Tallikahvion kimppapelit

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Tallikahvion kimppapelit

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 12. Touko 2014 22:05

vivahd EERO kirjoitti:Pitkäaikaisten ja välillä ah niin karvaidenkin kokemusten perusteella on pakko sanoa näiden viimehetken "vihjeiden" enemmänkin sekottaneen kuin selvittäneen ajatuksia.

-viimehetken "vihjeet" kyllä vie yhtä useasti syteen kuin saveenkin.Mutta nykyään kun tästä on tullut melkeinpä pelkkää välineurheilu (kengät&kärryt)niin itse omaksunut että aika pitkälle katson palautusta ja pyrin pelaan "lisätä saa,muttei pois ottaa" periaatteella.(eli käytännössä jenkkitietojen pohjalta potentiaaliset lisämerkit)
Mutta huutelen vain sivusta,minähän jo yllä ilmoitin olevani ulkona keskiviikolta,valitettavasti.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Tran Tran » 12. Touko 2014 22:24

Kunhan ei rivin varmaa tee balanssin ja kärryjen varaan nojaten, niin en näe suurena ongelmana. Nimimerkillä 100k€+ sivusuun tämän virheen vuoksi kerran.
Tran Tran

ViestiKirjoittaja Touho » 12. Touko 2014 22:39

Tran Tran kirjoitti:Kunhan ei rivin varmaa tee balanssin ja kärryjen varaan nojaten, niin en näe suurena ongelmana. Nimimerkillä 100k€+ sivusuun tämän virheen vuoksi kerran.

Haluaako teikäläinen tehdä rivin? Ei mulla mitään pakottavaa tarvetta ole sitä tehdä. Varsinkaan kun ei oikeen mistään hevosesta tule semmoista oloa, että tuohan tämän nyt voittaa. Avauksesta en oikeen mitään saa piikiksi, toisessa Spielberg kävisi ilman Teivaista ja Golda Matadoria, kolmannessa Zeus on niin jumalattoman epävarma ja lähtö sen takana on ihan karmean näköinen... Neljännessäkään ei oikein mulle mikään iske, viidennessä on semmoset ukot eturivissä, että ihan herrassaan ja päätöksessä pitäisi tietää, millä balanssilla ja kärryillä Passion Dream menee. Tämä kyllä maksaa, kun saa osumaan, mutta mun puolesta joku muu voi tehdä. Heti pitäisi ensisilmäyksellä edes joku ote saada, että olisi varma olo lapun teosta.
Touho

ViestiKirjoittaja Tran Tran » 12. Touko 2014 22:46

Touho kirjoitti:
Tran Tran kirjoitti:Kunhan ei rivin varmaa tee balanssin ja kärryjen varaan nojaten, niin en näe suurena ongelmana. Nimimerkillä 100k€+ sivusuun tämän virheen vuoksi kerran.

Haluaako teikäläinen tehdä rivin? Ei mulla mitään pakottavaa tarvetta ole sitä tehdä. Varsinkaan kun ei oikeen mistään hevosesta tule semmoista oloa, että tuohan tämän nyt voittaa. Avauksesta en oikeen mitään saa piikiksi, toisessa Spielberg kävisi ilman Teivaista ja Golda Matadoria, kolmannessa Zeus on niin jumalattoman epävarma ja lähtö sen takana on ihan karmean näköinen... Neljännessäkään ei oikein mulle mikään iske, viidennessä on semmoset ukot eturivissä, että ihan herrassaan ja päätöksessä pitäisi tietää, millä balanssilla ja kärryillä Passion Dream menee. Tämä kyllä maksaa, kun saa osumaan, mutta mun puolesta joku muu voi tehdä. Heti pitäisi ensisilmäyksellä edes joku ote saada, että olisi varma olo lapun teosta.

Voin tehdä lapun. Tulisi siinä 18:30 tarjolle keskiviikkona viime hetken tietoihin nojaten. Jonkinlaista nimenhuutoa ja mukana olijoita sitten vielä tulemaan niin tietää valmistautua.
Tran Tran

ViestiKirjoittaja Touho » 12. Touko 2014 22:49

Tran Tran kirjoitti:
Touho kirjoitti:

Voin tehdä lapun. Tulisi siinä 18:30 tarjolle keskiviikkona viime hetken tietoihin nojaten. Jonkinlaista nimenhuutoa ja mukana olijoita sitten vielä tulemaan niin tietää valmistautua.

OK. Olen tosiaan töissä tuolloin, niin pistätkö mulle sun tilinumeron yv:nä, niin siirrän sen 30e. Muut varmaan pääsee lunastamaan tuolla Fintoton porukoissa? Tällä hetkellä vissiin mukana minä, Chocolate, Nisula, Tellu, EERO ja teikäläinen.
Touho

ViestiKirjoittaja Tran Tran » 12. Touko 2014 23:38

Touho kirjoitti:OK. Olen tosiaan töissä tuolloin, niin pistätkö mulle sun tilinumeron yv:nä, niin siirrän sen 30e. Muut varmaan pääsee lunastamaan tuolla Fintoton porukoissa? Tällä hetkellä vissiin mukana minä, Chocolate, Nisula, Tellu, EERO ja teikäläinen.

Lähetin YV:n. 1/5 systeemillä menee sitten Fintoton porukkasivulla osuuksien jako, mikäli ei tule lisää halukkaita mukaan.

Haastavia ovat tosiaan lähdöt ja maistuviakin vähän pelattuja riittänee mukaan lapulle.
Tran Tran

ViestiKirjoittaja vivahd EERO » 13. Touko 2014 08:07

Samat kuusi sain minäkin tämän hetken mukanaolijoiksi, lisääkin varmaan kelpuutetaan, mutta Tran Tran "kapteenina" ja rivin tekijänä päättää kimpan kokoonpanon lukitsemishetken ajankohdan. :cowboy:

Esteri on sitten tälläkin seudullä päättänyt raottaa peräänsä, joten eihän tuonne ulkohommiin voi lähteä vanhoja kolottavia luitaan kiusaamaan, siis tänään aika tiiviisti paperitöissa ja koneen vieressä melko intensiivisesti. Huomenna asia lienee toisin ja mieluusti hoitaisin maksupuolen myös etukäteen, jos mitenkään sopii, niin YV:tä myös tännepäin, kiitos.

Nämä varustemuutokset ovat ikuisuuskysymyksiä ja ellei sinulla ole TIETOA ja KOKEMUSTA miten ne mihinkin hevoseen vaikuttavat, niin kovin radikaalisti niihin ei kannata reagoida. Hiljattain oli lähtö, jossa puolella oli jenkit perässään eikä yksikään niistä tainnut olla edes totossa. Kengättömyyden kanssa on vähän sama homma, nämä muutokset voivat viedä myös taaksepäin. Tämän jenkkikärryistä nousseen kohun ansiosta monet kokeilevat jenkkejä pelkästään siksi kun se on vaan niin hienoa.

Periaatteessa en yhtään ihmettele, että Antti ei suostuisi juurikaan jenkeillä ajamaan, kun katselee vaikkapa Nurmosen Iikan ajoasentoa parhaimmillaan (tai pahimmillaan), Antin ylösnostamiseen sieltä jopa miinuskulmasta tarvittaisiin jo pienehkö nosturi. :tuuletus:
vivahd EERO

ViestiKirjoittaja Tran Tran » 13. Touko 2014 08:32

Kuusi kelpaa ihan hyvin kimpan kooksi, mahtunee parisen kappaletta vielä lisääkin.

Jenkeistä ja kengättömyyksistä pääosin olen yleisellä tasolla EERO:n linjoilla, että etenkin ensi kertaa jenkeillä ja kengittä meneville tulee lähes yhtä paljon epäonnistumisia kuin onnistumisiakin. Jenkkikärryissä vielä se lisänä, ettei niillä treenarit etukäteen testaile senkään vertaa kuin kenkäbalanssin ollessa kyseessä tekevät. Vaatii tietynlaisia ominaisuuksia hevoselta, jotta sekä jenkeistä, että kengättömyydestä saa maksimihyödyn irti.

Kimpassa siis mukana minä, Chocolate, Nisula, Tellu, Touho (YV) ja EERO (YV). Klo. 18:30 keskiviikkona jenkki- ja kenkätietojen näkemisen jälkeen tulee lappu Fintoton linkin kautta saataville.
Tran Tran

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 13. Touko 2014 08:44

Joo mukana, ja lunastuskin taitaa onnistua klo 18:30 jälkeen..
-Nisula-

ViestiKirjoittaja vivahd EERO » 13. Touko 2014 09:29

Tran Tranille lähti se perinteinen 30€. Lähtöpankki OP ja sinulla näköjään Nordea, joten näkynee vasta huomenna tililläsi.

Tein itse eilen ensimmäisen pienehkön, mutta osuneen kimpan osittain myyntiin ja pari kertaa olen ostanut osuuden, mutta olen kuitenkin vielä käytännöstä jotenkin pihalla. :oops:

Kun kimpan laittaa myyntiin, niin onko jollakin mahdollisuus kaapata osuus välistä, vai voiko sen kimpan laittaa esimerkiksi jonkun koodin taakse? Varmaan tämä selviäisi Fintoton sivuiltakin, mutta jonkun ainakin näissä asioissa viisaamman ohjeistukselle olisi täällä vastaanottavaista maaperää. :facepalm:

Olen jo jonkin aikaa kiinnittänyt huomioni palstalla vieraileviin, esimerkiksi 9.00 oli yhteensä 12 henkilöä paikalla, 3 rekisteröitynyttä (minä, Nisula, Tran Tran),
ilmeisesti jatkuvasti kiinni paukkuneet kimpat ovat herättäneet ulkopuolistenkin mielenkiinnon palstan äärettömään asiantuntemukseen. :tuuletus:
vivahd EERO

ViestiKirjoittaja Harri H » 13. Touko 2014 10:16

Jos kimppaa ei laita julkisesti myyntiin (siinä on se valintakohta), niin eihän nuo kimpat muuten leviä, kuin itse sitä linkkiä jakamalla. Toki aina on riski, että linkki karkaa jonkun toimesta vääriin käsiin, mutta noin niinkuin periaatteessa lappu ei ole julkista riistaa, mikäli näin haluaa.
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

ViestiKirjoittaja Chocolate » 13. Touko 2014 10:51

Mukana ollaan ja lunastus onnistuu 18:30 jälkeenkin.
Chocolate

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 13. Touko 2014 10:58

vivahd EERO kirjoitti:Nämä varustemuutokset ovat ikuisuuskysymyksiä ja ellei sinulla ole TIETOA ja KOKEMUSTA miten ne mihinkin hevoseen vaikuttavat, niin kovin radikaalisti niihin ei kannata reagoida. Hiljattain oli lähtö, jossa puolella oli jenkit perässään eikä yksikään niistä tainnut olla edes totossa. Kengättömyyden kanssa on vähän sama homma, nämä muutokset voivat viedä myös taaksepäin. Tämän jenkkikärryistä nousseen kohun ansiosta monet kokeilevat jenkkejä pelkästään siksi kun se on vaan niin hienoa.

-periaatteessa samaa mieltä.Mutta käytännössä asia meni jossakin vaiheessa "jenkki-huumaa" toisin päin.Tuli statistiksi luokiteltavien hevosten "jenkkipareja" liukuhihnalta,ja oliko joku IS toimittaja vai mikä kuka laskenut viime kesältä Jenkkien palautusprosentteja.Oliko peräti niinkin suuri,että viime kesäkuukaudet sokkona jenkkejä pelaamalla olisi palautusollut 200% pintaan tms.
Yhtäkaikki,se niistä ilmoittaminen pitäisi saada kuntoon.

vivahd EERO kirjoitti:Periaatteessa en yhtään ihmettele, että Antti ei suostuisi juurikaan jenkeillä ajamaan, kun katselee vaikkapa Nurmosen Iikan ajoasentoa parhaimmillaan (tai pahimmillaan), Antin ylösnostamiseen sieltä jopa miinuskulmasta tarvittaisiin jo pienehkö nosturi.

-Pertti Puikkoselle kun laitettaisiin jenkit alle,saisi sanonta "hevonen lähti lentoon maalisuoralla" uuden ulottuvuuden.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Tran Tran » 13. Touko 2014 11:12

Kinkkiseltä vaikuttaisi kierros ja jonkinlaista ideavarman tynkäähän tässä kehitellä pitäisi.

T65-avauksessa pappa-Airaksinen pyrkii keulaan ja tulisiko sen vertaa kilvanajoa, että Teivaisella vahvistuva Super Frido kuittaisi lopussa?

T65-6:ssa Juan Pablo Point jäänyt pois, Fancy Candyn otan ainakin lapulle ja tässä kiinnostaisi tietää, ketä muita "tarvittaisiin" mukaan?

T65-7:ssa Wille Kempia karsastaisin ja kapeasti koittaisin selvitä.

Spielbergin lähdössä on nousukkaita kykyhevosia, kuten Arctic Bullet ja Invantaggio, joita lapulle jo Touhon mainitseman Golda Matadorin lisäksi kaavailen.

Volttilähdöt ovat oma lukunsa, ja niihin tuskin varmaa löydän, joten niistä lisää huomenna.
Tran Tran

ViestiKirjoittaja Erik » 13. Touko 2014 12:04

Vieläkö mahtuu kimppaan?
Erik

ViestiKirjoittaja Touho » 13. Touko 2014 12:41

30e siirretty Tran Tranille.

65-5:ssa jos enemmän laittaa merkkejä, Rinette Streamline voisi olla hyvä jättipommihaku. Mun mielestä seurasi viimeksi aika hyvin BWT Hellionin takana kolmanneksi ja saa taas varmaan hyvän juoksun. Luulisi, että maili on pelkkää plussaa ja lähtö on nyt aika monta luokkaa helpompi kuin viimeksi. Saanut nyt pari starttia kroppaan tauolta. Kaiken kaikkiaan kyllä vaikea lähtö, josta vaikea nimetä yhtä tai kahta hevosta.

Ja tarkennetaan vielä sen verran, että en välttämättä ihan hirveästi Golda Matadoriin tuossa kakkoskohteessa usko, mutta Teivainen kun varmaan ajaa keulasta myös Spielbergiä vastaan, sen takia Spielberg ei ainakaan ensisilmäyksellä käynyt mulle varmaksi.. Voihan se tuon sakin kyllä pestä vaikka kuolemanpaikalta ja jos tietäisi, että Teivainen antaisi keulan pois, Spielberg olisi luokkaa "seinä".

Mutta saat kyllä ihan vapaat kädet lapun tekoon. Kuten sanottua, en saa mitään otetta tästä kierroksesta :mrgreen:
Touho

ViestiKirjoittaja vivahd EERO » 13. Touko 2014 13:06

Itsellä välillä niin korkealentoisia ajatuksia, että niistä olisi parempi pitää suunsa kiinni, mutta kun Touholta tuli vähän taustatuka, niin kerrotaan nyt oman rivin "VARMOJA". :roll:

Yhtenä varmana on Touhon mainitsema RINETTE STREAMLINE, jonka peliprosentti oli tovi sitten 4!!!

Kaksi muuta ovat Moilasen pehmeisiin käsiin luottaen toisen 65-lähdön GRI DI S.J. ja neljännen 65-lähdön Yank Kemp, molemmat noin 20% pelattuina. Mielestäni nämä kaikki ovat mahdollisia voittajia ja jos ei koita, ei myöskään mitään voita. Näistä varmoistani voinee vetää johtopäätöksen miksen mielelläni lähde kimppojen tekijäksi. :facepalm:

Muissa lähdöissä on tavaraa ja mainittakoon vielä, että avauksen ORCHIDEA S.L.M. ei lapultani löydy kuin korkeintaan varahevosena. Tämähän on Jompen löytö Linnan Karin vetämälle porukalle, Jompellahan oli hevosesta ensikäden tietoa ajamiensa starttien perusteella. Vähän on kuitenkin meikäläisellä sellainen kutina, että tamma on saanut ainakin hetkellisesti tarpeekseen touhusta ja voi vaikka tallin vaihto olla kohta edessä. Voin olla jälleen kerran pahasti metsässä, mutta tuo kutina ei vaan ota laantuakseen. :oops:
vivahd EERO

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 13. Touko 2014 13:13

vielä kun tässä ehtii kimpan ulkopuolisena kommentoida,niin täytyy sanoa että melko usein Eeron ajatukset jollain tavoin käy yksiin minun kanssa.

vivahd EERO kirjoitti:Kaksi muuta ovat Moilasen pehmeisiin käsiin luottaen toisen 65-lähdön GRI DI S.J. ja neljännen 65-lähdön Yank Kemp, molemmat noin 20% pelattuina. Mielestäni nämä kaikki ovat mahdollisia voittajia ja jos ei koita, ei myöskään mitään voita. Näistä varmoistani voinee vetää johtopäätöksen miksen mielelläni lähde kimppojen tekijäksi.

-ilman prosenttien katsomista jo pari päivää sitten ajattelin että Yank Kemp oli nopealla silmäyksellä ainut mitä olisin äkkiseltään varmaksi ennen prosenttitietoja varmaksi harkinnut.Ja ei se nyt 20% paha ole jos on siinä tällissä kun taannoin 3100:lla oli.Joskaan ei mikään "alipelattu" jätti-ideakaan,mutta ihan mahdollinen ja ok prosenteissa varmaksi.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Aukusti » 13. Touko 2014 13:29

Meinasi mennä ohi koko homma mutta mukana ollaan.Lapun lunastus onnistuu fintoton kautta.
Aukusti

ViestiKirjoittaja Tran Tran » 13. Touko 2014 19:17

Mukana siis minä, Chocolate, Nisula, Tellu, Touho, EERO, Aukusti ja Erik. Erik, pystytkö lunastamaan Fintoton linkin kautta myöskin?
Tran Tran

EdellinenSeuraava

Paluu Totopelit