-Nisula- kirjoitti:Oko vislakalla ajettu jenkeillä? Ei se mun mielestä siltä ole näyttänyt...
Masa V kirjoitti:Jos jostain syystä Sirun Valpuriina pettää, niin sitten joku yllätyshaku peliin, kuten vaikka Vislakka.
Ruikonperä kirjoitti:Sirun Valpuriina varmaan arvontojen suurin häviäjä, mutta siitä huolimatta pitäähän sen olla selvä suosikki noistakin asemista.
RaahenTiikeri kirjoitti:tuo on aika vahvasti sanottu?Mikä siitä nyt tekisi selvän suosikin sinänsä perushyvien tammojen keskellä noista asemista?Ei kai (oletettu)kuntokaan kaikkea kata?
Minun mielestä on suosikki,mutta ei mitenkään selkeä semmoinen.
Ruikonperä kirjoitti:Olin ihan vakavissaan sitä mieltä, että Valpuriina ei jyrää kuningattareksi pelkästään vahvan päätösmatkan ansiosta vaan tänä vuonna se korkkaa kaikki matkat, ml. mailin. Siinä määrin haastajaosastolla on nyt kysymysmerkkejä. Mutta rata-arvonnan jälkeen en ole enää varma voittaako kaikkia matkoja, mutta tittelin vie kuitenkin
Ruikonperä kirjoitti:Onneksi kerkesi ottamaan I.P. Lentoa sillä sadan kertoimella.
RaahenTiikeri kirjoitti:onhan siellä kysymysmerkkejä.Mutta ei tää itekään mikään voittokone ole.Lienee koko uran voittorosentti luokkaa 15-16?Laukkamerkintä kaiketi jossain neljäsosassa lähtöjä?En varmaksi muista.JA koska lähtöpaikoiksi muodostui mitä muodostui,niin jonkinlainen kysymysmerkki se on itsekin.Toki varmaan todennäköisin tittelinviejä,mutta en osaa laskea mitään suurta etumatkaa sille.
Tammapuolella voi jysähtää pommikin.
RaahenTiikeri kirjoitti:Tuohon Nisulan troikkaan sanoisin,että Vislakka on saanut paljon mediahuomiota,niin positiivista kuin negatiivistakin(ja kaikki huomiohan oli sanonnan mukaan hyvästä.ainakin joillain aloilla)ja tulee automaattisesti kuumumaan peleissä mahdollisuuksiaan (lähtöpaikka,kovuus tällä tasolla,todistettu perusluokka jne)paljon kuumemmaksi.
Minusta tuntuu jo tässä vaiheessa että B.Turoliin kertoimet tulee oleen sitä luokkaa että se on minulle pelihevosia pelimuodossa jos toisessakin.Kohtuu paikat 2 ekaan,hyvä lopun tulija ja näytti viime vuonna pitkällä matkalla osaamisensa silläkin erikoisalalla.
Ei ole mitenkään "kansan huulilla" oleva hevonen(sisko vei mediahuomion vuosikaudet)ja laukatta on tasaisen vahva suorittaja.Marimin (kevään kunto)ja Vipotiina(maineellaan)tulee keräämään paljon enemmän peliä suosikiksi pelattavan Valpuriinan jälkeen.
Oletan että se on minula(jos kertoimet luulemaani tasoa)ylärivillä "kokonaiskisatroikassa" sekä voittajana "kokonaiskisojen duossa"
-Nisula- kirjoitti:No Vislakka on tod. näk. nelossuosikki, joten tuskin peleissä kuumuu mitenkään erityisesti, ellei huomenna tee jotain kanuunaesitystä.
B. Turolii ei vain maistu ainakaan minulle kolmen matkan kisassa kun se laukkaprosentti on tältäkin vuodelta siinä 40% paikkeilla. Toki jos ravaa voi pärjätä.
Ruikonperä kirjoitti:On se Vislakankin laukka% tältä vuodelta yli 40... Ja meneminen näyttää siltä, että laukka saattaa tulla ihan koska vaan, joten sanoisin ennemmin Vislakan pilaavan laukkaan kuin Turoliin. Vedon paikka?![]()
-Nisula- kirjoitti:No aika varmalta meno on sen jälkeen näyttänyt kun Miettinen löysi lääkkeen niihin laukkoihin. Sen jälkeen ei ole harha-askelia tullut. Mutta varmaan se edelleen osaa laukata jos niikseen tulee. Vedon paikka mistä? Ei tollasesta voi lyödä vetoa kun ei pysty tarkasti määrittämään paremmuutta (ellei ainoastaan toinen laukkaa).

Ruikonperä kirjoitti:Tarkoitin (kunnia)vedolla sitä, että sinä väität Turoliin pilaavan jollain matkalla laukkaan ja minä Vislakan, vahva fiilis nimittäin että niin tulee käymään. Jos kumpikin laukkaa/ei laukkaa niin kumpikaan ei voita. Mutta ei tuollaiset vedot oikein kivoja ole jos joutuu edes alitajuisesti toivomaan jonkun hevosen laukkaa, varsinkin kun Vislakasta tykkään
Ruikonperä kirjoitti:
Turoliista puheenollen Kuopion kunkkarit ovat sille jo uran seitsemännet. Milläköhän hevosella on ennätys osallistumismäärässä ja montako niitä on? Turoliillahan olisi hyvä mahis yhdeksään osallistumiseen, eihän se ole osoittanut vielä juuri vanhemisen merkkejä
-Nisula- kirjoitti:No mutta mitäs sitten jos vaikka Vislakka laukkaa, on kokonaiskisassa kolmas ja voittaa ravaavan Turoliin silti? Onko se silloin pilannut laukkaan? Tai toinen hylätään pitkästä laukasta, toinen laukkaa lyhyesti ja on kokonaiskisan kolmas? Onko se silloin pilannut laukkaan? Tosta ei vaan saa sellasta vetoa aikaiseksi että rajat pystyisi määrittämään tarkasti, joten jätetään tuo veto väliin ja toivotaan että molemmat ravaavat... Ja en mä Vislakkaan usko kuin vuoreen, paljon riippuu tämän päivän startista että millainen se on, mutta minä toivon että tätä pääsisi kuningatartroikassa pelaamaan vaikka sitten kutossuosikkina, silloin kertoimet kattaisivat riskit kevyesti.
Kädetön kirjoitti:Eri-Poika 60-luvulla ja Saran Salama ovat osallistuneet yhdeksän kertaa kuninkuusraveihin. Tammoista Tella ja I.P. Sukkula ovat olleet kahdeksan kertaa mukana. Tella otti seppeleensä 13, 14 ja 15 vuotiaana![]()
En ole tajunnutkaan Saran Salaman aivan noin monesti olleen mukana, mutta tosiaan yhtäjaksoisesti osallistui vuodet 2003-2011. Jos siihen kymmeneen osallistumiseen joku pyrkisi niin sitten pitäisi osallistua nykysäännöillä jo 6-vuotiaana ja tahkota sinne 15-vuotiaaksi. Tietovisakysymyksenä mikä on viimeisin 6-vuotiaana kunkkareihin osallistunut hevonen?Ruikonperä kirjoitti: Tietovisakysymyksenä mikä on viimeisin 6-vuotiaana kunkkareihin osallistunut hevonen?
Masa V kirjoitti:Ainakin Turon Palma osallistui 6-vuotiaana 2000-luvun alkupuolella. Voi kyllä olla, että useampikin hevonen olisi sen jälkeen osallistunut 6-vuotiaana.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa