Ruikonperä kirjoitti:Hieno homma, että viimeinkin pystyy lyömään vetoa esim. kunkkareiden voittajista![]()
http://www.hevosurheilu.fi/Ravit/fintot ... 27305.html
Masa V kirjoitti:On muuten mielenkiintoinen ja tärkeä parannus Fintoton sivuilla: Nyt sieltä näkee pelitilin yhteenvedon kuukausittain joka vuodelta!![]()
Viimeisen 6 vuoden ajalta voi katsoa ja helposti laskea onko tullut takkiin vai onko peli voitollista...
Touho kirjoitti:Joo. Hyvä uudistus kyllä, mutta onkohan toi ollut osaltaan laskemassa pelivaihtoja? Nimittäin varmaan aika monelle pysäyttäviä lukuja... Minulle myös. Moni varmaan pelaa paljon enemmän kuin ajattelee. Mullakin toukokuussa pelejä 2200 euroa. No on kyllä voittojakin 2400 euroa, mutta silti. Tietysti rahan kierto noita lukuja nostaa ja sehän melkein koko tämän pelaamisen idea on. Saada raha kiertämään. Ei tulisi todellakaan mieleenkään laittaa 2000 euroa likoon kertaistumalta, mutta kun saa rahan kiertämään, nousee pelimäärä vähän isommaksi kuin ajattelee... No tärkein luku on kuitenkin se palautusprosentti.
Ruikonperä kirjoitti:Touho kirjoitti:Joo. Hyvä uudistus kyllä, mutta onkohan toi ollut osaltaan laskemassa pelivaihtoja? Nimittäin varmaan aika monelle pysäyttäviä lukuja... Minulle myös. Moni varmaan pelaa paljon enemmän kuin ajattelee. Mullakin toukokuussa pelejä 2200 euroa. No on kyllä voittojakin 2400 euroa, mutta silti. Tietysti rahan kierto noita lukuja nostaa ja sehän melkein koko tämän pelaamisen idea on. Saada raha kiertämään. Ei tulisi todellakaan mieleenkään laittaa 2000 euroa likoon kertaistumalta, mutta kun saa rahan kiertämään, nousee pelimäärä vähän isommaksi kuin ajattelee... No tärkein luku on kuitenkin se palautusprosentti.
Joo, äkkiä ja huomaamatta pelivaihdoista tulee suuria... Ja joo, kai tuo on sitä vastuullisuutta sitten peliyhtiöltä, että luvut ovat näkyvissä, mutta kyllä siinä moni varmaan _totuuden_ nähdessään ajattelee onko tässä pelaamishommassa mitään järkeä
Masa V kirjoitti:Selvästi yli 90% ravipelaajista häviää pitkässä juoksussa. 80% on palautusprosenttina vaan niin pieni. Raviurheilun tulevaisuuden kannalta tuo luku pitäisi nostaa sinne 85-90% jolloin esim. pokeriammattilaisetkin voisivat vakavissaan kiinnostua lajista. Kun peli siirtyy nettiin, vähenee asiamiespalkkiot ja muut ja siinä mielessä nostamiseen voisi olla mahdollisuuksia. Nimenomaan hevosenomistajien olisi viisasta kannattaa palautusprosentin nostoa, jotta laji nähtisi nousuun. Pelaajien oksan sahaaminen on valmentajilta/omistajilta sama kuin omaa oksaa sahaisi.
Ihminen on sellainen otus, että uskoo menestyvänsä peleissä paremmin kuin menestyy. Jos pelaaja sanoo olevansa "suunnilleen omillaan", hän on melko varmasti reilusti tappiolla. Jos pelaaja sanoo olevansa "jonkin verran voitolla", hän on melko varmasti suunnilleen omillaan... Siinä mielessä tämä saldopalvelu avaa kyllä silmiä.

Touho kirjoitti:Mutta itse ainakin ajattelen asian niin, että kaikki harrastukset maksaa. Mulle ravipelit on todella mukavaa ajanvietettä ja olen siitä valmis vähän jopa maksamaan...
Masa V kirjoitti:Touho kirjoitti:Mutta itse ainakin ajattelen asian niin, että kaikki harrastukset maksaa. Mulle ravipelit on todella mukavaa ajanvietettä ja olen siitä valmis vähän jopa maksamaan...
Juuri näin. Halpa harrastus loppujen lopuksi, joku harrastaa golfia ja ostaa koko ajan uusia varusteita, iso kausimaksu ja vieraspelimaksuja... pari tonnia vuodessa ei riitä. Tässä saa käyttää aivojaan eri tavalla. Ja on kuitenkin edes mahdollisuus vielä harrastuksellaan tienata...
Touho kirjoitti:Täällä yksi golffari ilmoittautuu
Ei sekään loppujen lopuksi niin kallista ole,

Ruikonperä kirjoitti:mutta mites sitten nämä kuuluisat "robotit" ja muut tiedostavat ison rahan pelurit? Kuinka moni näistä vähentää merkittävästi panostustaan tai jopa lopettaa kokonaan? Fintoto ottaa nyt tosi ison riskin, koska tietävät tasan tarkkaan kuinka monta % vuosivaihdoista tuollaiset veijarit pelaavat ja kuinka älyttömän iso lovi siitä tulee jos vähentävät panostustaan. Sitten jos (ja pelkään kun) vaihdot lähtevät (dramaattiseen) laskuun niin se on sellainen itseään ruokkiva kierre, jota ei pysäytä kukaan... Vähän esimakua saatiin tän viikon nelkkuvaihdoista, vaikka siellä oli bonusta ryydittämässä, niin silti vaihdot jäivät pelottavan pieniksi. Onko tosiaan Ruotsin peli niin tärkeää, että voittolaskuri piti poistaa?
Fintoto, on taas toinen juttu, siellä ei onnistu mikään näämmä.
Ei ainakaan työdä sitä nykystä kuponkia käteen uudelle asiakkaalle, tai jos lyödään niin ne pitäisi olla esitäyttettyjä, siihen asti että hevosen numero vain pitää johonkin rastita!Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa