Psyykit ja jälkipelit, viikko 6

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 6

ViestiKirjoittaja Randomraider » 06. Helmi 2013 13:40

Touho kirjoitti: Samba Pa Ti ainakin mukaan, jos noin vähän pelatuksi jää. Törmänen tota on kehunut vähän enemmänkin ja nyt nappipaikalta ei varmaan ole kovin kaukana. Älkää unohtako!

Tämä on jostain syystä aina ihan helvetin vähän pelattu. Ja kun sanon vähän, niin ei tästä montaa lähtöä ole, kun se oli voittajassa vähiten pelattu ja tuli totoon Vermossa. Olen useasti tätä asiaa äimistellyt tuolla pelipaikassa ja on kyllä oivallinen pelihevonen ainakin sijalle. Vaikka en sitä pelimuotoa pahemmin pelaakaan, niin silloin otin ja tämän kerroin oli muistaakseni vaatimattomasti yli 12 x.

Eilen kävi periaatteessa "hyvä munkki", sillä olin tehnyt rivin, jossa viimeinen kohde oli läpi. Lopulta pienensin sitä hieman ottaen muutaman hevosen pois viimeisestä. Uniks niiden joukossa. Erinäisten kommervenkkien jälkeen koko rivi jäi palauttamatta, kun en päässytkään katsomaan illan mittelöitä. Voin kuvitella, kuinka olisi taas kerran vituttanut viimeisen lähdön jälkeen takoa päähän mantraa "lisätä voi, pois ei saa ottaa" aasinlakki päässäni :D

Mitään varsinaisia namupaloja en ensisilmäyksellä löytänyt, mutta Mika Forss ei jää suosikkina varmaksi yhteenkään lappuuni enää ikinä, eli liikuttavan yksimielisiä siitä asiasta. Eikä kyse ole edes siitä, että tyrmäisin hevosen mahdollisuudet kuskin takia, vaan siitä että jostain syystä Forss epäonnistuu näillä suosikeilla suhteessa todella usein. Johtuu sitten mistä johtuu. Jos joku mörkö on pakko kaivaa, niin kyllä se on mielestäni viimeisen kohteen 8 Zoogins Day kahdella pinnallaan. Niin hyvä tämä oli viimeksi, että jos Jester Bowl ja Kylli vähänkään herpaantuvat niin tämä voi viedä lihat kupista.
Onko hevoseen sekaantuminen laitonta? Nimimerkki "Rakensinko telineet turhaan?"
Randomraider

ViestiKirjoittaja Janzon » 06. Helmi 2013 14:59

Tämä ei ole mikään tipsi vaan otan vain kantaa tuohon Jester Bowliin. Tuohan on tarjouksessa tuolla 68%! Saa kaatua kerran ja voittaa silti. Race Pilot olisi ainoa, joka voisi heittää haasteen, mikäli olisi huippuiskussa. Onhan se aika hauskaa, että tämmöiset Victory Lanet ja Zoogins Dayt lopettaa kivet kupissa keulasta 16-17 vauhtia ja Jester Bowl tulee viimeisen tonnin 12-vauhtia, kiertelemällä neljättä rataa vikan kaarteen. Ei mene mun kaaliin sitten millään, jos alkaa tota varmistelemaan. Toki pottia pitää hakea, mutta tässä tapauksessa on sama kun vetää rahat isolla huuhtelulla pöntöstä alas.
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon

ViestiKirjoittaja Chocolate » 06. Helmi 2013 15:03

Jester Bowlilla 9-rata voltissa. Tänään 3000e ykkönen, lauantaina Lappeessa 5000e tikulla ja hyvä lähtöpaikka. Miten taipuu JB voltissa? tuskin ihan hampaat irveessä ajetaan tänään jos uhkaa juoksu mennä raskaaksi. Leikkimökki-tason lähtö Jesterille mutta varmistan kyllä siitä huolimatta.
Chocolate

ViestiKirjoittaja Janzon » 06. Helmi 2013 15:08

Chocolate kirjoitti:Jester Bowlilla 9-rata voltissa. Tänään 3000e ykkönen, lauantaina Lappeessa 5000e tikulla ja hyvä lähtöpaikka. Miten taipuu JB voltissa? tuskin ihan hampaat irveessä ajetaan tänään jos uhkaa juoksu mennä raskaaksi. Leikkimökki-tason lähtö Jesterille mutta varmistan kyllä siitä huolimatta.

Taipuu ja voittaa puolivaloilla tämän sakin. Huuhtelu, pönttö jne. ;)
Janzon

ViestiKirjoittaja Randomraider » 06. Helmi 2013 15:15

Kerrotaan nyt tuolle Janssonin kiusaukselle, että sana mörkö tarkoittaa sitä, että voitto olisi yllätys. Opit kyllä tämän ravijargonin, kunhan olet muutaman vuoden käynyt raveissa...

:lol:

No joo, eiköhän me mennä Kiusaus tänään katselemaan, niin väitellään siellä sitten. Tuo on muuten just sellainen rivi, että saan isoon lappuun viisi oikein ja sillä saa n. 1.3 takaisin.
Randomraider

ViestiKirjoittaja Randomraider » 06. Helmi 2013 15:27

PS: Solvallan vitonen kiinnostaa itse asiassa aika helvetin paljon. Sinne jos näkemyksiä löytyy muiltakin, niin framille vaan. Kaikki putket katkeavat joskus, mutta katkeaako Ginger Bellen tänään? Mitä tekee Suprise Lord Örjanilla? Ajavatko Traveling Man ja Digital Darling toisiltaan paskat piippuun jo ensimmäisellä tuhannella? Pakko laittaa pelit tänään kyllä tuonne, ei kahta sanaa.
Randomraider

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 06. Helmi 2013 16:27

voi olla,että nyt näytän tyhmyyteni,mutta se on näytetty 34 ikävuoteen(joka tuli eilen 5.2 täyteen)mennessä jo niin monesti aiemminkin,että menköön....

Tämä ei siis liity mitenkään tämän päiväiseen lähtöön ja Jester Bowlin mahdollisuuksiin siinä

Eli mikä tästä nyt niin erikoisen tekee?
Tiedän toki,että on saakelisti keskivertoa parempi omassa sarjassaan ja tilillä on varaa kasvaa heittämällä 6 numeroisiin summiin mutta....
Joka puolella mediassa on nyt kuseksittu housuun kun suuri ja mahtava ja autuaaksi julistettu Jester Bowl on palannut tauolta.

Mitä minä olen missannut?En tietenkään ulkoa muista kaikkia lähtöjä(minussakin on siis puutteita :ashamed: )mutta jotakuinkin on raveja tullut säännöllisesti seurattua koko Jester Bowlin uran ajan.

Ihan suoraan ja rumasti saa tölväistä ja ojentaa minua kääntämään katseeni siihen suuntaan josta minäkin sen valon löydän.Ei oppi ojaan kaada.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 06. Helmi 2013 17:07

En ole lehtiä lukenut niin en tiedä miten siellä on Jester Bowlia hehkutettu, mutta ymmärrän pointin. Eikai toi nyt mikään älytön maailmankaataja ole, suur-hollolassa finaalitasoa ehkä, mutta ei sen kummempaa. Toki vielä näihin sarjoihin tosi hyvä hevonen.

Chocolatelta loistava huomio, että starttaa myös lauantaina ja tänään ei varmaan ihan raivopäänä ajeta. Tossa on sekin riski, että kaikki pakenee edestä sisälle ja Jester Bowlille on tarjolla vain kuolemanpaikka ja jokatapauksessa Kylliäinen saanee vetää keulassa tosi rauhassa.

Masahirolle muuten hyvä homma toi Will Be Black Outin poisjäänti, nyt se ainakin pääsee kirissä Hobokenin selkään.

Ekassa kohteessa maistuu pikkaisen verran Snellman Pepper kahdellatoista pinnalla. Viimeksi Koivunen ajoi tosi typerästi keulasta, vaikka toi vaatii selkäjuoksun. Nyt Koivunen varmasti tietää sen, lataa keulaan ja antaa sitten jollekin hyvälle ja spurttaa tilaa saadessaan voittomatsiin. Ilolla tervehdin Moonlight Cloudin kuskia, nimittäin siitä on aikaa kun Sellien hevosia ajanut todellinen huippumies. Ruotsissa ovat kyllä käyttäneet paikallisia huippuja. Iso riitahan näistä kuskien taksoistahan noilla oli varmaan kymmenen vuotta sitten ja sen jälkeen ovat ajattaneet melkoisilla turisteilla ja se on näkynyt suoraan menestyksessäkin. Jota ei siis ole tullut... Harmi, että Weimar joutui jäämään pois.

ps. synttärionnittelut RaahenTiikerille :thumbup: Vesimiehiä olet kuten itsekin ;)
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Randomraider » 06. Helmi 2013 17:19

Ruikonperä kirjoitti:ps. synttärionnittelut RaahenTiikerille :thumbup: Vesimiehiä olet kuten itsekin ;)

Jep, täältä myös. Taitaa olla muuten joku ravimiesten vitsaus tuo vesipäis..vesimiehisyys. t: 26.01.
Randomraider

ViestiKirjoittaja Janzon » 06. Helmi 2013 17:23

Laput hahmoteltu ja ihan mukavia pelikohteita illaksi löytyy.

Toto65-1: 9 Max Smith voisi yllättää ekassa, oli viimeksi ihan mukavan näköinen ja lopetti hyvin. Porukka ei näytä turhan kovalta ja saa hyvän reissun.
Toto65-3: 6 El Acid keulaan ja kävelyä? Noin tylsästi saattaa mennä. 11 Predator Icon aivan liian unohdettu. Ideavarman ainesta noilla pinnoilla ja onkin yhdessä lapussa.
Toto65-4: Troikkaa ja bonusta! Omat troikat tulee menemään 6/5/xxx.. Cecilia Duo kun saa hyvän reissun niin rykäisee palan selästä kovaa ja maksaa hirvittävästi toisella sijalla. Kapeasti kolmas rivi ja panosta reilusti.
Toto65-5: Eikai vermossa tule tuhti potti? Pete ja Roki Maxi?

Viimeseen tietysti ylikylä Jester Bowl. Keli on Stadissa aivan kamala, joten ylläreitä saattaa tulla.

Edit. Vesimies täälläkin! 24.1! :lol:
Janzon

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 06. Helmi 2013 17:34

Vaikka en horoskooppeja seuraa,niin tiedän olevani vesimies.
Tuo kyllä kalskahtaa korvaan kaikille minut ja elämäntapani tietäville.
Hyvässä seurassahan olen 5.2 syntyneenä.Toto täytti 85 vuotta ja muuan kuuluisa "vesimies" Jörn Donner 80 vuotta.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 06. Helmi 2013 17:52

Kappas, parin viikon sisään synttärit mulla, Janzonilla, Randomilla ja Tiikerillä :D

Ajautuuko vesimiehet helpommin ravien pariin kuin muut? 8-)
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Masa V » 06. Helmi 2013 18:40

Onpa sattumaa, 4 vesimiestä! Itse olen taas joulukuussa syntynyt eli jousimies. Ei hirveän kauas mene kun olen myös siis talvella syntynyt.

Heppa-järjestelmästä poistettiin tarkka syntymäpäivä pari kuukautta sitten (eli kaikki heppa-tunnuksilla kirjautuneet näki vielä syksyllä joka ikisen kuskin, valmentajan ja omistajan tarkan syntymäpäivän). Enää ei siis voi kuskien syntymäpäiviä tutkia ja siitä vetää johtopäätöksiä ajotyyleihin... :D Sen muistan, että Pertti Puikkonen taisi olla jousimies ja railakkaastihan mies ajaa...
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja Touho » 06. Helmi 2013 19:09

Tiikeri kyseli Solvallan TOTO5:sta. Tässä vähän omia ajatuksia.

T5-1:Mun mielestä toi Melanderin New York U.S on tähän ihan ylikylän vehje ja en nää, miten tämän häviää, vaikka maililla onkin näennäisen huono paikka toi 11. Uskon, että Melander kierrättää ajoissa kuolemanpaikalle ja nakertaa siitä kaikki kumoon. Voitti muistaakseni tuon Solvallan toiseksi viimeisen startin myös kuolemanpaikalta.

T5-2:Vaikean näkönen lähtö. Hevosetkaan ei ihan kauheasti mulle mitään sano, joten tähän vaan niin monta kun on varaa laittaa..

T5-3:Ginger Bellen ja Motivated Hanoverin tehtävä helpottui aika oleellisesti, kun toi Captivating Ås jäi pois. Mun mielestä tässä pärjää suomalaiskaksikolla. Vaikka Ginger Bellellä lähdöt koko ajan kovenee, on se niin ilmavasti noita voittoja keulasta ottanut, että ei se kovin kaukana tässäkään ole. Scarlet Tabac mun mielestä paras noiden ulkopuolelta, mutta sekin tulee tauolta.

T5-4:Ei tähänkään mitään ihmeellistä, merkkejä kaipaa. Parimutuel oli ainakin johonkin noihin näkemiini pohjoisen startteihin oikein hyvä, mutta tietysti sakki tässä kovenee. Tuskin kuitenkaan ihan ulkona sekään.

T5-5:Kova lähtö! Suosikit pitäis olla toisin päin, nimittäin pidän Going For Gold Zazia parempana hevosena kuin Digital Darlingia, jolle on mun mielestä vielä kuolema tarjolla. Maili on tietenkin tuolle Kontion ajokille pieni kysymysmerkki, mutta viimeksi voitti todella ilmavasti. Tuli ihan pito päällä maaliin ja tolla on vielä parannuspotentiaaliakin siitä startista. Mutta jos on varaa, tähänkin kannattaa useampi laittaa, itse ehkä mietin Kontsasta ideavarmaa. En usko Surprise Lordin mahdollisuuksiin tässä lähdössä, sen verran kova porukka on vastassa.
Touho

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 06. Helmi 2013 19:47

Ruikonperä kirjoitti:Kappas, parin viikon sisään synttärit mulla, Janzonilla, Randomilla ja Tiikerillä :D

Ajautuuko vesimiehet helpommin ravien pariin kuin muut? 8-)

-kostean elämäntavan aiheuttama rahan tarve ajaa rahapelien pariin.Tappiin asti kilpailtu kiinteäkertoiminen urheiluvedonlyönti ei riitä kattamaan elämäntapaa.

Touho kirjoitti:Tiikeri kyseli Solvallan TOTO5:sta. Tässä vähän omia ajatuksia.

-en suinkaan.En ole ollut aikoihin niin päissäni,etten muistais?En edes seuraa ruotsin raveja.Taidat sekoittaa johonkin muuhun,mutta tuo sekoittuminen tuskin koituu minun tappiokseni.

--------------------------------------

Jos ihan vakavasti puhutaan vesimiehistä ja raveista,niin minun tausta on vankasti pitkävedossa sen alkamisesta 1993 asti.Yleinen viehtymys matemaattisiin dilemmoihin ja mahdollisuuteen saada voittoa "omalla tiedolla".Siitä ajautuminen yrittämään ravejakin (ehkä 1996?1997?)...käyminen joka kesä oman kaupungin kaksipäiväisissä ja sitten koko touhun unohtaminen joksikin vuodeksi.Ja sitten taas nykyinen vaimoni (2007 alkaen yhdessä)on lapsesta asti hevosihmisiä.Seuraaminen alkoi uudestaan ja omien menetelmien hiominen.Toki olen itse ollut eläinrakas(kaikki mahd.kilipukeista hevosiin ja kissoihin ja koiriin...ylipäätään älyllisiin jossain määrin sosiaalisiin eläimiin)ja sillein hevoskilpailujen seuraaminen ilman vetopelejäkin on ollut luontevaa.

Urheiluvedonlyöntini on nykyään minimaalista.
Taitaa olla toissa talvi,kun pidin omaa tilastollista maaliodotusarvo-tietokoneohjelmaani jääkiekkoon(sm-liiga)viimeisen kerran yllä.
Urheiluvedonlyönnissäkin totalisaattori(muuttuvat kertoimet jossa pelataan toisia pelaajia vastaan)pelit on se ykkösjuttu.
Näistä mieleen tulee ehkä minulle luontevimmat jalkapallon arvokisojen jättisuosikkien 1-0 tulosvetojen hakeminen jotka maksaa aina järkyttävästi todennäköisyytensä nähden.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Touho » 06. Helmi 2013 19:49

RaahenTiikeri kirjoitti:
Touho kirjoitti:Tiikeri kyseli Solvallan TOTO5:sta. Tässä vähän omia ajatuksia.

-en suinkaan.En ole ollut aikoihin niin päissäni,etten muistais?En edes seuraa ruotsin raveja.Taidat sekoittaa johonkin muuhun,mutta tuo sekoittuminen tuskin koituu minun tappiokseni.

Joo sori se olikin Random..
Touho

ViestiKirjoittaja Touho » 06. Helmi 2013 20:16

Noniin, kohta nähdään ylivoimaa 8-) Noo, ei ekasta startista vielä kauheita odotella. Hokkikenkä ei tosiaan varmaan ole se optimibalanssi, mutta kohtahan se nähdään.

Nyt ei muuten oltu Vermon studiossa hereillä. Moilasella tosiaan sitä ajokieltoa, niin olisivat kysyneet studioon kommentoimaan...
Touho

ViestiKirjoittaja Janzon » 06. Helmi 2013 20:28

Terveisiä Vermosta! Masahiro ollut koko illan SURKEAN NÄKÖINEN! Jos nyt pitää sanoa niin entinen hevonen. Kuin varjo entisestään ja startissa oli ihan paska.
Janzon

ViestiKirjoittaja Touho » 06. Helmi 2013 20:29

Touho kirjoitti:Noniin, kohta nähdään ylivoimaa 8-) Noo, ei ekasta startista vielä kauheita odotella. Hokkikenkä ei tosiaan varmaan ole se optimibalanssi, mutta kohtahan se nähdään.

Nyt ei muuten oltu Vermon studiossa hereillä. Moilasella tosiaan sitä ajokieltoa, niin olisivat kysyneet studioon kommentoimaan...

Joo no eiköhän kaikki jotka lähdön näki tiedä, ettei kaikki ollut kunnossa... Ei ravannut satkusti missään vaiheessa ja koko ajan näytti vastustelevan menoa. Toivotaan, että ongelmat saadaan kuriin.

Kalle sanoi, ettei hokit käy ja kai se niin sitten on.. Odotellaan kesäkelejä.
Touho

ViestiKirjoittaja Masa V » 06. Helmi 2013 20:37

Ei kannata Masahiron kohdalla välttämättä olla huolissaan, kaikille vaan hokit ei sovi sitten yhtään. Keväällä sitten nähdään mihin tuo riittää.

Nähtäisiinkö kohta sellainen ihme, että Jani Hautaviita voittaa T65-lähdön??? No kaksariin tulee ainakin.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

EdellinenSeuraava

Paluu Totopelit