Harri Lind: "Hyvä Finlandia-ajo tulossa. Joskin oma henkilökohtainen mielenkiintoni hieman laski.
Mikäli oli Victory Bonsain taustavoimien päätös olla lähtemättä mukaan, niin ok. Mutta jos se jätettiin valitsematta, niin sitä on hieman vaikea ymmärtää.
Kyseessä on ehdottomasti mielenkiintoisin kotimainen nousukas, jonka tason olisi varmasti moni halunnut nähdä mitattavan.
Sen olisi halunnut nähdä me (tiedän, etten ole yksin), jotka uskovat sen olevan Suomen ykköshevonen jo nyt.
Mutta se on joka tapauksessa menestynyt jo nyt niin hyvin, että on kerännyt kadehtijoitakin (tiedän, että heitä on), jotka taas olisivat toivoneet ja odottaneet mahalaskua.
Eli valmis win-win -tilanne yleisen mielenkiinnon takia. Eikä ole epäilystäkään, etteikö osaomistaja olisi viikon ajan heittänyt löylyä lisää.
Pitää muistaa, että raviurheilu on tunteiden laji, ja Victory Bonsai olisi herättänyt niitä ehkä enemmän, kuin yksikään nyt mukana olevista."
Kari Lähdekorpi: "Haluttiin kyllä olla mukana ja voitte kuvitella ettei varmaankaan vasn sen takia että oltas mukana. Olen nähnyt paljon hevosia enkä kehu Bonsaita sen takia että sattuu olemaan oma, tällaisia ei synny joka päivä. Eilinen loppusuora teki kyllä vaikutuksen ainakin muhun. Hevonen mikä kiihdyttää joka askeleella vielä lopussa kympin vauhdissa on kyllä jonkin lainen. Järjestäjänä olisin hykerellyt käsiäni jos omistajat halusivat olla mukana. Näin me ajatellaan hevosista eri tavalla, vaikka samoja katsellaan."
Minna Nurmela:"Kerrottiinko perusteluja?" johon Karilta tuli hauska ja ytimekäs vastaus: "Varmaan liian pitkä sukunimi"
Itse olen edelleen vähän ihmeissäni siitä, että viime vuoden esitys painaa vaakakupissa ilmeisen paljon, ei niihin muidenkaan lajien arvokisoihin yleensä valita edellisvuoden arvokisojen näyttöjen perusteella, eikä kyllä keulavoitto kultadivarsita Seinäjoen maililla 12,8a ajalla pitäisi millään riittää näytöksi, kuten ei Vermon nelossijakaan sinänsä hyvän esityksen pääteeksi.
No, valinnat on tehty ja näillä mennään, kyllä Victory Bonsai ehtii myöhemminkin kyntensä näyttämään. Voisin kuvitella, että se mahtuu kyllä helposti halutessaan mukaan Sweden Cupiin, muiden suomalaisten kohdalla välttämättä näin ei ole.