Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja Harri H » 07. Syys 2014 12:13

Tehdäänpä tällainen ketju. Monen mielestä olisi varmasti mukava tavata Tallikahvion kirjoittajia livenä, joten laitetaanpa pystyyn ketju, mihin voi halutessaan ilmoitella missä raveissa on paikanpäällä. Tässä ketjussa voi sopia kohtaamispaikkoja raviradoilla yms., jos nyt jotkut kirjoittajat joskus sattuvat samoihin kisoihin.

Harmittavasti itseltä jäi nuo kesän Jämsän kisat väliin, mutta on tässä silti ihan mukavasti tullut viime aikoina & vuosien saatossa näitä foorumilaisia tavattua. Ruikonperä, aamutähti, For Nothing..., nipa ja vivahd EERO on ainakin tullut tavattua ihan livenä. Liekö muitakin. Masa V:stä en ole aivan 100% varma, jotkut hämärät muistikuvat on :)

Ja avataan peli, eli olen 99%:n varmuudella paikanpäällä 13.9. Oulun T75-raveissa.
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H
 
Viestit: 6750
Liittynyt: 15. Elo 2009 12:42

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja Pouhou » 08. Syys 2014 01:46

Ei muuten hullumpi idea tällänen topic! :thumbup:

Derbyssä olin paikalla, mutta sen on myöhästä tässä kohtaa ilmottaa. :mrgreen:
Keulaan ja kukat!
Pouhou
 
Viestit: 619
Liittynyt: 17. Elo 2009 00:02

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 08. Syys 2014 07:27

hassua,meinasin joskus harrille ehdottaa että laitappa "tallikahviolaiset raveisssa" tai "osallistun paikkakunta x:n 75:iin " tai jonkun vastaavan ketjun perustamista.En sitten ehdottanut tai itse sellaista laittanut.Mutta nythän tämä tässä on,hyvä idea.
Tosin itseä ketju ei taida paljonkaan koskea lähiaikoina :x
Voi olla ihan hyvin että loppuvuoden aikana jää ravit ihan vähäiseksi.No,kriteriumiin voisi pyrkiä.Mutta olen oppinut että kohtalolla on ollut jotain minun kriterium-matkoja vastaan.Mitä ihmeellisempiä sattumuksia ollut takavuosina kriterium-päivänä.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja Antti K » 08. Syys 2014 18:07

Minulla on varmoja paikkoja Ypäjän huutokauppa sekä Villimiehen karsinnat ja siinä yhteydessä liittoparlamentti, jos joku olisi vaikka sinnekin tulossa.
Antti K
 
Viestit: 1618
Liittynyt: 16. Elo 2009 21:12

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 08. Syys 2014 20:02

Antti K kirjoitti:sekä Villimiehen karsinnat

-tuolla tekis mieli käydä.Olen lappeen radalla kyllä käynyt,mutta en ikinä ravikilpailujen aikaan.AMK-aikoina imatralla (2000-2004)muuan kaveri oli totomyyjänä ja kävi työhaastattelussa lappeenrannan radalla,olin mukana.Itse en vielä tuohon aikaan ollut tuon taivaallista kiinnostunut hevospeleistä tai hevosista.Itseasiassa muuan Moilanen niminen luokkakaveri oli vitsinä,että otko sen yhen moilasen sukulainen ja lähinnä siitä tunnettu.
Nyt jo vuosia ollut yksi symppis-ratojani ikuisten jämsän ja teivon lisäksi.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja Antti K » 08. Syys 2014 20:22

Onpa maailma pieni. Itse opiskelin 1990-94 koulussa nimeltä ITOL ja sieltä tuli käytyä ravibussilla Lappeessa. Bussi-isäntänä taisi olla usein Rauno Mattila, joka kertoi yhdellä reissulla uudesta varsahankinnasta nimeltä Rallaus :)
Antti K
 
Viestit: 1618
Liittynyt: 16. Elo 2009 21:12

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 09. Syys 2014 18:48

Antti K kirjoitti:Onpa maailma pieni. Itse opiskelin 1990-94 koulussa nimeltä ITOL ja sieltä tuli käytyä ravibussilla Lappeessa.


-mikä oli ITOL?
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja Antti K » 09. Syys 2014 18:51

Se oli Imatran teknillinen oppilaitos. Valmistuin sellun pilaaminen -linjalta paperi-insinööriksi. Sittemmin olen ajautunut aivan muille aloille hommiin.
Antti K
 
Viestit: 1618
Liittynyt: 16. Elo 2009 21:12

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 09. Syys 2014 20:13

meillä täytyy olla yhteisiä opettajia.ajallinen ero 1994 ja 2000 - -> välillä ei ole niin suuri.
Sanooko nimet Yrjö Haverinen,Keijo Linna,Ilkka Uimonen,Jaakko ja Tuulikki Korhonen,Veikko Viuhko mitään?
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja Antti K » 09. Syys 2014 20:49

RaahenTiikeri kirjoitti:meillä täytyy olla yhteisiä opettajia.ajallinen ero 1994 ja 2000 - -> välillä ei ole niin suuri.
Sanooko nimet Yrjö Haverinen,Keijo Linna,Ilkka Uimonen,Jaakko ja Tuulikki Korhonen,Veikko Viuhko mitään?


Ylli oli erittäin sivistynyt ja mukava mies.
Keijo oli räväkkä mies, josta paistoi kokemus. Parhaiten jäi mieleen, kun hän sanoi oppitunnilla pystyvänsä todistamaan vaikka heti, että ihminen koostuu 70-prosenttisesti kaasusta.
Ilkkaa en osaa heti yhdistää.
Jaakko oli erittäin hyvä opettaja vaIkka pitikin todennäköisyyslaskentaa ja tilastomatematiikkaa enemmän naisten alana. Niitähän lähdin sitten itse myöhemmin opiskelemaan lisää.
Tuulikki oli erittäin herttainen nainen ja myös hyvä opettaja
Veikko Viuhkon muistan myös. Taisi olla vanhoja terästehtaan miehiä.

Ylli ja Tuulikki jäivät mieleen erityisen hienoina ihmisinä.
Antti K
 
Viestit: 1618
Liittynyt: 16. Elo 2009 21:12

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja Chocolate » 09. Syys 2014 21:16

Antti K kirjoitti:Keijo oli räväkkä mies, josta paistoi kokemus. Parhaiten jäi mieleen, kun hän sanoi oppitunnilla pystyvänsä todistamaan vaikka heti, että ihminen koostuu 70-prosenttisesti kaasusta.

:thumbup:
Chocolate
 
Viestit: 2045
Liittynyt: 01. Syys 2009 17:38

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 09. Syys 2014 21:33

yksityisviestiä laitettu antille noista opettajista.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja Kädetön » 09. Syys 2014 21:33

Chocolate kirjoitti:
Antti K kirjoitti:Keijo oli räväkkä mies, josta paistoi kokemus. Parhaiten jäi mieleen, kun hän sanoi oppitunnilla pystyvänsä todistamaan vaikka heti, että ihminen koostuu 70-prosenttisesti kaasusta.

:thumbup:


Tuo väittämä on helppo allekirjoittaa, kun muistelee vanhoja varusmiesaikoja ;) Etenkin aamulla kun meni tupaan huutamaan herätystä, niin voi todeta: "Kaasua komisario Palmu" :o
Kädetön
 
Viestit: 3642
Liittynyt: 24. Helmi 2012 23:01

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja vivahd EERO » 09. Syys 2014 21:53

Ehdotan seuraavaan Tallikahvio-tapaamiseen yöpymistä puolijoukkueteltassa ja iltaruokailuun tulee tietenkin Pouhou emännöimään soppatykkiä, ruokalistalla tottakai hernerokkaa. Prosentit olisivat tuolloin varmaan jo pitkävedon palautuksen luokkaa. :tuuletus: :o :facepalm:
vivahd EERO
 
Viestit: 2513
Liittynyt: 02. Tammi 2012 10:15

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja Harri H » 14. Syys 2014 11:06

Eipä näkynyt foorumilaisia Oulussa, mutta muuten täytyy sanoa, että oli kyllä mukavan runsaasti väkeä! Ja selkeästi kaiken ikäistä porukkaa, eikä sitä pelkkää pappajoukkoa mitä useimmiten iltaraveissa monilla paikkakunnilla. Varmaan teki aika hyvää ravipäivälle tuo klo 11 raviradalla alkanut Kalevan Ookkonää hevostellu? -tapahtuma, keräsi luultavasti runsaasti perheitä paikalle, joista sitten osa jäi vielä ravejakin katsomaan. Tuohon tapahtumaan osallistuneet saivat luonnollisestikin jäädä raveihin ilmaiseksi. Oulussa on kyllä aina tekemisen meininki, jotenkin tuntuu että siellä on aina väkeä, oli sitten lounasravit tai Toto75-kisat.
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H
 
Viestit: 6750
Liittynyt: 15. Elo 2009 12:42

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 14. Syys 2014 13:03

eiliset ravit oli kyllä urheilullisestikin niin kovat,että väkisinhän se veti.
Mutta se on totta,silmämääräisesti television /monitorin kautta oulussa on kyllä aina ihan mukavasti porukkaa.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja Pouhou » 28. Syys 2014 16:15

Lauantaina Teivoon Kriteriumeihin! Onko muita tulossa?
Keulaan ja kukat!
Pouhou
 
Viestit: 619
Liittynyt: 17. Elo 2009 00:02

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 28. Syys 2014 18:02

tällä tietoo näyttäisi,että olen vaimon ja muutaman (ei tallikahviolaisen)kaverin kanssa tulossa.
Mutta asia on niin,että kohtalo ei ole tarkoittanut minua ja kriteriumraveja yhteen.Takavuosina matka peruuntunut monta kertaa viime hetkillä.Kerran jopa niin,että piti kääntyä kesken matkan auton jarrujen takia.
Oisinko 3 kertaa aivan viime vuosina kriteriumiin pyrkinyt ja kertaakaan se ei ole onnistunut.
Sinänsä tuo 3-vuotisikäluokka juttu ei edes kuulu mun suosikkeihin raviurheilussa,mutta Teivossa on aina kiva olla paikanpäällä.Aina olen vähän vierastanut näitä nuorimpia ikäluokkakisoja(toki tiedän että 2 vuotiaatkin juoksee)enkä pidä 3 vuotiaita niin valmiina kilpahevosina vielä.4 vuotiaitten ikäluokkakisoissa alkaa sitten jo oleen eri sävel.Ja onhan siellä tammer-ajo josta olen aina tykännyt.Eikös tää Tammer-Ajo muuten aiemmin juostu aiemmin kesällä eri (kuin kriterium)raveissa?Koska muistan olleeni Tammerissa sillon kun Express Meret voitti,mutta se ei kyllä ollut kriteriumpäivä?
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja nipa » 28. Syys 2014 20:19

RaahenTiikeri kirjoitti:.Eikös tää Tammer-Ajo muuten aiemmin juostu aiemmin kesällä eri (kuin kriterium)raveissa?Koska muistan olleeni Tammerissa sillon kun Express Meret voitti,mutta se ei kyllä ollut kriteriumpäivä?


Joo, on ajettu kesemmälläkin ja kilpailtavat matkatkin on vaihdelleet. 42 vuotta on muuten ensimmäistä kertaa näkemästäni Tammer-ajosta. Sen voitti komea Kometa, jota muuten ajoi tuo Lauri Kokko, joka nykyään 85-vuotiaana ajaa edelleen. Olen tehnyt takavuosina tästä jotakin juttuakin.

Kriterium jää tänäkin vuonna nyt kolmatta kertaa peräkkäin väliin. Eläkeukkoja tai poispotkittuja ovat ne Teivon päälliköt, jotka viimeksi sinne kutsuivat.
nipa
 
Viestit: 2346
Liittynyt: 29. Elo 2009 19:46

Re: Tallikahviolaiset On Tour, epäviralliset meetingit

ViestiKirjoittaja Kädetön » 28. Syys 2014 21:15

Vuoteen 1992 saakka ajettiin molempien rotujen kriteriumit eri päivinä. Omalta kohdalta on jäänyt mieleen suomenhevosten kriterium 1986. Ei siksi että kyseessä olisi ollut järisyttävä ravielämys, vaan sen takia että kaverin kanssa ajettiin sadetuhnuisena päivänä Teivoon yli 300 kilometrin päästä valvotun yövuoron jälkeen. Oi niitä aikoja :kippis:
Kädetön
 
Viestit: 3642
Liittynyt: 24. Helmi 2012 23:01

Seuraava

Paluu Yleinen ravikeskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron