SH-ykkössarjalaiset

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: SH-ykkössarjalaiset

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 21. Touko 2012 17:12

Ei Erikasson nyt liiemmin säväyttänyt. Tuo on aina tullut tauolta täydessä tikissä, mutta nyt kiri sakustianit ja toivonlohdut helposti ohi. Eikä mielestäni joutunut edes ihan älyttömiä revittelemään, vaikka etenikin kahdelta pakilta jo ekalla takasuoralla keulaan.

Kuopion ykkössarjassa Virijori oli murskaavan hyvä ja taisipa muuten olla Tero E Mäenpäälle eka valiodivarivoitto? Hän jos kuka on sen ansainnutkin. Onkohan Virijorin kanssa meininkiä osallistua kunkkareihin vai vieläkö 7-vuotiasta säästellään?
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Judi » 21. Touko 2012 17:34

Ruikonperä kirjoitti:Ei Erikasson nyt liiemmin säväyttänyt. Tuo on aina tullut tauolta täydessä tikissä, mutta nyt kiri sakustianit ja toivonlohdut helposti ohi. Eikä mielestäni joutunut edes ihan älyttömiä revittelemään, vaikka etenikin kahdelta pakilta jo ekalla takasuoralla keulaan.

Kuopion ykkössarjassa Virijori oli murskaavan hyvä ja taisipa muuten olla Tero E Mäenpäälle eka valiodivarivoitto? Hän jos kuka on sen ansainnutkin. Onkohan Virijorin kanssa meininkiä osallistua kunkkareihin vai vieläkö 7-vuotiasta säästellään?

Minä oon tuosta Erikassonista vähän eri mieltä. Se ekan kiekan revittely varmasti maksoi lopussa ja Bellan kommenteissa oli että oli ihan oikeasti painanut ohjille mikä aina syö kyllä loppumatkan metrejä. Bellakin tuntui olleen esitykseen tosi tyytyväinen, ja mikä parasta hevonen on ainakin vielä kävellyt omilla jaloillaan... Vieläpä tuo aika 24,8ke on selvästi kovin aika mitä Erikasson on joutunut tauolta palatessaan menemään. Ihan huikea aika minusta kokemäen radalle!

Ei ajeta Virijorilla vielä kunkkareita kun ei ole kantakirjattu. Eikä olisi ajettu vielä muutenkaan, tähtäin on ensi vuoden kotikisoissa.
Judi

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 21. Touko 2012 17:38

Ruikonperä kirjoitti:Kuopion ykkössarjassa Virijori oli murskaavan hyvä ja taisipa muuten olla Tero E Mäenpäälle eka valiodivarivoitto? Hän jos kuka on sen ansainnutkin. Onkohan Virijorin kanssa meininkiä osallistua kunkkareihin vai vieläkö 7-vuotiasta säästellään?

-tämä oli minulle katkera pala.Olen varmaan jonkun 15+ lauantaita peräkkäin Virijoria pelannut kun vaan on 75:ssa mukana ollut.Nyt olin jo pari viikkoa sitten luovuttanut,että ei tää taistele lopussa....ja nyt oli tarjolla 1% pelattuna.
Ei pysty Virijori osallistumaan kunkkareihin.Lauantain ravisuorasta kävi ilmi,että ei ole kantakirjattu.

On ollut viime lauantaihin asti yks mun lemppareita näissä 80 000 vs avoin lähdöissä ym SH-tasokkaissa lähdöissä.Tästä eteenpäin todennäköisesti yksi inhokeita?
Voipi olla yksi eniten minun pelirahoja syöneitä hevosia johon olen uskonut ja uskonut ja uskonut viikosta toiseen....

Tän viikonkeskiviikkona,vihjeeksi vaan,juoksee taas semmonen johon olen uskossani rahani mättänyt ja sit luovuttanut;Joiviri.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 21. Touko 2012 17:56

RaahenTiikeri kirjoitti:tämä oli minulle katkera pala.Olen varmaan jonkun 15+ lauantaita peräkkäin Virijoria pelannut kun vaan on 75:ssa mukana ollut.Nyt olin jo pari viikkoa sitten luovuttanut,että ei tää taistele lopussa....ja nyt oli tarjolla 1% pelattuna.
Ei pysty Virijori osallistumaan kunkkareihin.Lauantain ravisuorasta kävi ilmi,että ei ole kantakirjattu.

On ollut viime lauantaihin asti yks mun lemppareita näissä 80 000 vs avoin lähdöissä ym SH-tasokkaissa lähdöissä.Tästä eteenpäin todennäköisesti yksi inhokeita?

Kas vain, eipä tosiaan ole kantakirjassa. Naurettavia tällaiset kivikautiset säännöt ettei mokoman asia takia pääse kunkkareihin!

Virijoria on myös itse tullut tarkkaan seurattua ja yleensä se on hitaana lähtijänä jäänyt liian kauaksi ja nyt valiodivareihin noustessaan Mäenpää on ajanut tosi passiivisesti, joiden jälkeen ori on tullut loppua vahvasti ja nyt tuli sitten palkinto Kuopiosta. Luulisi, että tuo kun saa lisää nopeutta iän myötä niin tulee olemaan tosi kova luu, kun ikää tosiaan vasta 7-vuotta.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Judi » 21. Touko 2012 18:49

Kuopiossa Virijori lämmitti puolikkaan 19-vauhtia, kyllä sitä vauhtia pitäisi siis jo löytyä :) Aika huonosti on juoksut menneet ennen tuota Savo-ajoa, ei ole tahtonut saada tilaa tai päästä kunnolla vapaalle radalle mistä on selvästi parhaimmillaan.
Judi

ViestiKirjoittaja France » 21. Touko 2012 20:17

Mihin on kadonnut Kilun Peedro? Ei ole startannut 7.1. jälkeen. Entä onko Patrikin Muisto jo lopettanut uransa? Joku loukkaantuminen taisi olla eikä paluuta ole kuulunut?

Boker on tullut ihan puskista, jäänyt aiemmin kuva ettei vauhti vain riitä kovimmissa lähdöissä mutta nyt tuo on alkanut voittamaankin ykköstasolla.
France

ViestiKirjoittaja Judi » 21. Touko 2012 20:38

Patrikin Muistolle tuli hankosidevamma jos en ihan väärin muista, eiköhän siellä Tarvaislandiassa täyttä häkää saunoteta että saadaan jalka vielä kuntoon... :roll:
Judi

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 22. Touko 2012 00:26

Judi kirjoitti:Vieläpä tuo aika 24,8ke on selvästi kovin aika mitä Erikasson on joutunut tauolta palatessaan menemään. Ihan huikea aika minusta kokemäen radalle!

Tähän ihan sivuhuomautuksena, että ainakin aiempina vuosina Kokemäellä on menty aivan hurjia aikoja. Tekisi mieli sanoa, että Mikkelin ja Vermon ohella Suomen nopeimpia ratoja. En kyllä itse usko lainkaan, että _oikeasti_ olisi noin, vaan joku asia ns. kusee. Mitattu väärin tms. :shock:

Boker on tullut ihan puskista, jäänyt aiemmin kuva ettei vauhti vain riitä kovimmissa lähdöissä mutta nyt tuo on alkanut voittamaankin ykköstasolla.

Itselläni oli jo vähän se mielikuva Bokerista, että kyvyt piisaa kyllä, mutta vaivat ovat vieneet parhaan terän eikä tule ikinä nousemaan ihan sinne kärkeen, juoksihan yhdessä vaiheessa yli vuoden voittamatta kertaakaan ollen jatkuvasti kaukana parhaimmastaan. Tuo väläytteli usein tauoltapaluustarteissaan ilmeisesti terveydentilan ollessa hyvä, mutta taantui sitten taas. Mutta nyt on Bokerilla ihan eri ääni kellossa ja ainakin tällä hetkellä "suuroslaisten" pahin uhka jos kunkkareita ajatellaan.

Kilun Peedron "katoamista" oon myöskin ihmetellyt, kun ei missään ole tainnut olla juttua mahdollisesta loukkaantumisesta. Tosin Veikkaajassa oli vähän aikaa sitten maininta henkilön, jonka nimeä en kuollaksenikaan muista, tehneen hyvää työtä Kilun Peedron (etu?)jalan kanssa, mutta sitä en tiedä viittasiko tuo johonkin uuteen vammaan vai niihin vanhoihin.

Tarvainen taisi Levin ravien yhteydessä sanoa Patrikin Muistosta, että täydessä treenissä ja tulee vielä radoille.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Chocolate » 22. Touko 2012 10:36

Kas vain, eipä tosiaan ole kantakirjassa. Naurettavia tällaiset kivikautiset säännöt ettei mokoman asia takia pääse kunkkareihin!

Olen eri mieltä. Kyllä kantakirjauspakko vain alleviivaa kunkkarien perinteisyyttä ja legendaarisuutta. Ehtiihän Virijorinkin yksityisesti näyttämään vielä ennen kunkkareita jos tahtoo mutta se onkin eri asia riittääkö Virijori kahdentoista parhaan orin joukkoon heinäkuussa.
Chocolate

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 22. Touko 2012 23:52

Chocolate kirjoitti:Olen eri mieltä. Kyllä kantakirjauspakko vain alleviivaa kunkkarien perinteisyyttä ja legendaarisuutta. Ehtiihän Virijorinkin yksityisesti näyttämään vielä ennen kunkkareita jos tahtoo mutta se onkin eri asia riittääkö Virijori kahdentoista parhaan orin joukkoon heinäkuussa.

En minä ainakaan keksi kahtatoista parempaa oripoikaa kuin Virijori.

Kilun Peedrosta ja Patrikin Muistosta tuli vielä mieleen, vieläkö Huiman Pystellä ja ikiaikaisella symppiksellä Einomiehellä tähdätään radoille? HP:lla yks startti helmikuussa ja Einomiestä ei ole näkynyt reilusti yli vuoteen. Entä missä ovat tammapuolelta Vokukka ja Kromi?
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 23. Touko 2012 09:58

eiköhän joskus jossain lukenut että Kromilla jotain vammaa talvella ja treenataan kyllä.
Einomiestä ei ole näkynyt,mutta mun mielestä Huiman Pyste alkaa olla jo ehtoo puolen tekijöitä,ei vaan taida riittää enää.Tosin itse en hevosen fysiologiaa siinä määrin ymmärrä,että miten ikääntyminen vaikuttaa ja millä perusteilla se kellekkin tulee.
Totemi Rok:kikinhuononsi tasaisesti sekuntti/kausi eikä enää lopussa ois varmaan riittänyt alle 20 000 sarjoissakaan.Mut ilmeisesti muuten ilonen ja virkee hevonen jonka annettiin juoksennella kilpailuhenkisesti.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Judi » 23. Touko 2012 19:44

Huiman Pysteellä ilmeisesti on jo kengät naulassa. Paikallislehdessä oli juttua että hevonen keskittyy nyt siitokseen eikä syksyllä enää ruveta treenaamaan.

Virijori voi kuulua vaikka top3 suomenhevosiin,mutta kun ei sillä kunkkareita ajeta tänä vuonna. Moni on hienosti ohittanut kommenttini että tähtäin on ensi vuoden kunkkareissa :?
Judi

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 24. Touko 2012 00:21

Huomioin kyllä ettei Virijorilla oltaisi muutenkaan lähdetty, mutta kunhan spekuloin pääsisikö kisoihin vai ei ;)

Judi kirjoitti:Huiman Pysteellä ilmeisesti on jo kengät naulassa. Paikallislehdessä oli juttua että hevonen keskittyy nyt siitokseen eikä syksyllä enää ruveta treenaamaan.

Hyvät eläkepäivät vaan Pysteelle, hieno ori! Näemmä kuuteen vuoteen ei ole ollut saatavissa siitokseen, harmi sinänsä, sillä kyseessä varsin erisukuinen ori ja mikä parasta niin pienistä jälkeläismääristä päätellen tosi lupaava periyttäjä!
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja tavis » 27. Touko 2012 14:37

Mikkelin Suurmestaruudessa 3.6. viivalla:

1 Marimin / Arto Hammar
2 Frans / Juha Utala
3 Boker / Esa Holopainen
4 Köppinen / Antti Teivainen
5 Erikasson / Harri Koivunen
6 I.P. Lento / Pekka Korpi
7 Villihotti / Kari Rosimo
8 I.P. Vipotiina / Pertti Puikkonen
9 Franko / Jani Ruotsalainen
10 Veeran Turo / Tuomo Ojanperä

Pari havaintoa: Rosimon vakiajokki Tuokkolan Touho ei mukana vieläkään. Rosimo ajaa nyt Villihottia, jolla Moilanen voitti kuninkuuden viime vuonna. Moilanen ei aja ketään. Ruotsalainen ajaa Frankoa. Erikasson myös mukana, eli toipunut tauoltapaluustartistaan hyvin. Tammoista Marimin ja I.P. Vipotiina mukana, kyyti tulee olemaan kylmää varsinkin radan 8 Vipotiinalle.
tavis

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 31. Touko 2012 14:54

Patrikin Muiston siitosmainos oli uusimmassa HU:ssa, Reijo Ranteella astuu, joten lieneeköhän ura sittenkin ohi kun ei enää Tarvaisella ole? Kotisivutkin suljettu, vaikka vielä viime viikolla olivat auki.

Toki tolla olisi vielä puolitoistavuotta kilpailuoikeutta...
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Harri H » 04. Kesä 2012 10:33

Fransille meni eilinen Suurmestaruus, keulajuoksun päätteeksi, tuloksella 21,4aly. Boker toinen ja Erikasson kolmas, molemmilla voittajan kanssa samat ajat. Villihotti teki äärimmäisen rankan esityksen kierrellen kolmatta rataa, laukkasi loppukaarteessa menestystään, jopa voiton.
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 04. Kesä 2012 23:55

Olipahan Villihotti tekemässä kertakaikkiaan järkyttävää esitystä, mutta valitettava laukka. Kärkiparista oli jo ote. Ton perusteella Villihotin pitää olla suosikki kunkkareihin, mutta toki niihin on vielä aikaa. Erikassonkin oli ihan hyvä ja tuntui, että sai kunnon loikkarin päälle vasta vähän ennen maalia, eikä sitten kerennyt ihan voittoon.

Ei tosiaan näy Tuokkolan Touhoa startissa, vaikka Suuronen sanoi jo ajat sitten, että parin viikon päästä startataan ja taas viikon päästä sama juttu... Eikä tuo varmaan ihan sattumalta ole startannut Teivon kunkkareiden jälkeen vain kaksi kertaa.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Kädetön » 05. Kesä 2012 14:17

Näköjään tämänkin vuotinen suomenhevosten Suur-Hollola juostaan suoraan loppukilpailuna.

"Karsintakilpailujen ilmoittautumispäivänä halukkaita karsintoihin oli 19 hevosta, joten tämän vuoden kilpailu ajetaan suoraan loppukilpailuna. Finaaliin ovat oikeutettuja ilmoittamaan vain ne hevoset, jotka ilmoitettiin karsintalähtöön.

2140 m
Elmoori

2160 m
I.P. Vipotiina
Kemun Tutu
Sörkän Sälli
Tas Onnekas
Wizard Stina

2180 m
Hiskin Muisto
Pihlajan Aaroni
Virijori

2200 m
B. Vilunki
Boker
Franko
I.P. Lento
Köppinen
Linkori
Suikun Rilla
Veeran Turo
Villihotti
Vokkerin Lupaus

Kylmäverihevosten Suur-Hollola-ajon finaali ravataan sunnuntaina 1.7. Kilpailun ykköspalkinto on komeat 30 000 euroa."

Mielenkiintoisimmat nimet tuolla listalla ovat minun mielestäni Elmoori ja Sörkän Sälli :twisted: Korkkaako Pihlajan Aaroni kisan kolmannen kerran putkeen, vai joko olisi Vipotiinan vuoro? :o Vielähän ei tiedä ketkä ovat viivalla, mutta ainahan näistä voi peistä taittaa. Alkaahan kuninkaallistenkin veikkailu jo helmikuussa :D
Kädetön

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 05. Kesä 2012 22:35

kai vipotiina(kuntoon noustessaan)on aika lähellänoin hyvältä paikalta?
Troikka ristiin IP Vipotiina-Sörkän Sälli-Pihlajan Aaroni on suht lähellä lunastusta?
Vaan maksaako etes omiaan takas?
Ei vaan,ihanmielenkiintonen kisa toi on.
Oisin suonut näkeväni Helmiinankin tuossa etuvoltissa.
Villihotilla ei tehä kauheita revityksiä takaa just ennen kunkkareita-->nätti juoksu mahd.mukaan ja lopussa annetaan pien sauma.
Mutta tästä Sörkän Sällistä täytyy sanoa,että olen innostunut tästä oikein tosissani.Viime kaudellakin jo tykästyin siihen (Vivaldi Flevomaiseen)tasan tarkkaan metrilleen yhtä pitkään kiriin ja nyt viimeksi se kyllä oli niin jäätävä että....
Saran Salaman ja B.Helmiinan jälkeen löytynyt seuraa SH.Joka tykytyttää sydäntä aina viivalla ollessaan vaikka ei ois euronkaan peliä.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Judi » 06. Kesä 2012 11:38

Näyttää Kromi palaavan pitkältä tauolta koelähdön kautta Teivossa ensi tiistaina. Hieno tamma ja toivotaan että terveyttä riittää :)
Judi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen ravikeskustelu