Ruikonperä kirjoitti: Asiahan on hyvin yksinkertainen ja pitäisi toimia kuten kenkäinfon kanssa, niistä pitäisi ilmoittaa tiettyyn aikaan mennessä ja jos et sitä tee, et myöskään aja jenkeistä/kengättömänä, yksinkertaista.
-juu,tää vaikuttaa kyllä hyvin yksinkertaiselta.Mutta miksi näin yksinkertaista asiaa ei saada vaan toteutettua?
Ruikonperä kirjoitti:Monia hevosihmisiä varmaan ärsyttää kun kaikesta pitää infota pelaajien vuoksi, mutta pelurien lompakoista ne palkinnot kuitenkin maksetaan ja mahdollisimman läpinäkyväksi tätä hommaa olisi saatava.
-olisi aika naivia ajatella että joku vielä nykymaailmassa ajattelee että pelaajat eivät olisi se hommaa rahoittava taho.
Itse asiassa kun alkaa miettimään tarkemmin,on tää raviurheilu todella erikoinen saareke urheilun saralla.Siihen löytyy iso liuta ns "hevosihmisiä" keille hevoset ja niiden valmentaminen on henki ja elämä,mutta toisaalta tuo urheilu niiden kanssa tuolla tasolla mahdollistuu vain ja ainoastaan petsareiden rahojen kautta.Koko raviurheilua ei olisi enää ilman pelaajia.Joskus ennen muinoin ravikilpailuja ehkä olisi käytykin ilman peliäkin kun asiaan olisi löytynyt innostuneita maksukykyisiä isäntiä,mutta ei enää.
Verrattuna muihin (ihmis)urheiluihin tää on tosi riippuvainen pelistä.Jääkiekko tai jalkapallo elää hyvin niissäkin maissa joissa ei vedonlyöntiä harrasteta ja kumpaakin lajia televisioidaan ihan sujuvasti ilman pelillistä merkitystäkin.Ravien kohdalla tulee jopa mieleen kysyä että onko se nykyään olemassa vain pelin takia?
Itse toki tykkään katsoa hevosten kilpailua ilman pelejäkin ja eläinystävähän minä olen viimeiseen asti,mutta "teknisesti" tuo kysymys tulee mieleen,onko hevosurheilu enää vain pelin takia ja onko siinä kysymys vain kahden erilaisen intressiryhmän tulonmuodostuksesta,valmentajien (ja kuskien)ammatti mahdollistuu kun löytyy omaa tulotasoaan parantamaan pyrkiviä pelaajia jotka ovat valmiita panostamaan kohteisiin jotka mahdollistavat valmentajien ja kuskien tulot?
Muissa urheiluissahan ei olla näin riippuvaisia pelaajien rahoista.