Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Harri H » 13. Marras 2016 13:37

Vielä yksi visailu ja sitten onkin pientä taukoa luvassa näistä:

http://www.sporcle.com/games/HarriH/nop ... menhevoset
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H
 
Viestit: 6750
Liittynyt: 15. Elo 2009 12:42

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 15. Marras 2016 18:34

50 "vipukintuista" (kuten eräs kutsui viime viikon HU:ssa) ja 88 suomenhevosista. Ainakin jälkimmäisiä oli niin paljon, että kiire olisi tullut vaikka olisi tiennyt kaikki suorilta...

Yksi pikkuvirhe tarttui silmään, yhden 2006-vuonna syntyneen isäksi oli merkattu Turo vaikka se on poikansa Ture.
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja PJK » 15. Marras 2016 22:57

Ruikonperä kirjoitti:50 "vipukintuista" (kuten eräs kutsui viime viikon HU:ssa) ja 88 suomenhevosista. Ainakin jälkimmäisiä oli niin paljon, että kiire olisi tullut vaikka olisi tiennyt kaikki suorilta...

Yksi pikkuvirhe tarttui silmään, yhden 2006-vuonna syntyneen isäksi oli merkattu Turo vaikka se on poikansa Ture.


Vähän jäi heikommaksi kummassakin. Kiirekin oli. Suomenhevosissa sentään kaikki alle 1.20 vielä osasi, ja melkein kaikki tammat.

edit: Otin revanssin, kaikki alle 1.20 järjestyksessä, tammat yhtä vaille kaikki, 1980-luvulla syntyneet tai vanhemmat 4 jäi uupumaan.
PJK
 
Viestit: 3300
Liittynyt: 24. Kesä 2014 09:51

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja JokeriPokeri » 16. Marras 2016 00:12

Hyvin huomaa vasta-alkajan ja kokeneen kehäketun eron.

Itse hyvä jos saa viimeisen kolmen vuoden takaiset nimet kohdilleen (kuskeja sain sentään melkein puolet, nekin nykyään vielä ajavia), konkarit vetää kolmenkymmenen vuoden takaisia juoksijoita lonkalta....

Toki ravimaailman "aktiivinen" seurantakin rajoittuu muutamaan viime vuoteen.

Naapurissa oli muuten aikanaan sellainen kaakki kuin Vika-Pisto. Jouko sillä aikanaan jonkin verran pärjäsikin. Muistuuko konkareiden mieleen??
JokeriPokeri
 
Viestit: 379
Liittynyt: 26. Helmi 2016 18:58

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja PJK » 17. Marras 2016 09:37

JokeriPokeri kirjoitti:
Naapurissa oli muuten aikanaan sellainen kaakki kuin Vika-Pisto. Jouko sillä aikanaan jonkin verran pärjäsikin. Muistuuko konkareiden mieleen??


Eipäs pidä kaakitella, ihan hyvä hevonenhan tuo oli.

Konkreettisesti en yksittäistä starttia muista, mutta tiedän kyllä niitä Vermossa nähneeni, ja muistelisin jollain Teivon ravibussireissullakin nähneeni Kontion ajaman voiton, mutta näkömuisti on hämärtynyt, enkä pysty edes Heppasta päivämäärää päättelemään.

Itse asiassa meinasin brassailla nähneeni tuon huikean ennätyksenparannuksen Suviyön Suurravien täytelähdössä, mutta se olikin tuon täysveli Toto-Kiista. Mahtoiko tuo olla koko uransa Joensuulla, vai aloittiko uransa Vilho Harjulta?

Tuon isästä oli jonkinlaisia odotuksia, olihan se Vieterin ensimmäisiä jälkeläisiä tähtijuoksijaemästä. Oli muistaakseni vähän letkun luontoinen, eikä kovin huikeasti menestynyt, mutta jälkeläisnäyttöjen perusteella lahjoja tosiaan saattoi olla.
PJK
 
Viestit: 3300
Liittynyt: 24. Kesä 2014 09:51

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Harri H » 18. Marras 2016 17:50

Meinasin tällaisen visan tehdä itse, mutta joku oli jo ehtinyt, joten pistänpä jakoon:

http://www.sporcle.com/games/kuriosatempel/elitloppet
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H
 
Viestit: 6750
Liittynyt: 15. Elo 2009 12:42

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Harri H » 17. Touko 2017 23:24

Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H
 
Viestit: 6750
Liittynyt: 15. Elo 2009 12:42

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 18. Touko 2017 15:18

Harrin ylemmästä visailusta 40 ja alemmasta 15. Pari noloa unohdusta, mutta suomenhevosten voittokoneissa oli sellaisiakin, josta en muista edes kuulleeni ;)
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Harri H » 19. Touko 2017 14:12

Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H
 
Viestit: 6750
Liittynyt: 15. Elo 2009 12:42

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 19. Touko 2017 22:34

44/63 Elitkampen-osallistujista. Siitä olen jopa hieman ylpeä, että vasemman sivustan hevoset tuli kaikki, mutta toisaalta oikealta puolelta vain neljä :oops:
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Harri H » 20. Touko 2017 11:15

Joku naputteli tästä Elitkampen-visasta täydellisen suorituksen :kippis: Sikäli varsin vahva noteeraus, että ainakaan minä en kovin helpolla löytänyt edes kattavaa listausta näistä Elitkampenin kaikista tuloksista, eli lunttaaminenkin on ollut vaikeaa ja siksi haluankin uskoa aitoon tietoon. Travsportissa tökkäsi 90-luvun puolivälin paikkeilla ja yksittäisten hevosten kanssa Hepan järjestelmästä noita oli haastavaa & hidasta kaivella. Kaikilla suomalaishevosilla ei ole edes Hepan tilastoissa merkintää näistä Solvallan starteista. Lopulta löysin sopivilla hakusanoilla all-time tuloslistaukset, kun olin pari tuntia noita manuaalisesti kaivellut :facepalm:
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H
 
Viestit: 6750
Liittynyt: 15. Elo 2009 12:42

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sumla » 20. Touko 2017 18:25

En kyllä muistanut että Rainokin olisi tuolla käynyt :crazy:
Avatar
Sumla
 
Viestit: 129
Liittynyt: 04. Syys 2014 20:53
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja PJK » 20. Touko 2017 22:06

Sumla kirjoitti:En kyllä muistanut että Rainokin olisi tuolla käynyt :crazy:


En voi väittää muistaneeni, mutta olihan tuo ihan looginen arvattava, kun oli aikanaan all time fastest -tilaston kakkonen. Itse yritin vielä Iso Veliäkin, kun se muistaakseni meni lujaa samassa Mikkelin kisassa.
PJK
 
Viestit: 3300
Liittynyt: 24. Kesä 2014 09:51

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sumla » 21. Touko 2017 04:07

Kyseiset ravit on jäänyt kyllä mieleen, menihän joku Smooth Blend siihen aikaan melko haipakkaa 11,8a
Avatar
Sumla
 
Viestit: 129
Liittynyt: 04. Syys 2014 20:53
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kädetön » 22. Touko 2017 21:25

Olisipa mielenkiintoista mitata Jorma Hannuksen ravitietämys esittämällä muitakin kuvia, kuin niitä mitä mies on Oulun radan arkistoista aiemmin nähnyt.
Kädetön
 
Viestit: 3642
Liittynyt: 24. Helmi 2012 23:01

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja PJK » 22. Touko 2017 21:42

Kädetön kirjoitti:Olisipa mielenkiintoista mitata Jorma Hannuksen ravitietämys esittämällä muitakin kuvia, kuin niitä mitä mies on Oulun radan arkistoista aiemmin nähnyt.


Enpäs ole tuollaista oppimistapaa ajatellutkaan. Itse olen tiennyt vihjeiden jälkeen 80-90% niistä, mitä olen ollut kuuntelemassa, mutta ilman vihjeitä olis jäänyt varmaan arviolta 20% tasolle.
PJK
 
Viestit: 3300
Liittynyt: 24. Kesä 2014 09:51

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kädetön » 22. Touko 2017 21:54

PJK kirjoitti:
Kädetön kirjoitti:Olisipa mielenkiintoista mitata Jorma Hannuksen ravitietämys esittämällä muitakin kuvia, kuin niitä mitä mies on Oulun radan arkistoista aiemmin nähnyt.


Enpäs ole tuollaista oppimistapaa ajatellutkaan. Itse olen tiennyt vihjeiden jälkeen 80-90% niistä, mitä olen ollut kuuntelemassa, mutta ilman vihjeitä olis jäänyt varmaan arviolta 20% tasolle.


Vaikeusaste noissa on yleensä helppo, ja kerran Antilta luiskahti että Hannus oli nähnyt kuva-arvoituksen etukäteen. Montako Hannus tietäisi kymmenestä, jos joku Tallikahviolaisista laittaisi omien hevosiensa kuvia näytille?
Kädetön
 
Viestit: 3642
Liittynyt: 24. Helmi 2012 23:01

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja HTL » 23. Touko 2017 18:52

Tämä on mun nippelitietosuosikkejani: Yksissä kuninkuusraveissa on kuninkuuskilpailun osallistuja, kuningatarkilpailun osallistuja ja näiden yhteinen varsa kaikki voittaneet lähdön. Kunkkarit ja kyseiset hevoset?
HTL
 
Viestit: 14
Liittynyt: 03. Maalis 2016 16:38

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kädetön » 23. Touko 2017 19:02

HTL kirjoitti:Tämä on mun nippelitietosuosikkejani: Yksissä kuninkuusraveissa on kuninkuuskilpailun osallistuja, kuningatarkilpailun osallistuja ja näiden yhteinen varsa kaikki voittaneet lähdön. Kunkkarit ja kyseiset hevoset?


Mikkeli 1979. Vieteri, Ravaus ja Vinteri.
Kädetön
 
Viestit: 3642
Liittynyt: 24. Helmi 2012 23:01

Re: Raviaiheisia tietokilpailukysymyksiä

ViestiKirjoittaja PJK » 23. Touko 2017 19:07

Kädetön kirjoitti:
HTL kirjoitti:Tämä on mun nippelitietosuosikkejani: Yksissä kuninkuusraveissa on kuninkuuskilpailun osallistuja, kuningatarkilpailun osallistuja ja näiden yhteinen varsa kaikki voittaneet lähdön. Kunkkarit ja kyseiset hevoset?


Mikkeli 1979. Vieteri, Ravaus ja Vinteri.


Samaa olisin veikannut. Tämä on ollut esillä ennenkin: noissa raveissa oli paikalla myös kuningas, kuningatar ja niiden varsa.
PJK
 
Viestit: 3300
Liittynyt: 24. Kesä 2014 09:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen ravikeskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron