Mobiilisovellus raviurheilulle

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Mobiilisovellus raviurheilulle

ViestiKirjoittaja MobilDevelopFi » 06. Helmi 2016 14:47

Hei!

Olen raviurheilun ''suurkuluttaja'' sekä sovelluskehittäjä. Vähän aikaa sitten minulle tuli pieni idea mieleen joka tällä hetkellä puuttuu..
Olen kehittämässä omaa helppokäyttöistä mobiilisovellusta raviurheilulle, kolmella eri kielellä (suomi, englanti ja ruotsi) sekä myöhäisemmässä vaiheessa ranskan kielellä. Ohjelmaan tulisi tällä hetkellä ainakin neljä ravimaata, Suomi, Ruotsi, USA sekä Ranska.

Tällä hetkellä tarvitsen ideoita mitä sovellus tulisi sisältämään. Itsellä ainakin mielessä jokaisen maan TOP- kuskien ja valmentajien esittelyt, raviratojen esittelyt, toto-pelien ohjeet, maili-km aika muunnin..

Ohjelma kehitettäisiin suurella todennäköisyydellä iOS- alustalle ja myöhemmin myös Android- alustalle.

Toivomuksia ja mielipiteitä saa esittää joko tässä ketjussa tai yksityisviestillä.
MobilDevelopFi :kippis:
MobilDevelopFi
 
Viestit: 4
Liittynyt: 06. Helmi 2016 14:36

Re: Mobiilisovellus raviurheilulle

ViestiKirjoittaja Neliveto » 07. Helmi 2016 17:44

Ihan kiinnostava ajatus :thumb_up: .

Tuollaisen tietosisältöön painottuvan sovelluksen ongelmaksi muodostuu nykyään helposti se, että vastaava tieto ei ole kovin monen klikkauksen päässä internetistä etsimällä. Sovelluksessa pitäisi siis olla jotain lisäsisältöä ja sen pitäisi olla käytettävyydeltään todella hyvä. Esimerkiksi Fintoton mobiilisovellus on niin kankea, että sen aukeamista odotellessa ehtii suurin piirtein lyödä pelit sisään tavallisella versiolla, vaikka kännykkä käyttäisikin.
Neliveto
 
Viestit: 2845
Liittynyt: 06. Syys 2009 19:08

Re: Mobiilisovellus raviurheilulle

ViestiKirjoittaja MobilDevelopFi » 07. Helmi 2016 17:56

Neliveto kirjoitti:Ihan kiinnostava ajatus :thumb_up: .

Tuollaisen tietosisältöön painottuvan sovelluksen ongelmaksi muodostuu nykyään helposti se, että vastaava tieto ei ole kovin monen klikkauksen päässä internetistä etsimällä. Sovelluksessa pitäisi siis olla jotain lisäsisältöä ja sen pitäisi olla käytettävyydeltään todella hyvä. Esimerkiksi Fintoton mobiilisovellus on niin kankea, että sen aukeamista odotellessa ehtii suurin piirtein lyödä pelit sisään tavallisella versiolla, vaikka kännykkä käyttäisikin.


Kiitos palautteesta, samoja asioita itsekin miettinyt. Mutta esimerkiksi Ranskan / Jenkkien raveista tiedon etsiminen saattaa normikuluttajalle olla haastavaa. Itse painotan tärkeimmiksi sovelluksen helppouden ja nopeuden.

Itse en fintoton mobiilisivustoa käytä lainkaan, todella kankea. Ehdotuksia sisällöstä saa esittää ja pitääkin.

MobilDevelopFi
MobilDevelopFi
 
Viestit: 4
Liittynyt: 06. Helmi 2016 14:36

Re: Mobiilisovellus raviurheilulle

ViestiKirjoittaja seuraaja » 08. Helmi 2016 00:53

Isoa palaa olet haukkaamassa. Toivottavasti saat rahoituksen jostakin, tuskin käyttäjiltä kovinkaan paljoa saisit. Vai olisiko tämä vihjepalvelu?
Avatar
seuraaja
 
Viestit: 915
Liittynyt: 01. Tammi 2016 17:08
Paikkakunta: kotirata Keskinen

Re: Mobiilisovellus raviurheilulle

ViestiKirjoittaja Chocolate » 08. Helmi 2016 10:29

Kellotus-toiminto olisi ++. Eli ajanotto normaalisti, ilmoitat matkan ja sovellus kertoo tuliko Haltija lopun 19,4 vai 18,9.
Chocolate
 
Viestit: 2045
Liittynyt: 01. Syys 2009 17:38

Re: Mobiilisovellus raviurheilulle

ViestiKirjoittaja MobilDevelopFi » 08. Helmi 2016 13:34

seuraaja kirjoitti:Isoa palaa olet haukkaamassa. Toivottavasti saat rahoituksen jostakin, tuskin käyttäjiltä kovinkaan paljoa saisit. Vai olisiko tämä vihjepalvelu?


Mitä laskit sovelluksen tekemisessä kuluiksi? Hallitsen grafiikat sekä muun itse. Vihjepalvelua en usko, koska itselläni ei kauhean hyvät vihjeet ole :lol:
MobilDevelopFi
 
Viestit: 4
Liittynyt: 06. Helmi 2016 14:36

Re: Mobiilisovellus raviurheilulle

ViestiKirjoittaja MobilDevelopFi » 08. Helmi 2016 13:34

Chocolate kirjoitti:Kellotus-toiminto olisi ++. Eli ajanotto normaalisti, ilmoitat matkan ja sovellus kertoo tuliko Haltija lopun 19,4 vai 18,9.


Laitetaan mieleen ! :thumb_up:
MobilDevelopFi
 
Viestit: 4
Liittynyt: 06. Helmi 2016 14:36

Re: Mobiilisovellus raviurheilulle

ViestiKirjoittaja seuraaja » 08. Helmi 2016 20:14

MobilDevelopFi kirjoitti:
seuraaja kirjoitti:Isoa palaa olet haukkaamassa. Toivottavasti saat rahoituksen jostakin, tuskin käyttäjiltä kovinkaan paljoa saisit. Vai olisiko tämä vihjepalvelu?


Mitä laskit sovelluksen tekemisessä kuluiksi? Hallitsen grafiikat sekä muun itse. Vihjepalvelua en usko, koska itselläni ei kauhean hyvät vihjeet ole :lol:


Kiitettävää!
Avatar
seuraaja
 
Viestit: 915
Liittynyt: 01. Tammi 2016 17:08
Paikkakunta: kotirata Keskinen

Re: Mobiilisovellus raviurheilulle

ViestiKirjoittaja kurosawa » 09. Helmi 2016 22:52

Isonäyttöinen nopeusmittari olis hyvä. Ja reittitietojen autokeruujärjestelmä.
kurosawa
 
Viestit: 50
Liittynyt: 01. Tammi 2016 14:43


Paluu Yleinen ravikeskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron