Raviväen aivopierut

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Raviväen aivopierut

ViestiKirjoittaja Antti K » 02. Maalis 2014 18:34

RaahenTiikeri kirjoitti:siis onhan noi tasottomat noi ensi keskiviikon 65:Set nimilistaltaan.....Mutta älkää nyt montea kritisoiko herttinen sentään.
Itse muistan aikoinaan kun monte oli eka kerran V4:Ssa niin sehän oli raikas tuulahdus ja "jotain erikoista".
Tää on hyvä kokeilu varsinkin tämmösellä valjulla kierroksella.
Kierrätykselle tietenkin iso :thumbup:
Ja sille että se kävisi vaikka sen 4 viikon ajan kesäradoillakin :thumbup:
Mun puolesta sais vaikka joskus riskillä vetää T75:n johonkin sinne missä ihmiset tuohilakit päässä (fiiliksissä ihan lähellä rataa)vetää kesähelteellä mansikkaa ja jäätelöä ja seuraa oman kylän KOPUKOITA lähdöissä joista jokainen on TAATUSTI TASOTTOMAMPI kuin yksikään paljon parjatuista Kyvyt Esiin lähdöistä.Enkä halua tässä liian suoraan viitata Jämsän kaksipäiväisiin.Siellä vedetään kaljaa fiiliksissä 30 metrin päässä radasta.Toisinaan suht tasokkaitakin lähtöjä seuraten.

Kesäradoilla on loistava fiilis! En ole oikeastaan koskaan ollut kesäraveissa, jossa tunnelma olisi kateissa.

Pitää nyt kotirataa puolustaa sen verran, että meillä ovat suomenhevosten omien kyvyt esiin lähtöjen voittajat olleet viime kesinä Virikari ja Maisiri. Molemmat kirkkaasti ikäluokkansa kymppikärjessä :cowboy:
Antti K

ViestiKirjoittaja Antti K » 02. Maalis 2014 18:35

RaahenTiikeri kirjoitti:siis onhan noi tasottomat noi ensi keskiviikon 65:Set nimilistaltaan.....Mutta älkää nyt montea kritisoiko herttinen sentään.
Itse muistan aikoinaan kun monte oli eka kerran V4:Ssa niin sehän oli raikas tuulahdus ja "jotain erikoista".
Tää on hyvä kokeilu varsinkin tämmösellä valjulla kierroksella.
Kierrätykselle tietenkin iso :thumbup:
Ja sille että se kävisi vaikka sen 4 viikon ajan kesäradoillakin :thumbup:
Mun puolesta sais vaikka joskus riskillä vetää T75:n johonkin sinne missä ihmiset tuohilakit päässä (fiiliksissä ihan lähellä rataa)vetää kesähelteellä mansikkaa ja jäätelöä ja seuraa oman kylän KOPUKOITA lähdöissä joista jokainen on TAATUSTI TASOTTOMAMPI kuin yksikään paljon parjatuista Kyvyt Esiin lähdöistä.Enkä halua tässä liian suoraan viitata Jämsän kaksipäiväisiin.Siellä vedetään kaljaa fiiliksissä 30 metrin päässä radasta.Toisinaan suht tasokkaitakin lähtöjä seuraten.

Kesäradoilla on loistava fiilis! En ole oikeastaan koskaan ollut kesäraveissa, jossa tunnelma olisi kateissa.

Pitää nyt kotirataa Jämsää puolustaa sen verran, että meillä ovat suomenhevosten omien kyvyt esiin lähtöjen voittajat olleet viime kesinä Virikari ja Maisiri. Molemmat kirkkaasti ikäluokkansa kymppikärjessä :cowboy:
Antti K

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 03. Maalis 2014 01:57

huru-ukko kirjoitti:Pitää nyt kotirataa Jämsää puolustaa sen verran, että meillä ovat suomenhevosten omien kyvyt esiin lähtöjen voittajat olleet viime kesinä Virikari ja Maisiri. Molemmat kirkkaasti ikäluokkansa kymppikärjessä :cowboy:

Olen ollut Jämsässä paikanpäällä seuraamassa Fransin ekaa totoravistarttia, jonka se tietysti voitti :thumbup: Samassa lähdössä oli mukana myös muuan Vokukka, joka alkoi menestyä tosissaan vasta monta vuotta myöhemmin siitä startista.

Ehdottomasti 65 kiertoon! Niin aneemisia lähtöjä Vermossa on ollut nyt, että voisi laittaa talvellakin kuukaudeksi kiertämään. Kesällä Mikkelin Mailit 65-kierros kuulostaisi todella hyvältä 8-)
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja manu mainio » 24. Maalis 2014 17:53

30.3 Ravit Torniossa.
31.3 Ravit Oulussa

Molemmat ajavat 9 lähtöä ja suurin osa vajaita. Nyt kun Äimärautiolla ei makseta enää maan 3.parhaita palkintoja niin eiköhän ne hiukka kilpaile samoista hevosista Laivakankaan kanssa. Valoja tauluun kilpailuosastolla :thumbdown: :facepalm:
manu mainio

ViestiKirjoittaja TeroTapio » 25. Maalis 2014 00:05

Jotenkin kyllä joskus tuntuu siltä että sitä kilpailukalenteria ei kukaan vilkaisekaan, mennään vain vanhalla listalla eteenpäin. Onko se vain perinnettä vanhoilta ajoilta, ajalta jolloin ajettiin samoilla hevosilla jopa perättäisinä päivinä, silloinhan vierekkäiset raviradat olivat ihanteellinen ratkaisu kauempaa tulleille.
Kannattais ajatella, pääkallon paikallakin.
TeroTapio

ViestiKirjoittaja Masa V » 24. Huhti 2014 09:44

http://www.iltasanomat.fi/ravit/art-1288680319613.html

En ole aina ennenkään ollut vakuuttunut siitä, että Ravivalmentajat ymmärtäisivät ajaa lajin kokonaisetua, mutta Pekonen menee metsään. Ikävä kyllä nyt kun peli Ruotsiin on alkanut vetää, niin tuon pelin estäminen olisi miltei katasrofaalisen tyhmää. Luultavasti tuo peli ei ole kuin pieneltä osin pois Suomen vaihdoista. Ht.netissä joku aivan toinen "masa" puolsi ihan järkevästi Ruotsin peliä. Vaikka omakin peli on yli 90% Suomeen, niin pidän Ruotsin peliä tärkeänä. Aivan varmasti suuri osa tuosta rahasta menisi Ruotsiin toista kautta (esim. ATG, Eestin toto, Unibet) ja Suomen hevosurheilu ei saisi silloin euroakaan.

Se nyt vielä puuttuu, että joku älypää (ravivalmentajien tai raviratojen taholta?) julkisesti ehdottaa pelaajien osuuden pienentämistä. Uusimmassa HU:ssa Fintoton Reijo Anttila ansiokkaasti tyrmäsi vaatimukset palautusprosenttien laskemisesta :thumbup: . Vaateita kuulemma ollut siihenkin suuntaan :o , mutta Anttila aivan oikein ymmärsi, että ennemminkin noita prosentteja tulisi nostaa nykyisistä. Palautusprosentteihin kajoaminen on kuin ampuisi Suomen raviurheilua jalkaan - tai ennemminkin päähän. Kukaan järkevä lajin ystävä ei VOI sellaista ehdottaa... oli sitten omistaja, valmentaja, pelaaja tai ihan mitä tahansa.

Muuten ihan asian vierestä: Nyt vasta tajusin, että Ruotsin V4 pelin palautusprosentti on merkittävästi Suomea parempi, Ruotsissa 75, Suomessa 65 :shock:
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 24. Huhti 2014 12:52

Masa V kirjoitti:Se nyt vielä puuttuu, että joku älypää (ravivalmentajien tai raviratojen taholta?) julkisesti ehdottaa pelaajien osuuden pienentämistä. Uusimmassa HU:ssa Fintoton Reijo Anttila ansiokkaasti tyrmäsi vaatimukset palautusprosenttien laskemisesta . Vaateita kuulemma ollut siihenkin suuntaan , mutta Anttila aivan oikein ymmärsi, että ennemminkin noita prosentteja tulisi nostaa nykyisistä. Palautusprosentteihin kajoaminen on kuin ampuisi Suomen raviurheilua jalkaan - tai ennemminkin päähän.

-se on se lyhytnäköisyys....ahneuksissaan ehdotellaan hyvin lyhytnäköisiä ratkaisuja.Tosiasiahan on,että peliehtoja huonontamalla Fintotolle jäisi kuukausien-puolen vuoden aikajänteellä roimasti enemmän rahaa.Kunnes ihmiset tajuaisivat,että tämähän on entistä vaikeampaa ja voitolle ei tahdo päästä millään.

Itse en kyllä toisaalta usko kauheasti siihenkään,että vaihdot ampuisivat kauheaan nousuus peliehtoja parantamalla.Ketkä olisivat ne uudet pelaajat ketkä innostuisivat vaikeaan,sisäänpäin lämpiävään lajiin jonka taustoitukseen ja pohjatiedon hankintaan menee aikaa?
Ei nuorten miesten urheiluvedonlyöntiin harrastuneet ikäluokat ota hevosurheilua peliensä piiriin sen takia,että palautusprosentteja sorvataan ylöspäin tasolle,joka ei ole kuitenkaan kilpailukykyinen urheiluvedonlyönnin kanssa.

Valitettavasti ja ikäväkseni joudun melkein sanomaan,että suomen hevosurheiluvedonlyönnin "tulevaisuus" on vanhojen asiakkaiden lämmittelyssä ja pyrkimyksissä pitää vanhojen ikäluokkien pelaamisen määrä kutakuinkin entisellä tasolla.Sitten hiljalleen ajaudumme luonnollisen poistuman myötä Finito-tilanteeseen.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Masa V » 24. Huhti 2014 13:41

Mun mielestä ainoa mahdollinen tie on palautusprosenttien nostaminen, eli nuori pelaamisesta kiinnostunut henkilö huomaisi ravien olevan hyvä mahdollisuus voitolliseen peliin. Tämäkin on pitkä ja hidas tie, mutta uusia pelaajia on jostain saatava. Pelimarkkinoilla kilpailu on kovaa ja pokeripelaajat ja aktiivivedonlyöjät nauravat näille 65-80% palautuksille ja pitävät niitä "laillisena kusetuksena" vähän kuten lottoakin.

Jos palautusprosentti tippuisi vaikka 80->70, niin kyllä jo parissa kuukaudessa vaihdot sukeltaisi ja kohta olisi "lappu luukulla". "Iso raha" katoaisi hetkessä lajin parista.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 24. Huhti 2014 14:12

Masa V kirjoitti:Mun mielestä ainoa mahdollinen tie on palautusprosenttien nostaminen, eli nuori pelaamisesta kiinnostunut henkilö huomaisi ravien olevan hyvä mahdollisuus voitolliseen peliin. Tämäkin on pitkä ja hidas tie, mutta uusia pelaajia on jostain saatava.

-mun mielestä Fintoto ei vaan pysty hilaan palautuksia niin korkealle,että näin vaikea ja harjoittelua (ja "oppirahoja") vaativa laji alkaisi vetään puoleensa pelaamisesta kiinnostuneita henkilöitä,ellei kiinnostusta hevospeleihin ole ennestään.

Masa V kirjoitti:Jos palautusprosentti tippuisi vaikka 80->70, niin kyllä jo parissa kuukaudessa vaihdot sukeltaisi ja kohta olisi "lappu luukulla". "Iso raha" katoaisi hetkessä lajin parista.

-jos palautusta huononnetaan,niin tottakai se on turmion tie.Mutta päinvastaiseen en,kuten yllä kirjoitan,usko.Hirveä työ tarvittaisiin täysin uusien,hevospeleistä mitään tietämättömien houkuttelemiseen.Palautukset täytyisi nostaa huimiin korkeuksiin jotta se alkaisi rahallisesti ummikkoja kiinnostaan.Maailmalta kuitenkin löytyy 98% palautuksella kertoimia helpommin lähestyttäviin,tuttuihin "ihmisurheilu"-lajeihin.

Toki toivon parasta raviurheilulle ja haluaisin kokea radan varressa kansanhurmoksen täysissä katsomoissa.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Chocolate » 24. Huhti 2014 15:10

Kyllä kai palautusprosentin nosto nostaisi vanhojen asiakkaiden vaihtoa "automaattisesti", eri asia on toki riittäisikö vaihdon nousu kompensoimaan palautusprosentin noston. Anttilan kirjoituksen rivien välistä olin lukevinani että Fintotossa palautusprosentin nostoa harkittaisiin?!?
Chocolate

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 24. Huhti 2014 15:46

Chocolate kirjoitti:Kyllä kai palautusprosentin nosto nostaisi vanhojen asiakkaiden vaihtoa "automaattisesti", eri asia on toki riittäisikö vaihdon nousu kompensoimaan palautusprosentin noston

-vanhojen peli lisääntyisi,mutta olen 95% vakuuttunut että ei riittäisi kompensoimaan.fintoto jäisi tappiolle nykytilanteeseen verrattuna.Ikävää että joutuu oleen negatiivinen,mutta hevospelit vaan on nykyisessä tarjonnassa kilpailukyvyttömiä.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Masa V » 24. Huhti 2014 18:38

RaahenTiikeri kirjoitti:
Chocolate kirjoitti:Kyllä kai palautusprosentin nosto nostaisi vanhojen asiakkaiden vaihtoa "automaattisesti", eri asia on toki riittäisikö vaihdon nousu kompensoimaan palautusprosentin noston

-vanhojen peli lisääntyisi,mutta olen 95% vakuuttunut että ei riittäisi kompensoimaan.fintoto jäisi tappiolle nykytilanteeseen verrattuna.Ikävää että joutuu oleen negatiivinen,mutta hevospelit vaan on nykyisessä tarjonnassa kilpailukyvyttömiä.

Lyhyellä tähtäimellä ei riittäisi kompensoimaan menetystä, mutta pitkällä, sanotaan että viiden vuoden tähtäimellä se on ainoa tapa saada uusia pelaajia. Tulisi maine, että raveissa voittaa "helposti" rahaa ja sillä suorastaan voi tienata lisäansioita. Tällainen maine raveilla taisi vähän ollakin 80-luvun puolenvälin jälkeen, kilpailijana oli vakioveikkaus jollain 45% palautuksella. Ja silloin raveissa oikeasti myös oli suht helppo jäädä voitolle. Ja hyvä maine tuo julkisuutta ja taas uusia pelaajia. Vähän kuten nettipokerin kohdalla kävi.

Aloittaisin sijapelin ja voittajapelin palautusprosentin nostosta, 90% olisi sopiva. Näissä peleissä raha kiertää hyvin ja yli 10% ero kaksaripeliin myös aidosti lisäisi etenkin voittajapeliä. Voittaja ja sijapelissä palatusprosentin nosto aiheuttaisi myös tuloihin paljon pienemmän loven kuin pienikin kaksaripelin palautusprosentin nosto.
Masa V

ViestiKirjoittaja Örjan Hampparsson » 24. Huhti 2014 20:17

Joku tuntemattomaksi jäänyt suuruus totesi aikoinaan ravialla, että jos palautusprosentilla olisi merkitystä pelaajille, niin voittaja ja sija olisivat suosituimmat pelit. Keskivertopelaaja haluaa voittaa pienellä panoksella paljon rahaa, eikä häntä edes kiinnostaa matemaattiset peliteoriat, vaan hän pelaa sitä urheilulajia, joka hänelle on tutuin.
Örjan Hampparsson

ViestiKirjoittaja Masa V » 24. Huhti 2014 20:31

Örjan Hampparsson kirjoitti:Joku tuntemattomaksi jäänyt suuruus totesi aikoinaan ravialla, että jos palautusprosentilla olisi merkitystä pelaajille, niin voittaja ja sija olisivat suosituimmat pelit. Keskivertopelaaja haluaa voittaa pienellä panoksella paljon rahaa, eikä häntä edes kiinnostaa matemaattiset peliteoriat, vaan hän pelaa sitä urheilulajia, joka hänelle on tutuin.

Aika pieni osa pelivaihdoista vaan tulee siltä porukalta, jota palautusprosentti ei kiinnosta. Se porukka pelaa ennemmin lottoa kuin raveja. Ravipeleissä eniten pelaava 10% pelaa vaihdoista varmaan sen 50%. Ja tuo 10% kyllä lopettaa, jos palautusprosentti heikkenisi.

Sinänsä tuo tuntematon suuruus ei ihan väärässä ole, koska lotto juuri Suomessa vetää hyvin. Monet suomalaiset hakee raveissakin isoja kertoimia ja juuri siksi T4:ssäkin tosi suuret yllätykset nostaa arvoa yllättävän vähän. Ja toiset tekee tiliä moninkertaisilla systeemeillä.
Masa V

ViestiKirjoittaja Touho » 24. Huhti 2014 20:46

Masa V kirjoitti:Muuten ihan asian vierestä: Nyt vasta tajusin, että Ruotsin V4 pelin palautusprosentti on merkittävästi Suomea parempi, Ruotsissa 75, Suomessa 65 :shock:

Oho! Tuota en tiennytkään. Mutta olen kyllä Masan kanssa samaa mieltä, että ainut tapa saada voittaja- ja sijapelit vetämään on palautusprosenttien nosto.

Se vielä piti sanoa, että noiden voittajan ja sijan vaihtojen nousuun saaminen voi olla yllättävänkin tärkeää Suomen raviurheilulle. Kuten Masa sanoi, ovat helppoja pelejä, joissa raha kiertää. Mua ärsyttää todella paljon nämä puheet, että pitäisi keksiä jotain uusia hienoja ja helppoja pelimuotoja aloittelijoille, mutta siinähän niitä on jumalauta kaksi kappaletta jo valmiina!! Ne vaan pitää saada vetämään ja mun mielestä siihen keskitytään ihan liian vähän.
Touho

ViestiKirjoittaja Örjan Hampparsson » 24. Huhti 2014 21:37

90-luvulla troikan palautusprosenttia tiputettiin 5 prosenttia ja 2007 voittajan sekä sijan palautusprosenttia nostettiin 5 pinnaa. Kummallakaan ei ollut merkittävää vaikutusta pelivaihtoihin, vaikka itsekin molemmilla kerroilla toisin kuvittelin.

https://www.poliisi.fi/poliisi/bulletin.nsf/pfbdarch/837E69BA17869D02C2257363003BAA5D?opendocument
Örjan Hampparsson

ViestiKirjoittaja Chocolate » 24. Huhti 2014 21:57

Touho kirjoitti:Mua ärsyttää todella paljon nämä puheet, että pitäisi keksiä jotain uusia hienoja ja helppoja pelimuotoja aloittelijoille, mutta siinähän niitä on jumalauta kaksi kappaletta jo valmiina!! Ne vaan pitää saada vetämään ja mun mielestä siihen keskitytään ihan liian vähän.

Juuri näin.
Chocolate

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 25. Huhti 2014 14:49

Chocolate kirjoitti:
Touho kirjoitti:Mua ärsyttää todella paljon nämä puheet, että pitäisi keksiä jotain uusia hienoja ja helppoja pelimuotoja aloittelijoille, mutta siinähän niitä on jumalauta kaksi kappaletta jo valmiina!! Ne vaan pitää saada vetämään ja mun mielestä siihen keskitytään ihan liian vähän.

Juuri näin.

En kyllä allekirjoita ihan suorilta. Kuten joku viisas ravialla (en kylläkään ollut minä) oli todennut, pienellä rahalla pitää saada mahdollisuus isoon voittoon. Ei aloittelijaa kiinnosta sija jossa kahdella eurolla lunastaa 3,20 senttiä. Raketti olisi oiva peli, pienellä satsauksella jännitystä muutamaan lähtöön parhaimmassa tapauksessa ja voitto olisi kuitenkin kohtalainen. Lisäksi rakettipeli toisi automaattisesti vastapeliä mikä piristäisi vaihtoja entisestään.

Ja tämä menee jo jankutuksen puolelle, mutta se ravivakio. Tuo olisi saletti hitti, sitä en tiedä antaako luvat periksi, mutta itse kokeilisin tuota. Tuohon haravat sun muut niin avot, kyllä peli vetäisi.
-Nisula-

ViestiKirjoittaja Janzon » 25. Huhti 2014 14:57

-Nisula- kirjoitti:
Chocolate kirjoitti:

Juuri näin.

En kyllä allekirjoita ihan suorilta. Kuten joku viisas ravialla (en kylläkään ollut minä) oli todennut, pienellä rahalla pitää saada mahdollisuus isoon voittoon. Ei aloittelijaa kiinnosta sija jossa kahdella eurolla lunastaa 3,20 senttiä. Raketti olisi oiva peli, pienellä satsauksella jännitystä muutamaan lähtöön parhaimmassa tapauksessa ja voitto olisi kuitenkin kohtalainen. Lisäksi rakettipeli toisi automaattisesti vastapeliä mikä piristäisi vaihtoja entisestään.

Ja tämä menee jo jankutuksen puolelle, mutta se ravivakio. Tuo olisi saletti hitti, sitä en tiedä antaako luvat periksi, mutta itse kokeilisin tuota. Tuohon haravat sun muut niin avot, kyllä peli vetäisi.

Nisula osui naulankantaan! Millään sija, kaksari tai voittapelillä tätä hommaa ei nousuun enää saada.
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon

ViestiKirjoittaja vivahd EERO » 25. Huhti 2014 15:50

Viimeisen 15 vuoden aikana olen eri yhteyksissä useammankin kerran esittänyt tuota RAKETIN tuomista, ainakin kokeilua, Suomen ravipelitarjontaan, valitettavasti tuloksetta. Valmiudet tähän on ollut olemassa, ja on vieläkin, ainoastaan tahto on hukassa.

Jollakin raviristeilyllä, SM-karsinta tai Elitloppet-risteily, puhuin aiheesta pitkään mm. Kossun ja R. Anttilan kanssa. Heidän yhteinen vastauksensa oli, että he eivät halua katkaista pelaajia :?: :?: :?: . Kysyivät minulta tiedänkö mikä on esimerkiksi neljän lähdön raketin palautusprosentti. Sanoin osaavani kyllä laskea, mutta siinä yhteydessä palautusprosentilla ei ole mitään merkitystä, monet pelaajat reissuttivat voittojaan muutenkin useampaan lähtöön. Tällä en suinkaan tarkoita, etteikö palautusprosenteilla olisi mitään merkitystä, mutta kuten täälläkin taidettiin mainita, niin suurelle osalle pelaajista sillä ei sitä todellakaan ole, suuri osa ei edes tiedä paljonko minkäkin pelimuodon palautusprosentti on.

Olin Ruotsissa muutaman vuoden juuri RAKETIN alkuaikoina ja useampia kertoja tuli näitä muutaman lähdön Rakettiosumien aiheuttamia kerroinvääristymiä hyödynnettyä, toki tuli hutipelejäkin, mutta voittaja/sijavaihdot näissä lähdöissä nousivat huomattavasti ja samoin tapahtuisi Suomessakin lisäten samalla muutenkin mielenkiintoa näihin "helpompiin" pelimuotoihin.

Rakettia tuli itsekin pelattua melko usein hakemalla pienehköilläkin panostuksilla omilla yllärihauilla kunnon potteja, joskus jopa onnistuenkin. :tuuletus:

Yleisin pelimuoto oli 3/5 hevosilla, joiden voittajakertoimen oletin olevan 10 molemmin puolin, jokainen voi laskea paljonko kolme 8-kertoimistakin antaa osuessaan.Raketin pystyi pelaamaan myös yhdistäen voittajaa sekä sijaa eri lähtöihin ja näin pystyi lisämään osumistiheyttään. :facepalm:

En väitä, että RAKETTI olisi ollut mikään automaattinen pelivaihtojen kehittäjä. mutta ei sen kokeilukaan olisi paljon muuta kustantanut kuin pelislippien painatuskustannukset ja mainostuksen pelimudon alkaessa. Sensijaan olen valmis väittämään, että peliyhtiön nihkeys edes RAKETIN kokeiluun oli pelko paremmin tuottavien (kaksari, troikka) pelien vaihtojen tippumisesta. Peliyhtiön miesten huoli pelaajien "katkaisemisesta" lähinnä huvitti, kun vastaavasti pelaajille vähemmän palauttavien pelien osuutta vaan lisättiin, esimerkkinä vaikka troikkaa ravien kaikkiin lähtöihin.
vivahd EERO

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen ravikeskustelu