Harri H kirjoitti:Ei riittänyt Ässät eilen Tapparaa vastaan ja kauden ensimmäinen tappio oli tosiasia. Ei Ässät missään tapauksessa huonosti pelannut, mutta Tappara oli ensimmäistä kertaa lähes omalla tasollaan ja se riitti voittoon, kun onhan näillä tiimeillä kuitenkin jo paperilla melkoinen tasoero. Tänään on iso vaara, että Ässille tulee toinen tappio putkeen, kun vastassa on kovakuntoinen HIFK. Jo piste tästä ottelusta olisi kova sana porilaisille, mutta eihän tuonne Helsinkiin toki valmiiksi lyötynä kannata lähteä.
Harri H kirjoitti:Ikävä olla taas eri mieltä, mutta sehän tämän kiekkokeskustelun(kin) suola on. Minä nimittäin pidän kyllä SaiPaa JYP:n kanssa vähintään samantasoisena joukkueena, ihan puhtaasti pelaajamateriaalia katsoen. SaiPa toki on voittanut alisuorittajia (Lukko, Tappara) sekä lähes Mestis-joukkue Sportin ja hävinnyt ennakkoon heikommalle, mutta hyvin aloittaneelle KalPalle. Ei tuo JYP:n tilasto välttämättä ole yhtään sen parempi, kun katsotaan tulosten taakse: Joukkue on kotonaan kaatanut häntäsijoille ennustetut HPK:n ja Sportin, kun taas hyvin aloittanutta, alempaan keskikastiin ennakoitua Ässänippua vastaan jyväskyläläiset jäivät vieraissa nollille.
Kotietu on aina kotietu, varsinkin Lappeenrannassa, siksi uskon näistä kahdesta huomenna SaiPaan. Saa nähdä, kuinka syvälle saa aasinhattua taas vedellä huomisiltana...
Masa V kirjoitti:Helsingissä olin paikan päällä ja Ässät oli kyllä hyökkäyspäässä vaisu, kovin moneen kunnon maalipaikkaan eivät päässet, puolustivat kyllä hyvin. HIFK viimeisteli melko harvoista maalipaikoistaan tehokkaasti ja ilme oli taistelevampi näistä kahdesta. Olisko tosiaan Tappara peli vielä painanut porilaisten jaloissa.
Harri H kirjoitti:
Ässillä orastava tappioputki, mutta en nyt lähtisi vielä paniikkinappulaa painamaan. Tappiot on tulleet hyville joukkueille, joista varsinkin HIFK on todella kuuma. Kysymysmerkkejä toki on noussut ilmaan, mutta uskon että joukkue taistelee hyvin pisteitä noilta samantasoisilta vastustajilta jatkossakin.
For Nothing... kirjoitti:Oletko Harri katsellut otteluita? Kiinnostaisi tapaus Aleksi Saarela. Peliaikakehitys on mennyt 18-14-13-11 ja eilen oli paikka nelosen sentterinä. Viime vuoden perusteella lupaa ongelmia, jollei poika saa mieleistään vastuuta ja hyviä ketjukavereita. Puhuivatpa, että ehto Lukkoon jäämiseen olisi ollut pelipaikka tulosyksikössä ja minä ainakin olin käsityksessä, että Ässissä olisi sellaisen saanut. Samaa suuntausta näyttäisi olevan myös Eero Elon peliajoissa, miltä hänen pelinsä on näyttänyt? Molemmille yhteistä oli Raumalla, että kun vaikeuksia alkaa tulla, niin kuoppa syvenee ja nämä mielialapelaajat eivät sieltä herkästi nouse.
Harri H kirjoitti:Liigaan ei oikein osaa mitään tälle illalle pelata, tasaisia pelejä. CHL:ssä mielenkiintoinen HC Ocelari Trinec - Tappara, kun Tapparalla näyttää olevan Dominik Hrachovina maalissa, Jukka Peltola ykköspakkiparissa ja Kristian Kuusela kakkospakkiparissa... Sivussa ainakin Mäntylä, Mäkinen, Aalto, Green ja Metsola. Tosin eipä tuosta Trinecistä erikoisempia kertoimia saa.
ManOWar kirjoitti:No eikös Blues sentään pärjää Vaasassa...kerroin tosin oli Veikkauksella eilen 2.00, nyt 1.90..
Masa V kirjoitti:ManOWar kirjoitti:No eikös Blues sentään pärjää Vaasassa...kerroin tosin oli Veikkauksella eilen 2.00, nyt 1.90..
Näköjään on espoolaiset pelanneet isolla omiaan...
Usein kertoimien tippuminen on sen merkki, että kerroin on ollut todella pelikelpoinen, isompi kuin muilla yhtiöillä. 2,00:ssa ollut reilusti ilmaa ja mun mielestä 1,90 on vielä tosi pelikelpoinen kerroin. Kyllä Blues voittaa ainakin sen 6/10 jos pitäisi todennäköisyyksinä ajatella.
SportHarri H kirjoitti:TPS - HIFK 1
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa