Itse ei vaan oikein tule miellettyä Pireusta miksikään
Voittajaksi vaikka onkin tietysti tätä kovempia juossut jatkuvasti.Suvelan Tähti maistuu mulle aina(ehdoin
*),ja se on siitä ihastuttava pelikohde,että suorituksissa ei ole mitään tiettyä linjaa tai syitä ja seurauksia.Onnistumisia tulee harvakseltaan,mutta sen onnistumisen todennäköisyystaso säilyy suht samanmoisena.Suvelan Tähti on vähän kuin hieman painotettu noppa.Tietää mitä saa liki joka kerta,mutta noppaa heittäessään tietää myös että kovin monesti ei kannata nuolaista kun ei kerran tipahdakaan.
*Melko hyvin voi elää sielunsa kanssa rauhassa,kun näkee ravilähdöt painotettuina arvontoina ja koittaa toisinaan vaan kaivaa jostain etua (eli lisäpainotusta)jollekkin merkille.Suvelan Tähti taas kuuluu mun mielestä just niihin täysin noppiin,joiden kohdalla PITÄÄ PELATA AINA kun on alle xx% pelattu eikä PIDÄ PELATA KOSKAAN kun on yli xx% pelattu.
Adam C.K tuolta T5-3:sta maistui ainakin kaksariin,ja kyllä se T5:eenkin lapulle otettiin mahdollisesti tosi hyvän juoksun saavana.
T5-1:ssä juoksee mun ikipeli Cheat Sheet,joka kai taas kengittä.Viimeksi tietysti oli Jamppa kaivamassa sille tiloja ja tuossa suhteessa kuski huononee,mutta hienostihan se tulee lopun hyvän juoksun jälkeen.
T5-5:een aikoinaan hyvän maun jättänyt El Bodyguard tulee 2 starttia kropassaan ja oli otettava lapulle jonkunlaisella intuitiolla.
Mutta kyllä tää tiistain peli menee lähinnä huomista odotellessa.Minun mielestä vermossa on oikein tosi otolliset kohteet bonuskierrokselle ja kyllä se on minulle viikon herkkupala.Pori ei yleensäkään ole mulle otollinen pelipaikka eikä st leger lauantai ole ikinä ollut otollista peliaikaa mulle.Vaikkakin satakunta-ajossa olen joskus poiminutkin niitä yllättävämpiäkin hevosia pieneen merkkimäärään.
***nykyään sentään jo ymmärrän St Legerin tasoitukset.Joskus takavuosina tasoitusperusteet näyttivät ihan heprealta tyyliin
20 metriä eteen jos on E-kirjaimella alkava tamma+ 40 metriä pakkia jos ohjastaa perttunen ja on 7 vuotias+ 60 metriä hyvitystä jos sattuu olemaan Pekka Korven tallin tammikuussa syntynyt ruuna.
Niin ja tietysti uudelle(vuonna 2007 uudelle) ravien seuraajalle matka ilmoitetaan tasoitusajona 2620m vaikka paalun hevoset lähtee 2600 metristä

EDIT:vielä lisä-lisäystä.En hemmetti ole vieläkään ymmärtänyt,enkä saat***a tule ikinä ymmärtämään,että miksi Tammat 20m hyv. lähdöt ilmoitetaan kilpailumatkaltaan sen toisen voltin mukaan.
Miksi se ei vaan voi olla tasoitus 2600m ja siitä sitten eri volttien määritykset.Etenkin kun tässäkin tapauksessa niitä tammoja lähtee myös sieltä 20 metriä etupaalun tammojen takaa

EDIT2:on toki paljon muutakin mitä en ymmärrä raveista.Melko usein ne kyllä liittyvät juuri sarjamäärityksiin.Tai joihinkin kenties
perinteellisiin asioihin joita ei voi ymmärtää,ellei ole sattunut seuraamaan raveja niin kauan,että olisi saattanut saunoa Evert Ryyttärin kanssa.