Psyykit ja jälkipelit viikko 10

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 10

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 08. Maalis 2014 01:38

Touho kirjoitti:Toi, että Beatasine on jäänyt pois tekee kyllä tosi mielenkiintoisen huomisesta 75:sta. Ihan vaan vaikka senkin takia, että Beatasineen alustavasti kohdistunut peli siirtyi käytännössä kokonaan Oraclelle. Sunrise Lover saattaa jäädä todella paljon alipelatuksi tuossa. Mun mielestä nimittäin se on (Beatasinen poisjäännin myötä) todella selkeä suosikki tuohon lähtöön. Vaikka Oracle tulee Katin tallista, on se todella suuri arvoitus ja takarivi on miinusta. Sunrise Lover pääsee kaiken järjen mukaan nyt helposti keulaan ja sen verran tykkäsin Killerin esityksestä, että voittaa huomenna.

Naurettavan pienet on kyllä Sunrise Loverin pinnat tällä hetkellä, mutta pitää muistaa myös se mahdollisuus ettei Katinkaan hevoset starttaa. On varmaan Korvenojan ohella suomen tarkin millaisilla radoilla kilpailuttaa hevosiaan ja jos (ja kun?) Mikkelin rata on huono ja jopa hevoselle vaarallinen, niin enpä ihmettelisi lainkaan jos jättää Oraclen ja Herbien Sisun pois ja saattaahan niitä muitakin merkittäviä poisjääntejä tulla.

Täytyy vielä ennen raveja tutkia lähtöjä tarkemmin, mutta nopeast 75-lähdöistä:

75/1: Hose Dahlian pinnoja en ymmärrä yhtään. Vain 8%, vaikka ei mielestäni luokaltaan ole yhtään suosikkeja huonompi eikä nirsoile mitään juoksupaikkaa.

75/3: Elias Intomieli tietty tämän voittaisi jos kaikki kunnossa, mutta viimeksi se ravasi tosi huonosti ja ainahan se tuollaisen vaivahistorian kanssa mietityttää. Rikelme on liian vähän pelattu, jäänyt pahasti pussiin kahdessa viimeisessä. Luokaltaanhan tämä on ihan lähdön eliittiä, mutta huumori oli pahasti hukassa viime syksynä.

75/4 Bongaria pelattu kaksi kertaa niin paljon kuin Liekin Ekoa ja keulassa juoksevaa Baletin Salamaa :shock: Ite pitäisin noita ihan tasaveroisena ja ilman muuta Liekin Eko olisi selvästi oma suosikkini muuten, mutta kuski on vaan niin iso kysymysmerkki...
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Touho » 08. Maalis 2014 02:34

Ruikonperä kirjoitti:ps. kaikkien kyllä kannattaa katsoa tuo Satavarma. Ainahan tää on ollut hyvä, mutta nyt parhaista jaksoista koskaan ja Lähdekorpi on tulessa 8-)

Joo. Ai että. Jostain syystä tuli vasta nyt katsottua, mutta kyllä putosin Karin kommentille Liekin Ekosta ja Kaarlo Partasesta. Meni jotenkin niin, että "miten se nyt tuolta pääsee ulos, kun ei se pääse vapaaltakaan radalta ulos." :lol: :lol: :lol: Priceless.
Touho

ViestiKirjoittaja Masa V » 08. Maalis 2014 03:21

Ruikonperä kirjoitti:75/1: Hose Dahlian pinnoja en ymmärrä yhtään. Vain 8%, vaikka ei mielestäni luokaltaan ole yhtään suosikkeja huonompi eikä nirsoile mitään juoksupaikkaa.

Huikeat on Hose Dahlian kertoimet tuohon lähtöön Unibetillä. Yleensä en pelaa raveja ulkomaalaisiin puljuihin, mutta nyt oli pakko. Hose Dahlian sijakerroin - todellakin siis sijakerroin - on kiinteä 4. Voittajakerroin taisi olla 17. Kyllä kai tuo nyt vähintään 25% todennäköisyydellä tulee totoon???
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja Touho » 08. Maalis 2014 11:29

Olenko ainut, jonka mielestä Herbie Sisun ei missään nimessä kuuluisi olla melkein 60-prosenttinen suosikki? Mailin matka ja en kyllä pitäisi yhtään ihmeellisenä, vaikka jollain sisäpuolen kovista avaajista (Osmo Cosmos, Flower's Windy, Bluehill's Eagle) koitettaisiin keulajuoksua. Mikkeli ja maili niin joku niistä saattaa kyllä kestää ihan hyvin maaliin asti. Mun mielestä Herbie Sisu juoksee kuolemassa tässä lähdössä ja ei siitä kyllä helppoa ole voittaa.. Nyt vähän kyllä (tai ei niin vähääkään) on Lindsberg-lisää prosenteissa.

Ja muuten, vaihto on tuplaantunut, mutta Sunrise Loverin prosenteille ei ole vieläkään tapahtunut mitään :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Touho

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 08. Maalis 2014 12:33

Touho kirjoitti:Olenko ainut, jonka mielestä Herbie Sisun ei missään nimessä kuuluisi olla melkein 60-prosenttinen suosikki? Mailin matka ja en kyllä pitäisi yhtään ihmeellisenä, vaikka jollain sisäpuolen kovista avaajista (Osmo Cosmos, Flower's Windy, Bluehill's Eagle) koitettaisiin keulajuoksua. Mikkeli ja maili niin joku niistä saattaa kyllä kestää ihan hyvin maaliin asti. Mun mielestä Herbie Sisu juoksee kuolemassa tässä lähdössä ja ei siitä kyllä helppoa ole voittaa.. Nyt vähän kyllä (tai ei niin vähääkään) on Lindsberg-lisää prosenteissa.

Ja muuten, vaihto on tuplaantunut, mutta Sunrise Loverin prosenteille ei ole vieläkään tapahtunut mitään :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Herbie Sisun prosenteista en osaa sanoa mitään, mutta ihmeen vähän on kyllä Sunrise Loverin pinnat nousseet :shock:

Seiskavitosen ulkopuolella näyttää olevan melkoinen tarjous. Nelkun päätöskohteessa Baterya pelattu tällä hetkellä vain 2,7%. Lienee jenkit, avaa keulaan ja sitten onkin jo paljon voitettu :thumbup:

Poisjääntejä ei ole hirveästi tullut eilisestä lisää, "yllättäen" huonoilta lähtöpaikoilta jäänyt statistit monesta pois ;) Mutta voihan noita vielä tulla jahka pääsevät radalle. Ainakin Lindsberg, Kylliäinen, Eriksson ja Torvinen ovat tarkkoja millaisella alustalla ajetaan. Jos ko. henkilöt eivät jätä pois ei niin rata lienee silloin hyvä ja Airaksinen hätähousu. Mitenköhän muuten jos Beatasinella on tarkoitus ajaa viikon päästä 75-finaaleissa niin voiko sen ilmoittaa, koska eikös poisjäännistä tule ilmokieltoa? Tuskin radan takia sai pois jättää tässä tapauksessa...
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Masa V » 08. Maalis 2014 12:36

Samaa mieltä Sunrise Loverista, pitäisihän sen olla selvästi enemmän pelattu.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja peksi » 08. Maalis 2014 13:00

Ruikonperä kirjoitti:Seiskavitosen ulkopuolella näyttää olevan melkoinen tarjous. Nelkun päätöskohteessa Baterya pelattu tällä hetkellä vain 2,7%. Lienee jenkit, avaa keulaan ja sitten onkin jo paljon voitettu

Pääseekö Batery Archie Dreamin ohitse kiihdytyksessä?? Mikkonen pyrkii varmasti kaikintavoin pitämään keulapaikan hallussaan. Itse suunnittelin varmaa Archie Dreamistä sillä oletuksella, että juoksee keulassa.

Tämän päivän maistuvimman valjakot ilman perusteluja on
L3 Vakta
L4 Hose Dahlia
L6 Virikari
L8 Sunrise Lover
L9 BWT Hellion
peksi

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 08. Maalis 2014 13:32

miten te tosta Hose Dahliasta niin olette innostuneet?
Ei ole mikään satavarma suorittaja omissakaan sarjoissaan ja nyt raaka ylisarja,jossa ainakin 3 ko.sarjoissa painimaan tottunutta kovakuntoista,eli Doug Careliano,Jester Bowl ja Mr Exquisite.Ja kaupan päälläe vielä paljon parantamaan pystyvä Green Pepper.Jos en väärässä ole,on Hose mennyt täyden matkan kovimmillaan 15 ake.Tässä muut jyrät on menneet 1,5 sekunttia kovempia akeja aamupaloikseen jo silloin kun Hose on vasta aloitellut nousuaan sarjoissa.
Ja ei mulla mitään sitä vastaan,hyvä hevonen ja olen tykännyt pelatakin.Mutta mun mielestä nyt on vaan niin raakasti uran tähän asti kovin koetinkivi.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 08. Maalis 2014 13:34

peksi kirjoitti:Pääseekö Batery Archie Dreamin ohitse kiihdytyksessä?? Mikkonen pyrkii varmasti kaikintavoin pitämään keulapaikan hallussaan. Itse suunnittelin varmaa Archie Dreamistä sillä oletuksella, että juoksee keulassa.

Tämän päivän maistuvimman valjakot ilman perusteluja on
L3 Vakta
L4 Hose Dahlia
L6 Virikari
L8 Sunrise Lover
L9 BWT Hellion

Tiukka taisto luvassa, mutta ihan sillä ajatuksella psyykin Bateryn keulaan, että Mikkelin ykkösrata ei ole niin hyvä kiihdyttää kuin nelonen. Jokatapauksessa toiseen sisälle Batery tulee ainakin pääsemään. Viking Wonder tuossa varmaan luokaltaan kovin on, mutta tauko heikentää osakkeita.

Tuo Virikari on sikäli mielenkiintoinen ettei monikaan varmasti edes tajua kuskin paranevan kovasti. Kyllä Jukkakin koko ajan kehittyy, mutta vielä ei ole Hannun tasoa. Ykköslähtöön kiinnostava ylläri voisi olla Stuntti. Tämähän väläytteli kykyjään viime kaudella ja vaikutti sellaiselta ettei kaksi pakkia ole näitä vastaan mitään. Lisäksi Tarvaisen hevoset ovat aina kunnossa kun viivalla ovat.

Mikä on palstalaisen suosikki suomenhevosten avoimeen lähtöön? Tosi vaikea ottaa mitään kantaa. Otto Millerillä paha paikka, Boker tulee tauolta, Camrilla dödsiriski, Villihotti oli sysihuono viimeksi, Diktaattorilla huono paikka ja rata lienee vastaan...
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 08. Maalis 2014 13:36

Täytyy kyllä kehua tätä uutta porukka systeemiä. Aivan loistava, kunhan porukka uskaltaisi tehdä myös sellasia 10-20 euroa / osuus lappuja. Nyt porukat jää vähän sellaseksi euron ja parin silpuksi. Tänään tuli napattua sellanen kympin lappu jossa on upstream ja vixen varmoina.

Masa taisi huitasta Hosea huolella kun sija oli tippunut jo 2,70...
-Nisula-

ViestiKirjoittaja Janzon » 08. Maalis 2014 13:37

Jotain pohdintaa. Ollut hiukan hiljainen jakso omalta osaltanu, koska tullut oltua tallilla hommissa. Aika mennyt ajaessa hevosia kotona ja sitten illat kisoissa ja lauantait seiskafemmoissa.

Seiskafemma näyttää aika helpolta ja pääpaino taitaa olla kaksareissa tänään.

Upstream ja Herbie Sisu ovat aivan kivessä. Kummatkin ovat vain eri sarjan hevosia vastustajiin verrattuna. Lähtevät lujaa ja pääsevät tekemään aivan oman juoksunsa keulasta. Sanoisin kummankin olevan enemmänkin ali kuin ylipelattuja. :D Turha hakea näille varmistuksia, päätään lyö seinään.

Kultadivari näyttäisi olevan kahden kauppa. 6-9 kaksari maksaa 7,5x tällä hetkellä... Itselle kelpaa vielä 5x kertoimella vallan mainiosti. Lover kyllä keulasta on parissa ja Oracle tulee luokallaan kaksariin, vaikka ei olisikaan parhaimmillaan. Älytön tarjous.

Ekassa 12 Global Kid tuntuu liian unohdetulta. Paikka parantui poisjääntien myötä ja onhan tää karmeessa iskussa. 3% on kyllä aivan liian unohdettu. Sen kautta peliä.

Hienot kisat tänään, mutta itse en näiden lisäksi oikein löydä pelattavaa.
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon

ViestiKirjoittaja Touho » 08. Maalis 2014 13:44

Ruikonperä kirjoitti:Mikä on palstalaisen suosikki suomenhevosten avoimeen lähtöön? Tosi vaikea ottaa mitään kantaa. Otto Millerillä paha paikka, Boker tulee tauolta, Camrilla dödsiriski, Villihotti oli sysihuono viimeksi, Diktaattorilla huono paikka ja rata lienee vastaan...

Joo on kyllä vaikea lähtö. Koitin omassa lapussa selvitä kahdella merkillä, eli Boker ja Camri. Otto Milleri ottanut kaikki voitot keulasta ja ihan varma en ole, pystyykö se tämmöisen sakin kiertämään jostain 5. ulkoa. Voi olla, että pystyy, ken tietää. Villihottia en pelaa kertaakaan ennen kun voittaa tämmöisen lähdön, viimeksikin voittoa tarjottiin hopeatarjottimella, mutta ei tullut mihinkään. Diktaattorista samat sanat ja siksi jää pois peleistä. Holopainen kehuu (taas) Bokeria tauolta, tiedostaa sen itsekin, että aina ei ole kehujen jälkeen ollut hyvä ja siksi uskon sen nyt olevan parempi kuin aikaisemmin tauolta. Camrin kunto taas nousee kohisten ja mun mielestä se pystyy voittamaan melkein paikalta kuin paikalta. Olen psyykannut lähtöä vähän samallalailla, eli Boker on keulassa ja Camri (ravikuningas vuosimallia 2014) kuolemassa. Uskon, että Pakkanen tyytyy paikkaansa ja koittaa ajaa ekan kierroksen niin hiljaa kun pystyy ja sillon takaa on tosi vaikea tulla ja eiköhän jompikumpi noista voiton ota.
Touho

ViestiKirjoittaja peksi » 08. Maalis 2014 13:48

RaahenTiikeri kirjoitti:miten te tosta Hose Dahliasta niin olette innostuneet?
Ei ole mikään satavarma suorittaja omissakaan sarjoissaan ja nyt raaka ylisarja,jossa ainakin 3 ko.sarjoissa painimaan tottunutta kovakuntoista,eli Doug Careliano,Jester Bowl ja Mr Exquisite.Ja kaupan päälläe vielä paljon parantamaan pystyvä Green Pepper.Jos en väärässä ole,on Hose mennyt täyden matkan kovimmillaan 15 ake.Tässä muut jyrät on menneet 1,5 sekunttia kovempia akeja aamupaloikseen jo silloin kun Hose on vasta aloitellut nousuaan sarjoissa.
Ja ei mulla mitään sitä vastaan,hyvä hevonen ja olen tykännyt pelatakin.Mutta mun mielestä nyt on vaan niin raakasti uran tähän asti kovin koetinkivi.

Kovassa ylisarjassa on tosiaan ja jos rata olisi hyvässä ja nopeassa kunnossa niin ei tulisi mieleenkään pelata tätä, koska silloin ei riittäisi millään näitä mainitsemiasi vastaan.
Itellä on kuitenkin sellainen tuntuma että raskas rata suosisi tätä hevosta, kun taas se olisi suosikkeja vastaan. Tai ainakin Mr Exquisitia vastaan. Raskaalla radalla tulee aina ihme yllätyksiä ja monet hyytyy helpoillakin juoksuilla.

Itsellä ei kyllä ole varmaa tietoa minkälainen rata on, mutta miettynyt olen ainakin kenelle olisi hyötyä raskaasta radasta ja kenelle ei. Mutta jos rata onkin ihan hyvä ja pääsee ajamaan kengittä niin pelitkin muuttuvat sen mukaan
peksi

ViestiKirjoittaja Janzon » 08. Maalis 2014 13:55

Touho kirjoitti: Camri (ravikuningas vuosimallia 2014) kuolemassa.

Tota.. Touho.. En tiennyt, että äijä on tähän aikaan jo kännissä. Nyt oli nimittäin sellanen letkautus, että meni kaffet syliin. :lol: Voisin ottaa jonkinlaisen sivubetsin tästä, plajonko laitetaan panosta? Mä kävelen porista helsinkiin sukkasilteen, jos CAMRI seppelöidään. Ei ikä päivänä.
Janzon

ViestiKirjoittaja peksi » 08. Maalis 2014 13:55

Ruikonperä kirjoitti:Mikä on palstalaisen suosikki suomenhevosten avoimeen lähtöön? Tosi vaikea ottaa mitään kantaa. Otto Millerillä paha paikka, Boker tulee tauolta, Camrilla dödsiriski, Villihotti oli sysihuono viimeksi, Diktaattorilla huono paikka ja rata lienee vastaan...

Otto-Milleriin ei ole yhtään luottoa. Olen hakannut melkein kaikissa starteissa siitä ohi, koska en ole uskonut että se pystyy ihan parhaimpia vastaan taistelemaan. No, väärässä olin ja ihan reilusti. Kuitenkin nyt on lähtöpaikka sellainen ja pitkää kiriä tämä ei tee, joten nyt jos voittaa, niin en jätä ikinä enää peleistä pois.

Camri ja Boker on melko selvät ykkösmerkit. Itse uskon että ne juoksee keulassa ja 2.sisällä, mutta en tiedä kumminpäin. Villihottia en myöskään unohda vaikka oli viimeksi kesy. Järkiperusteluita ei Villihotin pelaamiseen ole, mutta tällä on niin hurja moottori kun osuu kaikki kohdilleen ja itsellä on usko että tulee vielä.
Diktaattoriinkaan en usko, radasta ja lähtöpaikasta johtuen.
peksi

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 08. Maalis 2014 13:57

Janzon kirjoitti:

Tota.. Touho.. En tiennyt, että äijä on tähän aikaan jo kännissä. Nyt oli nimittäin sellanen letkautus, että meni kaffet syliin. :lol: Voisin ottaa jonkinlaisen sivubetsin tästä, plajonko laitetaan panosta? Mä kävelen porista helsinkiin sukkasilteen, jos CAMRI seppelöidään. Ei ikä päivänä.

:D Camri on myös oma suosikkini kuninkaaksi! Ja Camri on myös se hevonen, joka seuraavana rikkoo 1.20-rajan ;)
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Touho » 08. Maalis 2014 14:00

Janzon kirjoitti:

No helevetti sano kuka sen sitten voittaa :D Nuoret (Jokivarren Kunkku, Tähen Topelius, Sörkän Sälli yms.) on vielä liian nuoria ja vanhat on liian vanhoja. Ja Bokerille käy aina jotain semmoista kunkkareiden alla, ettei seppelettä voita.
Touho

ViestiKirjoittaja Janzon » 08. Maalis 2014 14:03

Jaahas, Ruikonperä samalla lääkitykselläTouhon kanssa. Mulla on tiedossa voittaja, se on treenissä tuolla tallilla missä olin hommissa. On poijat sitten treenattu niin kamalasti, että kahden tunnin lenkki jarruista ei saa edes sykkeitä pahemmin nousemaan. En vaan kehtaa huudella nimeä tänne, koska ei ole oma hevonen. Voin laittaa yksärillä. ;) Avoimen sarjan menijä on ja teki hienon viime kauden.
Janzon

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 08. Maalis 2014 14:04

Touho kirjoitti:
Janzon kirjoitti:

No helevetti sano kuka sen sitten voittaa :D Nuoret (Jokivarren Kunkku, Tähen Topelius, Sörkän Sälli yms.) on vielä liian nuoria ja vanhat on liian vanhoja. Ja Bokerille käy aina jotain semmoista kunkkareiden alla, ettei seppelettä voita.

Viilataan pilkkua sen verran, että Sörkän Sälli ja Camri ovat samanikäisiä ;) Mutta ei Sörkän Sällistä ole haastajaksi, niin paljon siitä on puuttunut Mikkelin aidanläpiepisodin jälkeen. Jokivarren Kunkku ja Tuli-Ritarihan nousevat sitten muutaman vuoden päästä kuninkaiksi Camrin jälkeen...
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Touho » 08. Maalis 2014 14:08

Ruikonperä kirjoitti:Viilataan pilkkua sen verran, että Sörkän Sälli ja Camri ovat samanikäisiä ;) Mutta ei Sörkän Sällistä ole haastajaksi, niin paljon siitä on puuttunut Mikkelin aidanläpiepisodin jälkeen. Jokivarren Kunkku ja Tuli-Ritarihan nousevat sitten muutaman vuoden päästä kuninkaiksi Camrin jälkeen...

Kato niimpäs onkin. Camria mun silmissä vanhentaa breikkaus avoimiin lähtöihin, mitä Sörkän Sälli ei ole pystynyt tekemään.

Janzon kirjoitti:Jaahas, Ruikonperä samalla lääkitykselläTouhon kanssa. Mulla on tiedossa voittaja, se on treenissä tuolla tallilla missä olin hommissa. On poijat sitten treenattu niin kamalasti, että kahden tunnin lenkki jarruista ei saa edes sykkeitä pahemmin nousemaan. En vaan kehtaa huudella nimeä tänne, koska ei ole oma hevonen. Voin laittaa yksärillä. ;) Avoimen sarjan menijä on ja teki hienon viime kauden.

Ei muuta kun viestiä tulemaan, en malta odottaa :)
Touho

EdellinenSeuraava

Paluu Totopelit