Janzon kirjoitti:Tässä mallissa on sekin hyvä puoli, että voimme jättää maistumattoman kierroksen väliin ja panostaa tuplamäärän rahaa, vaikkapa seuraavalle kierrokselle.
-tätä "pitkää linjaa" minäkin tuossa 4 viikon mallissa ajattelin.Ei ole ikään kuin "pakko pelata".Alussa kerättyä rahaahan saa jäädä jopa yli(riippumatta siitä onko osumia)kuukauden loputtua ja se voidaan jakaa pois mikäli kimppalaisia haluaa jäädä pois.
Myös turha edestakainen(rahan)sohlaus jää pois ja hommassa on ikään kuin "jatkuvuutta".Ja tuo 4 vkoa tuli ihan siitä mieleen,että se on jakso,jonka mukaan keskimääräinen ihminen jaksottaa omat raha-asiansa,oli ne tulot sitten kuukausipalkka,2 viikon palkkakausi tai työttömyyskorvaus.ITselläni se on tuo keskimmäinen ja satanen kuussa kuulostaa ihan järkevältä tämmöiseen kimppahommaan.
Janzon kirjoitti:Lähdettäisiin varmoista aina liikkeelle. Jokainen saisi tehdä ehdotuksia perusteluineen. Luultavasti sinne tulee samojakin varmoja. Itse olen sitä mieltä, että näin ollen saattaa itse kukin havaita jotain mitä itse ei olisi tajunnut.
-tuota vahvennettua pidän just tärkeänä juttuna toimivassa kimpassa.Parhaimmillaan eri tyyliset pelaajat heittelevät ajatuksia
perusteluineen.Sen jälkeen kun kimpan "tavoitetasosta" on saatu päätettyä,niin varmojen valitsemisen
pitäisi olla suht sopuisaa....kun siis tiedetään,että haetaanko selkeitä osuvia varmoja,ideavarmoja vai todellisia pommivarmoja jotka säästävät merkkejä leveämpään peliin muissa lähdöissä.
Mikäli päädytään hakemaan helpohkosti osuvia 1.suosikkivarmoja,niin ihmisillä lienee aika lailla samat nimet papereissaan?
Ideavarmat ja pommien haut sitten varmaan hajottaa jo enemmän porukkaa?
Itse ymmärrän sanan "ideavarma" omissa peleissäni ainakin(useasti) kannanottona
kahden osuvahkon hevosen välillä
välttäen lapun hinnan tuplaantumisen kyseisen lähdönkohdalla.
ns.yllätysvarmoista olen oikeastaan isoissa peleissä itse omissa peleissäni nykyään jo luopunut.Pienissä nelkuissa tai T5:ssa(jälkimmäistä pelaan äärimmäisen harvoin)saatan hakea jotakin pommivarmaa kaveriksi jollekkin suosikkivarmalle,mutta suuremmissa(minun tapauksessa yli 30 kuponki)lapuissa en jätä koko systeemiä jonkun harvakseltaan osuvan varaan.Hajoitukset sitten erikseen.
Sanotaanko,että itselle ei ole ollenkaan harvinaista tehdä systeemiä niin,että yksi useasti osuva suosikki on läpivarmana,sen kanssa kierrätetään useampi idea/yllätysvarma siten,että ko.idea/yllätysvarman lähtö on leveästi pelattuna muissa lapuissa.Hajoituksen ulkopuolelle jäävät lähdöt on pelattuna puolileveästi osuvahkot hevoset (1 suos.,2.suos.)mukaan sisältyen.
Janzon kirjoitti: Itse olen ainakin valmis toki joustamaan, eihän sitä saa mikään jääräpää olla, vaan avoin muiden ideoille ja periksikin voi antaa, seuraavalla kiekalla on ehkä sitten sen minun ideani vuoro olla lapulla. Jos eripuraa tulee niin eikös ihan luonnollinen tapa ole äänestää? Eli kaikilla kimpan jäsenillä 1 ääni käytössään ja enemmistö voittaa, tuossahan ei sen jälkeen ole kenelläkään nokan koputtamista. Jos äänestys menee tasan niin puheenjohtaja, tässä tapauksessa kimpan vetäjä ratkaisee asian ja sillä selvä.
:
-äänestyksessä on tietysti se vaara,että jos moni kohde joutuu äänestyksen alaiseksi,niin lopputulemana on kompromissirivi mikä ei maistu kenellekkään,mutta toisaalta,onko vaarana,että kovinkaan useasti äänestykseen joudutaan?Itse kuvittelisin sen koskevan lähinnä tilanteita,joissa kierroksella on tarjolla erilaisia varmavaihtoehtoja ja äänestettäisiin lähinnä siitä,mitkä niistä valitaan.
Lähdöstä,johon tulee joka tapauksessa paljon merkkejä,ei kannata edes kinata.Merkki on sitä halvemipi mitä enemmän lähdössä on ennestään merkkejä.
Hyvää keskusteluahan tästäon aikaiseksi saatu.Odotan innolla jatkoa.
Suoraan sanottuna olen tässä jo jonkun aikaa odotellut,että jostain tipahtaisi mahdollisuus kohtuu rahaiseen ravikimppaan.
Kaverin kanssa kyllä on epäsäännöllisen säännöllisesti pelattu välttävällä menestyksellä kimppaa,mutta ongelmia on muodostunut esimerkiksi vaihtelevista työajoista ja siten lopputulemana on ollut viime hetken sisäänjätöt jonka seurauksena laput olleet "liian suuria" yksittäisiä systeemejä sen sijaan että se olisi pilkottu pienemiin halvempiin kokonaisuuksiin josta olisi karsittu turhat rivit pois.
Työpaikallakin jotkut kovasti kyselevät ravipelimenestyksestä ja joskus heittelevät ajatusta porukkalapusta,mutta ei siitäkään mitään ole tullut.Ja olen ainut kuka seuraa ihan oikeasti aktiivisesti raveja.