JÄMSÄN RAVIT 2016

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: JÄMSÄN RAVIT 2016

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 25. Heinä 2016 13:20

Pouhou kirjoitti:Mun oli tarkotus tulla tänään, mutta on ollu viime aikoina nukkumisen kanssa probleemia ja viime yön vähäisten unien takia en viittiny lähtee auton rattiin. :thumb_down: Ens vuonna uusiks!

Fiksuutta ettei lähde auton rattiin väsyneenä jos ei ole aivan pakko :thumbup1: Sitä kun on itsekin kärsinyt enemmän tai vähemmän unettomuudesta koko elämänsä niin tietää miten zombiena sitä tuolla pahimmillaan on vetänyt liikenteessä ja siinä ollaan vaaraksi itselle ja muille. Eikös sitä sanota, että vuorokauden valvominen vastaa noin promillen humalatilaa...
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: JÄMSÄN RAVIT 2016

ViestiKirjoittaja Pouhou » 25. Heinä 2016 14:53

Ruikonperä kirjoitti:
Pouhou kirjoitti:Mun oli tarkotus tulla tänään, mutta on ollu viime aikoina nukkumisen kanssa probleemia ja viime yön vähäisten unien takia en viittiny lähtee auton rattiin. :thumb_down: Ens vuonna uusiks!

Fiksuutta ettei lähde auton rattiin väsyneenä jos ei ole aivan pakko :thumbup1: Sitä kun on itsekin kärsinyt enemmän tai vähemmän unettomuudesta koko elämänsä niin tietää miten zombiena sitä tuolla pahimmillaan on vetänyt liikenteessä ja siinä ollaan vaaraksi itselle ja muille. Eikös sitä sanota, että vuorokauden valvominen vastaa noin promillen humalatilaa...

Muistelinkin tuota kirjottaessa, että oli olemassa joku sanonta valvomisesta ja promilleista, mutta ei muistunut mieleen miten se meni. Mulla ainakin toi tarkkaavaisuus kärsii paljonkin jos oon väsyny, niin en uskalla lähtee sillon tollasta pitkää matkaa ajamaan. Jonkun 10 km matkan kotiin oon joskus ajanu, mutta Jämsään olis tullu n. 100 km suuntaansa, joka olis liikaa väsyneenä ajella.
Keulaan ja kukat!
Pouhou
 
Viestit: 619
Liittynyt: 17. Elo 2009 00:02

Re: JÄMSÄN RAVIT 2016

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 25. Heinä 2016 21:59

Nyt ei Ruikonperä ja Pouhou tiedä unettomuudesta mitään.Se todellinen valvominen ei todellakaan vastaa humalaa.Päinvastoin,tossa 3vrk:n yhtämittaisen valvomisen kohdalla(72 tuntia)alkaa stressihormoonit todella potkimaan ja sillon alkaa näkö ja kuulo terävöityyn ihan eksponentiaalisesti.Ja itse olen esimerkiksi erilaisia vuorotöitä tehdessäni huomannut,että ihminen,kuka ei sunnuntai-aamusta torstai-iltaan ole nukkunut silmäystäkään,EI TODELLAKAAN TEE VIRHEITÄ.En tarkkoja rajoja osaa sanoa,mutta mielestäni 'väsymys' kestää tonne johonkin 30 hereillä olo tuntiin asti,ja kun aletaan lähestyä 2 vuorokautta niin aistit alkaa terävöityä.Sydämen lyöntitiheys alkaa tihentyä samoihin aikoihin.Päänsärky alkaa pahentua siinä kanssa.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: JÄMSÄN RAVIT 2016

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 25. Heinä 2016 22:11

RaahenTiikeri kirjoitti:Nyt ei Ruikonperä ja Pouhou tiedä unettomuudesta mitään.Se todellinen valvominen ei todellakaan vastaa humalaa.Päinvastoin,tossa 3vrk:n yhtämittaisen valvomisen kohdalla(72 tuntia)alkaa stressihormoonit todella potkimaan ja sillon alkaa näkö ja kuulo terävöityyn ihan eksponentiaalisesti.Ja itse olen esimerkiksi erilaisia vuorotöitä tehdessäni huomannut,että ihminen,kuka ei sunnuntai-aamusta torstai-iltaan ole nukkunut silmäystäkään,EI TODELLAKAAN TEE VIRHEITÄ.En tarkkoja rajoja osaa sanoa,mutta mielestäni 'väsymys' kestää tonne johonkin 30 hereillä olo tuntiin asti,ja kun aletaan lähestyä 2 vuorokautta niin aistit alkaa terävöityä.Sydämen lyöntitiheys alkaa tihentyä samoihin aikoihin.Päänsärky alkaa pahentua siinä kanssa.

Ok. Tämä selvä ja faktana otettakoon. Mutta joo, ei valvominen nyt sentään kyllä itsellänikään känniä vastaa ts. promillen humalan tunne YHDEN yön valvomisen jälkeen tuntuu aika kovalta väitteeltä.
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: JÄMSÄN RAVIT 2016

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 26. Heinä 2016 08:54

Varmaan erot on henk.kohtaisia.mut itellä on niin pitkä unettomuus/vähäunisuushistori,että OMALLA KOHDALLA,se paljon puhuttu peto pääse irti siinä vähän ennen yhteen menoon valvottua 48 tuntia.Sillon todella kuulee joka risauksen ja haistaa jokaisen nuotiolla istuvan intiaanin lihan kimmoisuuden.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: JÄMSÄN RAVIT 2016

ViestiKirjoittaja Masa V » 26. Heinä 2016 20:21

Nämä unijutut on tosi yksilöllisiä. Vaimo tarvitsee jopa 10 tuntia unta, mulle riittää 6 tuntia. Joskus pystyy nukkumaan jopa 8 tuntia.
Aika moni alkaa nähdä näkyjä, kun valvomista jatkuu yli 2 vrk. Intin vartiotehtävissä unettomien vuorokausien jälkeen ilmiö on tuttua, aina välillä joku alkoi kuvittelemaan ja näkemään vihollisia, vaikka niitä ei ollutkaan. Itse kun olin aikanaan tehtaalla töissä ja tehtiin heinäkuussa huoltohommia, oli työvuorot järjettömiä. 70-80 tuntia viikossa ei ollut harvinaisuus. Uni jäi ihan olemattomiin, kun ylitöistä maksettiin niin älyttömästi. Parin valvotun vuorokauden jälkeen tulin kotiin ja torkahdin, mutta menin jonkinlaiseen unen ja valveen sekatilaan. Kuljin unissani keittiöön, muistan kuin näin siellä katossa samanlaisia putkia kuin tehtaassakin (vaikka ei tietenkään siellä mitään ollut) ja selitin, että tuolta ja tuolta pitää ottaa puhtaaksi vielä paremmin :D Sitten jotenkin havahduin ja tajusin, että olenkin kotona, putket katosi näkökentästä keittiön katossa, sanoin meneväni nukkumaan ja kävelin takaisin sänkyyn. Itselläni ja monella muullakin jo kahden yön jääminen väliin sekoittaa unen ja todellisuuden.

Toisaalta alkoholikin on yksilöllinen. Itse olen varmaan terävin pienessä hiprakassa. Selvin päin olen joskus ihan ajatuksissani, eikä järki juokse millään ja sitten kun on vaikka ihan 0,2-0,5 promillen humalassa, niin sitä onkin paljon terävämpi ja nopeampi reaktioissaan :D Luulen kuuluvani tässä vähemmistöön :D

Mutta itse asiaan, pohjoisen reissun takia jäi Jämsän ravit ihan seuraamattakin, oli vain kännykkä ja siinäkin huono kenttä, ensi vuonna täytyy merkata Jämsä jo ajoissa kalenteriin. Ilmeisesti tänä vuonna ei saatu isompaa meetingiä aikaiseksi, toivotaan että ensi kesänä saadaan! :kippis:
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: JÄMSÄN RAVIT 2016

ViestiKirjoittaja Krauta » 26. Heinä 2016 20:27

Tuolta terveyskirjastosta voi käydä lukemassa, Vireys, väsymys ja suorituskyky.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk01007

Esim.
Kuolemaan johtaneita liikenneonnettomuuksia tutkittaessa oli rattiin nukahtaneista 57 prosenttia nukkunut onnettomuutta edeltävänä yönä alle kuusi tuntia, kun muista autoilijoista vain 11 prosenttia oli nukkunut niin vähän.
:?
Säkäri
Avatar
Krauta
 
Viestit: 758
Liittynyt: 07. Helmi 2016 15:18
Paikkakunta: Lappee

Re: JÄMSÄN RAVIT 2016

ViestiKirjoittaja Harri H » 02. Syys 2016 14:14

Menköön nyt tähän ketjuun. Tänä vuonna Oulun tempaus jäi suuremmassa mittakaavassa toteuttamatta, mutta mennään minimaalisemmalla otteella, mutta isommassa tapahtumassa. Teen lauantain Oulu Express -raveihin Tallikahvion nimissä radalla jaettavaksi vihjepaketteja. Tulostelen mahdollisimman runsaasti noita ja laitan eri puolille katsomorakennusta jakeluun. Tallikahvion rahastossa lienee sen verran euroja, että saan paikattua tulostuskustannuksia :thumb_up:
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H
 
Viestit: 6750
Liittynyt: 15. Elo 2009 12:42

Re: JÄMSÄN RAVIT 2016

ViestiKirjoittaja Antti K » 09. Syys 2016 21:52

Lähdetään kahdeksalta huristamaan Oulua kohden
Antti K
 
Viestit: 1618
Liittynyt: 16. Elo 2009 21:12

Edellinen

Paluu Yleinen ravikeskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron