tavis kirjoitti:RaahenTiikeri kirjoitti:,että kuka siinä käyttää hyväkseen ja ketä?
Sanotaanko,että kyllä naiset iästä riippumatta on sen verran "tarkkoja",että ei semmoista miestä löydykään kuka tosta vaan saisi Facebookin kautta houkuteltua,nuorempaa tai vanhempaa,naista seksiin ilman a)naisen omaa suostumusta,b)rahaa.
Hölöpön pölöpön kuule ja hohhoijaa.
Suostuvainen tai ei, kyse on siitä, että 15-vuotias on lapsi, ei "nainen". Lapsiin sekaantuminen eli lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on rikos. Ei siinä puukon kanssa raiskata tarvitse.
15-vuotias ei ole monissa muissakaan, paljon pienemmissäkään asioissa täysivaltainen päättämään omasta parhaastaan, vaan asiat ovat aikuisen vastuulla. Myös - ja varsinkin - tällaisessa asiassa, jossa on kyse lapsen kehityksestä ja sen tietystä vaiheesta. Lailla suojellaan lasta, jotta häntä ei käytettäisi hyväksi siinä kehityksen vaiheessa, jolloin hän ei tiedä oma parastaan tai ole riittävän kehittynyt vastaamaan itse itsestään. Ja asia on onneksi laissa määritelty niin, että luulisi ettei siitä tarvitsisi kenenkään tehdä omia tulkintoja.
Aikuisen vastuulla on siis pitää mielessä, että lapsiin sekaantuminen on rikos. RIKOS. 14-vuotias.... kyllä on sairasta, ne leikkii koulun jälkeen poneilla ja barbeilla..
tv. Äiti
-tokihan mää arvasin,että kirjoitustani vastaan hyökätään.
Siksi lisäsinkin kirjoitukseeni kohdan jonka olit unohtanut lainauksestasi
RaahenTiikeri kirjoitti:Älkääkä nyt sitten ottako tätä minään puolenvalitsemisena miesraukan puolesta kun joutui ansaan.Ei sinne päinkään.
Raaka tosiasia on,että suomessa on vuosittain kymmeniä tapauksia,joissa se onkin se hyväksi käyttö ollut toisin päin.Ensin myydään "sitä" rahasta.Sitten kiristetään rahaa sillä,että ei mennä juttelemaan poliisille.Ja lopuksi otetaan vielä rahat oikeudessakin.
Se on teknisesti (hädänalaisuuden)hyväksikäyttöä eikä se siitä jeesustelulla muuksi muutu.Eikä se muutu muuksi tälläkään kirjoittamallasi kohdalla;
tavis kirjoitti: Lapsiin sekaantuminen eli lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on rikos.
Jossa ole aivan oikeassa.
Mutta käsittääkseni ei oikein missään muussakaan rikosasiassa katsota hyvälllä silmällä sitä,että ihminen "houkutellaan" (okei,tiedän,se ei sais houkuttua kun kohde on alle 16v)rikokseen ja sitten tuolla tiedolla rikoksesta kiristetään.
Mutta enhän minä tästä mainitusta tapauksesta mitään tiedä eikä me kai kukaan muukaan tiedetä.
Se vaan,että ihan julkista tietoahan tuo on,että yllä kirjoittamani kaltaista tapahtuu paljon.
Taitaapa olla ihan muutama pätkä ollut jossain A-Studiossakin,A-Talkissa tms...jossa tytöt itse kertoivat kasvot sumennettuina,että harmittoman tuntuisen "vaihdantatalouden" (tytöille viinaa,vaatteita tms)jälkeen he tajusivat kuinka isoihin rahoihin voivat päästä käsiksi viemällä asian todistuksineen lopulta oikeuteen.
-------------------------------------------
Vaikka olet kuinka äiti,niin minä en sen kummemmin puolusta tuota miestä tässä asiassa.Edelleenkään.Vaan pysyn kannassani,että varsinainen hyväksikäyttö voi olla hyvinkin kaksipuolista.