RaahenTiikeri kirjoitti:Eli lyhyesti.Nykyinen bonus-systeemi on paska.Ja normikierrosten palautusprosentti on paska.Mutta ongelman syy ei ole "hait" jotka etsivät helppoa saalista eivätkä siten rahan haistavat isot sijoittajaporukat ole ongelman ydin.He vain käyttävät nykyistä huonoa systeemiä maksimaalisesti hyväkseen.
Olen osittain samaa mieltä siitä, että pieniä muutoksia T75-peliin pitäisi tehdä, mutta vaihdot eivät tue tätä bonus-systeemin "paskuutta". T75 on käytännössä ainut peli, jonka vaihdon Fintoto on saanut hyvään myötätuuleen. Nykyiset peliehdot (jackpotin kerryttämistä lukuunottamatta) on apinoitu Ruotsista ja 75-yhteistyön takia niiden kanssa ollaan oltu vähän naimisissa. Jos tuo yhteistyö tulee nyt tiensä päähän, ehkä peliin voidaan tehdä jotain muutoksia. Mun mielestä ensimmäinen muutosta kaipaava juttu on 6 oikein jakosumma, kun 7 oikein tuloksia ei löydy.
Mutta silti koko homman ydin on se, ettei Suomen vaihdot riitä pyörittämään kolmen voittoluokan peliä. Olen tästä ennenkin puhunut ja Suomessa pitäisi ilman muuta aloittaa TOTO76-peli lauantaisin. Ja jos kutosia on liikaa tai seiskaa ei löydy, jakamaton raha peliin heti seuraavalla viikolla. Jos normaalikierroksen vaihto saataisiin nostettua esimerkiksi 700 000 euroon, jackpot-kierrosten vaje saadaan täytettyä moninkertaisesti. T75-jackpotteihin pelataan ehkä tuplat siitä, mitä normaalikierrokselle pelataan, mikä tarkoittaa sitä, että normaalikierroksen vaihto pitäisi todellisuudessa saada pelkästään 600 000 euroon ja ollaan jo samassa tilanteessa kuin nyt.
Kaikki on kuitenkin varmaan samaa mieltä siitä, että TOTO65-pelin ehdot ovat erittäin hyvät? TOTO76 on siis täysin sama peli kuin TOTO65, pelkästään yksi lähtö enemmän ja rivipanos 5 senttiä. Ihan oikeasti toi olisi mun mielestä aivan järkyttävän mielenkiintoinen kokeilu. Ja Fintoto sitä paitsi on rekisteröinyt TOTO76-pelin ja kirjannut sen peliehdot Toto-pelisääntöihin.
Tämä mua ehkä ärsyttää kaikkein eniten tässä Suomen raviurheilussa. Ei uskalleta
kokeilla mitään. Tehdään päätökset, pysytään niissä viisi vuotta ja arvioidaan, että perseelleen meni. Ja sitten sama uudestaan. Minkä helvetin (anteeksi kiroilu, nyt ollaan vaan niin sydäntä lähellä olevassa asiassa) ei voida vaikka paria viikkoa kokeilla vanhaa kunnon nelkkua T5:n paikalla, kokeilla T75-ravien alkamisajankohdaksi klo 13, kokeilla T75-pelin paikalla T76:tta yms. yms. yms. Todella vaikea kuvitella että siinä parin viikon aikana kaivetaan raviurheilu niin syvälle kuoppaan, ettei sieltä päästä enää ylös. Ärsyttävää.
Ihan huvikseni laskin vielä, mitkä olisivat olleet 7 ja 6 oikein voitto-osuudet, jos Seinäjoen 13.4 kierros olisi pelattu TOTO76:na.
TOTO75 voitto-osuudet:
7 oikein: 5734,60e
6 oikein: 66,70e
5 oikein: 5,90e
TOTO76 voitto-osuudet olisivat olleet:
7 oikein: 6545,70e
6 oikein: 166,70e
Otin huomioon T7-rastin.
Toissa viikolla Jyväskylässä taas 6 oikein arvo olisi ollut TOTO76-pelissä 1124,50 euroa 446,60 euron sijasta... Ja heti seuraavalla viikolla olisi pelattu melkein 150 000 euron jackpotista. Mikä on siis jo pelkästään puolet normaalista jackpot-kertymästä, joka jaetaan jackpot-kierroksella.... Olenko ainut, joka on TOTO76-pelin kannalla? Nykyisessa TOTO75-pelissä 5 oikein jako-osuus on käytännössä pelkästään jackpot-kertymän lisäämisen takia. Joko vitosille ei ikinä löydy jaettavaa tai arvo on tyyliin 2 euroa. Ei kukaan tee T75-peliä saadakseen 5 oikein, joten sitä ei edes menetetä T76-pelissä.
Vielä kiellon päälle viime lauantain katastrofaalisen huono 6 oikein voitto-osuus (T75:ssä 165,60e), jos olisi pelattu TOTO76-peliä, voitto-osuus olisi ollut 414,80e. Ja seuraavalla viikolla 7 oikein tuloksille jaossa 146 667,30 euroa lisärahaa.
Ja nyt riittää yhden viestin muokkaus