Helmiinan viime vuosien keväiset kauden avaukset;
20106.3.2010 tähti vs valio
2120tas. 26,2x sijoitus 4 (taakse jäi Vokkerin Lupaus,Jussin Vappu,Marimin,B.Turolii ja Turon Valo)
201116.3.2011
Av marttilan tammasarja 50 000pt 20m
2120tas. 26,1 sijoitus 2 (Oktaavia voitti,taakse jäi vokukka,säihkysääri,aino-ilona,maijuli)
201214.3.2012
kylmäveristen tammasarja Tas.2100 20 000/50 000/pt.40m
2140tas. 25,8 sijoitus 1(taakse jäi sirun valpuriina,noriko,vaiva,marimin,maijuli,velin vinke,kemun tutu)
Noissa Marimin tuli 6.3.2010 kuukauden paussilta,mutta muuten sitä ennen säännöllisestä kilpailurytmistä
4.3.2012 Marimin tuli n.16 vrk:n "tauolta" jota edelsi pitkään jatkunut säännöllinen kilpailurytmi.
4.3.2012 Sirun valpuriina oli saanut 4 starttia kroppaan 7.2 loppuneesta tauosta lähtien.
Eli on toi Borgströmiltä aika kovassa iskussa keväisin tullut.
Olen sen antanut ennenkin ymmärtää,että olen aika kova fani,mutta on toi ihan objektiivisestikin kaikkein raakin tamma mitä on ollut nykyaikaisen SH-urheilun aikana.Siis kyvyiltään ja jaksamiseltaan.Kun ne laukat nyt on sillä niin ne on ja IP vipotiina on siksi sitä "kovempi".Mutta voisko heittää,että on toi 2-3 mahdollista kuningatar titteliä laukannut.
Maistuu kyllä mulle tossa jos se on "unohdettu".Ja Reijohan HU:ssa tossa joku viikko sitten kommentoi,että talvi on mennyt oikein mainiosti.
Tosin omalla maallikkojärjellä voisi kuvitella,ettäeikö se nyt hemmetti kannattaisi viimeisellä kilpailukaudella mätsätä nimen omaan ja vain ja ainoastaan niitä kuningattaruuksia silmällä pitäen?Oishan se komea lopettaa 15 vuotiskaudella ura titteliin.Tää pystyy sen laukttomana kuintenki vipotiinaltakin viemään jonka kiriruuti alkaa olla paperia 22 kierrosten menoissa.
Samaa mieltä härmän aurorasta.Ehkä jotain on puuttunutkin,mutta on niitä menestyksiä kyllä mennyt tuureihinkin.Vois olla sekin periaatteessa tossa ok kaksarihevonen.Valpuriina ja todennäköisest ipelikkakin yliarvostettuja.
-----------------------------------------------------
Ja en yritä kiistääkään,yltä kirjoitetusta suorastaan oksentaa lukijan silmille se,että tämä on se tärkeistä tärkein hevonen minulle tällä hetkellä aktiiviuralla olevista