Ravigaala

Tällä alueella keskustellaan raviurheilusta yleisellä tasolla.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Ravigaala

ViestiKirjoittaja Masa V » 19. Tammi 2013 11:23

Tällaisia palkittuja HU:n mukaan:

Nelivuotias suomenhevonen Siirin Älli

Kolmevuotias lämminverinen Quite An Avenger

Viisivuotias suomenhevonen Ekoloki

Nelivuotias lämminverinen Brad de Veluwe

Nuorisoravikerho Jokimaan ravinuoret

Montéohjastaja Nelly-Janiika Korpikoski

Kesäravirata Lieksan ravirata

Ravirata Pori

Kunniamaininta Ravisuora

Voitokkain ohjastaja Mika Forss

Voitokkain hevonen Asante

Kunniamaininta Antti Serkamo

Kunniamaininta Kouvolan ponikuninkuusravit

Komeetta Alien Lady

Vanhempi lämminveritamma She Loves You

Vanhempi suomenhevostamma Sirun Valpuriina

Vanhempi lämminverihevonen Maxwell Mayday

Vanhempi suomenhevosori ja suomenhevonen Erikasson

Sitten muualta poimittuna vuoden ohjastaksi valittiin melko odotetusti Ari Moilanen.

Vuoden valmentajaksi ehkä hieman yllättäen Kati Lindsberg.


Moilasen ja Lindsbergin valinta meni yleisöäänestyksen perusteella. Mitään prosentteja en ole missään nähnyt. Yksi asia puoltaa Lindsbergin valintaa, vaikka tilastot ei ehkä puollakaan: siinä on nainen, joka IHAN OIKEASTI valmentaa kaikkia hevosiaan ja myös hoitaa täysin kaikki hevosensa. Valjastaa, ajaa, tarhaa, ruokkii, siivoaa karsinat, kerää paskat tarhasta, hoitaa jalat yms... Korvenoja ehkä ajaa Bradilla muutaman hiitin viikossa ellei sitten hoitaja aja niitäkin ja siinä se homma sitten onkin. No tietenkin Korvenoja laatii valmennussuunnitelmat - ja todella hyvät laatiikin.

Mutta silti hienoa, että palkittiin TODELLINEN valmentaja, mikä on melko harvinaista näissä kinkereissä. Mulle todellinen valmentaja on sellainen, joka tekee melkein kaiken hevosensa kanssa. Varmasti Kati päihittää muut työtunneissa mennen tullen. Jos Katilla menee yhteen hevoseen keskimäärin esimerkiksi 12 tuntia viikossa, niin monella huippuvalmentajalla menee ehkä 20 minuuttia viikossa ja moneen heikompaan hevoseen se 0 minuuttia. Nämä nyt aivan karkeina heittoina nämä ajat.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja Masa V » 19. Tammi 2013 11:34

Löytyihän sitten lisääkin tieto Hippoksen sivuilta ja prosenttejakin äänestyksistä:

Vuoden raviteko

Tuhannen Talli/Callela Longshot palkittiin vuoden ravitekona. Callela Longshotin ympärille kerätty kimppatalli on tuonut lisää ihmisiä lajin pariin sekä positiivista julkisuutta koko alalle.

- Halusimme tarjota jokaiselle mahdollisuuden omistaa ravihevonen, tuhannet kiitokset kaikille! Kimpan vetäjä Ilkka Nisula huudahti.

- Sulo elää raviurheilulle koko sydämellään, valmentaja Katja Melkko kiteytti.



Hevosenhoitaja

Vuoden hevosenhoitajana palkittiin Markku Niemisen valmennustallissa työskentelevä Johanna Kyläkoski. Yksi Kyläkosken hoidokeista on vuoden 3-vuotiaana lämminverisenä palkittu Quite an Avenger.

- Hevosenhoitajan uralla saa kokea kaikki tunteet laidasta laitaan, en osaa kuvitella tekeväni mitään muuta. Johanna Kyläkoski.



Hevosenomistaja

Lars Ingman Oy Ab omistuksessa on hevosia aivan omaa luokkaansa, kuten supertähti Brad de Veluwe. Ingmanit palkittiin vuoden hevosenomistajana. Brad de Veluwe on myös lastenklinikoiden kummi.

- Ajatus hyväntekeväisyydestä ja kummiudesta lähti jo 3-vuotiskaudella, mutta viime kaudella saimme sen viimein käyntiin, Anders Ingman valotti.



Kasvattaja

Vuoden Kasvattaja on Jorma Leppänen. Leppänen on kasvattanut yhteensä 25 hevosta (kaikki suomenhevosia), joista tähän mennessä parhaiten on menestynyt ravikuningatar Sirun Valpuriina. Huippusuomenhevosiin kuuluu myös Leppäsen kasvattama, Kylmäveristen Suur-Hollola-ajon voittanut Sörkän Sälli.

- Appiukko sanoi aikoinaan, että tuleppa katsomaan suomenhevosia, sillä tiellä ollaan. Viime vuosi tuntui erittäin hienolta, kylmät väreet virtaavat lähtöjä katsoessa ja tämä on kasvattajan unelma.



Ohjastaja

Vuoden ohjastaja valittiin yleisöäänin. Äänestyksen voitti Ari Moilanen. Yleisö kuvaili Ari Moilasta sympaattiseksi jokaiselle hevoselle sopivaksi jäämieheksi.

- En uskaltanut odottaa voittoja, kovia miehiä on joukossa. Vuoden ohjastajan titteli merkitsee minulle paljon, kilpailu on kovaa päivästä toiseen. Mitä lähtöjä Ari Moilanen haluisi vielä voittaa? Derby, Finlandia-ajo, Hambletonia, Prix de Amerique.. Moilanen luetteli pilke silmäkulmassa.



Valmentaja

Tämä työmyyränä tunnettu naisvalmentaja sai yli 63 % annetuista äänistä. Kati Lindsbergin huikea kausi kruunautui tänään vuoden valmentajan tittelillä. Lindsberg on ensimmäinen nainen, joka palkittiin vuoden valmentajana.

- Vuoden aikana oli niin monia hienoja hetkiä, joista en osaa sanoa yhtä parasta. Vuosi meni hienosti, kiitän kaikkia äänestäjiä! Vaatimaton Lindsberg kiitti.



Vuoden hevonen

Yleisö kommentoi vuoden hevosta eniten sanoin tarvitseeko perustella? Ei tarvitse. Superhevonen Brad de Veluwe on vuoden hevonen 2012!

- Vuosi oli fantastinen, valmentaja Tuomas Korvenoja kiteytti.



Tähtien Talli

Tähtien Tallissa asuu 17 raudan lujaa legendaa, jotka saivat tänä iltana seurakseen yhden tähden. Ikäluokkalähdöistä Suur-Hollola-ajoon kaiken putsannut Target Hoss on paikkansa tallissa lunastanut. Toivotetaan Target Hossille menestystä myös siitosuralle!



Jorma Kontio

Jorma Kontion ura koki jälleen yhden virstan pylvään, kun miehen vuosien työ raviurheilun parissa palkittiin raviurheilun kultaisella ansiomerkillä. Kontio on raviurheilun kultaisen ansiomerkin viides saaja. Ravigaala päättyi tähän tunteikkaaseen kunnianosoitukseen, jota gaalayleisö arvosti seisaaltaan aplodien raikuessa.

- Raviurheilu on minulle koko sydämen asia ja elämäntyö - silminnähden liikuttunut Jorma Kontio.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 19. Tammi 2013 12:42

älä Judi ota tätä kritiikkinä itseäsi kohtaan;mutta minä en ole ymmärtänyt koskaan tätä kärsimyksen ja uhrautuvaisuuden kulttuurin ylistystä suomessa.
Miksi valmentajaa pitää arvostaa siitä,että se itse kerää paskatkin tarhasta?
Miten se vaikuttaa tuloksiin?

Siis tottakai on hienoa,että on kokonaisvaltaisia VALMENTAJIA ketkä ovat perillä koko homman kaaresta (lajissa kuin lajisssa,ei pelkkä h-u),mutta jotenkin olen kokenut tämän suomessa jotenkin poliittisena mielipiteenä.

Vaikka olen itse taustaltani ihan duunari,niin en ole tätä "työmiehen" ylistystä koskaan ymmärtänyt....ihan kun jossain Masa Yardsin telakalla olevinaan se paskanen hitsari ois ollut tärkeämpi kuin se suuri pamppu joka pääomineen on mahdollistanut koko telakan.
No,ei vertaannu Katiin,joka on täysi diletantti luonteeltaan eikä mitenkään korvattavissa,mutta yleensä Duunari on täysin korvattavissa,vaihtokelpoinen työn tulosten mitenkään siitä kärsienssä,kun taas se taustalla häärivä "tuomaskorvenoja" tai "juusowalden" tai "rosenlew" ei ole korvattavissa.Tai manchester unitedissa voidaan hieroja heittää pellolle tai juoksuvalmentaja,mutta Alex Ferguson ei ole managerina niin vaan korvattavissa.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja Masa V » 19. Tammi 2013 13:03

RaahenTiikeri kirjoitti:älä Judi ota tätä kritiikkinä itseäsi kohtaan;mutta minä en ole ymmärtänyt koskaan tätä kärsimyksen ja uhrautuvaisuuden kulttuurin ylistystä suomessa.
Miksi valmentajaa pitää arvostaa siitä,että se itse kerää paskatkin tarhasta?
Miten se vaikuttaa tuloksiin?

Siis tottakai on hienoa,että on kokonaisvaltaisia VALMENTAJIA ketkä ovat perillä koko homman kaaresta (lajissa kuin lajisssa,ei pelkkä h-u),mutta jotenkin olen kokenut tämän suomessa jotenkin poliittisena mielipiteenä.

Vaikka olen itse taustaltani ihan duunari,niin en ole tätä "työmiehen" ylistystä koskaan ymmärtänyt....ihan kun jossain Masa Yardsin telakalla olevinaan se paskanen hitsari ois ollut tärkeämpi kuin se suuri pamppu joka pääomineen on mahdollistanut koko telakan.
No,ei vertaannu Katiin,joka on täysi diletantti luonteeltaan eikä mitenkään korvattavissa,mutta yleensä Duunari on täysin korvattavissa,vaihtokelpoinen työn tulosten mitenkään siitä kärsienssä,kun taas se taustalla häärivä "tuomaskorvenoja" tai "juusowalden" tai "rosenlew" ei ole korvattavissa.Tai manchester unitedissa voidaan hieroja heittää pellolle tai juoksuvalmentaja,mutta Alex Ferguson ei ole managerina niin vaan korvattavissa.


Itse arvostan sitä, että valmentaja vastaa hevosensa hyvinvoinnista. Korvenojalla homma perustuu loistaviin systeemeihin, todella kalliisiin hevosiin ja hyvään henkilökuntaan. Duunari on telakalla pieni osa kokonaisuutta, mutta ravitallilla aivan ratkaiseva. Jos duunarit on ravitallilla huonoja, menestys loppuu nopeasti. Jos Korvenoja päättäisi muuttaa kahdeksi vuodeksi jenkkeihin ja jättäisi tallinpidon jollekin apuvalmentajistaan, niin menestys jatkuisi saletisti ihan entiseen malliin. Sen liiderin vaihto ei tunnu välttämättä yhtään missään, kun siihen vaiheeseen on päästy että homma pyörii. Mutta harva saa homman pyörimään.

Ehkä tässä kieltämättä on sellaista suomalaiskansallista maalaisliittolais-vasemmistolais-perussuomalais punamultaideologiaa taustalla, että oikeita valmentajia on ne, jotka oikeasti osaa ja tekee homman.

Mutta vastakkainasettelu on tässä turhaa. Helkkarin hyviä on niin Kati kuin Tuomas, kumpikin omalla tavallaan. Myönnän että itsekin äänestin saavutusten vuoksi Tuomasta, mutta iloinen olen Katin valinnasta, että valittiin kerrankin oikea työmies/työnainen. Tuomasta tuskin asia haittaa yhtään.

Jos saisin kaikista Suomen valmentajista valita omalle hevoselle valmentajan, niin tietenkin valinta olisi Kati. Siitä ei ole epäillystä. Kati voisi saada sen keskinkertaisenkin hevosen lentämään, mutta Tuomas tuskin... Tosin kumpikaan ei minun hevosta huolisi, se on selvä :) .
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja Örjan Hampparsson » 19. Tammi 2013 13:53

Kukaan ei ole korvaamaton. Masa Yardskin on vaihtanut monta kertaa omistajaa ja samalla nimeä, nykyään se on STX Finland. Eikä tämä ole suomalainen ilmiö. Kyllähän ne amerikkalaisetkin suurimmat sankarit ovat näitä self-made maneja kuten Bill Gates, Steve Jobs tai Henry Ford. Kaksi viimeksi mainittua on kuollutkin, mutta heidän yhtiönsä elävät edelleen.
Örjan Hampparsson
 
Viestit: 105
Liittynyt: 23. Huhti 2012 22:30

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 19. Tammi 2013 15:15

Masa V kirjoitti:Duunari on telakalla pieni osa kokonaisuutta, mutta ravitallilla aivan ratkaiseva. Jos duunarit on ravitallilla huonoja, menestys loppuu nopeasti. Jos Korvenoja päättäisi muuttaa kahdeksi vuodeksi jenkkeihin ja jättäisi tallinpidon jollekin apuvalmentajistaan, niin menestys jatkuisi saletisti ihan entiseen malliin. Sen liiderin vaihto ei tunnu välttämättä yhtään missään, kun siihen vaiheeseen on päästy että homma pyörii. Mutta harva saa homman pyörimään.


-tätä just tarkoitin.paskan lapioijan voi vaihtaa.Tekijä kyllä löytyy ja lopulta se hyväkin.Mutta se on vaihdettavissa.KAti tai Tuomas ei ole vaihdettavissa.Tai on,mutta paljon vaikeammin kuin paskan lapioija.

Itse äänestin Katia.Lähinnä uskomattomien tehojen irtisaannin takia.En usko,että homma toimisi ihan yhtä hohdokkaasti,jos tuomas päättäisi lähteä vuodeksi jenkkeihin ilman osallistumista tallin asioihin.

Örjan Hampparsson kirjoitti:Kukaan ei ole korvaamaton. Masa Yardskin on vaihtanut monta kertaa omistajaa ja samalla nimeä, nykyään se on STX Finland.


-onhan.Se perustaja on korvaamaton.ALkuperäinen pääoma.Jos sitä ei olisi ollut,on koko firman olemassa olo vaine perusteetonta olettelua ja spekulointia tyyliin "kyllä sen varmaan joku muu olisi sitten perustanut..."
Itse asiassa elämme koko ajan täysin tuntemattomassa aika-avaruudessa,emmekä tiedä,voisiko meillä tällä hetkellä olla vaikka maailman suurin ja menestynein brändi (jollain alalla?)jos Jari Saasvuo olisi vaikka jättänyt tutustumatta Virpi Kuituseen.

Aivan samalla tavalla voit ajatella,että vanhempasi olisi voinut jättää sinut tekemättä...kyllä muut ihmiset olisivat lapsia tehneet.Mutta JUURI SINUA ei olisi tuolloin olemassa.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja Örjan Hampparsson » 19. Tammi 2013 16:59

Jos vanhempani olisivat päättäneet tehdä lapsen tunnin aikaisemmin, niin ei minua silloinkaan olisi olemassa. Ja jos Wärtsilä ei olisi tehnyt konkurssia, niin ei Masa Yardsiakaan olisi olemassa.

Siitä voimme kyllä olla ihan varmoja, ettei Sarasvuo olisi luonut millekään alalle kansainvälistä brändiä. Hän osaa vain jauhaa paskaa, mutta tekee sen niin paljon paremmin kuin me muut. Vientituotteeksi siitä ei ole, koska muilla kielillä hän ei osaa tehdä sitä yhtä vakuuttavasti.
Örjan Hampparsson
 
Viestit: 105
Liittynyt: 23. Huhti 2012 22:30

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 19. Tammi 2013 17:35

no,ollaan sarasvuosta mitä mieltä tahansa,niin pääasia on,että ollaan samaa mieltä siitä,että alullepanija on tärkeä.Olennaisen tärkeä.
Koneiston osaset(duunarit)voidaan vaihtaa.Mutta ilman alullepanijaa ei paikkaa olisi sellaisenaan kuin se nykyhetkessä tunnetaan.

Sama koskee tuota SINUA ja vanhempiesi paritteluhetkeä.Todennäköisesti SINUA ei olisi jos joku asia olisi ollut toisin.Aika,asento,tms
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja manu mainio » 19. Tammi 2013 19:06

Tätäkään ei kannata ottaa itseensä mutta minä en ole koskaan nähnnyt päätä enkä häntää Tiikerin rinnastuksissa ja esimerkeissä. Olen ymmärtänyt mitä ajetaan takaa mutta nuo esimerkit :roll: :facepalm:
manu mainio
 
Viestit: 643
Liittynyt: 30. Tammi 2011 23:26
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja Judi » 19. Tammi 2013 21:42

Menee nyt useammallakin niin sivuraiteille juttu, että palattaisiinko aiheeseen eli Ravigaalaan?
Avatar
Judi
 
Viestit: 475
Liittynyt: 15. Elo 2009 19:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 19. Tammi 2013 23:20

manu mainio kirjoitti:Tätäkään ei kannata ottaa itseensä mutta minä en ole koskaan nähnnyt päätä enkä häntää Tiikerin rinnastuksissa ja esimerkeissä. Olen ymmärtänyt mitä ajetaan takaa mutta nuo esimerkit :roll:


-ei hätää.En ole kirjoittanut pääasiassa siksi,että juuri sinulla olisi hauskaa.

Mielestäni tässä tapauksessa vain tuo Duunarit vs Paha Pääoma rinnastus toimi.
Se itse "paskan luominen" nähdään jotenkin hassunkurisesti lisäarvoa tuovana siihen ydinosaaamiseen josta gaalan kategoriassa kilpaillaan(valmentaminen).Oikeasti sen paskan voi luoda kuka tahansa sisarusten välisestä lemmestä syntynyt kierosilmä.

Toivottavasti Kati (ketä itsekin äänestin)ei voittanut titteliään ihmisten samaistumisen tunteella.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 20. Tammi 2013 03:07

Hieman sivuraiteille tosiaan lähtenyt :D Tosin itekin täytyy sen verran hämmentää soppaa, että mun mielestä RaahenTiikerin rinnastukset ja esimerkit ovat hienoa tajunnanvirtaa ja mukava muutenkin lukea, vaikka ihan joka kerta en kärryillä pysykään 8-)

Niin siitä gaalasta... Eipä noista valinnoista voi oikein jupista vastaakaan. Jos hakemalla hakee niin tämä Callela Longshotin ympärille kyhätty talli vuoden ravitekona vähän ihmetyttää. Toki hieno homma, että ovat saaneet uusia ihmisiä mukaan ja piristystä paikallisille tasolle, mutta meitä muita asiahan ei sillä tavalla kosketa. Sekin sanottava, että kohtuullisen laaja käsite tämä raviteko... Parasta ravitekoahan 2012 oli Bradin saama julkisuus. Toinen asia on Target Hossin nostaminen Tähtien Talliin. Siis taku oli aivan suosikkihevosiani eikä mitään sitä vastaan, mutta kun katsoo mitä lämminverisiä sinne on aikaisemmin kelpuutettu niin ne ovat pärjänneet aivan kansainvälisellä huipputasolla. Target Hossilta sellaiset meriitit taitaa aika tyystin puuttua? Kerran tuo kelpuutettiin niin sitten voi kysyä miksei siellä ole esim. Cold Hard Windia tai Inspiration Ridea? Vai onko nyt tehty sellainen päätös, että joka vuosi joku saa kyseisen kunniamaininnan?
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja manu mainio » 20. Tammi 2013 11:49

RaahenTiikeri kirjoitti:
manu mainio kirjoitti:Tätäkään ei kannata ottaa itseensä mutta minä en ole koskaan nähnnyt päätä enkä häntää Tiikerin rinnastuksissa ja esimerkeissä. Olen ymmärtänyt mitä ajetaan takaa mutta nuo esimerkit :roll:


-ei hätää.En ole kirjoittanut pääasiassa siksi,että juuri sinulla olisi hauskaa.

Mielestäni tässä tapauksessa vain tuo Duunarit vs Paha Pääoma rinnastus toimi.


Kyllä se näköjään kipeää otti




Sitten tajunnanvirran "ihmeellisestä" maailmasta otsikon aiheeseen.
Ensimmäinen kerta ravigaalassa kun Jorma Kontio liikuttui julkisesti saamastaan arvostuksesta. Aikanaan Jexpress Dahlian UET GP-voitto nosti lehdistötilausuudessa monen ravitoimittajan tunteet pintaan mutta Jomppe ei herkistynyt vaan nauroi iloisesti ja totesi että silloin olisi itkettänyt jos Jexi olisi laukannut alkuun. Tämä taisi todellakin olla miehelle se uran SUURIN kohokohta.
manu mainio
 
Viestit: 643
Liittynyt: 30. Tammi 2011 23:26
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 20. Tammi 2013 13:24

Ei ,ei kipeää.Ihmettelen vaan että muut eivät aina näe samoja asioita kuin minä.
Suomessa on vahvasti vallalla semmoinen henki että "nöyryyden ja kurjuuden "kautta saavutettu on arvokkaampaa kuin sileämpää tietä kulkeneella,vaikka jälkimmäisellä itse tuloksen absoluuttinen taso on kovempi.

Tästäpä esimerkkinä vaikka tällainen "hyvän perheen lapsi korottaa matematiikan numeronsa 7 ->kymmeneen...." Okei,ja huonon perheen lapsi samaan aikaan ehtojen rajalta 4 -> kuutoseen ehdot välttäen.Suomalaiseen henkeen kuuluu pitää jälkimmäistä kovempana juttuna.....

Tästä on tullut ihan turha OT soppa tämän ravigaala-aiheen ympärille,kun vain viattomasti sanoin Judille siitä,että itsessään paskan lapioimiseen uhrautuminenhan ei tee KAtista parempaa.Eikä mikään muukaan kuin se,että valmentaa absoluuttisen hyvin.
"PArhaallahan" ei tarkoiteta,sympaattisinta,syöteliäintä,yritteliäintä,maanläheisintä,ahkerinta vaan,niin tosiaan PARASTA.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 20. Tammi 2013 13:27

RaahenTiikeri kirjoitti:Tästä on tullut ihan turha OT soppa tämän ravigaala-aiheen ympärille,kun vain viattomasti sanoin Judille siitä,että itsessään paskan lapioimiseen uhrautuminenhan ei tee KAtista parempaa.

hmmm... mun mielestä Judi ei kyllä ole tähän ketjuun kirjoittanut kuin yhden viestin eikä siinä puhunut paskanlapioimisesta mitään :geek:
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 20. Tammi 2013 14:39

Ruikonperä kirjoitti:
RaahenTiikeri kirjoitti:Tästä on tullut ihan turha OT soppa tämän ravigaala-aiheen ympärille,kun vain viattomasti sanoin Judille siitä,että itsessään paskan lapioimiseen uhrautuminenhan ei tee KAtista parempaa.

hmmm... mun mielestä Judi ei kyllä ole tähän ketjuun kirjoittanut kuin yhden viestin eikä siinä puhunut paskanlapioimisesta mitään :geek:


-ei tässä ketjussa ole enää yhtään Judin viestiä,kun on ilmeisesti poistanut sen.
En muista sitten oliko kyse sanatarkkaan paskan lapioimisesta vai mistä,mutta kuitenkin pääasia oli se,että minä ihmettelin sitä miten valmentaja muuttuu paremmaksi sillä että osallistuu asioihin jotka palkollinenkin voi aivan yhtä hyvin suorittaa työn tuloksen siitä kärsimättä.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja Kädetön » 20. Tammi 2013 16:32

Melko kohdilleen mielestäni valinnat menivät tänä vuonna. Tuo Target Hossin valinta "Tähtien talliin" oli siinä ja siinä. Miksihän ei nelinkertaista kuningatarta Valomerkkiä ole koskaan kelpuutettu sinne, sillä onhan siellä esim. Ponseri. Pitäneekö valitulla olla jonkinlaista glamouria? Tulevaisuudessa I.P. Vipotiina ja Brad De Veluwe lienevät varmoja valintoja. Hienoa että Kontio sai arvostusta uralleen. Mielestäni myös Kalle Partaselle olisi aikoinaan kuulunut tuo Raviurheilun kultainen ansiomerkki.
Kädetön
 
Viestit: 3642
Liittynyt: 24. Helmi 2012 23:01

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja tavis » 20. Tammi 2013 17:48

Hienot valinnat tänä vuonna. Kontsan liikutus oli hienoa. Että noinkin paljon maailmallakin kulkenut ja voittanut mies kotimaan kotoisissa kemuissa näyttää, että maanmiesten antama arvostus koskettaa häntä eniten.

Katille peukut. En tajua mitä täällä taas kähistään. Tuomas on liikemies, panostaa huippuun, laatuun. Kati vaikuttaa antavan saman panoksen kaikille kopukoilleen. En usko, että Tuomas vs. Kati on niinkään raha vs. työ, vaan Katia arvostetaan siksi, että hän ei vieroksu myöskään niitä perinteisiä tallihommia, vaan pitää sitä osana omaan työtään, siinä missä voittajahaastattelujen antamista. Asenne on vaatimaton ja työmoraali käsittämätön, siksi häntä ei tarvitse kenenkään kadehtia.

Tuomaksella on taas resurssit ja halu panostaa myös kasvatukseen. Hän haluaa vain parasta ja on työllään sen saavuttanutkin. Peukut myös sille!
tavis
 
Viestit: 1098
Liittynyt: 11. Helmi 2010 18:08

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja Judi » 20. Tammi 2013 18:27

RaahenTiikeri kirjoitti:
Ruikonperä kirjoitti:
RaahenTiikeri kirjoitti:Tästä on tullut ihan turha OT soppa tämän ravigaala-aiheen ympärille,kun vain viattomasti sanoin Judille siitä,että itsessään paskan lapioimiseen uhrautuminenhan ei tee KAtista parempaa.

hmmm... mun mielestä Judi ei kyllä ole tähän ketjuun kirjoittanut kuin yhden viestin eikä siinä puhunut paskanlapioimisesta mitään :geek:


-ei tässä ketjussa ole enää yhtään Judin viestiä,kun on ilmeisesti poistanut sen.
En muista sitten oliko kyse sanatarkkaan paskan lapioimisesta vai mistä,mutta kuitenkin pääasia oli se,että minä ihmettelin sitä miten valmentaja muuttuu paremmaksi sillä että osallistuu asioihin jotka palkollinenkin voi aivan yhtä hyvin suorittaa työn tuloksen siitä kärsimättä.


En ole kirjoittanut mitään tähän viittaavaa tähän ketjuun. Ainoastaan tuon yhden viestin. Kenellekköhän lie olet viestisi kohdistanut, mutta mitään en ole poistellut.

Nyt voi tämä sonnanjauhaminen kuitenkin loppua ja palaatte alkuperäiseen aiheeseen loputkin, tai alkaa viestit poistumaan (terveisin paha mode).
Avatar
Judi
 
Viestit: 475
Liittynyt: 15. Elo 2009 19:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ravigaala

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 20. Tammi 2013 18:49

Kädetön kirjoitti:Mielestäni myös Kalle Partaselle olisi aikoinaan kuulunut tuo Raviurheilun kultainen ansiomerkki.

Siis mitä helvettiä, eikö Partasella ole tuota?! No, toki sieltä löytyy lämminverisillä astuttamisia ja kritiikkiä keskusjärjestöä kohtaan, mutta silti ihan käsittämätöntä jos ei ole saanut kultaista ansiomerkkiä.
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Seuraava

Paluu Yleinen ravikeskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron