Tallikahvion kimppapelit

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Tallikahvion kimppapelit

ViestiKirjoittaja Aukusti » 20. Huhti 2013 21:23

Mukana ollaan jos kimppapeli saadaan kasaan.Paikan päälle menossa kuitenkin niin olis kiva jännittää vähän isompaa lappua. :cool:
Aukusti

ViestiKirjoittaja Touho » 21. Huhti 2013 17:51

On kyllä vaikeannäköinen rivi. Goobin ranskis Voimaliigassa voittanut edellisen, mutta on sekin vähän herrassaan. Buck Boko voisi tietenkin olla yksi varma, mutta saattaa olla aika paljon pelattu. Päälähdössä mun mielestä The Best Madrikin pitää olla vielä näistä asemista suosikki. Mutta on toikin ihan hepreaa. Juoksu voi mennä ihan miten vaan.
Touho

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 21. Huhti 2013 18:09

Mukana. Rivin tekee miuleuiten yksi henkilö.
-Nisula-

ViestiKirjoittaja Chocolate » 22. Huhti 2013 08:28

Touho kirjoitti:On kyllä vaikeannäköinen rivi.

On kyllä. Vähän kutisee siihen malliin että alavoitoillakin voisi saada kunnon lunastuksia mutta bonuskierroksella kannattanee yrittää pelkkää seiskaa vaikka vaikeaa olisikin?
Chocolate

ViestiKirjoittaja Touho » 22. Huhti 2013 16:09

Chocolate kirjoitti:
Touho kirjoitti:On kyllä vaikeannäköinen rivi.

On kyllä. Vähän kutisee siihen malliin että alavoitoillakin voisi saada kunnon lunastuksia mutta bonuskierroksella kannattanee yrittää pelkkää seiskaa vaikka vaikeaa olisikin?

Joo kyllä mun mielestä pelkkä seiska silti.
Touho

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 22. Huhti 2013 20:32

mun mielestä raja T7/T75:n välillä menee siinä onko 6 oikeilla odotettavissa esim pari kertaa lapun hintaa takaisin vai eikö ole.
Ja koska tässä puhutaan noin 200 euron lapusta niin käytännössä olisi erittäin poikkeuksellista mikäli esim tuloksella 3 kertaa 6 oikein tuon hinnan takaisin saisi.
Eli äkkiseltään ajateltuna T7.Joskaan en ole kierrokseen kauhean tarkkaan tutustunut.Kyllä kunnon 6 oikein arvo vaatii jo pari kunnon pommia+2-3 suosikkeja riviin.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja maaritu » 23. Huhti 2013 01:01

RaahenTiikeri kirjoitti:mun mielestä raja T7/T75:n välillä menee siinä onko 6 oikeilla odotettavissa esim pari kertaa lapun hintaa takaisin vai eikö ole.
Ja koska tässä puhutaan noin 200 euron lapusta niin käytännössä olisi erittäin poikkeuksellista mikäli esim tuloksella 3 kertaa 6 oikein tuon hinnan takaisin saisi.
Eli äkkiseltään ajateltuna T7.Joskaan en ole kierrokseen kauhean tarkkaan tutustunut.Kyllä kunnon 6 oikein arvo vaatii jo pari kunnon pommia+2-3 suosikkeja riviin.

Ihan vain kommenttina, eikös se pidä laskea saako omansa takaisin kuudella oikein? Ja silloinhan se on se 30 ekeä tai mitä kukin nyt laittaa. Tosin, vaikka itse pelaan melkein aina vain T75, että saisin edes lohturahat, niin siinä pelissä saa tosi huonosti nykyisin kuudella tai viidellä oikein. Veikkauksen aikaan tämä oli paremmin. Sen sijaan T65 pelissä saa varsinkin hajotuksen tekemällä mukavasti viidellä oikein omansa pois ja pienellä lapulla jää jopa voitollekin. Eli kannatan T7 -peliä
maaritu

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 23. Huhti 2013 08:27

Onko meillä nyt henkilö kuka laittaa rivin sisään? Anyone? Sitten pitäisi ratkaista rivin tekijä, anyone?
-Nisula-

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 23. Huhti 2013 10:31

maaritu kirjoitti:Ihan vain kommenttina, eikös se pidä laskea saako omansa takaisin kuudella oikein?

-joo,tarkkaan ottaen näin.Ja tuollein lasken itsekin.Jos T75/T7 kokonaisuus on hinnaltaan jossain ~40 -60 huitteilla,niin harkitsen(kierroksesta riippuen) vielä 75 peliä.
Mutta siis tässähän kutosilla pitäisi tulla se 30 takaisin jokaiselle osallistujalle esim 30 7 kertaa tms jotta kutoset kannattaisi mukana roikuttaa....
Jos lapun hinta on vaikka 210 (eli 7 kolmellakympillä osallistunutta)niin eipä sitä kutosilla takaisin saa nykyään käytännössä koskaan.

-Nisula- kirjoitti:Onko meillä nyt henkilö kuka laittaa rivin sisään? Anyone? Sitten pitäisi ratkaista rivin tekijä, anyone?

-ketä nyt on alustavasti mukana;Minä,Nisula,Touho,Aukusti,Chocolate ja maaritu?

Ehdotuksia?
Juttelua käyntiin jonka pohjalta diktaattori sitten naulaa homman kiinni?
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 23. Huhti 2013 12:17

RaahenTiikeri kirjoitti:Ehdotuksia?
Juttelua käyntiin jonka pohjalta diktaattori sitten naulaa homman kiinni?

Viimeksi rivin teki Touho (?), joten oisko nyt Tiikerin paikka näyttää kyntensä? Mulle passaa että yksi tekee rivin, joten ehdotan että lapun tekee Tiikeri. Muita ehdotuksia? Kannatetaanko esitystä?

Kuka kerää rahat?
-Nisula-

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 23. Huhti 2013 12:36

-Nisula- kirjoitti:Viimeksi rivin teki Touho (?), joten oisko nyt Tiikerin paikka näyttää kyntensä? Mulle passaa että yksi tekee rivin, joten ehdotan että lapun tekee Tiikeri. Muita ehdotuksia? Kannatetaanko esitystä?

-itse en kannata enkä kieltäydy kunniasta VIELÄ.Tämä päivä osoittaa viikon ajankäyttöni tästä eteenpäin.Voi olla,että iltapäivällä/illalla sanon suoraan että EN MISSÄÄN NIMESSÄ tee lappua.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 23. Huhti 2013 13:06

Älä nyt ala hannaamaan... :D
-Nisula-

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 23. Huhti 2013 14:18

ei ei...en sillä.Mutta meinasin,että en tiedä ihan varmaksi viikon ohjelmaa.
Toki jos aikaa on ja porukalta saa hyväksynnän,niin tietysti olen valmis astumaan tuleen.

Mennääs tuosta suon yli että heilahtaa.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Chocolate » 23. Huhti 2013 14:43

Tikrulle vihreää valoa. Touhokin hoiti viimeksi homman kyllä mallikkaasti ja saa hoitaa puolestani tälläkin kertaa, jos intoa piisaa.
Chocolate

ViestiKirjoittaja Touho » 23. Huhti 2013 16:52

Pitäiskö yrittää avata jonkunlainen keskustelu ainakin noista varmavalinnoista? Olettaen siis, että kahdella varmalla mennään. Tässä vaikkapa mun omat ykkösmerkit ja pienet maininnat niistä jokaiseen kohteeseen. En välttämättä ehdota näitä varmoiksi, kunhan vain keskustelun avaukseksi.

75-1: Westcoast Pirate. Alla pari hyvää juoksua ja luokkahevonen kyseessä. Ainut miinus on takarivin paikka hitaan avaajan takana. Toisaalta siitä hitaasta avaajasta voi saada hyvää vetoapua kirikierrokselle. Sahara Showtime on eka keula ja lopulta ehkä Westcoast Spider. Hamtaro S:lle tulee tukalat paikat sisältä.

75-2: Jos Comeonhill on yhtä kova laite kun puhutaan, niin eipä tässä muilla ole jakoja, mutta onko? Ei noista ulkomaalaisista mitään tiedä. Vaikea tästä on ketään nostaa.

75-3: Kyllä Erkki oli niin vakuuttava tauolta, että kuka sen tässä lyö, vaikka paikka onkin huono.

75-4: Itse nostaisin tässä jopa Piece Of Metalin ykköshevoseksi. Jaksaa mennä ja saa tosta varmaan keulat. Embassy Photo ei ole niin hyvä hevonen kuin hypetetään ja sillä on iso laukkariski voltin vitoselta. Jos joku tuntee Robert Keeperin paremmin, niin POMin saa kyllä kyseenalaistaa, mutta siihen asti uskon Utalan ajokkiin.

75-5: Buck Boko vai Pike River, paha sanoa. Ginger Bellellä ehkä se paras kuntohuippu ohi ja prässiä tulee koko matkan, jos keulasta ajetaan. Pike River oli kyllä todella hyvä tauolta, mutta jotenkin toi kova aika silti vähän mairittelee. Jos tähän enemmän laittaa, Tomorrowland ilman muuta mukaan. Kesäkenkään siirtyminen auttaa sitä paljon tiedossa on vauhtijuoksu, joka suosii sitä.

75-6: Herranjestas on kyllä vaikea lähtö tämäkin. Aga Khan Boko muuten, mutta paikka on sysimusta. Voisko Aaron De Veluwe edetä tässä jopa keulaan. Di Caprio Tuna ottaa ekat keulat ja sillä ei siitä ajeta. Sanotaan se Aaron, oli niin hyvä tauolta.

75-7: The Best Madrik on todella kova hevonen ja sen kuuluu olla ykkössuosikki näistä asetelmista. Mun mielestä siinä voisi olla jopa varmayritystä, nimittäin jää todennäköisesti alipelatuksi. Mutta taas. Jos Brad voittaa, ja sitä ei ole lapulla...
Touho

ViestiKirjoittaja maaritu » 24. Huhti 2013 17:00

Touho kirjoitti:Pitäiskö yrittää avata jonkunlainen keskustelu ainakin noista varmavalinnoista? Olettaen siis, että kahdella varmalla mennään. Tässä vaikkapa mun omat ykkösmerkit ja pienet maininnat niistä jokaiseen kohteeseen. En välttämättä ehdota näitä varmoiksi, kunhan vain keskustelun avaukseksi.

75-1: Westcoast Pirate. Alla pari hyvää juoksua ja luokkahevonen kyseessä. Ainut miinus on takarivin paikka hitaan avaajan takana. Toisaalta siitä hitaasta avaajasta voi saada hyvää vetoapua kirikierrokselle. Sahara Showtime on eka keula ja lopulta ehkä Westcoast Spider. Hamtaro S:lle tulee tukalat paikat sisältä.

75-2: Jos Comeonhill on yhtä kova laite kun puhutaan, niin eipä tässä muilla ole jakoja, mutta onko? Ei noista ulkomaalaisista mitään tiedä. Vaikea tästä on ketään nostaa.

75-3: Kyllä Erkki oli niin vakuuttava tauolta, että kuka sen tässä lyö, vaikka paikka onkin huono.

75-4: Itse nostaisin tässä jopa Piece Of Metalin ykköshevoseksi. Jaksaa mennä ja saa tosta varmaan keulat. Embassy Photo ei ole niin hyvä hevonen kuin hypetetään ja sillä on iso laukkariski voltin vitoselta. Jos joku tuntee Robert Keeperin paremmin, niin POMin saa kyllä kyseenalaistaa, mutta siihen asti uskon Utalan ajokkiin.

75-5: Buck Boko vai Pike River, paha sanoa. Ginger Bellellä ehkä se paras kuntohuippu ohi ja prässiä tulee koko matkan, jos keulasta ajetaan. Pike River oli kyllä todella hyvä tauolta, mutta jotenkin toi kova aika silti vähän mairittelee. Jos tähän enemmän laittaa, Tomorrowland ilman muuta mukaan. Kesäkenkään siirtyminen auttaa sitä paljon tiedossa on vauhtijuoksu, joka suosii sitä.

75-6: Herranjestas on kyllä vaikea lähtö tämäkin. Aga Khan Boko muuten, mutta paikka on sysimusta. Voisko Aaron De Veluwe edetä tässä jopa keulaan. Di Caprio Tuna ottaa ekat keulat ja sillä ei siitä ajeta. Sanotaan se Aaron, oli niin hyvä tauolta.

75-7: The Best Madrik on todella kova hevonen ja sen kuuluu olla ykkössuosikki näistä asetelmista. Mun mielestä siinä voisi olla jopa varmayritystä, nimittäin jää todennäköisesti alipelatuksi. Mutta taas. Jos Brad voittaa, ja sitä ei ole lapulla...

En ole ehtinyt vielä lähtöihin syvemmin tutustua, mutta lähtölistoja tarkasteltuani jonkun aikaa tuntuisi, että ensimmäiseen eikä kahteen viimeiseen kannattaisi laittaa varmaa. Tämä siis noin ensivaikutelmana. Toisessa lähdössä on kaksi jotka hyppäävät silmillle, Comeohill tai Quite An Avenger. Ei ainakaan Comeohilliä varmaksi, kyllä Quite An Avenger antaa kunnon haasteen ruotsinhepalle. Erikasson teki vakuuttavan tauoltapaluun ja itsellä se oli mukana kolmeen hevoseen viimeksi. Tässä hitusen vaikeampi tehtävä takarivistä ja Wik Stjernen vaikuttaisi kovalta hevoselta, Bokerin lisäksi. Pitkässä matkassa Piece of Metal tau Robert Keeper, jollei Global Kid tule.Seuraavassa onkin monta kovaa, niistä Ginger Belle, Buck Boko ja Pike River iskevät ensin silmiin. Mutta tarkempien laskelmien jälkeen lisää analysointia ! Muuten kukas tämän lapun nyt suunnittelee, jotta voisi rahoja laittaa tilille jollekin ja mikä summa se 30 ekeä :?:
maaritu

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 24. Huhti 2013 18:30

minä näitä eilen jo aloin jonkun verran käsittelemään,en erityisen syvällisesti ja onhat tää kierros!
Hemmetin paljon vaikuttaa "varma-ajatuksiin",tai siis vaikuttaisi jos tietäisi,peliprosentit joista ei saa edes suuntaa ennen perjantaita.
Westtcoast pirateenkin suhtatuu vähän niin,että kohtuullisilla prosenteilla voisi ajatella varmaksi(varmistusmerkkejä kuitenkin tarvitsisi jokusen ja niillekkin joku järjestys).
2.lähdöstä olen ihan pihalla.Statistiikaltaan ulkomaan elävätkin on ihan pelejä ja young angus kemp näytti tauoltapaluun lopetuksessa sietämättömän nopealta ja nyt metsän kuningas rattailla.Rasteja tarvii.

3.lähdössä tarvittavaan parannukseen kykeneviä on muutama,mitä tulee riittämiseen noita todennäköisesti eniten pelattuja vastaan.Eli Franko ja Pihlajan Aaroni.Jossain kohdassa alkaa kulkea mutta toisaalta alkaako Erikassonilla kulkea vielä paremmin startti alla?Moe Brageen ois ikävä kaatua ja Bokerikin saa vaihteeksitakarivireissun....Maaritun mainitsema wik stjernen on ihan ilman muistikuvia mistään minun kovalevyllä.

voimaliigaahan tässä on jo käsiteltykin siis lähinnä Robert Keeperiä.
Periaatteessa monimuuttujainen lähtö,toisaalta kai haarukoitavissa "kaiken järjen mukaan"(onko ravipeleissä semmoista) pariin kolmeen merkkiin?

Bronsdivisionen on kanssa oikein erinomainen sekamelska.Rohkaisuryyppyä alle ottamalla voisi joku Buck Bokolle sovitella varman viitaa sopivilla prosenteilla mutta onko ne prosentit sopivat ja jääkö tässä lähdössä väkisinkin maukkaita merkkejä rastittavaksi?Esimerkiksi taulussaan 4 kertaa voittajapelissä pohjaksi pelattu Jester Bowl olisi klassinen "oranssin palstan" Lopetan ravipelit kun ei tätä lottoa ja lustaa ja kusetusta pää kestä-merkki.Tuntuu että se jää tossa suht maltilliseksi peliprosentiltaan?jos pääsee sujuvasti ulos niin erilaisen haasteen se heittää Buckille kuin viimeksi.Pike river kai kasiltakin mukana kuuluu olla?

seuraavassa kiinnostaa mihin tulee Aaron De veluwen rosentti asettumaan.Meneeko eteenpäin startti alla ja hyppäiskö tää hevonen jopa uudelle tasolle tämän kesän aikana?

Ja sitten se finlandia?

EDIT:
niin siis koko viestin pointti oli että tässä vaiheessa viikkoa ja tällä tutkailulla on edes varovasti varmaehdokkaiksi nousevat vähissä.

Aaron de veluwe lienee keulassa.Viekö loppuun jos aga vaikka iskee rinnalla?
Westcoast pirate ehkä kovin hevonen porukassaan,mutta kommentit aika varovaiset ja ilman lunttaamista ja statistiikkaan perehtymistä uran 14 voitosta varmasti 10 tai enemmän on keulasta?voin olla väärässäkin.

Pidetään yllä nyt edes keskustelua varmoista ja päätetään sitten tehäänkö ja kuka tekee kimpan ja kuka kerää rahat.Voitonjakohan varmaan on kahvirahoja suurempaa,niin sikäli kimppa ois otollinen tässä paikassa.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Chocolate » 24. Huhti 2013 18:58

1) Hamtaro S on meikäläisen ygösmerkki. WCP:n ravi ei ollut ihan satkua Porissa.
2) QAA antaa kyllä kovan haasteen Heiskasen orille (ovat muuten molemmat quiteeasylaisia!), mitä tekevät Pablo di Jesolo ja Viking Castellets?
3) Erkki. Käy varmaksi.
4) Global Kid on minun ykköshevoseni.
5) Buck Boko on tähän starttiin viritelty ja kävisi minulle hyvin varmaksi.
6) AKB:n poisjännin myötä Aaron de Veluwe on selkeä ykköshevonen.
7) The Best Madrik, Brädi, CC. Olen valmis vetämään isänmaallisesti Brädi varmana.
Chocolate

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 25. Huhti 2013 08:43

RaahenTiikeri kirjoitti:Pidetään yllä nyt edes keskustelua varmoista ja päätetään sitten tehäänkö ja kuka tekee kimpan ja kuka kerää rahat.Voitonjakohan varmaan on kahvirahoja suurempaa,niin sikäli kimppa ois otollinen tässä paikassa.

Siis päätös kimpasta on pakko tehdä tänään, muuten ei ehdi rahat perille sillä kaikilla tuskin on sama pankki. Rivi voi sitten elää vaikka lauantaiaamuun, ei meikäläinen ainakaan konkurssiin mee vaikka pelattaisiin Salamaa ja pikapeliä jos ei muuta keksitä. Mutta päätös kimpasta PITÄÄ TEHDÄ TÄNÄÄN!

Eli suostuuko Tiikeri keräämään rahat ja laittamaan rivin sisään? Ketkä ovat nyt VARMASTI mukana? Minä. 30.
-Nisula-

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 25. Huhti 2013 11:09

niin,jotenkin sen torstain olen mieltänytkin tällaisten kimppojen "ratkaisupäiväksi".
Eli joo,kyllä minä voin kerätä.
Laitan kaikille asian osaisille yksityispostin heti kohta ja siihen kaksi eri tilivaihtoehtoakin niin onpahan kaksi pankkia joten todennäköisyys huomisen maksamisellekkin kasvaa.

Eli korjatkaa nopeasti mikäli joku tästä listasta puuttuu;
mukana ovat nisula,maaritu,chocolate,touho,aukusti ja minä?
Ja kai tuohon aivan hyvin voi uusiakin vielä ilmoittautua tänään?
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

EdellinenSeuraava

Paluu Totopelit