RaahenTiikeri kirjoitti:Telepatiaa?
Minun piti tuohon alkuperäiseen viestiin liki samoilla sanoilla että "nostaisin seppo markkulan noiden kolmen lisäksi näihin erinomaisiin kuskeihin"
Markkula on kyllä minulle yksi semmoinen kuski,että melkein hevosesta ja lähtöpaikasta huolimatta menee harkintaan peleissä.
Jos noita omia mielikuvia noista mainituista kuskeista luonnehtii,niin mutu sanoo;Antti VOI SAADA hevosesta irti uudenvaihteen,mutta voi myös pilata ajon liialla agressiivisuudella.Moilanen taasen on hyvin hevosystävällinen varma suorittaja jonka ajoon voi luottaa,mutta ei välttämättärevi jättipommia takarivistä täysin odottamattomalla ajotavalla.Ja taas Rosimo,antaa aina mahdollisuuden.Kari ei pussissa istu.
Eräs tutun tuttu kyseli kuskeja kolmivuotiaalle lämminveriselleen rovaniemelle,tää mun tuttu sano sille et "rosimo antaa ainakin aina mahollisuuden",siihen tää hevosenomistaja et "ois tarkotus ajaa nelivuotiaanakin".
No,en ihan noin raakana kuskina rosimoa pitäis,kyllä se mun mielestä pitkäjänteisesti ajaa.joskus ehkä turhan agressiivisesti.
Markkula on hyvin paljon Moilasen kaltainen kuski, noi molemmat tekee mielestäni virheitä ihan mielettömän vähän. Markkula ansaitsisi kyllä enemmän laatuajokkeja muualtakin kuin Porin illasta. Jos muuten vielä yhden kuskin heittäisin keskusteluun mukaan niin myös Jarmo Saarela saa hevosista tosi hyvin irti ja ajaa satunnaisista oudoista mustista hetkistä huolimatta tosi tarkasti ja ajaa hevosella maksimisijan. Valittevasti etelässä miehen kalusto on kehnoa, mutta pohjoisessa parempaa ja sieltä ottaakin lähes aina sen 2-3 voittoa illassa. Teivainen tietysti varmaan maailman mittakaavassakin kärkimiehiä mitä tulee hevosesta irti saamiseen ja voitontahto on hurjaa luokkaa. Teivainen sopisikin ominaisuuksiltaan täydellisesti jenkkien ajosysteemiin, jossa taktikoinnista suurinpiirtein sakotetaan.
Toi on muuten outo kun paljon näkee näitä "se ja se pilaa hevosen kaahoittelulla", mutta eiköhän se hevosen huonoutta ole jos näin käy ja sitäpaitsi ammattimiehet pyrkii voittoon ja käsittääkseni ylenpalttinen kaahoitus ei tuota tulosta vaan se pärjää, joka osaa jakaa voimansa oikein. Enemmän sellaisia aivan älyttömiä ajosuorituksia nähdää näiltä saapasjalkaisäntämiehiltä, jotka unohtaa sen hevosen rakentamisen hyvin nopeasti AJA-komennon jälkeen.