-Nisula- kirjoitti:Onko kukaan ollut tuolla Elitloppetin risteilyllä? Millaista meno on? Toimiiko järjestelyt? Sinänsä tuo risteily houkuttaa enemmän kuin joku hotellipaketti, mulle riittää suurraveissa yleensä yksi päivä paikanpäällä varsin hyvin. Pitäisi pitää touko/kesäkuussa pari viikkoo lomaa ja jos sitä kerrankin lähtisi Vallaan..
Kolme vuotta sitten olin risteilyllä. Kaikki toimi hienosti, järjestelyt hoidettiin tosi hyvin. Kaikki kuljetukset ja muut hoitui aivan nappiin. Meno on melkoisen vauhdikasta ja porukka suurelta osin ihan kaatokännissä, meno taatusti kovempaa ja vauhdikkaampaa kuin tavallisella Tukholman ristelyllä. Jotenkin väki on myös avoimempaa, aika monen ihan tuntemattoman kanssa tuli juteltua vaikka kaupan jonossa, mitä ei normiristeilyllä tulisi tehtyä. Itse olin reissussa vaimon kanssa, ei kova meno meitä haitannut yhtään, vaikka emme aamuyöhön valvoneetkaan, emmekä kännissä olleetkaan.
Tuo meidän risteily oli siihen aikaan, kun laiva lähti Turusta perjantaina ja palasi maanantaina aamupäivällä, jolloin näki molemmat päivät. Nyt systeemi on tainnut vähän muuttua.
Kaksi vuotta sitten olimme itse varatulla lentokone+hotelli yhdistelmällä, eikä maksanut paljon. Hotelleita saa vieläkin ja varmasti halvimmaksi tulee kun varaa lennot ja hotellit itse. Finnairillakin on tosi halpoja lentoja, Norwegian saattaa olla vielä halvempi. Finnair taitaa olla ainoa yhtiö, jolla on Helsingistä suoria lentoja myös Bromman paikalliskentälle, josta kävelymatka raveihin, Brommassa on normaalisti halpoja hotelleja, mutta nyt saattaa olla että Elitloppetin osalta on jo täyttä. Muistaakseni perjantai-iltana pääsee Brommaan ja maanantai-aamuna takaisin, la-su Brommaan ei lennetä. Tosin Arlandastakin pääsee helposti keskustaan bussilla tai vähän kalliimmalla Arlanda Express-junalla. Arlandan vieressä muuten aika edullinen perustason lentokenttähotelli, johon kentältä maksuton bussikuljetus. Keskustasta pääsee hyvin helposti Solvallaan, edullinen bussikuljetus Cityterminalenista lähtee olikohan se peräti 10 min välein.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)