Musiikkikeskustelua

Tällä alueella keskustellaan asioista laidasta laitaan, asialliseen sävyyn tietenkin.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Musiikkikeskustelua

ViestiKirjoittaja Harri H » 18. Touko 2012 09:33

Sonata Arctican uusi levy ilmestyi keskiviikkona ja muutaman kerran tuo on nyt tullut läpi pyöritettyä. Levyn parhaimmistoa ovat tällä erää Only The Broken Hearts (Make You Beautiful), Alone In Heaven, The Day ja Cinderblox. Puhtaat paperit pitää antaa myös Ari Koivusen jo aiemmin levyttämällä Losing My Insanitylle, johon kemiläisbändi on saanut hieman enemmän virtaa kuin Koivunen, eikä tuo slovariosastokaan missään tapauksessa heikko ole (Don't Be Mean ja bonari Tonight I Dance Alone), joskin parempiakin bändiltä löytyy. Ensimmäinen sinkkulohkaisu I Have A Right on asiallinen biisi, joskin toistaa itseään hieman liikaa, täyttää kuitenkin paikkansa levyllä.

Shitload Of Money ei oikein ole vielä iskenyt ja vaikuttaa tällä hetkellä heikoimmalta lenkiltä, Somewhere Close To You vaatinee useamman kuuntelukerran, minkä jälkeen saattaa hyvinkin alkaa maistua. Eeppiset Wildfire, Part II: One With The Mountain ja Wildfire, Part III: Wildfire Town, Population 0 vaikuttavat ihan lupaavilta, mutta eivät vielä ole täysin avautuneet. Ei näissä kuitenkaan ainesta ole haastamaan noita vanhempia pitkiä ralleja, kuten The Power Of One ja White Pearl Black Oceans.

Kokonaisuudessaan Stones Grow Her Name vaikuttaa kuitenkin paremmalta paketilta kuin Unia ja The Days Of Grays, joilla oli vain hyvät hetkensä, mutta kokonaisuutena eivät herättäneet suuria tunteita.

Ensi viikolla tuleekin Sabatonin uusi Carolus Rex, saa nähdä kumpi näistä levyistä pyörii sen jälkeen ahkerammin...
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

ViestiKirjoittaja Harri H » 25. Touko 2012 10:36

Sonata Arctican tuore albumi meni Suomen virallisen albumilistan ykköseksi! :thumbup:

Sabatonin Carolus Rexiä olen tässä nyt pari päivää pyöritellyt ja toimii kokoajan paremmin. Ensimmäisellä kuuntelulla ei sytyttänyt ihan täysillä, mutta nyt alkaa olla jo sellainen 9 arvosanan levy, mainio kokonaisuus. Ehkä tässä ei ihan niin kovia hittejä ole, kuin aiemmilla levyillä, mutta toisaalta skipattavat biisit puuttuvat. Ruotsinkielistä versiota en ole vielä kuunnellut, vaikka sekin löytyisi kun tilasin tuplalevy-version tuosta albumista. Voisi kai tuotakin joskus kuunnella, kun hyvin toimii tuo lontooversion ainoa ruotsiksi laulettu raita, Ruina Imperii.

Kylläpä nyt tulee täysosumia, kun molemmat kevään odotetut levyt toimivat loistavasti. Saapa nähdä, löytyykö jostain tälle kaksikolle vielä haastajaa 2012 julkaisuista... Dreamtale ei ilmeisesti tähän kamppailuun ilmoittaudu, mennee ensi kevääseen uusi albumi.
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

ViestiKirjoittaja Antti K » 30. Syys 2012 22:56

Kuuluisi ehkä elokuvapuolelle. Pitääpä tutkia vieläkö lähiseudulle saisi lippuja.
http://www.finnkino.fi/News/Ajankohtaista/2012-09-25/2295/Led-Zeppelin-Celebration-Day/
Antti K

ViestiKirjoittaja Harri H » 03. Loka 2012 15:00

Nightwish laittoi sitten vokalisti-Olzonin kiertoon, millaisia mietteitä herättää? Minulla ei ainakaan tule ikävä pop-Anettea, mikäli vakituinen korvaaja on tasoa Elize Ryd - Floor Jansen. Itseasiassa mielenkiinto yhtyettä kohtaan nousi Anetten lähdön myötä, kiinnostaisi nähdä livenäkin tämän Floorin kanssa.
Harri H

ViestiKirjoittaja Blck » 05. Loka 2012 13:16

Samoilla linjoilla, eihän tämä ainakaan huono asia voi olla. Nyt Nightwish kiinnostaa oikeasti ensimmäistä kertaa vuoden 2004 jälkeen. Anette oli ihan OK laulaja, mutta ei kuitenkaan sitä mitä itse tältä bändiltä odotan. Floor Jansen lienee vahva ehdokas jatkamaan vakituisena laulajana, koska ensi kesäksikin on jo ainakin Sauna Open Airin keikka sovittu. Tuntuisi hassulta vaihtaa taas laulajaa, etenkin kun Jansen otettaneen ilolla vastaan fanien piirissä.

Suomeen taitaa olla tällä hetkellä merkattuna kaksi keikkaa, joista toinen festarikeikka ensi kesänä. Itseä kiinnostaa tosi paljon tuo tuleva Hartwallin keikka, joten tarvinnee tosissaan harkita lipunostoa sinne. Miinuspuolena on, että sen joutunee hankkimaan huuto.netistä, mikä on omia periaatteita vastaan. Eiköhän noita Suomen keikkojakin silti ole tiedossa lisääkin viimeistään keväällä. Jännä muuten nähdä miten settilista muuttuu uuden laulajan myötä. Mitään Good old times-tyyppisiä settejä lienee turha odottaa, mutta josko jako uuden ja vanhan (Tarjan aikaisen) materiaalin kesken tasoittuisi.
Blck

ViestiKirjoittaja For Nothing... » 05. Loka 2012 17:18

Harri H kirjoitti:Nightwish laittoi sitten vokalisti-Olzonin kiertoon, millaisia mietteitä herättää? Minulla ei ainakaan tule ikävä pop-Anettea, mikäli vakituinen korvaaja on tasoa Elize Ryd - Floor Jansen. Itseasiassa mielenkiinto yhtyettä kohtaan nousi Anetten lähdön myötä, kiinnostaisi nähdä livenäkin tämän Floorin kanssa.

Mua harmittaa Anetten lähtö, pidän hänen herkästä ja heleästä soundista. Tää lattiatäti raiskas niin törkeesti Storytimen jossain klipissä, että toivon, ettei koskaan kajoa enää kappaleeseen. Voi sopia rankempiin paloihin, mutta Anetteen helmet (Eva, Storytime, Last Ride Of The Day) voitais jättää rauhaan. Ei silti, eihän Tarjankaan materiaali käynyt kovin hyvin Anettelle.

Elize on ollut vakuuttava Amaranthessa, joten hänet toivoisin tulevaksi laulajaksi. Tuntien Nw:n laulajien elinkaaren, en kuitenkaan usko, että tätä tapahtuu. Sen verran hyvin Amaranthe löi läpi debyytilään ja uusi lättykin on tulossa.
- Roses of the night, are growing without light -
For Nothing...

ViestiKirjoittaja Harri H » 20. Loka 2012 16:53

Laulajanvaihdoista tuli mieleen, että mitäs mieltä palstan muut Kamelotin ystävät ovat uudesta vokalistista Tommy Karevikista? Uutta levyähän on tuloillaan ja youtubesta löytyy jonkinverran noita vanhoja biisejä keikoilta Karevikin vetämänä. Eihän mies mikään Roy Khan ole, mutta ainakin itse tykkään Karevikista kovasti. Pitää vaan toivoa, että herran aika riittä jatkossa myös loistavan Seventh Wonderin parissa.
Harri H

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 21. Loka 2012 13:20

For Nothing... kirjoitti:Mua harmittaa Anetten lähtö, pidän hänen herkästä ja heleästä soundista.

Sama, Turusen aikaan bändi oli todella EVVK kun en voinut sietää sitä Turusen yltiöoopperallisuutta mikä ei mun mielestä istunut musiikkiin alkuukaan. Ei Nightwishistä mikään suosikkibändi tullut Olzoninkaan aikaan, mutta joskus jopa odotti että soispa radiossa nyt vähe Nightwishiä... Uutta tytsyä en ole kuullut kun ei ole niin paljon kiinnostanut että olisi jotain livepätkiä katellut tubesta. Pikkasen ihmetyttää tuo bändin tapa vaihtaa laulajaa, vaihdot tulevat ilmeisesti aina puskista kaikille muille paitsi bändin poikajäsenille...
-Nisula-

ViestiKirjoittaja Blck » 10. Marras 2012 13:31

-Nisula- kirjoitti:
For Nothing... kirjoitti:Mua harmittaa Anetten lähtö, pidän hänen herkästä ja heleästä soundista.

Sama, Turusen aikaan bändi oli todella EVVK kun en voinut sietää sitä Turusen yltiöoopperallisuutta mikä ei mun mielestä istunut musiikkiin alkuukaan. Ei Nightwishistä mikään suosikkibändi tullut Olzoninkaan aikaan, mutta joskus jopa odotti että soispa radiossa nyt vähe Nightwishiä... Uutta tytsyä en ole kuullut kun ei ole niin paljon kiinnostanut että olisi jotain livepätkiä katellut tubesta. Pikkasen ihmetyttää tuo bändin tapa vaihtaa laulajaa, vaihdot tulevat ilmeisesti aina puskista kaikille muille paitsi bändin poikajäsenille...

Itse asiassa etenkään jälkikäteen ajateltuna kumpikaan laulajanvaihdos tuskin on tullut asiaa seuranneille kovin suurena yllätyksenä, paitsi ehkä laulajille itselleen. Tarjan ajan nw:tä tuli seurailtua melko tarkkaan, ja jos ne jutut piti edes osittain paikkansa mitä julkisuudessakin esitettiin, ei voinut Tarjan erottamista pitää kovin suurena yllätyksenä. Asioissa on toki aina kaksi kantaa, mutta itse olen aina pitänyt bändin miesjäsenten juttuja uskottavimpina kuin Tarjan/Marcelon puolta asiasta.

Jos ajattelee asiaa (miesjäsenten kannalta) niin, että soitat bändissä, joka on elämäntyö. Bändissä on laulaja, joka puhuu asioita "seuraava levy on viimeinen", "sooloura ja ooppera kiinnostavat", "tuota ja tuota biisiä en laula livenä" yms., lisäät siihen latinoaviomiehen sekä managerin ja sen jälkeen koitat edelleen tehdä musiikkia ja kiertää maailmaa ilman v*tutusta niin vaikeaa vois olla aika monelle? Jälkikäteen Anetten tultua solistiksi on Tarjan lähtö tietysti harmittanut, mutta toisaalta olen itse sitä mieltä, ettei nightwishia edes olisi enää ilman tuota ekaa laulajanvaihdosta, sen verran vaikeiksi tuntuivat asiat menevän.

Muistelen fiiliksiäni 7 vuotta sitten olleen Tarjan vikan keikan jälkeen ja olettaakseni olin aika pettynyt. Bändi oli muuntumassa suuntaan mistä en niin pitänyt, Tarjan laulu muuttunut "pehmeämmäksi", ekojen levyjen biisit kadonneet setistä jne. Ei edes suuremmin harmittanut seuraavana päivänä ilmoitettu ero.

Tänään tavallaan ympyrä sulkeutuu, kun Floor Jansen esittäytyy suomifaneille Hartwallilla. Taisin jo aiemminkin asiasta kirjoittaa, mutta Anetten ero ja uusi laulaja oli parasta mitä bändille oli mielestäni tapahtunut 10 vuoteen. Samanlaista innostusta en bändien laulajien kohdalla ole tavannut sen jälkeen kuin 1999 Iron Maiden ilmoitti nettisivuillaan Dickinsonin palanneen bändiin. Samaisen bändin kohdalla muistan Nummirockin 1996 keikalla nähneeni lakanan "Blaze - Finland salutes you!". Tänään sitten "Floor - Finland salutes you!".
Blck

ViestiKirjoittaja Harri H » 14. Marras 2012 13:28

Ilmeisesti Floor Jansen vakuutti Nightwishin keulilla Hartwall Areenalla, ainakin youtube-klippien perusteella täytti tonttinsa täydellisesti! Toki tästäkin varmaan on olemassa eriäviä mielipiteitä :)

Mainittakoon näistä vokalistikuvioista saksalainen powermetal-yhtye Masterplan, jonka vokalistina on hääräillyt mm. kultakurkku Jørn Lande. Yhtye nimittäin julkisti jokunen päivä sitten uuden kokoonpanonsa ja vokalistin paikan ottaa Rick Altzi, joka ei varsinasesti ole aivan Landen veroinen tapaus... Erikoinen mies tämä Altzi, kun ei ainakaan omissa papereissani ole mikään suuri lahjakkuus, ja silti tämä on jo kolmas kerta, kun mies saa paikan jonkun laadukkaan bändin keulilta. Ensin korvasi Oliver Hartmannin/Mats Levénin At Vancessa, sitten Pasi Rantasen Thunderstonessa ja nyt Landen Masterplanissa.
Harri H

ViestiKirjoittaja Blck » 14. Marras 2012 22:31

Harri H kirjoitti:Ilmeisesti Floor Jansen vakuutti Nightwishin keulilla Hartwall Areenalla, ainakin youtube-klippien perusteella täytti tonttinsa täydellisesti! Toki tästäkin varmaan on olemassa eriäviä mielipiteitä :)

Kyllä. Aivan käsittämättömän mahtavan upean hyvä. Kylmiä väreitä koko keikan ajan. Youtubesta en ole löytänyt yhtään klippiä, joissa Floorin ääni kuulostaisi edes lähelle yhtä hyvältä kuin livenä. Menen katsomaan uudestaan heti kun mahdollista, toivottavasti keikkapäiviä tulee Suomeen ennen kesän festareita. Tulevat huominen Cradle of Filth ja ensi perjantain Sabaton eivät tunnu tällä hetkellä oikein miltään.

Manowar ilmoitettiin tänään klubikeikoille Suomeen. Mitä? Klubeille? Kyllä. Paikalle. Kovin juttu ikinä!
Blck

ViestiKirjoittaja Harri H » 26. Marras 2012 14:14

Mitenkäs Blck:lle maistui Sabaton? Itse olin Oulussa Club Teatrialla bändiä katsomassa ja oli kyllä oikein mainio keikka. Settilista miellytti ainakin allekirjoittanutta, vaikka toki pieniä muutoksia olisin saattanut tehdä, jos olisin päässyt valitsemaan. The Final Solutionin puuttuminen oli silti oikeastaan ainoa asia, minkä voi sanoa hieman jääneen kaivelemaan, muuten sellainen 10- keikka. Selkeästi uudetkin jäsenet viihtyivät lavalla ja olivat showmiehiä, vaikka jostain keikka-arvostelusta taannoin luin, että vaikuttivat silloin lähinnä olevan "vain töissä". Tuuraaja-Snowy Shawista rumpupatteriston takana lisäplussaa!

Lämppäriosaston edustajista Raubtier onnistui paremmin, vaikka sen suhteen oli odotukset varsin matalalla. Tämä Haaparannan Rammstein osoittautui kuitenkin kivenkovaksi live-esiintyjäksi ja onnistui mainiosti nostamaan tunnelmaa ennen pääesiintyjää. Dynazty taas osoittautui jonkinlaiseksi pettymykseksi, biisimateriaali oli paria poikkeusta lukuunottamatta jokseenkin keskinkertaista.

Kokonaisuutena kuitenkin oikein mukava keikkailta kolmen osaavan ruotsalaisbändin parissa.
Harri H

ViestiKirjoittaja Blck » 27. Marras 2012 23:18

Joo kyllähän se maistui. Samanlaista 10- arvosanaa tarjoisin myös Tampereen keikasta. Ei valitettavaa. Näistä uusista jäsenistä ei jäänyt millään tavalla mielikuvaa, että olisivat vain töissä, päinvastoin.

Mulle lämppärit meni toisinpäin. Tykkäsin Dynaztystä ja pitää tutustua bändiin paremminkin. Raubtier taas pääsi suoraan osastoon "älä kuuntele äläkä näe enää ikinä" :) Ainoa mitä jäi positiivisena mieleen oli, ettei bändi hyökännyt yleisön kimppuun missään vaiheessa. Jos vähän kuitenkin myönnytään ja todetaan, että en mä nyt piiloon mene jos tämä bändi joskus jossain soittaa missä olen paikalla, menen vain pubiin.

Edit: tehdääs pieni tarkennus. Jos asteikko on 4-10, ja Nightwish oli se 10-, niin Sabaton oli korkeintaan 8. Ei sillä, että Sabaton olisi ollut huono, mutta...Floor.
Blck

ViestiKirjoittaja Harri H » 17. Helmi 2013 18:53

Onko foorumilla The Voice Of Finlandin ystäviä? Itselle ei ehkä kokonaisuudessaan tämä 2. kausi ole iskenyt yhtä kovaa kuin 1. kausi, mutta yksi on noussut ylitse muiden ja jopa ohi ekan kauden parhaiden nimien; Vanha suosikkini Antti Railio (ex-Celesty, The Wildfire). Komeasti taittui ensin ääni ratkaisee -jaksoissa Queen ja nyt kaksintaisteluissa veti vakuuttavaan tyyliin Cutting Crew'n (I Just) Died In Your Arms. Toivottavasti Seinäjoen kultakurkku yltää tässä kisassa ihan sinne tappiin saakka.
Harri H

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 12. Maalis 2013 15:02

Harri H kirjoitti:Onko foorumilla The Voice Of Finlandin ystäviä?

Ei ole. Suomi on vaan liian pieni markkina-alue että näitä kaikenmaailman kykykilpailuita voisi järjestää useammat vuodessa ja että niistä artistit vielä hyötyisivätkin. Boring.

Tänä vuonna on paljon mielenkiintoisia keikkoja. Tässä muutamia:

29.3. Cockney Rejects (UK), Anal Thunder
6.4. Stiff Little Fingers (IRL), The Vibrators (UK), Kakka-Hätä 77
26.6. Rock the beach: Green Day, Queens Of The Stone Age, Rammstein, Paramore, Pää Kii jne...
2.8. Porisphere: Nashville Pussy, Suicidal Tendecies jne...
20.9. Cock Sparrer (UK), Wasted, Tammerfist
-Nisula-

ViestiKirjoittaja Blck » 16. Maalis 2013 14:26

Nisulaa kompaten, tämänkin vuoden keikkarintama näyttää oikein hienolta. Mulla ei tosin noista mainituista ole listalla kuin Porispere. Pienen pienenä harmina sinne pääesiintyjäksi? tuli Suicidal Tendencies, eikä Helloween mitä toisena vaihtoehtona huhuiltiin. Livenä hyviä toki molemmat, H vaan itselle mielenkiintoisempi. Tosin, parin viikon päästä sen näkee Pakkahuoneella, joten sikäli ei haittaa. ST taas katsottiin viime kesänä Ruisrockissa, ehdottomasti näkemisen arvoinen sekin.

Torstaina oli Manowar. Sanotaan nyt suoraan. Keikan alkupuoli oli aivan karmeaa kuraa. Soundit totaalisen pielessä, laulusta ei kuulunut ekaan 5 biisiin oikein mitään yms. Kaveri sanoi, että "ekat 45min oli huonoin keikka mitä on Pakkahuoneella koskaan nähnyt". En nyt ihan samaa mieltä ole, mutta bändin "luokkaan" nähden kovin vaisua. Keikan loppu olikin sitten täysin muuta. 7 biisin todellinen ilottelu veti suun hymyyn ja hyvä kuva kokonaisuutena jäi. Se on vielä todettava, että bändin maine todella kovaa soittavana ei tällä kertaa toteutunut, ihan normisoundit pl. alimmat bassoäänet, joita taisi olla maineen takia korostettu. Kitara ei edes yhtä kovaa kuin Stonella.
Blck

ViestiKirjoittaja Harri H » 09. Heinä 2013 15:01

Tulipa korkattua tämän kesän keikat, melko persoonallisessa paikassa. Nimittäin täällä Iissä järjestettiin pienimuotoiset kesäfestarit, paikkana Joku Paikallinen Pubi ja sen piha-alue. Alunperin piti olla perjantaina yksi bändi sisätiloissa ja lauantaina seitsemän ulkoilmaesiintyjää + yksi illan päätteeksi sisätiloissa. Ulkona esiintyvistä bändeistä kuitenkin kaksi peruuntui, joten jäljelle jääneet saivat reilummat soittoajat.

Perjantaina en paikanpäälle mennyt, joten haukiputaalaisen Disciples Of Evilin jäähyväiskeikka jäi näkemättä. Lauantaina kuitenkin olin asemissa heti kahden pintaan kun ensimmäinen bändi aloitti esiintymisen. Lauteille nousi niin ikään Haukiputaalta ponnistava Poets Of Tomorrow. Jonkinlaista kevyttä poprockia tuo soitti, joukossa omia biisejä ja covereita (mm. Eppu Normaalia ja Pelle Miljoonaa). About 45 minuutin setti jätti varsin kylmäksi, ei jatkoon. Toisena lavan valtasi oululainen indie-pop-orkesteri Esom, joka on keikkaillut suht ahkerasti näillä seuduilla. Onpahan bändi myös Qstockissa tänä vuonna. Pari biisiä jaksoin kuunnella tätä varsin laimeaa poppirenkutusta naisvokaaleilla, kunnes siirryin naapurissa sijaitsevaan kebab-ravintolaan. Toiset kaksi biisiä ehdin vielä kuulla ruokailun jälkeen, mutta eipä tuo jatkossakaan isompaa vaikutusta tehnyt. Jos nyt neljän biisin perusteella pitää analysoida, niin ei tämäkään minun juttu ollut, ei sitten lainkaan.

Kolmantena lauteet lämmitti komeasti nimetty coverbändi Jake & Maksalaatikko. Tämä toimi. Tunnin setti covereita, mm. Iron Maidenia, Manowaria ja Bruce Dickinsonia sekä iso kasa Teräsbetonia. Vokalistin ääni ei riittänyt lainkaan ja ei kyllä osunut edes nuotin viereen, mutta yrityksen puutteesta ei voi moittia. Bändin soitto rullasi varsin hyvin ja ainakin itse viihdyin mukavasti keikan ajan. Liian harvoin kuulee tällä kylällä kunnon rehellistä sankarimetallia. Bändi on keikkaillut useammankin kerran samaisessa pubissa, mutta en ole paikanpäälle vaivautunut. Olipahan tuo kuulemma reilu viikko sitten perjantaina myös esiintynyt, kun kaveri ihmetteli pubiin mennessään, miksi terassikin on täynnä väkeä, että onko täällä tosiaan näin kova ruuhka. No ei ollut, mutta kukaan ei pystynyt sisätiloissa olemaan kun Maksalaatikon pojat tykitteli tuplabasarirallejaan :) Seuraava keikka kun tulee, niin olen paikalla.

Oululainen Mournful Lines valtasi lavan seuraavana. Ja oli oikein mukavan kuuloista settiä. Ei nyt varsinaisesti mitään erityisen omaperäistä, mutta hyvää melodista metallia To/Die/Forin ja vastaavien jalanjäljissä. Biisimateriaali oli yllättävän laadukasta demotason bändille ja tulipa tuo 100 kappaleen demopainoksen viimeinen jäljellä ollut kappale ostettua edulliseen hintaan. Setin ainoa cover oli Sentecedin Mourn. Hyvä keikka ja tämän perusteella Mournful Linesin tontti olisi Qstockin jämäesiintyjien joukossa Esomin sijasta.

Illan päätti ulkolavan osalta puolankalainen Luna Tremensis. Varsin laadukasta hieman raskaampaa metallia oli tämä. Puhtaat vokaaliosuudet saivat kaverikseen myös raskaampaa örinää, bändin soitto kulki mainiosti ja livemeininki oli ehkä illan energisin. Biisimateriaali jäi hieman keskinkertaiseksi, koska edelliseen esiintyjään verraten en voi sanoa, että olisi yksikään biisi jäänyt isommin mieleen. Ihan mielellään tuon keikan kuitenkin seurasi, mutta ei minusta fania tullut.

Sisällä olisi vielä esiintynyt hardrock-covereita vetävä B.B.R., mutta sitä en jaksanut enää jäädä katsomaan. Kerran olen tuon nähnyt, eikä siinä mitään moittimista ollut, ihan hyvin olisi voinut mennä katsomaan jos virta olisi riittänyt.

Kokonaisuudessaan jäi tästä pikkufestarista oikein hyvä maku ja mitä Mournful Linesin herrojen kanssa keikan jälkeen juttelin, olivat järjestelytkin kuulemma oikein hyvällä mallilla. Toivottavasti saa ensi kesänä jatkoa, koska ei täällä Iissä tosiaan liikaa tällaista tarjontaa ole. Mikä massiivinen yleisömenestys tapahtuma ei ollut, mutta näkisin että huomattavasti vilkkaampaa oli silti kuin normaalina keikkailtana pubilla. Eli tuskin mikään suuri pettymyskään oli järjestäjille, ensi vuonna sitten joku tunnetumpi nimi mukaan pääesiintyjäksi, niin hyvä tulee!

Seuraava keikka onkin torstaina, kun otan suunnaksi Rotuaari Piknikin Oulussa, tuolloin esiintyvät Yö, Popeda ja Viikate. Elokuun alussa jatketaan Satama Open Airilla (Sonata Arctica & Sturm Und Drang).
Harri H

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 06. Kesä 2014 18:21

Keikkakesän avaa tänään todellinen legenda; BILLY BRAGG! Uijui!
-Nisula-

ViestiKirjoittaja For Nothing... » 12. Heinä 2014 00:03

Huomenna näitä aikoja ollaan ylitetty puoliväli vuoden kovimman festaripäivän suhteen, mahdollisesti myös Harri H:n mielestä. Yllättäen puhutaan siis Puolangan Lankafestistä. Aikomus on aloitella bileet Dreamtalen keikalla ja siitä eteenpäin Amoralin ja Brother Firetriben kautta Battle Beastiin. Onni onnettomuudessa kävi BB:n suhteen, alunperin piti soitella perjantaina, mutta jäivät jumiin Frankfurtin lentoasemalla myrskyn takia. Ihmeen kaupalla suosikkibändini soittaa korvaavan vedon festarin kakkospäivän viimeisenä esiintyjänä, kerrankin onni onnettomuudessa! Loistavaa toimintaan festareiden järjestäjältyä, keikkamyyjältä ja bändiltä itseltään! Festari ei myöskään ole hinnalla pilattu, kahden päivän piletti 20e.
- Roses of the night, are growing without light -
For Nothing...

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu