Suur-Hollola 2013

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja Touho » 02. Heinä 2013 13:58

Örjan Hampparsson kirjoitti:KVG, Touho :biggrin: Väittely on hieno laji, jolla on pitkät perinteet ja omat säännöt. Jos esitää jonkun väitteen, niin pitää myös itse esittää sille todisteet. Ei se mene niin, että vetää jotain hatusta ja väitää sen olevan totta, ellei kukaan pysty esittämään vastakkaisia todisteita.

Kakkoseksi omistaja rankkaa luokan puolesta Plantagenetin. "Se oli vaivaisenakin Elitloppet-finalisti ja meni 10,4", hän perustelee. "Solängetin Silverörnen-lähdössä se sai prässiä ensin Jadedilta ja sitten Crown Kempiltä ja joutui avaamaan puolikkaan 06,5-vauhtia. Silti se lopetti vielä 09,3 ja vastasi Order By Faxille. Ja voitti ajalla 12,8."

http://www.hevosurheilu.fi/kuukauden_he ... -3.swf.txt

Mitä ihmettä sä nyt selität :) Tässä mitään ole väitellyt missään vaiheessa. Ihan puhtaasti vaan kysynyt, että muistaako onko joku sitä tehnyt. Enkä ole edes missään vaiheessa väittänyt, etteikö joku olisi pystynyt voittamaan täydellä matkalla 06-avauksen jälkeen. Kysynyt muistuuko jollekin mieleen, en ole aiheeseen mitään kantaa ottanut.

Lukeeko porukka muka oikeasti näitä mun viestejä näin negatiivissävytteisesti? :) No ei ne ole siksi tarkoitettu.
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 02. Heinä 2013 14:41

En kyllä näe missä kohtaa Touho olisi alkanut väittämään mitään, blck:n kanssa _kysyivät_ onko mikään pystynyt voittoon avattuaan nollakuutta...
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja Örjan Hampparsson » 02. Heinä 2013 15:10

Nettikeskustelujen peruskauraa ovat nämä kyselyt, joihin ei edes haluta saada vastausta, vaan toivotaan kysymyksen muodossa esitetyn väitteen muuttuvan valitsevaksi totuudeksi. Peruskaava on aina sama, ettei annetut vastaukset kelpaa, eikä kysyjä itse etsi tietoa, vaikka löytäisi sen sillä samalla vaivalla mikä siihen saivarteluun menee. Joten olen aika kriittinen näiden kyselyjen suhteen nykyään, eikä tämä mitään henkilökohtaista ollut ja aina välillä sitä erehtyykin ihmisten motiivien suhteen.
Örjan Hampparsson
 
Viestit: 105
Liittynyt: 23. Huhti 2012 22:30

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 02. Heinä 2013 15:55

Örjan Hampparsson kirjoitti:Nettikeskustelujen peruskauraa ovat nämä kyselyt, joihin ei edes haluta saada vastausta, vaan toivotaan kysymyksen muodossa esitetyn väitteen muuttuvan valitsevaksi totuudeksi. Peruskaava on aina sama, ettei annetut vastaukset kelpaa, eikä kysyjä itse etsi tietoa, vaikka löytäisi sen sillä samalla vaivalla mikä siihen saivarteluun menee. Joten olen aika kriittinen näiden kyselyjen suhteen nykyään, eikä tämä mitään henkilökohtaista ollut ja aina välillä sitä erehtyykin ihmisten motiivien suhteen.

Totta kyllä vaikken Touholta mitään tuollaista havainnutkaan, että olisi alkanut inttämään ettei tuollaisia hevosia löydy. Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että miten hemmetissä voi etsiä täydellä matkalla nollakuutta avanneita ja voittaneita? Ainakin iteltä menisi varmaan viikko vastauksen löytämiseen, joten parempihan se on kysyä jos ei tiedä.
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 02. Heinä 2013 18:40

Tallikahvio ei ole yleisesti ottaenkaan "nettikeskustelujen peruskauraa" ellei sitä itse semmoiseksi päästetä!
Mun mielestä Touho ei tuossa esittänyt mitään haastetta-Ähäkutti,etsipäs jostain 06 avauksella voittanutetkuitenkaanlöydä-haastetta vaan ihan vilpittömästi uteli että löytyykö semmoista.

----------
Ja nyt en syytä ketään tiettyä nimimerkkiä tässä,mutta tämä nettiaikakausi on luonut vastenmielisen ilmiön-ja kyllä,minä muistan kun se netti alkoi yleistymään (olen syntynyt 1979)-eli nämä keskustelussa pikkunäppäryyksillä ja "argumentaatiosäännöillä" pätevät (esim todistustaakka joka on normaalissa kommunikoinnissa ollut täysin tarpeeton sana vanhaan hyvään aikaan)amikset keille tärkeämpää on väittelyn oikeellisuuden tekninen luonne kuin asiasisältö.

Se muistuttaa vähän kuin jotain amerikkalaista oikeudenkäynti tapaa;todistusaineisto (vhs-nauha,valokuva,äänikasetti jne)eivät kelpaa oikeudessa,kun asianomainen on saanut ne vahingossa haltuunsa vääräänä osoitteeseen tulleen kirjeen kautta.Tai jotain muuta yhtä pöljää;raiskattu on silti raiskattu ja murhattu silti murhattu ja syyllinen kaikkien tiedossa.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja Örjan Hampparsson » 02. Heinä 2013 18:49

Ruikonperä kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että miten hemmetissä voi etsiä täydellä matkalla nollakuutta avanneita ja voittaneita? Ainakin iteltä menisi varmaan viikko vastauksen löytämiseen, joten parempihan se on kysyä jos ei tiedä.


Kirjoittaa Googleen esimerkiksi första halvvarvet 1.06 ja painaa hae nappia. Jokaista linkkiä ei kannata avata, eikä avattuja linkkejä kannata lukea kokonaan, vaan katsoa se olennainen. Tässä tapauksessa linkki tuohon Plantagenetin juoksun uutiseen löytyy jo ensimmäiseltä sivulta. Eli aikaahan tuon tiedon löytämiseen ei mene kuin alle 5 minuttia.
Örjan Hampparsson
 
Viestit: 105
Liittynyt: 23. Huhti 2012 22:30

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja nipa » 02. Heinä 2013 19:14

Jaa-jaa. Tietoahan googlella löytyy hyvinkin, jos sitä osaa hakea, helpostikin. Herää vain kysymys, mitä sitä sillä tiedolla arjen elämässään tekee. Hevosista puheenollen esimerkiksi omassa pelinrakentelussa esimerkiksi ensi vuoden Suur-Hollolaan. No, yleissivistystähän saa, jos sitä hakee.
nipa
 
Viestit: 2346
Liittynyt: 29. Elo 2009 19:46

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja Örjan Hampparsson » 02. Heinä 2013 20:37

No, ainakaan minä en tällä 06-tiedolla tee mitään, mutta tuonne päähän nyt väkiselläkin tarttuu myös turhaa tietoa, joten tuli vastattua kun kysyttiin. Jos sitä tekis vain arkielämässä hyödyllisiä asioita, niin kyllähän raviurheilun harrastaminen olis ensimmäisten lopetettavien asioiden joukossa.
Örjan Hampparsson
 
Viestit: 105
Liittynyt: 23. Huhti 2012 22:30

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja nipa » 02. Heinä 2013 21:29

Niinpä niin, Örjan. Kun ikää tulee lisää, kaikki muu alkaa olla turhaa paitsi purjehtiminen. Raviurheilukin on joskus ollut lähempänä elämän keskipistettä kuin se on nyt. Se on kuitenkin hyvä muistaa, ettei mikään ravilähtö toistu sellaisenaan. Ensi vuoden Suur-Hollolassa tuskin kukaan avaa kuutta, vaikka kehissä olisivat samat kuskit, samat kuskit, sama ratajärjestys, sää jne. Täytyy siltä osin toistaa se Asumaniemen iltarukous Tuntemattomasta: varjele Herra Suomen herroja siitä, että ne toista kertaa löisivät päätään Karjalan mäntyyn.
nipa
 
Viestit: 2346
Liittynyt: 29. Elo 2009 19:46

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 03. Heinä 2013 01:25

Vielä itse lähtöön palatakseni, niin rehellisesti Forss myönsi Teivon haastattelussa tehneensä ajovirheen kun löi ADV:lla heti kirin alussa kovat piippuun, eikä ajanut enemmän "ruotsalaistyyppistä" kiriä. Ja tosiaan tulittihan se ihan tosissaan takasuoralla, sillä oman kellon mukaan spiidasi 06,1/300! Nyt alkoi askel vähän painaa suoralla ja tuon takia myös porukka hajosi sisäratahevosten saadessa tilat. Outo muuten tuo ADV kun lauantaina oli kurveissa ihan banaani, mutta paljon suorempi sunnuntaina :shock:
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 03. Heinä 2013 18:03

Siis mitä ihmettä Surprise Lordin omistaja tylyttää Koivusen ajosuoritusta finaalissa. Mitä Koivunen teki väärin? Ainakin itse käsitin Koivusen puheista ennen lähtöä, että tästä tehdään kilpailu = keulasta ajetaan jos sinne satutaan pääsemään. Luulin, että tämä oli myös taustajoukkojen toive, mutta lehden mukaan toiveissa oli ettei reviteltäisi. No olivatko Koivuselle tästä sanoneet kun eikai nyt tuossa mitenkään ollut mahdollista revittelemättä juosta keulassa. Nythän Koivusen oli pakko luovuttaa kun muuten avaus olisi ollut todennäköisesti jotain 04,5-vauhtia :D Mutta kaikista naurettavinta jälkikäteisjossittelua oli omistajilta arvostella Koivusta, kun ei kiekka jäljellä käännellyt toiselle ja joko kierrättänyt Up-Date Hossia ( :facepalm: ) tai ottanut toista paria ulkoa. Siis eikai nyt helvetti kukaan vähänkään mistään mitään tajuava kuski VOI kääntää Bradin selästä pois tuossa vaiheessa. Vaikka se toki jälkikäteen olisi ollut oikea ratkaisu, mutta itse siinä tilanteessa ei millään perusteltavissa.

Siinä määrin taustat ovat hiilenä, että kuski vaihtuu St. Michelissä Kontioksi :nonono:
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja Masa V » 03. Heinä 2013 18:35

Forss ajoi niinkuin Suomessa kaikki yleensä ajavat, varsinainen ajovirhe se ei ollut missään tapauksessa, Korvenojan hevosten osalta se onnistuneempi ajo joka tapauksessa.. Toki "ruotsalaistyyppinen" kiri olisi ollut parempi ratkaisu. Vähän paremmalla tuurilla voitto olisi tullut näinkin.

Sen sijaan hyvin erikoista ja huvittavaakin jälkiviisautta, että Surprise Lordin taustavoimat tyytymättömiä siihen, että Koivunen ei ajoissa kääntänyt toiselle radalle... :roll: Aika ennustaja olisi pitänyt olla, jotta olisi voinut sanoa Bradin tuosta varmuudella väsähtävän... Sinänsä Kontio varmaan hyvä veto, koska tuntuu että tuo hevonen piristyy kuskinvaihdoksista, vaihto Koivuseen toi lisäpotkua ja vaihto Kontioon voi sitä myös hetkellisesti tuoda. Mutta ikävää omistajien tuosta syyttää Koivusta.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 03. Heinä 2013 18:55

Masa V kirjoitti:Forss ajoi niinkuin Suomessa kaikki yleensä ajavat, varsinainen ajovirhe se ei ollut missään tapauksessa, Korvenojan hevosten osalta se onnistuneempi ajo joka tapauksessa.. Toki "ruotsalaistyyppinen" kiri olisi ollut parempi ratkaisu. Vähän paremmalla tuurilla voitto olisi tullut näinkin.

Joo yleensähän Suomessa ajetaan juuri noin, heti käännettäessä lähdetään täpöllä, mutta juuri Forss on niitä harvoja, jotka osaavat myös toisenlaisen kiritaktiikan. Joku Teivainen tuskin olisi edes tajunnut tehneensä mitään väärin jos olisi ajanut Aaronia ;) Varmaan Forss ajatteli, että parempi yrittää päästä kurviongelmaisella toiselle jo loppukurviin mentäessä ettei tarvitse kolmatta tarpoa. Tosin ilman She Loves Youn laukkaa Day Cruise olisi jäänyt pussiin ja ADV:ta juhlittaisiin voittajana, eikä tätäkään spekulaatiota tarvittaisi. Tosin oon sitä mieltä, että SLY olisi kyllä ollut _todella liki_ voittoa ilman laukkaa, kuulemma ihan ajamaton oli vielä siinä vaiheessa, mutta laukkasi piiskankäskyyn. On kyllä paskat tuurit tolla hevosella :thumbdown:
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Suur-Hollola 2013

ViestiKirjoittaja Chocolate » 04. Heinä 2013 09:06

Ruikonperä kirjoitti:Tosin oon sitä mieltä, että SLY olisi kyllä ollut _todella liki_ voittoa ilman laukkaa, kuulemma ihan ajamaton oli vielä siinä vaiheessa, mutta laukkasi piiskankäskyyn. On kyllä paskat tuurit tolla hevosella :thumbdown:


Kaikkihan ne on laukatessaan ihan ajamattomia kun taustoilta kysytään ;) Ei SLY minusta vaikuttanut vielä ihan entisellään olevan ja rohkenen epäillä että olisi voittanut ilman laukkaa. Paskat tuuritkin on ollut mutta jälkiviisaana voi todeta että taisi Ranskassa olla ruuvi turhan kireällä?
Chocolate
 
Viestit: 2045
Liittynyt: 01. Syys 2009 17:38

Edellinen

Paluu Yleinen ravikeskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron