Masa V kirjoitti:Ja ratojen myös pitää miettiä mahdollisia säästöjä, monella radalla esimerkiksi järjestyksenvalvonta+lipunmyynti vie tuhansia euroja ravipäivässä, vaikka loppujen lopuksi paikalla ei ole kuin sata maksanutta katsojaa.
Ruikonperä kirjoitti:Nauratti kyllä kun laskin tuossa vähän aikaa sitten kun laskin ala-katsomossa olevan väkeä 22 ja järkkäreitä oli kahdeksan
Masa V kirjoitti:Mun mielestä varmin keino lajin pelastamiseksi on pistää kulut minimiin ja samalla vähentää ravirataverkkoa. Fintotosta kaikki ylimääräiset työntekijät pihalle, niin säästyy palkkamenoja. Oikeasti joku 6-8 säännöllisesti kilpailevaa ravirataa riittäisi aivan varmasti. Muilla olisi sitten 1-5 kilpailupäivää vähän kesäravityyliin, jolloin toiminta niissä olisi lähes täysin talkoopohjaista.
Tiedän kyllä, että monen radan alasajo aiheuttaisi melkoista napinaa, lopettaisi monen valmentajan toiminnan yms. Mutta pitkällä tähtäimellä muuhun on vaikea uskoa. Vähitellen ammattivalmennus keskittyisi näille ydinalueille.
For Nothing... kirjoitti:Masa V kirjoitti:Mun mielestä varmin keino lajin pelastamiseksi on pistää kulut minimiin ja samalla vähentää ravirataverkkoa. Fintotosta kaikki ylimääräiset työntekijät pihalle, niin säästyy palkkamenoja. Oikeasti joku 6-8 säännöllisesti kilpailevaa ravirataa riittäisi aivan varmasti. Muilla olisi sitten 1-5 kilpailupäivää vähän kesäravityyliin, jolloin toiminta niissä olisi lähes täysin talkoopohjaista.
Tiedän kyllä, että monen radan alasajo aiheuttaisi melkoista napinaa, lopettaisi monen valmentajan toiminnan yms. Mutta pitkällä tähtäimellä muuhun on vaikea uskoa. Vähitellen ammattivalmennus keskittyisi näille ydinalueille.
Vähentää 6-8:aan? Täysin mahdoton ajatus. Meillä on hevonen ammattitreenarilla. Yksi (1!) rata on sillä etäisyydellä, että ajaminen kannattaa. Muiden kohdalla kilpakustannukset saadaan takaisin tototv-tason ravien korotetusta rahasijasta. Kun kotiradalla ei sarjat osu, niin sitten pitää olla hyvä hevonen, että kannattaa lähteä minnekään. Nykyisellä kulurakenteella edes hyvän pitäminen ei ole rahallisesti mielekästä, vain huipulla voi päästä plussan puolelle. Muutaman radan voisi ehkä pistää kesäradaksi, mutta maantieteellisesti yhtä vaille kaikki Mikkelin alapuolelta.
For Nothing... kirjoitti:Vähentää 6-8:aan? Täysin mahdoton ajatus.
.-Nisula- kirjoitti:Jos kuusi pitäisi säilyttää, niin mitkä ne olisivat?
-Nisula- kirjoitti:For Nothing... kirjoitti:Vähentää 6-8:aan? Täysin mahdoton ajatus.
Samaa mieltä. Jos kuusi pitäisi säilyttää, niin mitkä ne olisivat?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa