Judi kirjoitti:supaseppä kirjoitti:Itseä oikeasti kiinnostaisi, JOS olisi ylimääräistä rahaa joku toimminnallinen kimppa, siis kimppalaiset hoitaisivat itse hevosen kukin vuorollaan. Tai yhteisvoimin.
Tietysti pitäisi olla kaiketi joku " boss " Joka sanoo miten edetään.
Tiedä sit miten tuommoiset toimii?
Tietty minua tuomoinen kimppa kiinostaa kun itsellä on hevosista käytännön kokemustakin ja jopa ravikorttikin on muinoin tullu suoritettua, vaikka starttiakaan en ajanu!
Ja tuo emäntäkin on hevoskoulut käyny ja itse olen harrastusmielessä kengitellytkin.
Itellä ois kans kiinnostusta enemmän tämmöseen. Jotenkin vaan tuntuu että onko sitten liian monta kokkia sopassa kun jokaisella varmasti on mielipide miten asiat pitää tehdä, kun on jotain tietämystäkin. Vaikka viisikin kimppalaista (tai kimppapariskuntaa?) niin siihenkin mahtuu jo monta mielipidettä

Itselläni on tosta Demonista kohtuu iso siivu, ja on kyllä itelle tärkeää että sen oman hevosen kanssa pääsee myös tekemäänkin jotain vaikka on ammattitreenissä. Sen takia en ole oikein noista isoista kimpoista innostunut, kun ei ne a) tunnu omilta kun omistusosuus on aika mitätön b) niiden kanssa ei varsinkaan pääse tekemään mitään. Hymynkaretta kyllä pitkään mietin kun se nyt on samassa tallissa kun tuo oma, mutta jäi sitten se osuus ostamatta loppupelissä. Kivasti on kyllä Teron kanssa toiminut systeemit, pääsen välillä Demonia ajamaan ja yleensä samana päivänä löytyy muutama muukin ajettava tallista

Heh, kyllä viisikin kimppapariskuntaa kun on saman hevosen ympärillä, niin ongelmia on luvassa aika todennäköisesti. Jo kaksikin pariskuntaa taitaa yleensä olla liikaa

. Toisaalta, voihan se homma toimia siten, että siinä on selkeästi päätetty vastuullinen valmentaja, joka saa tehdä päätökset ja muut sitten voivat ehdottaa asioita ja olla apuna. Liian monta tasaveroista kokkia johtaa aina kaaokseen... yksi päävastuullinen niin homma voi toimia.
Itsekään en ole isoista kimpoista innostunut, ei se 0,1-10% tunnu yhtään omalta, ihan sama onko jotain kimppatapaamisia vai ei. En halua olla osakas, joka vaan saa tietoa sähköpostilla eikä ne kimppatapaamisetkaan oikeasti voisi vähempää kiinnostaa. Tämä uusi kimppaidea on kyllä raviurheilun kannalta hieno ja ihan vakavissaan harkitsin ostaa kannatusmielessä satasen osuuden Jani Hautaviidan tallista, mutta jäi kuitenkin ostamatta... Mutta jos ja kun tällä saadaan edes joitakin uusia ihmisiä lajin pariin niin loistojuttu, en väheksy ollenkaan suuria kimppoja vaikka itseä ne ei sytytäkään. Kimppaomistaminen on raviurheilun tulevaisuuden kannalta tärkeätä, kulut on hevosenpidossa niin suuret, että itsekin olen saanut huomata ettei normaali ihminen niitä hevosia oikein yksin voi omistaa. 400/kk on minimi amatöörivalmennuksessa ja alle 750 euron on vaikea löytää veroja maksavaa ammattivalmentajaa Etelä-Suomesta.
Sitä voisi ostaa osuuden jostain 10% huippuhevosesta huippunimeltä tyyliin Korvenoja, Korpi, Nurmos yms... Kerran kuussa tulisi joku sähköposti ja sitten voisi porukalla käydä tallilla kerran tai kaksi vuodessa. Valmentajaan ei siinä itse tutustuisi yhtään ja kimppaporukkakin pysyisi tuntemattomana. Mutta ei sellaisen hevosen menestys tuntuisi tarpeeksi omalta. Mieluummin hevonen saa mennä valmentajalle, joka on sen verran tuttu, että voi suoraan soitella tai raviradalla ohimennen kysellä hevosen ja tallin kuulumisia tai pistäytyä ohimennessä muuten vaan käymässä tallilla. Itse pidän myös siitä, että hevonen on sen verran pienessä tallissa, että valmentaja sitä myös oikeasti valmentaa, usein hoitaakin ja tietää kaikki hevosen asiat.
Judin tilanne Demonin kohdalla mahtaa olla aivan ihanteellinen, kun pääsee ammattitallissa olevan hevosen arkeen tuolla tavoin osallistumaan ja samalla varmasti vielä helpottaa valmentajan työtaakkaa.

On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)