikka tuon summan häviääkin"-pelaamista,eli taatusti pitkällä aikavälillä ollaan maksavana osapuolena armotta.Ja pelit sitten perustuukin enemmän tai vähemmän mutu-tuntumaan ilman syvemmin kaivettua ajatusta todellisista prosentuaalisista voimasuhteista.
Pienet voittaja/kaksari/sija-vedot kyllä sitten luontuu tämän "nykymeiningin" mukaisesti kuuntelemalla tarkalla korvalla viime hetken tietoja.Mutta on sekin muuttunut.Muutokset on niin äkkinäisiä kertoimissa,että ei siihen vanhan mallin fiilikseen ole päässyt.Ennen se oli vähän kuin "kiinteillä kertoimilla" pelaamista.Ennakkoon loi itselleen kerroinrajat ja sitten panoskokoja hieman sorvaamalla tehtiin lopulliset pelit.Tätä nykyä kun voi viimeisen 5 minuutin aikana (esittelyssä jenkit)muuttua voimasuhteet (ja siten kertoimet)niin paljon,että touhu menee ihan lotoksi jos ei pysty itse reagoimaan edes niin nopeasti että nyt edes 20% tarkkuudella pääsisi perille voimasuhteista.Se on jo voittajapelissäkin melko ratkaiseva ero pelaako 3,3 kerrointa vai kerrointa 10.Tai että edes tietäisi kumpaa ääripäätä lähempänä totuus on.
Ruikonperä kirjoitti:Tuo nipan väite, että hevosten taustajoukot harjaisivat totosta rahat ja tahallaan lustaisivat varustetiedoissa on kyllä 99% ihan paskapuhetta.
Ruikonperä kirjoitti:Tuo nipan väite, että hevosten taustajoukot harjaisivat totosta rahat ja tahallaan lustaisivat varustetiedoissa on kyllä 99% ihan paskapuhetta. Minä uskon hevosmiesten rehellisyyteen näissä asioissa. Tietty ihan varmasti joku jossain lustaakin, mutta harvoin.
Frans H Jouset kirjoitti:En oikein osta tuota, että 99% taustajoukoista ei hakisi tällä jutulla etua omiin peleihin. Sen verran näitä taustaporukoita tuntee ja sitä kautta aina satunnaisesti kuulee siitä miten tällä peittelyllä ollaan tehty hyvä tili. Mielestäni jokaisen hevosihmisen pitäisi ymmärtää se, että tuollainen salailu on kuin kusisi omaan taskuun pakkasella. Hetken on lämmin, mutta vähän ajan päästä vielä kovempi vilu.
Masa V kirjoitti:Kyllä varmaan tällaista joskus yritetään, mutta tuskin kovin usein ainakaan onnistutaan sitten siinä startissa menestymään. Useinhan näkee tilanteita, joissa jotain hevosta pelataan käsittämättömän paljon aikaisempiin startteihin nähden - joskus ne todellakin sitten voittavat ja joku tekee ison tilin, mutta useimmiten eivät kuitenkaan voita.
Masa V kirjoitti:Varustekikkailut on mun mielestä vaikuttaneet siihen, että vaikeita yhdistelmäpelejä ei välttämättä kannata pelata. Tosin ei niitä ole kannattanut pelata muutenkaan. Mutta jos hyvä idea johonkin yksittäiseen lähtöön on, niin pelaaminen on yhtä kannattavaa kuin ennenkin. Pienissä kisoissa varustekikkailun osuus on pienempi ja ne ovatkin mukavia pelikohteita.
Masa V kirjoitti:Veikkaan, että Nipa osaa valaista näistä ajoista paremmin, varmaan ne hulluimmat vuodet sinne 80-luvun puolenvälin jälkeen sijoittuvat.
Masa V kirjoitti:
EDIT: Jenkkikärryinfon mukaan Cutie Bokolla EI jenkkejä alla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa