paljon mielenkiintoista tekstiä monelta kirjoittajalta;paneudutaas ensin tähän.
Optikko kirjoitti:Ruotsalainen perusteli ilmoittamatta jättämistä sillä että Larsilla ei ole vielä kovia startteja tarpeeksi eli kunkkarit tulivat liian aikaisin. Epäilyt olivat siis juurikin kestävyyspuolella ja kunkkarithan ovat kestävyyskisa jos mikä.
-tuota Larsin kestämättömyyttä kahden päivän startteihin on tausta toistaneet niin monesti,että sen yksinkertaisesti täytyy olla totta.Eiköhän ne nämä asiat tiedä.
Jostain syystä Lars ei ole ikinä kuulunut suosikkeihini;ehkä tuo "vakan alla pito" vaikuttaa osaltaan siihen?
Sitten Ruikonperän ansiokkaaseen analyysiin;
Ruikonperä kirjoitti:Tammapuolella pidän edelleen varmana valintana 11 nimeä: I.P. Vipotiina, Marimin, Sirun Valpuriina, Noriko, Vislakka, B. Turolii, Saaga S, Pelikka, Aino-Ilona, Topin Musta ja Kemun Tutu. Mutta se vika paikka on kyllä hurjan vaikea päättää. Lähinnä siinä on kiinni Edla, Hopihopi, Martsa, Mokomani, Wizard Stina ja Yllin Kyllin. Noista nostaisin Edlan, Mokomanin ja Wizard Stinan lähimmäksi ja sanotaan nyt se Edla sitten, koska kuntokäyrä osoittaa kohtisuoraan ylöspäin.
-meneeköhän tämä Ruikonperän arvaus jopa ihan nappiin 100%:sesti

Noiden 11 nimen päälle tulevasta arvauksesta olen vain siltä osin eri mieltä,että viime vuodesta johtuen Wizard Stina taitaapi olla varmasti valittavien joukossa ja selkeä ykköshevonen (siis viime vuodesta johtuen)tuosta sinun ulkopuolisten listalta.Edlakin toki paikkansa ansaitsisi ja voihan olla niinkin että siellä on sekä edla että Wizard Stina.Silloin tuolta ruikonperän varmojen listalta tippuisi joko Noriko,Saaga S tai Kemun Tutu.Toki vielä voi tulla sairauksia tms poisjääntejä.Eikö Villisiskoa ilmoitettu ollenkaan vai onko multa menny joku uutinen ohi?Sitä se viinan kiskominen teettää.
Sitten oripuoli
Ruikonperä kirjoitti:Oriiden puolella varmoja nimiä ovat takuulla Erikasson, Boker, Franko, Turon Myrsky, Camri, Sörkän Säll, Hurja-Ero ja Frans.
Ruikonperä kirjoitti: Ja en kyllä karsisi I.P. Lentoa ja Köppistä, koska luokka puhuu. Lentokin voittanu kaksi viimeistä kunkkareiden maratonia, voiko sellaista karsia?
-mun mielestä Ip Lennon voi laskea tuohon varmasti valittavien joukkoon.Kaksi kertaa voittanut kunkkarien kuninkuusmatkan ja perusluokka on kova ja vieläpä niin että se luokka on saatu yleensä esiin kesän tärkeimmällä hetkellä.
Mun mielestä hullumies ja Tähen Tuuri on molemmat ihan Out Out!
Mun järjestys noitten yllä olevien päälle olis At Viskusta ja Virijorista eteenpäin lähtevä.Mun mielestä Virijori nyt vaan kuuluu noihin karkeloihin ja olisi jo kertaalleen ollut kunkkarikunnossa ennen kantakirjaustaan.Viskulla paljon piilossa olevaa potentiaalia ja voi onnistuneella olla kukaties vaikka jollain matkalla kärkipäässäkin.
Maratilla lievänä painolastina paljot "kyläkisat" joita juossut pohjoisessa.Ei tietenkään muutenkaan ole ehkä ihan vakava tittelin tavoittelija mutta kyllä luokka riittää tuohon porukkaan mukana olemiseen.
Jos noista "varmoista valinnoista" joku putoaa,on se ensimmäisenä Sörkän Sälli,Fransia suojaa "vanhan valtiomiehen" rooli pitkäaikaisena ykkössarjalaisena ja Hurja ero viime aikojen hurjuus.
Camri kyllä saa paikkansa mutta mun mielestä se ei ole vielä vakava tittelin tavoittelija;ei ole vielä ottanut aitoa loikkaa avoimen tason huipulle eikä pysty Frankon,Fransin,bokerin ja erikassonin tasoiseen kahden päivän puristamiseen.
EDIT:kävin kattoon nuo ilmoitettujen listat ja mieleen pomppasi tuolta oripuolelta kaksikin yllättävää Outsideria;olisiko Kriisi tai Rapin Aatos sittenkin jompi kumpi valittujen joukossa?