Uudelle aihealueelle käyttöä?

Tällä alueella keskustellaan asioista laidasta laitaan, asialliseen sävyyn tietenkin.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Uudelle aihealueelle käyttöä?

ViestiKirjoittaja Rinkka » 08. Marras 2010 23:05

Vaikken itse mitään ratsastuksesta ymmärräkään, niin tuli tuossa mieleen kun viheriösivustolla taas jälleen kerran kaipaillaan rekisteröintipakollisia keskustelupalstoja, että olisiko tännekin tarvis laajentaa sen verran, että laittaisi ratsastusaiheisen osion? Tai ponit tai seniorit tai juniorit tai jotain. Aina kuitenkin eri osoiden suurkuluttajat piipahtavat sitten välillä katselemassa, mistä muualla keskustellaan tai väännetään kättä.

Ylläpidollehan se tietysti tuottaa enemmän vaivaa, mutta voisi hieman piristää palstan käyttöä. Onhan foorumin nimikin "tallikahvio" ja niitä kahvioita löytyy monenlaisten alan harrastajien tiloista. ;)
Rinkka

Re: Uudelle aihealueelle käyttöä?

ViestiKirjoittaja Masa V » 09. Marras 2010 00:28

Rinkka kirjoitti:Vaikken itse mitään ratsastuksesta ymmärräkään, niin tuli tuossa mieleen kun viheriösivustolla taas jälleen kerran kaipaillaan rekisteröintipakollisia keskustelupalstoja, että olisiko tännekin tarvis laajentaa sen verran, että laittaisi ratsastusaiheisen osion? Tai ponit tai seniorit tai juniorit tai jotain. Aina kuitenkin eri osoiden suurkuluttajat piipahtavat sitten välillä katselemassa, mistä muualla keskustellaan tai väännetään kättä.

Ylläpidollehan se tietysti tuottaa enemmän vaivaa, mutta voisi hieman piristää palstan käyttöä. Onhan foorumin nimikin "tallikahvio" ja niitä kahvioita löytyy monenlaisten alan harrastajien tiloista. ;)

Vaikea sanoa, keräisikö ratsastusaiheinen osio keskustelua, mahdolllista se on. Palsta on tosin melko leimallisesti ravipalsta, ja epäilen että ratsastuksen lisääminen ei lisäisi keskustelua, kun ei sitä esim. tällä yleisellä keskusteluosiolla ole yhtään ollut ratsastuksesta.

Sen sijaan itse en lisäisi missään tapauksessa mitään seniori / junioripalstoja, niitä kun vihreällä foorumilla katselee, niin parasta täällä on, ettei sen tyyppistä keskustelua ole :)
Tässä muutama tämänhetkisen keskustelun poiminta: "säärikarvoista..." , "nättinä kouluun", "kaunko olette olleet harrastamatta seksiä", "poika neuvoja kaivataan", "voiko tampponia pitää yön yli" jne... jne... nämä kaikki oli tunnin sisällä tulleita keskusteluja vihreän foorumin pikavilkaisulla ja useimmat viestit menevät tuohon sarjaan. Eli mieluummin vähemmän keskustelua, kunhan se on asiaa. Tosin rekisteröintipakko kyllä yleensä vie automaattisesti hölmöimmän keskustelun pois.

Mutta ylläpito ratkaiskoon asian... pahoittelen kielteistä asennettani, idea on sinänsä hyvä. ;)
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja Rinkka » 09. Marras 2010 21:44

No hard feelings, Masa! :)
Kunhan vainen nakkasin ehdotusta kehiin. En ole itse käynyt viheriöllä edes katselemassa noita sennu/junnu osioita, joten en tiedä mitä siellä menee. Tahtoo siellä mennä välillä jo ravipuolellakin meininki semmoseksi, että ihmetyttää joskus, meninkö johonkin väärälle palstalle kokonaan ;)

Oikeassa olet, vähemmän keskustelua mutta asiasta on parempi, mutta jos jollain, vaikkapa sitten ratsastusosioilla saataisiin lisää niitä asiallisia (ja aktiivisia) keskustelijoita vedettyä lisää mukaan. Myönnän, että on aivan häkellyttävä joskus lukea täällä tehtyjä loistavia analyysejä ja tutkimuksia ja pohdintoja jostakin aiheesta, vaikkapa jonkun ikäluokan suokeista tai lämppäreistä. Aivan uskomatonta ASIAA! Ja varmasti tuo rekisteröitymispakko on pitänyt pahimmat sekoboltsit pois kirjoittelemasta turhuuksia. Mutta sen olen huomannut, että täällä pyörii enimmäkseen jo asiaa tuntevat. Onko nyt niin, että tämä sivusto on profiloitunut jo "vanhojen konkareiden" sivustoksi, jonne ei uskalleta tulla sekaan? Itsekin olen hieman semmonen satunnainen harrastelija, tietyt osa-alueet raviurheilusta kiinnostavat minua, mutta en seuraa asioita koko laajuudessaan äärettömän intensiivisesti. Ehkä se on yksi tekijä, miksi en kirjoittele tänne kovinkaan usein, mieluummin pysyn taka-alalla ja lueskelen loistavia kommentteja ja mietintöjä.

Ajattelin, että monia ravureita valmennetaan selästäkin käsin, joitain hyvin harvoja (kisa)ratsuja ehkä ajetaan, tosin jälemmästä en ole oikeasta elämästä todistusaineistoa kuullut, mutta uskoisin näin olevan. Eli ei lajit silti poissulje toisiaan, varsinkaan kun monte on ryminällä tullut Suomen raviurheilun yhdeksi osaksi.
Rinkka

ViestiKirjoittaja Harri H » 16. Marras 2010 19:26

Olen tätä pohtinut jonkin verran, mutta en suuremmin lämpene ajatukselle. Ideana on kuitenkin pyörittää ravifoorumia, enkä usko ratsupuolen tuovan suuremmin lisäväriä ravikeskusteluihin. Periaatteessa olen kyllä avoin uusille ehdotuksille jatkossakin, enkä tätäkään ideaa vielä elävältä hautaa. Katsellaan jos jossain vaiheessa testimielessä avaisi jonkinlaisen "muut hevosurheilut" osion. Ihan juuri nyt en sitä kuitenkaan ajankohtaisena näe :)

Jonkinlainen käyttäjäkysely on ollut suunnitelmissa (jo pitkään), mutta se on edelleen työn alla, kun en ole erityisen järkeviä ja hyödyllisiä kysymyksiä saanut vielä keksityksi. Kunhan kyselyn saan toteutettua niin että vastaajiakin löytyy jonkinverran, voisin miettiä tarkemmin mahdollisia uudistuksia sen pohjalta.
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

ViestiKirjoittaja Harri H » 06. Helmi 2012 12:26

Nyt foorumille on avattu uusi keskustelualue, jossa voi jutella hevosista ihan yleisesti. Myös ratsastuskeskustelut menee kyseisen alueen alle :) Alue on kuitenkin koeajalla. Mikäli viestejä ei tule, saatan tulevaisuudessa piilottaa alueen pois.
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

Paluu Yleinen keskustelu