Suuri Suomalainen Derby 2012

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Masa V » 16. Elo 2012 13:10

Ihan ensituntumalta veikkaan kakkossijalle vähän yllättäen huippukuntoon noussutta Inverigoa, joka saa varmuudella hyvän juoksun ysiradalta.

Aika varmana pidin, ettei Masahiro starttaa, kaikki ei ollut kohdallaan ja Minna Moilanen ei kyllä silloin hevosta ilmoita. Järkevän ratkaisun teki myös Olli Lähtinen, kun heti sanoi ettei keräilyerään lähdetä kun hevonen ei parhaimmillaan ole.

Tulee mieleen, onko Lakupiippu tällainen tyypillinen 3-vuotistähti, jolloin 4-vuotiskauden syksyllä ei enää riitäkään parhaille? Pekka Korven tallissa on joka vuosi ollut näitä vastaavia, 3-vuotiaana putsataan pöydät ja nelivuotiaana ei enää. Vai vieläkö parantaa ja nousee finaaliin? Itse epäilen, ettei riitä finaaliin asti keräilylähdön kasiradalta.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 16. Elo 2012 14:00

RaahenTiikeri kirjoitti:kauheasti tuosta Alien LAdysta nyt kirjoitetaan.Oliko se varsinaisesti HYVÄ mitä hyvällä tarkoitetaan?
Koko matkan painoi päälle ja oli osan matkasta suorastaan "hallitsemattomissa" ja väsykin ois voinut tulla hetkenä minä hyvänsä.Ok,meni matkan läpi sekunnin nopeammin kuin paljon rennommalla ja hallitummalta näyttänyt Inverigo ja yli sekunnin nopeammin kuin Air Gunner.....Mutta mutta....onnistuuko tuommoinen pullailu sitten toista kertaa tai jaksaako maalin asti seuraavan kerran.Ja juoksusta tulee muutenkin erilainen,kun siellä etupuolellakin juoksee joku,eli ainakin BdW.
Kyllä mää vaan heitän,että se on Inverigo joka on derbyn kakkonen.

Nimenomaan ton hallitsemattomuuden takia oli mun mielestä huikean hyvä, tavan hevonen olisi katkennut moisen jälkeen kuin kuiva oksa, mutta toi tuli upeasti päätyyn asti. Finaalissa jos/kun pääsee Bradin taakse, niin selkään varmaan rauhoittuukin paremmin ja sitäkautta Alien Lady on oma suosikkini toiselle sijalle.

En kyllä todellakaan käsitä miksi starttiraketti Air Gunnerille valittiin nelosen sijaan kymppi. Mahdollista ja jopa todennäköistä, että olisi pyyhkäissyt siitä ekaan keulaan ja juoksupaikaksi muodostuisi näin vähintään kolmas sisällä. Nyt paikka tulee olemaan joko viides sisällä Bradin, Alienin, Maggien ja Inverigon takana tai sitten joku 2-3u, mutta kierräppä nyt sitten ulkoratoja pitkin kun koko sisärata lopettaa kymppiä! Veikkaan, että täysin toivoton tehtävä tulee olemaan toisen radan junan hevosille. Olisiko jopa Air Gunnerin taustajoukot kuvitelleet ettei se nyt sentään Bradin ulkopuolelta ota keuloja ja varmaan normitilanteessa näin voisi ollakin, mutta ainakin ite oon koko ajan aattellut ettei Korvenoja satsaa yhtään lähtöön, koska miksi pitäisi kun varaa on ottaa alku tarkkaillen tilanteen kehittymistä.
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja nipa » 16. Elo 2012 15:49

Derbykarsinnat tuli katsottua paikan päällä pelikassa pienellä plussalla Maggie Cloudin ansiosta. Muuten olisi jääty miinukselle karsintalähdöistä kun isohkosti pelatut suorat parit sutivat kolme kertaa tyhjää. Tuli tallialueella joidenkin taustojen kanssa sanailtua ja todettua hienon finaalin olevan tulossa, mutta maaliintulojärjestyksiä Bradin jälkeen ei vielä pohdittu.

Sen sijaan kevyeen sävyyn käsiteltiin Brad de Veluwen ja Alien Ladyn kuskikysymystä. Mitään ongelmaahan tuossa ei välttämättä olisi ollut, jos tallipoika Mika Forss olisi vapaa mies. Ajoihan tämä aikanaan viidesti Bradin emän Amazing Ridenkin kaksariin ja mikä siis ettei Bradia.

Muistan elävästi harmitelleeni Mikan ajoja, kun sisärata maistui tälle mielestäni liiankin pitkään, mutta hyvin aina maaliin selvittiin. Joku porukasta epäili derbyn palkinnon ajajaprossan olevan Tuomaksesta liian suuren Mikalle luovutettavaksi. Kunniakysymys se taitaa kuitenkin enempi olla, kun netissä olevien luotettavien tietojen mukaan Mika ajaa ilmaiseksi.

Palaillaan astialle, kun Derby lähestyy. ;)
nipa
 
Viestit: 2346
Liittynyt: 29. Elo 2009 19:46

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Touho » 16. Elo 2012 16:53

nipa kirjoitti:Sen sijaan kevyeen sävyyn käsiteltiin Brad de Veluwen ja Alien Ladyn kuskikysymystä. Mitään ongelmaahan tuossa ei välttämättä olisi ollut, jos tallipoika Mika Forss olisi vapaa mies. Ajoihan tämä aikanaan viidesti Bradin emän Amazing Ridenkin kaksariin ja mikä siis ettei Bradia.

En jaksa kyllä millään uskoa, että Mika olisi päässyt Bradia ajamaan missään tapauksessa. Varsinkin kun ei ole viime vuosina edes ollut se ykkösvaihtoehto Korvenojan hevosten lainakuskiksi.
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja nipa » 16. Elo 2012 17:26

Touho kirjoitti:En jaksa kyllä millään uskoa, että Mika olisi päässyt Bradia ajamaan missään tapauksessa. Varsinkin kun ei ole viime vuosina edes ollut se ykkösvaihtoehto Korvenojan hevosten lainakuskiksi.


Juu, kevyeen sävyyn tehty heitto tämä pikemminkin Tuomaksen ja Mikan yhteistyön lähempääkin nähneeltä oli. Tuomas ei Bradille tällä kertaa lainakuskia katsele. Yleensäkin Tuomas on tarkka, kenelle hän hevostensa ohjat luovuttaa. Tätä taustaa vasten tuntuukin joistakin vähän ihmeelliseltä, että Mika sai ajaa Bradin emää Amazing Rideä viidesti aika isoistakin palkinnoista, kun esimerkiksi Erik Adielsson vain kerran.

PS. Tuomasta muuten arvosteltiin aikanaan Amazing Riden siirtämisestä siitokseen turhan aikaisin. Kun tuloksena oli Brad, eiköhän siirto ole jo osoittautunut onnistuneeksi.
nipa
 
Viestit: 2346
Liittynyt: 29. Elo 2009 19:46

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Masa V » 16. Elo 2012 20:27

Jos nyt vaikka Korvenoja katkaisisi kätensä eikä pystyisi ajamaan, niin Forss olisi ehkä todennäköisin valinta. Esimerkiksi Turun kasvattajakruunussa ensi viikon alussa Forss ajaa Caesar De Veluwea, joka on kuulemma Ingmanien perheen eräänlainen suosikkihevonen, vaikka ei menestykseltään niin huippu olekaan. Korvenoja ajaa itse Hangman Ariaa ja Moilanen ei aja mitään, vaikka olisi käytössä. Forss on etenkin Veluwe -hevosia ajanut usein ennenkin. Eli luulen, että Forss on erityisesti Ingmanien mieleen. Tämä on vain villi arvaus. Toki sekin vaikuttaa, että Moilasta on vaikeampi saada säännöllisesti rattaille, kun ajanut esimerkiksi Maxwell Maydayta ja muita huippuja sen sijaan että ajaisi Korvenojan tallin kakkoshevosia.

Mutta kuskiasia lienee selvä, Korvenoja ajaa Bradia. Moilaselle ja Forssille riittää hyviä ajettavia joka tapauksessa tuohon lähtöön.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 16. Elo 2012 20:49

Ärsyttää koko keskustelu ja natina saako Korvenoja nyt ajaa Bradia, tottakai kai saa, ei tuo nyt ole isokaan homma kiertää sääntöjä ja pulinat pois. Enkä edes usko, että kyseessä olisi pelkästään raha vaan kyllä se on tunnepuolellakin Korvenojalle iso asia voittaa a) Derby b) voittaa se Bradilla.

Olisihan se tietty hauska ajatusleikki, että Korvenoja menee ohjastajien pukuhuoneeseen ja kysyy kuka teistä haluaa ajaa Bradilla Derbyssä. Kaikki nostaa käden ylös. Korvenoja tarkentaa, että rahaa ette saa, mutta Derbyvoiton, elämänne ajettavan ja Brad-lippiksen. Tuskin kovin moni käsi laskee siltikään...

Eikös Forss ollut joskus Ranskassa Korvenojan tallipoikana ja siitä syystä ajaa täälläkin kilpaa hänen hevosillaan? Ainakin oman tuntemuksen mukaan on kyllä vuoden sisällä ajanut niitä enemmän kuin Moilanen eli on yhä se ykkösvaihtoehto jos Dosentti itse on estynyt ajamasta?
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Masa V » 16. Elo 2012 21:28

Ruikonperä kirjoitti:Ärsyttää koko keskustelu ja natina saako Korvenoja nyt ajaa Bradia, tottakai kai saa, ei tuo nyt ole isokaan homma kiertää sääntöjä ja pulinat pois. Enkä edes usko, että kyseessä olisi pelkästään raha vaan kyllä se on tunnepuolellakin Korvenojalle iso asia voittaa a) Derby b) voittaa se Bradilla.


Juuri näin. Tuomas toimii niin kuin aina ennenkin tällaisissa tapauksissa on toimittu. Seuraavat viikot varmaan jollain toisella palstalla jauhetaan, kuinka on väärin kun Korvenoja nyt sitten saa ajaa Bradia... :)
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 16. Elo 2012 21:38

Ruikonperä kirjoitti:Nimenomaan ton hallitsemattomuuden takia oli mun mielestä huikean hyvä, tavan hevonen olisi katkennut moisen jälkeen kuin kuiva oksa, mutta toi tuli upeasti päätyyn asti. Finaalissa jos/kun pääsee Bradin taakse, niin selkään varmaan rauhoittuukin paremmin ja sitäkautta Alien Lady on oma suosikkini toiselle sijalle.

En kyllä todellakaan käsitä miksi starttiraketti Air Gunnerille valittiin nelosen sijaan kymppi.


-mää vaan aattelin,että aina ei tämmöisellä pullailulla käy yhtä hyvin.Ja mun mielestä eilenkin ois maggie cloudille/Alien Ladylle käynyt huonosti,jos Edwin Ice ois hetken verran vetänyt paremmin ja/tai Anne´s Song saanut vähän ankkuriköyttä lyhemmäksi.Mutta se on totta,että finaalissa saa/voi saada Bradin selän ja kaikki on ihan toisin.Sitä paitsi ei Alien LAdy aina tollein kaahota.

Täysin samaa mieltä tuosta Air Gunnerin paikasta.Mun mielestä kuitenkin luokaltaankin tässä lähdössä(lähtö Bradin jälkeen)niin kova,että pikemmin sieltä eturivistä ois taistellut totosijoista.Mutta hyvä hevonen se edelleen on.Ja Alien LAdystä johtuen en ole yhtään varma sisäradan tasaisesta kulusta bradin takana.Jos pohjapari on BdW-Aliens niin minä vetelen BdW-Invergo ja Bdw-Ilmakko pareista maistuvampaa.

Tykkään siksikin tuosta Air Gunnerista,että olin "itseni kanssa oikeassa"(siis en puhunut kenenkään kanssa)siitä,että Tämä On Se Hevonen Bradin jälkeen,ei Edward Ale,Xman Kemp tai Xtra hot kemp.Inverigon mahdollisuudet toki tiedossa,mutta kun aina puhutaan niistä "ruotsista tulevista"
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 16. Elo 2012 22:41

Masa V kirjoitti:
Ruikonperä kirjoitti:Ärsyttää koko keskustelu ja natina saako Korvenoja nyt ajaa Bradia, tottakai kai saa, ei tuo nyt ole isokaan homma kiertää sääntöjä ja pulinat pois. Enkä edes usko, että kyseessä olisi pelkästään raha vaan kyllä se on tunnepuolellakin Korvenojalle iso asia voittaa a) Derby b) voittaa se Bradilla.


Juuri näin. Tuomas toimii niin kuin aina ennenkin tällaisissa tapauksissa on toimittu. Seuraavat viikot varmaan jollain toisella palstalla jauhetaan, kuinka on väärin kun Korvenoja nyt sitten saa ajaa Bradia... :)

Joo, voin kuvitella miten siellä kirjoitetaan tyyliin vääryydellä voittamisesta ja miten isoja herroja ei koske samat säännöt kuin muita :facepalm:

RaahenTiikeri kirjoitti:-mää vaan aattelin,että aina ei tämmöisellä pullailulla käy yhtä hyvin.Ja mun mielestä eilenkin ois maggie cloudille/Alien Ladylle käynyt huonosti,jos Edwin Ice ois hetken verran vetänyt paremmin ja/tai Anne´s Song saanut vähän ankkuriköyttä lyhemmäksi.Mutta se on totta,että finaalissa saa/voi saada Bradin selän ja kaikki on ihan toisin.Sitä paitsi ei Alien LAdy aina tollein kaahota.

Piti oikein uudestaan katsoa tuo lähtö ja ehkei sittenkään Alien Lady niin rajusti edes pullannut mitä näytti. Toinen tonni oli kuitenkin vain 16-vauhtinen, mutta jostain syystä takajoukot eivät pysyneet yhtään kärkikolmikon kyydissä ja Korvenojalla on muutenkin vähän tollanen ajoasento, että hevonen näyttää pullaavan enemmän mitä oikeasti tekee. Toki se liian virtava oli, mutta jos olisi ollut niin "hallitsemattomissa" mitä ensikatsomiselta näytti niin tuskin tollasta aikaa olisi mennyt ja kahtatoista lopettanut.

Sen verran tosta lähtökiihdytyksestä, että kun tuolla sanoin Air Gunnerin olevan starttiraketti ja olisi ottanut neloselta ekat keulat, mutta olikohan tässäkin mukana optista harhaa kun sen karsinnassa sisäpuolella oli hitaita lähtijöitä, josta kertoo sekin, että Hugo Terminal piti helposti johtavan selän. Ja Hugoa pidetään hitaana lähtijänä. Mulla ei ole siis mitään käsitystä Air Gunnerin lähtönopeudesta aiemmalla uralla.

Miten olette psyykanneet Inverigon juoksun? Eikai Kylliäisellä ole muuta vaihtoehtoa kuin ajaa sisältä?
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 17. Elo 2012 00:05

Ruikonperä kirjoitti:Sen verran tosta lähtökiihdytyksestä, että kun tuolla sanoin Air Gunnerin olevan starttiraketti ja olisi ottanut neloselta ekat keulat, mutta olikohan tässäkin mukana optista harhaa kun sen karsinnassa sisäpuolella oli hitaita lähtijöitä, josta kertoo sekin, että Hugo Terminal piti helposti johtavan selän. Ja Hugoa pidetään hitaana lähtijänä.


-eiköhän Hugo ole ihan nopea lähtijä jos sillä uskaltaa satsata starttiin?
Mun mielestä Air Gunner on ihan hyvä lähtijä,raketista en tiedä?

Ja niinkuin ketjussa lienee aiemminkin todettu,Brad de veluwea ei näissä kiihdytyskarkeloissa tarvi laskea mukaan ollenkaan,kun sillä voi aina rauhassa tarkkailla ja katsoa parhaaksi katsomansa tilanteen hakea keulat.Itse asiassa Bradin kanssa voi varmaan mennä ihan "hällä väliä",saa varmaan halutessaan keulat vaikka puolessa matkassa.
Ja jos tuohon ylläkirjoittamaani mielipiteeseen pitäydyn,niin pidän Air Gunnerin,lähdön (jaetun)toiseksi parhaan hevosen,lähtöpaikkaa outona.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 17. Elo 2012 09:03

Ruikonperä kirjoitti:Ärsyttää koko keskustelu ja natina saako Korvenoja nyt ajaa Bradia, tottakai kai saa, ei tuo nyt ole isokaan homma kiertää sääntöjä ja pulinat pois.


Juu, mutta itseäni ainakin ärsyttäisi että Tuomakselle annettaisiin joku erivapaus ajaa Bradia ilman omistajavaihtoa, sellaseen ei mun mielestä pidä suostua. Säännöt ovat samoja kaikille, jokaisella on tämä kiertomahdollisuus mitä Tuomaksenkin pitää käyttää. Sen jälkeen peli on selvä.

Varsinkin kun ei ole viime vuosina edes ollut se ykkösvaihtoehto Korvenojan hevosten lainakuskiksi.


Mun silmään on kyllä ajanut useiten näitä Korvenojan hevosia, saatan toki olla väärässäkin kun en ihan niin aktiivisesti enää seuraa kuin aikaisemmin ja viisaammat voivat korjata että kuka se ykkönen on jos se ei ole Forss...
Avatar
-Nisula-
 
Viestit: 987
Liittynyt: 28. Joulu 2011 16:57
Paikkakunta: Södis

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Chocolate » 17. Elo 2012 09:55

-Nisula- kirjoitti: Mun silmään on kyllä ajanut useiten näitä Korvenojan hevosia, saatan toki olla väärässäkin kun en ihan niin aktiivisesti enää seuraa kuin aikaisemmin ja viisaammat voivat korjata että kuka se ykkönen on jos se ei ole Forss...


Suomen paras ravikuski Ari Moilanen on ajanut aika paljon Korvenojan hevosia viime aikoina, toki Forsskin on ajanut usein. Moilanenhan sopisi ajamaan Alien Ladya, kuvittelsin että Forss ajaa Maggie Cloudia.
Chocolate
 
Viestit: 2045
Liittynyt: 01. Syys 2009 17:38

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Touho » 19. Elo 2012 00:32

Eli siis näinkö?

1: Maggie Cloud/Mika Forss
2: Brad de Veluwe/Tuomas Korvenoja
3: Glamour Frido/Markku Nieminen
4: Alien Lady/Ari Moilanen
5: Xman Kemp/Harri Koivunen
6: Edward Ale/Peter Ingves
7: Bullo Citrullo/Esa Holopainen
8: Liquorice Pipe/Antti Teivainen
9: Inverigo/Tommi Kylliäinen
10: Air Gunner/Kari Rosimo
11: Dreamy Lady/Tuomo Kantela
12: Cesar Duo/Pekka Korpi

Katsotaan meneekö nuo keräilystä läpi menevät oikein ja kuinka moni noista kuskivalinnoista osuu oikeaan... Onhan se ihme jos ei Lakupiippu tuota keräilyä hoida. Siis jos on terve. Luulisi myös Cesar Duon olevan korkealla. Sitkasteli ihan ok kuolemasta.
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Janzon » 19. Elo 2012 00:52

Tulee muuten olemaan Vermossa aikamoisen paljon porukkaa Derbyssä. Karsinnoissa oli jo niin paljon ihmisiä, että eihän tuommosta ole kuin Finlandia-Ajossa nähty ennen. Kädet ristiin, että olisi aurinkoinen päivä. Luulen, että lyödään ennätykset rikki niin radalla kuin yleisömäärässäkin. Kaikkihan haluaa Bradin nähdä!

Onko palstalaisista kukaan tulossa paikalle? Kohtaamispaikkana toki ulkoilmaterassi ja juomana kylmä olut/lonkero. :D Jos joku tarvitsee lippuja niin minulla on noita aika kasa ja en itse tule käyttämään loppuvuoden aikana kuitenkaan kaikkia niin minulta saa ainakin vapaalippuja Derbyyn.
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon
 
Viestit: 1089
Liittynyt: 10. Huhti 2012 13:44

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Masa V » 19. Elo 2012 08:11

Janzon kirjoitti:Tulee muuten olemaan Vermossa aikamoisen paljon porukkaa Derbyssä. Karsinnoissa oli jo niin paljon ihmisiä, että eihän tuommosta ole kuin Finlandia-Ajossa nähty ennen. Kädet ristiin, että olisi aurinkoinen päivä. Luulen, että lyödään ennätykset rikki niin radalla kuin yleisömäärässäkin. Kaikkihan haluaa Bradin nähdä!

Onko palstalaisista kukaan tulossa paikalle? Kohtaamispaikkana toki ulkoilmaterassi ja juomana kylmä olut/lonkero. :D Jos joku tarvitsee lippuja niin minulla on noita aika kasa ja en itse tule käyttämään loppuvuoden aikana kuitenkaan kaikkia niin minulta saa ainakin vapaalippuja Derbyyn.


Kyllä tarkoitus on tulla paikalle. Siinähän vois olla ideaa, että pitäisi siellä sellaisen "kiltameetingin" vaikka terassilla. Eli ketä kiltalaisia on paikalla, niin voisi ohimennen törmätä jossain välissä jossain sovitussa paikassa. Olishan se hauska kiltaporukkaa livenäkin nähdä.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja nipa » 19. Elo 2012 11:50

Derbyyn tänäkin vuonna mennään. Toivottavasti aurinkoisiin piharaveihin. Pelipohdintoja viimeistellään vasta kilpailupäivänä ja toivotaan, että kaikki pelipäätöksiin vaikuttavat seikat ovat tiedossa ennen Derbyäkin koskevien pelien sulkeutumista.

Toki kilpailua koskevia tiedonmurusia keräillään jo ennen kilpailupäivääkin. Yhtä varmaa kuin köyhän kuolema on Bradin voitto, mutta vielä on keräilyerä juoksematta ja hevosia ajavat kuskitkin osin hämärän peitossa. Itseäni kiinnostaa mm. tuleeko Kontio finaaliin ajamaan Nurmoksen valmentamaa Xman Kempiä kakkosrahoista.
nipa
 
Viestit: 2346
Liittynyt: 29. Elo 2009 19:46

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Masa V » 19. Elo 2012 12:20

nipa kirjoitti:Derbyyn tänäkin vuonna mennään. Toivottavasti aurinkoisiin piharaveihin. Pelipohdintoja viimeistellään vasta kilpailupäivänä ja toivotaan, että kaikki pelipäätöksiin vaikuttavat seikat ovat tiedossa ennen Derbyäkin koskevien pelien sulkeutumista.

Toki kilpailua koskevia tiedonmurusia keräillään jo ennen kilpailupäivääkin. Yhtä varmaa kuin köyhän kuolema on Bradin voitto, mutta vielä on keräilyerä juoksematta ja hevosia ajavat kuskitkin osin hämärän peitossa. Itseäni kiinnostaa mm. tuleeko Kontio finaaliin ajamaan Nurmoksen valmentamaa Xman Kempiä kakkosrahoista.


Mielenkiintoista nähdä tosiaan, tuleeko Kontio tänne ajamaan Derbyn jäännösrahoista. Melkein veikkaan, että ei tule. Teivainenkin saattaa olla käytettävissä, itse en Lakupiipun finaalipaikkaan täysin usko. Normaaliesityksellä mitä tänä keväänä ja alkukesästäkin nähtiin, Lakupiippu olisi ilman muuta tällaisen lähdön voittaja, mutta kunto näyttää olevan laskussa enkä usko sen parantavan viime juoksuista. Kun keräilylähdössä nopeita Korven hevosia on sisäpuolella ja melkein puolet (5/11) hevosista tulee Korven tallista, niin jotenkin vaikea ajatella, että ihan kumartamalla antaisivat Lakupiipulle keulat. Sama juttu muuten oli aikanaan Mäkelän Weimarilla, 2-3 vuotiaana aivan huippu ja sitten 4-vuotiaana ei enää menestynyt yhtä hyvin.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja nipa » 19. Elo 2012 12:44

Masa V kirjoitti:Sama juttu muuten oli aikanaan Mäkelän Weimarilla, 2-3 vuotiaana aivan huippu ja sitten 4-vuotiaana ei enää menestynyt yhtä hyvin.


Mäkelälle on aina kelvannut raha, kun sitä on ollut enempi tulollaan. Mitäpä sitä hevosta turhia säästelemään, kun lenkilläkin voi karhu tulla vastaan. Hevosia syntyy uusia joka päivä ja persaukiset hoitelevat tallista 4-vuotiaat eläkeläiset sopuhintaan. :)

En muuten minäkään usko, että Kontio tulee Derbyyn lomailemaan, jos isompaa rahaa on helpommin saatavissa naapurista. Toki muistakin ajettavista kuin Derbyssä voi olla kiinnostusta. En ole derbypäivän sarjoja sen enempää vilkuillut.
nipa
 
Viestit: 2346
Liittynyt: 29. Elo 2009 19:46

Re: Suuri Suomalainen Derby 2012

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 19. Elo 2012 23:59

Onhan Derbypäivänä myös SM-lähtö, johon voisi tulla joku Nurmoksen hevonen. Tuskin Kontio pelkän Xman Kempin takia tulee.
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen ravikeskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron