Elitloppet 2014

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Janzon » 21. Maalis 2014 11:19

Palttiarallaa kaksi kuukautta kesän ehdottomaan huippuhetkeen, joten eiköhän spekulointi voi alkaa. Varsinkin kun huippuhevoset palailevat tulevien viikkojen aikana yksi toisensa jälkeen kilparadoille. Unibetilla on peli auki ja niiden pohjalta voi vaikka aluksi lähteä asiaa perkaamaan. Laitetaan jotain kertoimia alapuolelle.

Panne De Moteur 3,50
Maharajah 8,50
Brad De Veluwe 10,00
Market Share 11,00
Amaru Boko 11,00
Sanity 17,50
Nahar 20,00
Rapide Lebel 20,00
Formula One 22,00
Timoko 25,00
Solvato 75,00
Mr Picolit 75,00

Siinä hevosia mitkä ovat suurelle kansalle tuttuja. Toki listalla muitakin on. Pannelle annettu todella pieni kerroin ja eikai se nyt noin suuri suosikki ole. :D Ruotsalaisin lasein tehty lista. Palstalaisen suosikkeja? Itse liputan toki Bradia, mutta kyllä Formula one voisi aika korkealla olla kanssa. Market Share huippumielenkiintoinen peli, Tim Tetrick rattaillaan.

Kuka on on lähdössä paikanpäälle?
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon
 
Viestit: 1089
Liittynyt: 10. Huhti 2012 13:44

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Touho » 21. Maalis 2014 11:39

Janzon kirjoitti:Kuka on on lähdössä paikanpäälle?

Vielä vähän vaiheessa, mutta todennäköisesti kyllä.

Nyt jos koskaan on suomalaisten aika. Tuota listaa kun katsoo, Brad pystyy voittamaan noista jokaikisen. Olettaen, että se kunto tänä vuonna löytyy, niin kuin vähän semmoisia kommentteja Korvenojalta on tullut.. Maharajahilla ei edes olla osallistumassa Elitloppetiin ja nelivuotiaana Brad kylvetti Panne De Moteuria ihan mennen tullen. Viime vuonna ainut kohtaaminen oli Jubileumspokalenissa, jossa Panne lähti radalta 7 ja pääsi aikaisessa vaiheessa keulaan, kun taas Brad radalta 12 ja juoksi 1500m kuolemassa ollen hyvä neljäs. Muista nimistä Nahar ei ole lähellekään samassa kunnossa kuin viime vuonna ja Market Share on ihan kääntämätön kortti, jos nyt edes tulee. Joo, mennyt hyvin jenkeissä, mutta tosi usein siinä lentomatkalla jostain ihmeen syystä lähtee 50% hevosen kapasiteetista.. Viime vuosilta oikeastaan Arch Madness on semmoinen, joka on pysynyt tasollaan. Enoughtalkit, luckyjimmit sun muut on kaikki olleet ihan statisteja sitten, kun on oikeasti ruvettu ajamaan kilpaa. Mutta tietysti Market Share on tosi mielenkiintoinen nimi ja mielellään sen Solvallassa näkisin. Jotenkin tuntuu myös, että Brad on aika selvästikin paras avaaja tuosta listasta, mikä tietysti on tosi iso juttu maililla.

Loppujen lopuksi Bradin menestystä kuitenkin määrittelee se rata-arvonta. Siihen ei sovi laittaa kun kaikki kyynärpäät ristiin, että tulisi joku väliltä 1-5. Vitonenkin alkaa olla aika ulkona ja näissä karkeloissa.
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Masa V » 21. Maalis 2014 11:56

Panne De Moteurin vahva tauoltapaluu keskiviikkona näköjään tiputti rajusti kertoimia. Unibetin sijapelikohteina Formula One voisi olla oikein maistuva, miksei myös Brad De Veluwe. Siinähän riitti finaalin sijat 1-4, että lunastaa tuon puljun sijapelistä.

Taitaa jäädä Elitloppet kotisohvaseurantaan. Maksaa tämän hetken budjettiin liikaa, sitten meillä riittää nelijalkaisia elikoita joiden hoidon organisointi on työlästä ja kallistakin. Mutta sanotaan näin, että jos tulee se iso voitto ennen toukokuun loppupuolta voi mieli muuttua... Varmuuden vuoksi täytyy kuitenkin perehtyä siihen, miten ipadin kuvan saa siirrettyä taulutelevisioon :) Eikä noissa isoissa raveissa peleistä tule kuitenkaan mitään, vuosi sitten oli harvinainen poikkeus.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Touho » 21. Maalis 2014 12:15

Masa V kirjoitti:Eikä noissa isoissa raveissa peleistä tule kuitenkaan mitään, vuosi sitten oli harvinainen poikkeus.

Tämä on kyllä totta. Mikähän siinä on. Lähinnä tietysti kunkkarit ja Elitloppet tulee mieleen. Suur-Hollolassa olen usein vain sunnuntain. No St. Michel kolmantena näistä kaksipäiväisistä. Mutta sekin on kyllä totta, että tosi harvoin ottaa päähän noitten tapahtumien jälkeen, vaikka olisi kuinka paljon hävinnyt. Tietysti janoisuudella saattaa olla tekemistä sen kanssa, ettei pelit osu ja ei ketuta jälkeenpäin :)
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Janzon » 21. Maalis 2014 12:21

Tämän väitteen joutuu kyllä allekirjoittamaan. Itselle käy niin, että keskittyy kaikkeen muuhun paitsi lähtölistoihin. Sitten kun kuuluu minuuttibiisi niin havahtuu, että v***u joko se lähtee. :lol: No pääasia, että mukissa on kylmää juomaa. :thumbup:
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon
 
Viestit: 1089
Liittynyt: 10. Huhti 2012 13:44

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Pouhou » 22. Maalis 2014 14:06

Juu menossa ollaan taas. :tuuletus:

Mulla oli kyllä viime vuonna sekä Elitloppet että Kunkkarit pelien suhteen poikkeukselliset. Molemmista palasin kotiin pelibudjetti voiton puolella, kiitos Owen's Clubin ja Vieskerin Valon. 8-)
Keulaan ja kukat!
Pouhou
 
Viestit: 619
Liittynyt: 17. Elo 2009 00:02

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja grenberg » 29. Maalis 2014 14:15

En ole vielä uskaltanut tiedustella Matiakselta onko Harper Hanover tähtäimessä Vallen suhteen tänä keväänä. Jos pari teräsmieskisaa viel onnistuu niin sitten saattaakin olla aiheellista kysäistä.

Mutta nyt kysynkin että näkisikös jostain noita sarjoja mitä Elitloppet viikonloppuna on tarjolla?? Itsellä ruotsinkielen taito sen verran heikkoa etten noilta Solvallan omilta sivuilta löytänyt ja ATG:n sivut hivenen vaikea luettavaa :oops:
grenberg
 
Viestit: 105
Liittynyt: 03. Helmi 2010 19:32

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Touho » 29. Maalis 2014 14:19

grenberg kirjoitti:En ole vielä uskaltanut tiedustella Matiakselta onko Harper Hanover tähtäimessä Vallen suhteen tänä keväänä. Jos pari teräsmieskisaa viel onnistuu niin sitten saattaakin olla aiheellista kysäistä.

Mutta nyt kysynkin että näkisikös jostain noita sarjoja mitä Elitloppet viikonloppuna on tarjolla?? Itsellä ruotsinkielen taito sen verran heikkoa etten noilta Solvallan omilta sivuilta löytänyt ja ATG:n sivut hivenen vaikea luettavaa :oops:

Lauantain sarjat. Sunnuntain sarjat.

Lauantaina Valentin Laday menee aika hyvin (rahojensa puolesta) tuohon oppilaslähtöön, jossei sitten hae Klass kakkosen finaalipaikkaa karsintojen kautta. Niin ja tietysti se Harper Hanover. Sunnuntai on perinteisesti painottunut ikäluokkalähtöihin ja niin tänäkin vuonna, joten siellä ei ole oikeastaan yhtäkään kunnon lähtöä. Ehkä ainoana tuo keskipitkä voltti.
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Janzon » 12. Huhti 2014 16:40

Solvato 11,3Ake.. Voishan tuota Loppettiin kokeilla, koska kertoimet ovat todella maistuvia.
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon
 
Viestit: 1089
Liittynyt: 10. Huhti 2012 13:44

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Touho » 12. Huhti 2014 16:48

Janzon kirjoitti:Solvato 11,3Ake.. Voishan tuota Loppettiin kokeilla, koska kertoimet ovat todella maistuvia.

Ei kai se Solvallassa riitä. Tämän päiväinen lähtö oli Formula Onea lukuunottamatta ihan toista luokkaa kuin Elitloppetissa ja sekin tuli pitkältä tauolta ja jäi vielä kuolemanpaikalle. Ja mitä se Mapi sano. Ei ajoilla ole merkitystä kuin linnassa :lol: Mutta oli kyllä tosi hieno soolo ei siinä mitään.
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Janzon » 12. Huhti 2014 16:57

Juu ihan tottahan tuo on. Silti ihan pikkupetsin voi törkätä sisään, vaikka kannatuksena Heiskaselle. :) Solvatosta tosin olen hevosena aina pitänyt.
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon
 
Viestit: 1089
Liittynyt: 10. Huhti 2012 13:44

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Masa V » 12. Huhti 2014 17:12

Solvato näkyy nyt olevan kertoimessa 35, aikaisemmat kertoimet 85 ja 75. Eli tippuiko sitten salamannopeasti tämän voiton perusteella.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Janzon » 12. Huhti 2014 19:54

Tippu joo kertoimet aika tavalla. Taas toisaalta kun aloin miettimään, niin ei se täysi mahdottomuus ole, että finaaliin yltäisi Solvato. Taitaa olla loppetin musta hevonen.
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon
 
Viestit: 1089
Liittynyt: 10. Huhti 2012 13:44

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Antti K » 12. Huhti 2014 20:39

Tietääkö joku Nothing But Classin suunnitelmista? Se on aika kuuman oloinen eikä kaksi hiittiä samana päivänä ole välttämättä eduksi, mutta kykyjä vaikuttaisi olevan ainakin Lilla-Elitloppetin kärkitaistoon.
Antti K
 
Viestit: 1618
Liittynyt: 16. Elo 2009 21:12

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 14. Huhti 2014 10:00

Onko kukaan ollut tuolla Elitloppetin risteilyllä? Millaista meno on? Toimiiko järjestelyt? Sinänsä tuo risteily houkuttaa enemmän kuin joku hotellipaketti, mulle riittää suurraveissa yleensä yksi päivä paikanpäällä varsin hyvin. Pitäisi pitää touko/kesäkuussa pari viikkoo lomaa ja jos sitä kerrankin lähtisi Vallaan..
Avatar
-Nisula-
 
Viestit: 987
Liittynyt: 28. Joulu 2011 16:57
Paikkakunta: Södis

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Masa V » 14. Huhti 2014 10:37

-Nisula- kirjoitti:Onko kukaan ollut tuolla Elitloppetin risteilyllä? Millaista meno on? Toimiiko järjestelyt? Sinänsä tuo risteily houkuttaa enemmän kuin joku hotellipaketti, mulle riittää suurraveissa yleensä yksi päivä paikanpäällä varsin hyvin. Pitäisi pitää touko/kesäkuussa pari viikkoo lomaa ja jos sitä kerrankin lähtisi Vallaan..


Kolme vuotta sitten olin risteilyllä. Kaikki toimi hienosti, järjestelyt hoidettiin tosi hyvin. Kaikki kuljetukset ja muut hoitui aivan nappiin. Meno on melkoisen vauhdikasta ja porukka suurelta osin ihan kaatokännissä, meno taatusti kovempaa ja vauhdikkaampaa kuin tavallisella Tukholman ristelyllä. Jotenkin väki on myös avoimempaa, aika monen ihan tuntemattoman kanssa tuli juteltua vaikka kaupan jonossa, mitä ei normiristeilyllä tulisi tehtyä. Itse olin reissussa vaimon kanssa, ei kova meno meitä haitannut yhtään, vaikka emme aamuyöhön valvoneetkaan, emmekä kännissä olleetkaan.

Tuo meidän risteily oli siihen aikaan, kun laiva lähti Turusta perjantaina ja palasi maanantaina aamupäivällä, jolloin näki molemmat päivät. Nyt systeemi on tainnut vähän muuttua.

Kaksi vuotta sitten olimme itse varatulla lentokone+hotelli yhdistelmällä, eikä maksanut paljon. Hotelleita saa vieläkin ja varmasti halvimmaksi tulee kun varaa lennot ja hotellit itse. Finnairillakin on tosi halpoja lentoja, Norwegian saattaa olla vielä halvempi. Finnair taitaa olla ainoa yhtiö, jolla on Helsingistä suoria lentoja myös Bromman paikalliskentälle, josta kävelymatka raveihin, Brommassa on normaalisti halpoja hotelleja, mutta nyt saattaa olla että Elitloppetin osalta on jo täyttä. Muistaakseni perjantai-iltana pääsee Brommaan ja maanantai-aamuna takaisin, la-su Brommaan ei lennetä. Tosin Arlandastakin pääsee helposti keskustaan bussilla tai vähän kalliimmalla Arlanda Express-junalla. Arlandan vieressä muuten aika edullinen perustason lentokenttähotelli, johon kentältä maksuton bussikuljetus. Keskustasta pääsee hyvin helposti Solvallaan, edullinen bussikuljetus Cityterminalenista lähtee olikohan se peräti 10 min välein.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 14. Huhti 2014 10:47

Masa V kirjoitti:Tuo meidän risteily oli siihen aikaan, kun laiva lähti Turusta perjantaina ja palasi maanantaina aamupäivällä, jolloin näki molemmat päivät. Nyt systeemi on tainnut vähän muuttua.


On tainnut muuttua, mikäli ymmärsin oikein. Eli lauantaina pääsee laivaan klo 13:00, josta siis kuvayhteys solvallaan. Laiva lähtee 17-18:00 kohti tukholmaa, sieltä raveihin ja illalla 20:00 lähdetään hesaa kohti. Hinta oli C2-hytissä 215€, joten vaikea uskoa että lento + hotelli kovin paljoa halvemmaksi tulee millään, ja just nyt ei jaksa mitään omatoimimatkaa järjestää.
Avatar
-Nisula-
 
Viestit: 987
Liittynyt: 28. Joulu 2011 16:57
Paikkakunta: Södis

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Masa V » 14. Huhti 2014 10:53

-Nisula- kirjoitti:
Masa V kirjoitti:Tuo meidän risteily oli siihen aikaan, kun laiva lähti Turusta perjantaina ja palasi maanantaina aamupäivällä, jolloin näki molemmat päivät. Nyt systeemi on tainnut vähän muuttua.


On tainnut muuttua, mikäli ymmärsin oikein. Eli lauantaina pääsee laivaan klo 13:00, josta siis kuvayhteys solvallaan. Laiva lähtee 17-18:00 kohti tukholmaa, sieltä raveihin ja illalla 20:00 lähdetään hesaa kohti. Hinta oli C2-hytissä 215€, joten vaikea uskoa että lento + hotelli kovin paljoa halvemmaksi tulee millään, ja just nyt ei jaksa mitään omatoimimatkaa järjestää.


Tuo on hyvä systeemi, kun vielä näkee kuvan lauantaista. Alle 215 euron ei pääse millään omatoimimatkailijakaan.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Janzon » 14. Huhti 2014 12:19

Reissuja on kahdenlaisia tänä vuonna. Itse olen ollut Jyväskylän ravipalvelun matkassa, jossa kaikki toimi todella mallikkaasti. Oltiin siis hotellissa yötä. Olen myös ollut laivamatkalla ja oli pirun hauskaa, kaikki toimi myös mallikkaasti. Laivalla meno oli kosteaa jaäänekästä, mutta kiva vaan kun oli menoa ja meininkiä. Ja juttuseuraa löytyy kyllä, kun 2000 ravidiggaria ängetään samaan purkkiin. :lol: Laitan alle pari linkkiä linkkejä.

http://www.matkapojat.fi/images/uploads ... pet0-1.pdf
La ja Su Solvallassa, Turusta. Laivassa.

https://www.matkavekka.fi/elitloppet-hotellimatka
La ja Su Solvalassa, Stadista. Hotellissa.

https://www.matkavekka.fi/elitloppet-risteilymatka
Su Solvalassa, Stadista. Laivassa.

http://www.jyvaskylanravipalvelu.tk/elitloppet.html
Su ja La Solvalassa, Turusta. Hotellissa.

Siinä yhteenveto mahdollista matkoista.
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon
 
Viestit: 1089
Liittynyt: 10. Huhti 2012 13:44

Re: Elitloppet 2014

ViestiKirjoittaja Pouhou » 14. Huhti 2014 15:09

Janzon kirjoitti:https://www.matkavekka.fi/elitloppet-hotellimatka
La ja Su Solvalassa, Stadista. Hotellissa.

Myös Jyväskylän Ravipalvelulla on reittejä Helsingin kautta ja ne taitaa olla suhteessa vähän edullisempia kun Matkavekalla. Ainakin aiempina vuosina tekemäni hintavertailun puitteissa on ollut näin.

Janzon kirjoitti:Reissuja on kahdenlaisia tänä vuonna. Itse olen ollut Jyväskylän ravipalvelun matkassa, jossa kaikki toimi todella mallikkaasti. Oltiin siis hotellissa yötä. Olen myös ollut laivamatkalla ja oli pirun hauskaa, kaikki toimi myös mallikkaasti. Laivalla meno oli kosteaa jaäänekästä, mutta kiva vaan kun oli menoa ja meininkiä. Ja juttuseuraa löytyy kyllä, kun 2000 ravidiggaria ängetään samaan purkkiin. :lol:

Oon parina edellisenä vuonna ollu itekin Jyväskylän Ravipalvelun matkalla Turun kautta ja on kyllä pelannu hommat mainiosti. :thumbup: Tänä vuonna inasen harmittaa se, että kun aiemmista vuosista poiketen tuli mahdolliseksi se istumapaikkojen ennakkovaraaminen, niin ensimmäinen bussi hotellilta radalle lähtee aamulla vasta klo 9 (aiemmin klo 8). Oman penkin kanssa olis kiva olla paikalla jo porttien auetessa, niin pääsis varaamaan heti sen haluamansa paikan. Tästä syystä varmaan päädynkin ottaman taksin ja suhailemaan sillä radalle. :cowboy:

Vaikka ite olenkin reissun selvinpäin, niin mua ei varsinaisesti oo haitannu se että laivalla on meininki vähän kosteeta. On kuitenkin tosiaan aika hauskaa, että laiva on tungettu täyteen ravikansaa ja joka puolella kuulee ravijuttuja kun siellä kuljeskelee. :D
Keulaan ja kukat!
Pouhou
 
Viestit: 619
Liittynyt: 17. Elo 2009 00:02

Seuraava

Paluu Yleinen ravikeskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron