Hippoksen uusi puheenjohtaja?

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Janzon » 07. Touko 2014 10:26

Onkos palstalaisilla mietteitätähän asiaan? Oma suosikkini on ilman muuta Ilmari Halinen! Siinä on osaava mies hommaan, joka ymmärtää kenttää myös. Tämä Lintilä on kyllä niin harmaa ja väritön äijä, että ei jumalauta, jos valitaan edelleen niin mennään taas ojasta allikkoon. :roll:
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon
 
Viestit: 1089
Liittynyt: 10. Huhti 2012 13:44

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Masa V » 07. Touko 2014 10:32

Janzon kirjoitti:Onkos palstalaisilla mietteitätähän asiaan? Oma suosikkini on ilman muuta Ilmari Halinen! Siinä on osaava mies hommaan, joka ymmärtää kenttää myös. Tämä Lintilä on kyllä niin harmaa ja väritön äijä, että ei jumalauta, jos valitaan edelleen niin mennään taas ojasta allikkoon. :roll:


Täsmälleen samaa mieltä.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja nipa » 07. Touko 2014 12:07

Jos esillä olevistä kolmesta pitäisi valita, parhaiten ennestään tuntemani Halinen olisi paras valittavaksi. Aivan vaan sillä perusteella, että viihtyy pelaajienkin joukossa raveissa ( tänäänkin Vermossa? ) eikä vain puku päällä palkitsemassa herraseurassa suurkilpailuvoittajia.
nipa
 
Viestit: 2346
Liittynyt: 29. Elo 2009 19:46

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Örjan Hampparsson » 07. Touko 2014 19:50

Pienet on piirit, kun ehdokkaana on nykyinen puhenjohtaja ja kaksi entistä toimitusjohtajaa. Valitiinpa noista kuka tahansa, niin mikään ei muutu miksikään.
Örjan Hampparsson
 
Viestit: 105
Liittynyt: 23. Huhti 2012 22:30

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Antti K » 09. Touko 2014 11:52

Vaikea kysymys johon ainakaan minulla ei ole selkeää kantaa. Linkistä löytyy ehdokkaiden haastattelut.

Ilmari Halisen vahvuutena pidän asiantuntemusta ja intohimoa lajiin. Hänelle kuitenkin saattoi jäädä rasitteita edellisiltä vuosilta talon palveluksessa. Videohaastattelu oli porukan paras ja hän puhui kentän äänellä.

Mika Lintilän vahvuus taas on vahvat yhteiskunnalliset suhteeet, joista saattaa olla entistä enemmän hyötyä seuraavien eduskuntavaalien jälkeen. Mies pitäisi saada heräämään käyttämään sitä valtaa, joka hänellä on. Onko Lintilällä trarpeeksi paloa lajiin, videon perusteella hän olisi terästäytymässä.

Kari Haapianen on jotenkin harmaa, eikä historia ravipuolella vakuuta. Videokin tuntui virkamiesmäiseltä.

http://www.youtube.com/user/Hevosurheilu
Antti K
 
Viestit: 1618
Liittynyt: 16. Elo 2009 21:12

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Janzon » 10. Touko 2014 13:59

Satavarmassa Halisen ja Lintilä tenttaus. Vedetään sen verran takaisin, että M.Lintilä esiintyy edukseen tuossa ohjelmassa.
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon
 
Viestit: 1089
Liittynyt: 10. Huhti 2012 13:44

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Touho » 10. Touko 2014 14:04

Janzon kirjoitti:Satavarmassa Halisen ja Lintilä tenttaus. Vedetään sen verran takaisin, että M.Lintilä esiintyy edukseen tuossa ohjelmassa.

Samaa mieltä. Olin ennen näitä kahta klippiä täysin Halisen kannalla, mutta Lintilän esiintyminen sai vetämään vähän ajatuksia takaisin. Tiedä sitten, onko se vaan sitä, että poliitikko osaa vetää oikeista naruista.. Mutta kerrankin tuli semmoinen olo, että Hippoksessa oikeasti ollaan tekemässä kohta jotain järkevääkin..

Haapiainen on mun mielestä ulkona kisasta. Se on jompi kumpi noista kahdesta, josta puheenjohtaja tulee.
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Masa V » 12. Touko 2014 14:08

Oma ranking Touhon tavoin selkeästi juuri Halinen - Lintilä - Haapiainen.

Halinen on tästä porukasta se rautainen ammattilainen, joka ymmärtää myös pelimaailmaa. Sen vuoksi ykkösvalinta ja ainoa A-rankkaus. B-ryhmässä yksin Lintilä, joka pystyisi eduskunnassa nostamaan päättäjiä yli puoluerajojen ravien taakse ja on ihan järkevän oloinen mies. Muutamat kommentit mm. hevoskasvatuksesta eivät vaikuttaneet täysin asiantuntevilta. Johtajana ei niin uskottava kuin Halinen, eikä eduskuntapaikkakaan ole varma, viime kaudelle pääsi muistaakseni aika täpärästi eikä läpipääsy ole yhtään varmaa. Haapiaisesta en osaa oikein sanoa mitään, mutta Vermoa kun katsoo niin ei puheenjohtajuus siellä ainakaan meriitti ole, jätetään yksin C-ryhmään. Ei vaikuta suurelta uudistajalta.

Vaikea on ulkopuolisenkaan tällä alalla onnistua, Breiderinkaan alku ei mitenkään häikäise. Vähän optimistinen olen kaikesta huolimatta, että jotain järkevää olisi tapahtumassa. Mielenkiinnolla odottelen konsulttien selvitystyön tuloksia. Ennakkotietojen mukaanhan he eivät nähneet tilannetta niin synkkänä kuin lajin sisällä ajatellaan.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 20. Touko 2014 12:44

Lähdekorven tarinointia asiasta: http://forum.hevostalli.net/read.php?f= ... &t=1065926

Täytyypä tänään katsella Satavarman puheenjohtajatentit...
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Pouhou » 21. Touko 2014 13:57

Keulaan ja kukat!
Pouhou
 
Viestit: 619
Liittynyt: 17. Elo 2009 00:02

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Masa V » 22. Touko 2014 23:07

Ei Lintilä huonoin mahdollinen valinta ole, ihan teräviä ajatuksiakin mies on esittänyt, mutta silti... Näytöt toistaiseksi aivan olemattomat ja aika monta vuotta olisi ollut mahdollisuus jotain tehdä. Osasi kuitenkin vakuuttaa porukan yhteiskunnallisella vaikutusvallallaan. jotenkin olisi äärimmäisen huvittavaa jos nyt Lintilää ei valittaisikaan kansanedustajaksi seuraavissa vaaleissa - käytännössä yksinomaan tuon aseman vuoksi hänet nyt valittiin tähän tehtävään. Iso mahdollisuus on, ettei miestä jatkokaudelle valita, sitten voidaan todeta että taas taisi valinta mennä perseelleen.

Toivotaan, että Lintilällä riittäisi tällä kertaa uskallusta tehdä päätöksiä.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Masa V » 22. Touko 2014 23:14

Tämä konsulttien selvitys ainakin kuullosti aivan uskomattomalta paskalta. Noihin viisauksiin ei olisi kannattanut upottaa yhtään rahaa. Varmaan joku opiskelija olisi harjoitustyönään tehnyt paremman selvitystyön. Vähä-älyisin idea oli pysäköintimaksut, ei ole tainnut markkinoinnin alkeet vielä sisäistyä :roll: . Eikä vakuuttanut sekään, että pitäisi perustaa uusi markkinointiyhtiö :facepalm: kun nykyisissä ei ole osaamista. Itse olen sitä mieltä, että jos Fintoto ei tuohon pysty, niin porukka vaan pihalle sieltä ja osaavammat nimet tilalle. No oli tuossa raportissa hyviäkin ideoita, kuten oikeudenmukaisemmat rahajaot, maan jakaminen kuudeksi ravialueeksi yms. Silti tulee mieleen, ettei suuret osaajat olleet nytkään asialla tätä raporttia tekemässä.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Chocolate » 23. Touko 2014 08:37

Onko tuo selvitys luettavissa jossain kokonaisena tai muuten laajempana kuin toistaiseksi nähdyt HU:n uutisoinnit? Itse en esim pysäköintimaksuihin ( :facepalm: ) ole törmännyt.
Chocolate
 
Viestit: 2045
Liittynyt: 01. Syys 2009 17:38

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja nipa » 23. Touko 2014 09:19

Jaa-jaa. Tuo konsulttien selvitystyö oli suurin piirtein samaa tasoa kuin Himasen selvitys Kataiselle Suomen tulevaisuudesta. Siihen sopi tämä puheenjohtajan valintakin, kun toiseksi paras ehdokas kolmesta esillepannusta valittiin. Valinta tehtiin Hippoksen valtuuskunnassa, jota Hippoksen perustaja Erkki Rajakoski piti aikanaan raviurheilumme kehittämisen suurimpana jarruna. No muutamia sääntömuutoksia on toki sen jälkeen tehty. Valtuuskunnan lakkauttaminen puuttui kyllä selvityksen toimenpide-ehdotuksista.

Lintilän kannattaisi keskittyä nyt - paitsi että löisi nyrkkiä pöytään Hippoksessa ja Fintotolle - Hippoksen yhteiskuntasuhteiden aktiivisempaan hoitoon. Voisi kysyä neuvoa esim. edeltäjältään Kauko Juhantalolta, joka piti merkittävää, vaikka Hippokselle maksanuttakin hovia Vermon kapakassa. Siellä oli merkittäviä vieraita pääministeriä ja talouselämän vaikuttajia myöten saman pelipöydän ääressä. Lintilän ulkopuolisista vieraista olen tosin viime aikoina harvemmin käydyssä Vermossa noteerannut vain Helsingin eläkkeellä olevan piispan Eero Huovisen.
nipa
 
Viestit: 2346
Liittynyt: 29. Elo 2009 19:46

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Antti K » 23. Touko 2014 12:36

Nyt pitää oikaista, koska luulen, että osalle ihmisistä on tullut konsulttiselvityksestä vahvasti vääränlainen kuva. En ole selvitystä nähnyt, mutta olin mukana haastatteluvaiheessa haastateltavana. Sen perusteella sanoisin, että konsulttiryhmä oli kovatasoinen ja selvitystyöstä oli tulossa sellainen, jolla on todella arvoa raviurheilulle. Haastattelutilaisuudessa haastateltavissakin oli aistittavissa vahva henki siitä, että jotain pitää tehdä. Selvitys oli tilattu raviurheilun rakenteisiin. Hippos ja Fintoto ovat asia erikseen, mutta eivät tuon selvityksen aihepiirissä. Toki niitäkin sivuttiin keskusteluissa, mutta kaikki ymmärsivät että ne eivät kuulu tähän selvitykseen.

Luulisin raportissa olevan kolme tai neljä pääkohtaa johtopäätöksien puolella

1. Ravitalousalueet

Suomeen tulisi kuusi aluetta jolla kullakin olisi päärata. Alueilla olisi vahva vastuu omasta tekemisestään ja myös valta toimia.

2. Konseptointi

valtakunnallinen ohjaus että asioita tehtäisiin yhteisillä ohjeilla eikä kaikkien tarvitse selvittää kaikkea yksin ja erikseen (= turhaa työtä). Tähän kuuluisi myös yhteisten valtakunnallisten sponsorien hankinta.

3. Päätöksen teko yksinkertaisemmaksi ja tehokkaammaksi
Käytännössä valtuuskunta supistuisi enemmän raviratojen edustajien muodostamaksi ohjausryhmäksi. Itse näkisin että kultakin hevostalousalueelta olisi noin kaksi edustajaa ja lisäksi edustajat keskeisiltä edunvalvonjärjestöiltä (Valmentajat, omistajat...)

4. Mahdollisesti siinä puhuttiin myös rahanjaon yksinkertaistamisesta Myöhäsen bruttokatemallin pohjalta

Eli tototuotoista tietty prosenttiosuus menisi Fintotolle ja tietty osuus radoille. Nykyisin Fintoton osuus on lisääntynyt jakuvasti nettipelin kasvaessa ja radat ovat kusessa. Monimutkainen rahanjako systeemi on johtanut siihen, että vaikka ravien pelivaihto on kasvanut ovat tuotot saattaneet pudota. Mikä pahinta suurin osa tuloista on tullut aluepelin kautta eikä ratojen itse järjestämien ravien kautta. Haetaan siis yksinkertaista ja oikeudenmukaista mallia. Tähän kirjoitin Hevosurheliuun vastineen, jossa sanoin, että ratapelin pitäisi tuottaa edelleen radalle eniten, koska se kannustaa hyvään asiakaspalveluun.


Muut
Parkkipaikkamaksut yms lienevät olleet esityksessä olleita tehokeinoja. Finlandia-ajoa on luultavasti verrattu muihin saman tason yleisötapahtumiin, joissa yleensä rahastetaan jo parkkipaikalla,
Viimeksi muokannut Antti K päivämäärä 23. Touko 2014 13:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Antti K
 
Viestit: 1618
Liittynyt: 16. Elo 2009 21:12

Re: Hippoksen uusi puheenjohtaja?

ViestiKirjoittaja Chocolate » 23. Touko 2014 12:52

Antin kohdat 1-4 ovat kannatettavia asioita ja minä olen muutenkin lähinnä positiivisesti suhtautunut esitykseen josta ei tosin muuta tietoa ole kuin tuo HU:sta luettu.
Chocolate
 
Viestit: 2045
Liittynyt: 01. Syys 2009 17:38


Paluu Yleinen ravikeskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron